Joulukuun jorinat

Kyllä vaan nyt niin vi%#$£aa!! Oli hauska puisto reissu pojan kanssa kun ystäviäkin oli mukana! Lähtiessä tajusin et vaunujen eturenkaat ovat menny suoraan koiran paskaan ja niihin on tarttunu kasa lehtiä! Kyllä rupes niiiiiiiiin ärsyttään kaikki koira ihmiset ( sori te joilla on koira :Heartred ) . Esikoinen monesti jaksaa kävellä puistoon, mutta ei enää kotiin puistoilun jälkeen. Yritin, että josko olis nyt kuitenkin jaksanut, mutta temppuiluks meni kun jo väsytti! Kävin nappaamassa pojan syliin ja ihmettelin ääneen, että kylläpä voi se koiran paska haista voimakkaasti ... Kunnes tajusin että pojan HAALARI, KENGÄT, HANSKAT, mun TAKKI, HOUSUT ja HANSKAT oli siinä samaisessa koiran paskassa!! :smiley-angry019 :smiley-angry016 Siinä sai kuulla naapurusto mitä miltä olen laiska-paskoista koira ihmisistä, jotka eivät viitsi kerätä piskiensä paskoja pois edes puiston viereiseltä nurmikentältä, jossa jokainen vähäjärkinen tajuaa että lapset leikkii ja pelaa!!

Ei auttanu kun kantaa poika kotiin ettei vaunun sisuksetkin mene siihen samaan shaisseen!! :smiley-angry002 Noh, sen tietää mitä Pikkunen mahassa oli siitä mieltä, että kannoin isoveljen kotiin!! Hyvä, etten synnyttäny sinne pyörätielle... Nyt kun sais mielenkin rauhoitettua, vaatteet on jo koneessa ja mies saa luvan pestä renkaat ( se paska kun on tarttunu sinne uriin ihan kunnolla..)

Mä en oikeen jaksa ymmärtää tollasta ylihysteriaa ja ylireagointia niinkuin nyt tuo Maria Nordin! Niitä laatikoita on jaettu vuosikymmeniä ja ovat nykyään varmasti paljon turvallisempia kuin esim silloin kun itse olin vauva! Enkä ole kyllä kuullut mitään juttua mistään, että kellekään lapselle olisi tullut mitään haittaa laatikossa nukkumisesta!

PiPaNat, paska homma, kirjaimellisesti. Itsekin koiranomistajana oon aika usein törmänny tähän, että annetaan koirulin kakkia ja omistaja samalla kyttäilee, että näkeekö kukaan, et pääseekö paikalta poistumaan keräämättä jätöksiä. Ite kerran keräsin toisen koiran kakat itselläni mukana olleeseen kakkapussiin ja juoksin omistajan kiinni. "Sulta tais tällane jäädä matkasta" ja tarjosin sille sen paskapussin, jonka kantokohtaan oli "vahingossa" menny vähä kakkaa... :rolleyes: Ihanaa ku ihmiset ei kehtaa sanoa mitään. Nautin siitä hämmennyksen ja nolouden tunteesta, jonka olen aiheuttanut :cool:

Kommenttini tohon äippäpakkauspahvikohuun...naurettavaa. Lähretään nyt ekana niissä terveysasioissa mieluummin siitä, ettei syötetä sille muksulle ainoastaan kaikkea sokeroitua prosessihuippuruokaa ja anneta sille vuoden iässä tabia käteen, et tuijota sitä 8h päivässä, et äiti voi kattoo vieressä rauhassa realityä ja aiheuttaa sekä itselleen, että lapselleen hitaan, mutta varman lobotomian.

Mää kans vauhkosin tosta koiran kakasta viime keväänä, ei oo myöskään kivaa kun oma koira astuu siihen ja tuo tullessaan kotiin... Huomasin, et ihmiset ketkä niitä ei kerää, on kaikista kovaäänisimpiä ja yksi puolustelikin sillä, et alkaa keräämään heti kun joku kerää ensin lasinsirut!! Vihastuttaa ihmiset ketkä ei aattele että voisi toimia itse ensin esimerkkinä ja olla ainakaan pahentamatta tilanne...

Mitä vakuutuksiin tulee niin kannattaa kysellä. Ainahan se kyllä edullisemmaksi tulee, jos keskittää samaan yhtiöön eli yksittäisinä vakuutukset voivat olla todella kalliita. Pohjola myöntää vauvalle vakuutuksen ainakin syntymään saakka. Mahtaa Lähitapiolan ja Ifin vakuutukset olla aika lailla samanlaiset ehdoiltaan. Muista en tiedä.

