Joulukuun jorinat

Mullakin pesävietti heräs vasta rv30 jälkeen ja nyt oonkin sit ihan urakalla siivonnut ja puunannut paikkoja. Ja tietty pessyt niitä niin pieniä vauvan vaatteita ja huokaillut ihastuksesta kun laittanut niitä kuivumaan. ♡♡
Hei tänään olisi tasan kuukausi laskettuun aikaan! :) masu on jo laskeutunut ihan kivasti ja ens viikolla pääsen synnytystapa arvioon jossa sit selviää onko kiinnittynyt vielä vai ei. En kyllä usko mut mitäpä minä ensisynnyttäjänä tiedän näistä... :D
Hyvää itsepäisyyspäivää ladies!! :)

Esikoiselta oli pesänrakennusvietti, nyt ei :D En saa oikeen mitään tehdyksi, ku laiskottaa ja vauva painaa. Ankkakävelyä hitaasti mennään. Oli laskeutunut, mutta pää vielä heilui kun neuvolassa kokeili.

Laiskimus maximus on ollut kylässä täälläkin, toivottavasti ei jää asumaan. Just nyt jäähtyy kahvikuppi vieressä josko sitten kahvin mukana sais lisää virtaa ja sais vähän järjesteltyä paikkoja ja pistettyä puhtaat pyykitkin kaappiin.

Voi Joulukuu.. Aika menee niin nopeasti ja laiskuus iskee sitäkin nopeammin :grin Energia tulee virtapiikkeinä ja joinain päivinä saa aikaiseksi suht paljonkin, mutta sitten loppuu kunto ja jaksaminen kesken :rolleyes: Niin paljon pitäisi vielä tehdä ja tällä viikolla saada siivottua asuntoa enemmänkin plus leipomiset päälle, jotta on mitä tarjota kun molempien vanhemmat tulevat sunnuntaina kyläilemään..

Väsytys painaa aina vain kun yöunet on mitä on.. Miten te työssäkäyvät jaksatte?? :eek: Jollei työttömänä olisi niin olisi ensiviikko vielä töitä ennen äitiyslomaa.. Eieieiei... :grin Maanantainenkin jo ärsyttää kun neuvola on aamulla aikaisin, tahtoo nukkua!! :rolleyes: Joka yö tulee mieleen, että olisipa Tammikuu pian ja vauvan syntymän aika ja saisi pienen omaan sänkyynsä nukkumaan niin saisi itse nukkua vatsallaan ja selällään ja miten päin tahtoo.. Vaikka sitten pienissä pätkissä.. Tosin luulenpa, että tulee aika jolloin haikailee tätäkin aikaa.. :rolleyes:

Esikoiselta ei ollu niin isoo pesänrakennusviettiä kun nyt. Tosin silloin asuttiin kerrostalossa ja oma talo oli just valmistumassa niin eipä sinne kauheesti tehny mieli mitään laitella. Ja silloin olin ennenaikasista suppareista saikulla 2kk ennen mammista niin ei päästy tekeen edes hankintoja ennen ku mammaloma alko - silloin sit ostettiinki kerralla kaikki: pinnis, lakanat, pehmusteet ym, vaunut, sitteri ja ja ja. Kaikki!

Nyt ois ihan hirvee tarve joka päivä tehdä jossain huoneessa jotain muutoksia! Tekis mieli ostaa ja vaihtaa uudet verhot joka paikkaan ja vaihtaa huonekalujen paikkoja, heittää ylimäärästä tavaraa roskiin ja ostaa uutta, kaunista & tarpeellista tilalle. No, mies vähän koittaa himmailla tätä mun touhua kun en tietenkää yksin voi mitään siirrellä ja se hermostuu jo että eikö ne perkeleen lipastot voi olla edes paria päivää siinä mihin ne siirretään.. :D Plus että itellä myös on vointi ihan tooooosi vaihtelevaa, toisena päivänä jaksaa tehdä vaikka mitä (tosin enää ei samaan tahtii ku muutama viikko sit) ja toisena on otettava koko päivä tosi rauhallisesti.

Ai niin ei tää ollukaan mikn pesänrakennusketju vaan joulukuun yleiskeskustelu. :D Täältä pesee sitten tätä päivää!

Edelleen supistaa joka päivä, välillä tiheesti ja tosi napakastikin, joka tapauksessa niin että supistuksen ajaks on pysähdyttävä ja vähän puuskutettava. En kuitenkaa oo jaksanu lähtee ajaan svo:lle (kun sitä matkaa on ja kauhert järjestelyt jos pitäs mennä) koska turvaviikoilla ollaan ihan just ja luotan sen verran omiin fiiliksiin ettei tässä mistään synnytyksen käynnistymksestä oo kysymys ollu. Keskiviikkona on nla-lekuri niin uskallan odottaa siihen asti kun katotaan tilanne.

Pari päivää vihloi sitä si-niveltä oikein sit kunnolla, ei auton rattiin pystyny jne, mutta tänään onneks jo parempi! Kyllä se edelleen muistuttaa löystymisestään silloin tällöin, mutta ihan reippaasti ollaan saatu ison likan kanssa leipuroida ja siivota huomisia 11-vuotissynttäreitä varten. Touhukas ja kiva päivä! Pikku trinsessalla oli sinivalkoinen juhlamekko ja hän tanssahteli linnanjuhlien vastaanottoa katsellessaan niinku olis itekin ollu paikalla! ♡ Söpö!