Me kans ihmeteltiin, miten autossa haisee niin paska niin miehen kengänpohjassahan sitä oli uriin painautuneina. Yök! Vähän vois myös miettiä, missä koiraansa käyttää kakalla, etenki ellei kehtaa niitä pois kerätä. Leikkipuiston ympäristö ei ekana tulis itellä mieleen kakka- tai edes pissapaikaksi.

Toivottavasti Maria Nordin ei polta myöskään kynttilöitä sisällä. Nehän kuulemma saastuttaa sisäilmaa, kuten tupakka.

IceDiamond aivan loistava tuo "teiltä unohtu jotain... " Lisää tuollaisia tekoja muiltakin kanssa ihmisiltä, kiitos :grin

Mut joo, pesin siis pojan haalarin ja unohdin siinä kiireessä siitä vetoketjun auki kun halusin vaan sen nopeesti puhtaaks! Noh, siitä oli sitten menny vetoketju rikki, lähtenyt se mistä vedetään niin toiselta puolelta melkein kokonaan irti :smiley-angry016 Ja se on ReimaTecin uus haalari jota on ehditty 1kk käyttää silloin tällöin!! Ostettu kyllä Tori.fi:stä niin ei voi edes kauppaan palauttaa!! Ja mun vitutus senkun vaan kasvaa :smiley-angry019 Toivottavasti ompelutaitoinen ystävä pystysi auttamaan!!

Meillä mies osti minulle lahjaksi kotosiivouksen että voisin sen ennen joulua hyödyntää. Meille kun on myös tulossa perheet jouluksi. En vain ole mukamas ehtinyt tilaamaan siivousta niin varmaan käytän senkin lahjakortin sitten ennen lapsen syntymää tai nimiäisiä. Tuskin enää saa siivousta.
Muuten täällä onneksi kaikki hyvin. Uskallan jopa jättää jouluvalmistelut ihan sinne samaiselle viikolle. Siis ruuat sun muut. Kinkku on onneksi muistettu tilata ajoissa :)
Pinnasänky pitäisi viikonloppuna varmaan hakea kellarista ja viritellä paikalleen kun mies saa tänne kanto ja siirtelyapua.

Byyäääähhh, märrään melkeen täysillä, nyt jo hieman rauhoittunut. Mies joutui lähtemään töihin, vaikka tässä tapauksessa ois halunnu mieluummin jäädä mun märräystä kuunteleen. Mun ihana Samsung Galaxy s3 lakkas tänä aamuna latautumasta. Onhan se ottanu joskus vähä osumaa ja akkuja muutenkaan ole tehty kestämään. Tuskailin, et nyt sit saa alkaa hommaan puhelintakin vielä ja kiukuttelin. Rakas sitten vaivoin paljasti, et älä nyt hommaa, ku pukinkontissa saattais olla sellanen s5 :smiley-bounce015 Ja pukki saattaa sen tuoda etukäteen, kunhan posti tekee hommansa. Kuinka tuo mies voi olla noin täydellinen! Se on sellasen mulle jo tilannu! :Heartbigred

Mä olen nyt niin vaaleenpunaisissa mietteissä koko päivän. Harmi vaan, et nyt joutuu odottaan, et se tulee kotiin.

Icellä on loisto mies =D.

Viikonlopun ja alkuviikon reissaus mummolaan tehty. Oishan siellä voinu olla muutaman päivän pitempäänkin kun tuli lunta ja oli karvakorvalla kaveri. Tosin kaverin paino ois noilla kerjäysmäärillä kyllä lähtenyt kiitämään toiseen potenssiin, just kun vielä olin todennut, että on ottanut viime aikoina massaa muutenkin. Nyt alkaa sitten ruokasäännöstely ja tehoulkoilutus (jep, jep, mammallaha sujuu hyvin kävelytykset näillä viime viikoilla).

Siskon murheitakin sai kuunnella välistopilla, ei oo niin loisto mies, vaikka moni niin luulee ja siskokulta ei edes ole kertonut kuin mulle ja parille kaverille miehen aikaansaannoksista, ja osin saamattomuudestakin. Tekis kyllä mieli :gen045 järkeä miehelle päähän, ja ihan himppasen myös ilmaista:smiley-angry019 ei niin kauniilla sanakäänteillä miehelle, että vois ihan himppasen miettiä ja käyttää järkeä oman elämän hallinnassaan. Kaikkia ei kai sitten ole luotu ajattelemaan juuri mitään muuta kuin omaa napaa. Edellisten edesottamusten jälkeen sitä sentään vähän pelotti, että kun olin tulossa käymään, niin tinttaanko päin näköä. Ois varmaan pitänyt, kun ei ottanut opikseen. Ei tajua edes sitä kuin kurassa olisi taloudellisesti ja muutenkin jos sisko päättää, että nyt riittää. Ehkä sitä sitten keväällä pystyy tukemaan ja auttamaan siskoa enemmän, kun pääsee ainakin osaksi aikaa lähemmäs.

Jäi sitten suurin osa siskon vauvavermeistä vielä kattomatta, kun siskonpoika piti kans huolen, että tätillä on visiitillä ohjelmaa. Oon tosin sanonut, että enmä niitä tänne kotiin mukaan halua, vaan mieluummin tonne mummilaan.

Tänään pitkästä aikaa lähes kivuton päivä!! Jee! Vaikka ankkakävelyllä mennään niin selkään ei satu! :) :) toivottavasti kestää tää huuma iltaan asti... :D

Ensin huutelen siihen äitiyspakkauslaatikkoon, tottahan niihin käytetään kemikaaleja, haluaisin nähdä kuinka pahvia valmistetaan ilman kemikaaleja! Niitä kemikaaleja myös haihtuu hirveästi kun tuulettaa hyvin. Jos nyt joku ymmärtää pointin...? En oo tänään skarpeimmillani (tänäänkään...)

Koiran kakka juttuihin, kyllä se korpeaa ihan suunnattomasti, että koiraa ulkoilutetaan leikkialueilla tai annetaan tehdä ne tarpeet siihen keskelle tietä tai meijän rakas naapuri paskattaa koiransa ihan suoraan ulko-oven eteen, eikun kaks meidän naapuria niin tekee! V*ttu... Ai joo toinen niistä rakkaista naapureista talvisaikaan paskattaa koiraansa ihan rappukäytäväänkin. Asiaan kun ei vaan voi puuttua, kun eihän siinä silminnäköijöitä oo paikalla...
Olen itekin koira ihminen, mutta ei meillä ykskään koira oo kakkinu keskelle tietä, eikä ne koirat kyllä sinne leikkialueellekaan kuulu, mutta kyllä niitä sika ihmisiäkin löytyy. Tutun naapurustossa asuu joku immeinen joka käy paskomassa lasten leikkialueille (siinäpä järjen riemuvoitto...).

Olen tässä taustalla aina aikani mukaan seuraillut kuulumisia, mutta oon ollut niin saamaton kirjoittajan, mutta josko nyt.. Eilen oli viimeinen työpäivä ja tänään siis eka mammalomapäivä! Olen ihan yllättynyt itsekin siitä, et jaksoin painaa loppuun asti, vaikka onhan tässä kaikenlaista ollut. Ei oo vielä flunssaa meille rantautuu, mutta arvatkaas vaan kuin hubaa oli olla oksennustaudissa rv 32.. Siinä oli kyl huumori kaukana, kun pissa pääsi housuun joka kerta kun Yrjö lensi. Oli sen verran suuret paineet sisällä..

Mutta nyt täällä siis voidaan suht ok, ja eilen poksu 34, eli vauvakin voi tulla kun huvittaa. Mitään en oo kyl vielä jaksanut laittaa valmiiksi, kun koko raskausajan on heppa ollut siinä 100, ja tolkuton väsymys. Nyt retaferin kans noussu 120, ja sen kyllä tuntee olossaan! Yöt tuppaa valvotuttaan, mutta niinpä taisi olla muutamalla muullakin..

Jäin vuosilomalle, ensi viikolla alkaa äitiysloma.
Mutta... Väsyttää!! Töissä oli jotenkin skarpimpi ja päivät sujuivat kohtuudella vaikka välillä hieman väsyneissä tunnelmissa, mutta nyt olisin voinut nukkua koko päivän... Jäätävää.

Pitäisikö vaan nukkua ja katsoa, tasaantuuko tämä vai pitäisikö lähteä jouluostoksille tm. ja yrittää pitää jonkinlaista päivärytmiä?