Eilen käytiin Prismassa hakemassa vähän päivittäistavaraa. Mukaan lähti vaippapaketti, maidonkerääjät, pari korvikepurkkia, liivinsuojia, tissirasvaa, unihousut sairaalaan, mammakalsareita synnytyksen jälkeisiin päiviin, jälkivuotosuojia... JNE! Nyt on sellanen olo et kaikki "pakollinen" on ostettu, loput on sit sellasta ei-niin-tärkeetä mitä ostellaan jos kerkee ja muistaa.

Tääl ois aamuneljästä asti vietetty yötä synnärillä kun liikenteessä oltiin ja jatkuvaan oli maha iha kovana, jotain vartin taukoja ehkä tunnin välein niin aattelin tulla kysymään et onko tää nyt iha normaalia. 30min vauvan sydänkäyrä ja pari supistuksen estolääkettä ja nukkumaan tarkkailuhuoneeseen.

Kohta taas uudestaan toi sydänkäyrä ja sit katellaa miten jatkossa.

^ Toivottavasti tilanne rauhottuu siellä, ja vauva malttaisi vielä pysyä yksiössään. Aina välillä nämä haluaa pelästyttää. Nyt sun pitää ottaa rauhallisesti! Tsemppiä sinne!

Mulla on ollu kans maha kovana ihan yhtä soittoa. Selkäkipuaki, jota mietin liittyykö supisteluun. Lisäksi menkkamaista jomotusta ja vihlontaa alapäässä. Laitoin vaan sit eilen nukkuun niin oli se aamulla löysänny, mut tänään taas kovotellu koko aamupäivän nii oon ottanu vaan iisisti. :D Totta se vissiin pitää käydä kysäseen itelläki tilannetta ens viikon aikana, jos ei helpota.

Feliddzi, tuuhan kertomaan mikä tilanne sitten on, toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin <3 Sais teidän pieni vielä jokusen viikon malttaa pysyä yksiössään.

DT, mulla kans selkäkipua neuvolassa sanoi ettei liity supistuksiin ja synnärillä sanoi että supistuksiahan ne. Mene ja tiedä sitten :)

Mulla tää nyt on iha jokapäivästä ollu jo pitkään et emmä edes huomaa millon vatsa ei olis ihan kovana ja kerran oli neuvolalääkärikin varattu et ois katottu kohdunsuun tilanne mut nukuin sen ohi. Vihlontaa on kans välillä ja semmosta menkkajomotusta mut yleensä sillon vaan kun liikkuu paljon tai tekee jotain raskaampaa.

Nyt ne ei kattonu mitään muuta tuolla kun toi sydänkäyrä yöllä ja aamulla ja sit pääsin kotiin. Ei käskeny ottaa rauhallisesti tai mitää.

1,5 viikon päästä on synnytystapa arvio niin varmaan tulee siinä samalla sit viimestään katottua.

Feliddzi, aika jännä ettei kattonu. Mulla tehtiin sisätutkimukset ja ultrattiin ja kaikki muut paitsi mitään verikokeita, vaikka menin ihan erisyystä käymään. Mulla on kuitenkin viikkoja sen verran, että ei haittaa vaikka päättäiskin pikkumies tulla jo (toivottavasti nyt ei vielä ihan ens viikolla, mutta sen jälkeen saa tulla koska vaan) :)

Nii vähän kyllä ihmettelin kans kun sanoin kuitenki et pari viikkoo takaperin piti olla tarkistus neuvolassa mut en menny sinne.

Niin no hyvin he kuitenki pitää huolta ja toitottelee et soittaa vaan sit jatkossa jos siltä tuntuu jne..

Niin, välillä tuntuu siltä että se oma ulosanti on ollu niin huonoa, ettei ymmärretä mitä on tarkoittanut sitten loppupeleissä, ite oon niin huono puhumaan silloin jos joku asia oikeasti vaivaa, etenkin nyt kun pää on ollu niin jumissa viikon päivät, ajatus ei yksinkertaisesti kulje.

• Tykkään
Reaktiot: DT
Minä oon aatellu, että tässä vaiheessa en lähe tarkistuttaan, ku jos käynnistyy synnytys niin käynnistyy. Saishan tuo poitsu mielellään pari viikkoa masussa köllötellä ja mieluiten ens vuoden puolelle...

Voi tätä meidän pikkumiestä, nyt se on päättänyt kääntyä väärinpäin, vaikka niin nätisti on ollu pää alaspäin jo hyvän aikaa.

Täällä ollaan vissiin koko ajan oltu pää alaspäin, ainakin aina sillon kun ollaan neuvolassa käyty.

Hei onko kenelläkään tietoo millon aikasintaan mahdollista tietää lapsen mahdollisista allergioista? Vielä en oo koittanu mistään muualta hakee tietoo.

Tarkoitatko eläin-/pölyallergioita vai ruoka-aineallergioita?

Takaisin