Tänäänkin raahauduin perhevalmennukseen, jossa olin ainoa osallistuja. Viime hetkellä päätin mennä vaikka teki mieli mennä vaan nukkumaan. Ainakin sain kysyä kaikkea. Ja selvisi myös, ettei th ollut laittanut nimeäni hammashygienistille, vaikka olin toivonut pääsyä. No, se alkuvaiheen terkka oli ihan mukava, mutta ilmeisen hajamielinen, ei ole ainoa asia joka on unohtunut..

KoBe, nuku!! Kroppa kertoo et nyt ei tarvi enää tsempata kun työt loppu! Nuku ja lepää ilman huonoa omaatuntoa just niin paljon kun kroppa kertoo et on tarve!! Mä nukun esikoisen kanssa kahdet päikkärit joka pv ja silti meen yöunille klo 22. Välillä tuntuu et kun vaan sais maata koko päivän tekemättä mitään, mutta se ei mun tilanteessa ole mahdollista! Nyt on se aika kun saat levätä eikä kukan katso sitä pahalla :grin

Helmikuisilla on muuten aika kattava keskustelu noista syntymättömän vauvan vakuutuksista.

Nii meillä on op:ssä mun koko perheen (äiti, isä, veljet, pari perheyritystä) kaikki tilit ja lainat, ja onpahan pikkuveljen pappa ollut aikanaan kotipankin johtajakin. Ja kyseessä pienen paikkakunnan op niin ollaan aika tärkeitä asiakkaita niille. Mulla on op-pohjolassa oman perheen kaikki vakuutukset, ne on tällä hetkellä reilu 2000e/ vuosi niin siinä on jo ihan kohtalaiset bonuksetkin... ;)

Meillä on kans koko suvun tilit +miehen yrityski OP:n asiakkaana isoin lainoin (samoin pieni paikkakunta ja tärkeitä asiakkaita ja plussaa että asioiden hoito sujuu mutkitta), mutta vakuutuksissa Pohjola ei pysty kilpailemaan eli niin paljon kalliimmat että bonustenkaan kanssa ei päästä samoihin vakuutushintoihin. :D Silloin ku tekivät tarjousta, ois ollu vielä täyskasko ilmainen vuoden verran niin sen vuoden ajan ois hinta ollu sama. Toinen "ongelma", mikä oli niin Pohjolalla ei ole kaikkia samoja vakuutuksia kuin muilla eli eivät pysty yhtä hyviin ehtoihin tai menee niin hiton kalliiksi koko vakuutus, että ei mitään järkeä siinä. Vakuutustarjouksesta esim. puuttui kokonaan tietty vakuutus, jota pidimme tärkeänä. Kolmanneksi mua ärsyttää koko OP:Ssä se lainaturvan tyrkytys. Edullisemmin saa kunnon henkivakuutukset molemmille puolisoille ja tais jäädä siltiki plussan puolelle siihen verrattuna.

Muokattu viimeksi:
Täytyy vielä todeta, että rahoitusneuvoja yritti saada meidät uudestaan kyselemään vakuutustarjouksia ja sitten ku parit faktat löin pöytään niin myönsi itsekin, että ei hänelläkään ole Pohjolassa vakuutukset, kun aikoinaan saanut niin hyvin ehdoin muualta, ettei kannata vaihtaa. :D No ei siinä. Jokaisella tietysti eri tilanne ja voihan se olla, että eri perustein kannattaaki olla eri yhtiön asiakkaana. Täytyy myös myöntää, etten ole ihan vasta kilpailuttanut vakuutuksia ja esim. tuossa vauvavakuutuksessa on tullut yhtiöillä muutoksia, toisilla parempaan ja toisilla huonompaan suuntaan eli saa olla tosi tarkkana. Pohjola taitaa olla ainoita, joka myöntää vauvavakuutuksen vielä näin lähellä syntymää. Tosin yksittäinen vakuutus on todella kallis. Joka tapauksessa vakuutukset kannattaa olla yhdessä paikassa ja kannattaa ottaa hyvin selvää, mitä missäkin tapauksessa korvataan ja millä ehdoin. Pitäisikin taas ottaa se itselläkin asiaksi. Se on vaan niin työlästä, kun niitä ei suoraan pysty vertailemaan juuri noiden vaihtuvien korvaussummien, omavastuiden ja ehtojen vuoksi.

Onneksi Suomessa on ainakin toistaiseksi hyvä terveydenhuoltojärjestelmä eli apua saa ja pienen lapsen kanssa yleensä ottaen saa hoitoa hyvin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin