Joulukuun jorinat :)

Sanko: valita ihmeessä, tuotehan on alle vuoden ikäinen ja lähes käyttämätön. 

Meil on kans neiti kylmävarvas, ostin ihanan paksun untuva-toppapussin vaunuihin. Nyt on lämmin päästä varpaisiin :)
 
Mä ajattelin ostaa noita kylmiä varpaita torjumaan ruskovillan villasukat, jotka laitan paljaaseen jalkaan ja päälle perinteiset villasukat. Käsittääkseni ton ruskovillan sukan ei pitäs kutittaa, sillä mun mielestä puuvilla/sekotesukka ei ole lämmin villasunkan alla vaan enneminkin jäädyttää varpaat. Itsekkin käytän talvella ainoastaan villasukkia ja ei varpaita kylmä.
 
Nyt on taas ollut lämminvarvas kausi... Ei ymmärrä.

Vielä olis ankara korttien rustaaminen edessä, huomennahan ne pitäsi postittaa... siis tuolla halvemmalla hinnalla. Napsittiin pojasta kuvia, lättäsin hyvää joulua tarran päälle ja nimet rustataan taakse. Aikas mukavan helppo tehdä, ja varsinkin näin lyhyellä varotusajalla, kun ostettiin tuollainen monitoimitulostin. Ja tietty valokuvapaperia lisiks :)

Melkein taudista toivuttu. Nyt kuulu keuhkoista hitusen limarohinaa, mut ei tehdä mitään kun poika muuten virkeä eikä kuumetta. Kait se sit ittestään loppuu...

Nyt olis sitten helmikuulle kaks työvuoroo sovittuna! Siitä se keikkailu sit alkaa... Vielä kun osais päättää, sit kun töihin oikeesti palaa, alottaisko tekeen 30tuntista viikkoo...
 
Soitin Reiman asiakaspalveluun (äitiyspakkaus). Ja täytyy sanoa että ihanaa palvelua! Lähetän nuo töppöset sinne, ja jos löytävät varastosta uudet niin saan ne, tai jos ei niin sitten he korjaavat tuon katkenneen kuminauhan. Että tuli hyvä fiilis!

Joku mainitsi ostaneens untuvapussin tms. Meillä on Eisbärin (josko noin kirjoitettiin), ja tuntuu toimivan. Ainut että kyllä siinäkin välillä tuntuu tuo jalkaosuus olevan hieman viileämpi kuin muualta. Tosin fleesesisus ei jatku jalkoihin, mikä toisaalta hyvä kun joskus varmaan kengätkin jalassa :) Mutta loistokeksintö rattaisiin, meillä oli makuupussi todella viileä jaloista...
 
Jee, meillä on alettu nyt nukkuun kokonaisia öitä..... ihanaa. taidampa kohta siirtää pojan nukkumaan omaan huoneeseen, mut oottelen nyt vielä viikon et noi yösyöttöjen loppuminen on varmasti totta.

Taitaa porukalla olla joulukiireitä kun tänne on ilmestyny tekstiä vähänlaisesti.........
 
Meillä on taas yöt muuttuneet levottomiksi. Poika roikkuu tissillä ja yrittää unissaan pungeta vatsalleen... ja alkaa itkeä kun en päästä sitä kääntymään. Huoh. Onneksi olen sikeäuninen. Varmaan ne uudet taidot tulee uniinkin, poika kun on oppinut nyt tuon tukea vasten nousemisen polvilleen, ja jaloilleenkin välillä jo pääsee. Tänään myös otti elämänsä ensimmäiset konttausaskeleet. :)

Nukuttaminen on myös ihan kamalaa, kun poika ei millään malttaisi ruveta unille. Illat on pahimpia, mutta päiväunillekaan ei mene oikein suosiolla. Ennen nukahti viereen suht helposti, kun vaan antoi tissiä/tuttia, mutta nyt ei meinaa nukahtaa edes kantoliinaan, joka aikaisemmin on ollut ihan varma nakki. Huutaa vaan selkä kaarella (ja silmät ristissä). Parhaiten nukahtaa silleen, et laitan Hectorin soimaan ja keinuttelen tässä töytuolissa edestakaisin. :p
 
Ja meillä on taas KORVATULEHDUS! palaa pikkasen käämi!!!

käytiin päivystyksessä jossa käski ottaa yhteyttä neuvolaan että saatais putkituskontrolli. neuvolasta käskivät soittaa omalle lääkärille joka kirjoittaa lähetteen. viime to oltiin sit lääkärillä ja korvat 100% terveet, ei lähetettä. nyt käytiin tän viikon tiistaina ja tulehdus. kirjoitti ihme kyllä lähetteen. soitin korvapolille lähetteestä, käskivät ottaa yhteyttä yksityiseen, on kuulemma nopeampi :DD siis niin uskomatonta..

onneksi meillä on 8kk neuvola tiistaina, käsken tulostaa kaikki epikriisit ja ke on korvalääkäri mehiläiseen.. korvat ei oo ollu kunnossa kertaakaan 8.11 lähtien..

ja poika ei syö enää kiinteitä ku 2-3 lusikkaa kerralla, puuroa en ees yritä.. maitopullolle huutaa ja öisin herää syömään 2-5 kertaa.. ja vähän räjähdän jos neuvolassa mussuttavat.. onneksi lääkäri on kunnollinen ja ymmärtää toisin kuin neuvolatäti..

onneksi toi poika on ihan supersuloinen ja ihana! oikeen virnunaama <3 ei tätä muuten jaksais :D

Onneksi äiti tekee jouluruuat, mennään aatoksi molempien porukoille ja saadaan sieltä sitten ruuat tänne kotio mukaan.. ne vähät mitä tarvitaan :P mä syön lanttulaatikkoa ja ukko kinkkua :D

päiväunille on aikasemmin menty 15min-3h selkä kaarella karjumisen jälkeen.. nykyään onnistuu pienellä ähinällä n. 5-15minuutissa <3
 
ja sisko veikkas että oisko se streptokokki b aiheuttanut näin pitkäaikaisen ongelman..?
pojallahan oli oikeessa korvassa strepto b:n aiheuttama tulehdus synnytyksen jälkeen..
 
Meillä onneks mennään helpolla nukkumaan, aamu ja pväunet nukutaan vaunissa 1-3 minsaa vaunuihin laitosta nukkuu jo ihan täysin, yöunille mentäessä laitan vaan pojan sänkyyn josta kuuluu vähän aikaa kälätystä ja pyörintää ja sinne se nukahtaa.

Meillä tulee vaan oleen ongelma nuo aamu ja pvä unet siinä vaiheessa kun alkaa olemaan pakkasta likaa sillä poika ei suostu nukkumaan sängyssään noita, mut oon aatellu et nukutan sit rattaisiin sisällä, mut nyt näyttää siltä ei eihän tuo talvi tulekkaan hetkeen.

Tiina^ jaksamisia sinne korvien kanssa.
 
Meidän poika tekee hampaita, eikä ole taas pian pariin viikkoon nukkunut kuin yhden yön. Viime yönä olin ennen aamuneljää imettänyt jo neljä kertaa, kun mikään muu ei saa rauhoittumaan :/ Vähän on väsy. Onneksi sain viime viikolla viimeiset koulutyöt tehtyä, joten nyt alkaa se loma :) Vähän joululahjoja pitäis tehd vielä, mutta muita jouluvalmisteluja ei ole. Siivotaan vähän joku päivä ja loppuviikosta mennään mun äidin luo. Autan siellä sitten noiden ruokien kanssa.

Ennen näitä viimeisimpiä hampaita (7 on tullut läpi, 8. kuultaa läpi), poika nukkui kahtena yönä yhdellä heräämisellä 6+6 tuntia, joka meillä oli tosi tosi tosi luksusta.
 

Tällä mammalla karsee joulustressi! Lahjojen kuskausta sinne ja tänne. Ja nyt palo käpy sen verran että jos tietyt tapaukset ei voi tulla meillä piipahtaan sitä vertaa että lahjukset vaihdetaan niin olkoon. Tähän asti se on yleensä ollu me jotka on kiertäny aivan kaikki paikat läpi. Ja kun tiietään että muutamat käy tuossa miltei naapurissa anoppilassa niin miksei sitten meillä, lahjat kun jättävät sinne... *Huokaus* Mutta nyt loppu ressi, nyt otetaan rennosti, menee kuinka menee.

Lahjakasta ja rauhallista Joulua Huhtikuiset Äidit! Ja niitten perheet emoticon

 
Onpas täältä väki kaikonnut joulun viettoon....

Olipas Tapaninpäivä, sähköttä 12 tuntia. Onneks mentiin tänään naapurikuntaan vanhemmilleni syömään, siellä sähköt toimi lukuunottamatta paria pientä räpsäystä.

Josko mun joululahjatoiveeni alkais toteutumaan, että poika alkais nukkumaan yöt paremmin... peukut pystyyn :)
 
No niin joulu tuli ja meni..... mulla on ollu kone kiinni koko joulun :)

Joulun kunniaks tein raskaustestin, vaikka ehkäisynä onkin kierukka.... olo on ollu jotenkin omituinen ja oireet viittas raskauteen, mut onnekseni en ollut raskaana, täytyy myöntää et yks viiva testissä oli kyllä huojennus.
 
Meillä jäi näköjään ehkäisy tauolle, kun maahantuojalta on nuo minipillerit loppu. Kai sitten pitäisi jaksaakierrellä noita sivuapteekkeja, jos jossain oisi pilleripaketti vielä varastossa :(

Tänään meidän poika taisi sitten "virallisesti" nousta seisomaan. Onhan tuo jo jonkun viikon noussut kaikkea matalaa vasten etunojaan seisomaan ja seissyt nostettuna melko tukevasti, mutta tänään nousi seisomaan pinniksessä jokaisella nukutuskerralla ja käveli ympäriinsä pitäen reunasta kiinni. Joululahjaksi saatua potkumopoakin vasten tuo sitten ponkaisi pystyyn.

Huomenna lähdetään risteilylle ja nyt pitäisi ihmetellä, että mitä otetaan mukaan ja minkä verran.. Tulee ekan kerran kesän jälkeen kokonainen kertisvaippapäivä ja ihan ensimmäinen valmisruokapäivä. Ei kai tuo lapsi siitä pilalle mene :)
 
Moikka kaikille!

Toivottavasti teillä on pienokaiset ruvennu nukkumaan paremmin (niillä joilla univaikeuksia on ollu). Meillä jatkunu vaihtelevasti mut nyt on löytyny ihan mukava 2-3 heräilyn rytmi ja uniaika n. 20-7.30. Eli rupee pikkuhiljaa helpottamaan.

Täällä onkin sopivasti mulle ajankohtanen aihe just keskustelun alla. Mekin nimittäin tehtiin raskaustesti itsenäisyyspäivän aikoihin ja se näytti......plussaa!!! Meidän neidistä tulee siis loppukesästä isosisko! Oli aluks aika hämmentävää mutta nyt ihan positiivinen fiilis. Tiedossa siis ainakin pari aika rankkaa vuotta mutta onhan se sit ihanaa että on lapset niin samanikäsiä. Tuttavapiirissä monta samanlaista tapausta joten tiedän suunnilleen mitä odottaa. Nyt vaan vähän rankkaa kun on välillä niin kovaa pahoinvointia...

Meidän neiti sano jouluaattona ekaa kertaa "pappa" (meillä siis puhutaan sekä suomea että ruotsia). Mies oli siitä niin ylpeenä. :) Tänään herätessään hoki sitten vähän väliä samaa "pappa" "pappa" että jospa se oikeesti sillä jotain jo tarkottaakin.. Minkälaista ääntelyä teidän muiden vauvat pitää?!








 
Ja niin, mukavaa risteilyä sista81! Varmasti kiva päästä vähän normiarkea pakoon! ;)
 
Kiana: onnea!

Me ei olla käytetty ehkäisyä enää elokuun jälkeen, ei ole ollut "pelkoa" että raskaaksi pamahtaisin kun mitään kiertoa ei ole eikä oo oikein koskaan ollutkaan.. kiertojen väli on voinut olla 12-180vrk :D ajattelinkin mennä keväällä samalle gynelle jonka avustuksella poika sai alkunsa.. siis hakemaan toisinsanoen primolut nor + clomifen kuurin. Jospa ehkä tärppäis samalla tavalla. Ei vain huvittais odottaa ja synnyttää, muuten kyllä :) Toisaalta jaksanko toista muksua, aina mietin etten jaksa jos pojalla on huono päivä.. mutta ehkäpä. :D eihän sitä vielä olla raskaana.

Me ollaan saatu nyt korvat kuntoon, oltiin erikoislääkärillä joka totes korvat terveiksi. Jos seuraavan 2kk aikana on tulehduksia niin sitten putket korviin. Vakuutuksen ottaneina saadaan yksityisellä korviin putket n. 2-3 viikossa.

Poika on ruvennut jotenkuten syömään, huomattavasti enemmän menee kiinteää kuin esim. pari vkoa sitten, mutta on se vielä vähän taistelua. Puuroa söi tänään ekaa kertaa pariin kuukauteen ja vieläpä kaks kertaa! siirryttiin takas nimittäin muksun kaurapuurojauheeseen.. ja huomenna testaan muksun omena-täysjyväpuurojauhetta.

Unille meno onnistuu parhaiten,että nukutan pojan viereen tai iskä nukuttaa pojan ittensä viereen. Päiväunia nukutaan kahdet, mutta jos unet jää todella lyhyiksi päivällä niin annetaan vielä hetkeksi torkahtaa illemmalla. Ja muutenkin yöunille menoon on tullut joku järki, ei enää yhtenä iltana mennä nukkumaan klo 20 ja seuraavana 23.. se on oikestaan se 20.30-21.30 kun mennään nukkumaan. ja kun korvat on parantunut, niin se 5 syöttökertaa yöllä taitaa nyt olla 2 tai 3.. aamusin herätään klo 9-10 välillä.
 
Onnea Kiana :)
Meillä ei ole toista suunnitelmissa vielä, eikä mulla ole kyllä menkatkaan vielä alkaneet. Mulla ei ole ollut menkkojen säännöllisyyden tai raskaaksi tulon kanssa mitään ongelmia. Taitaa olla tuo pitkä imetys, joka on viivyttänyt noita kuukautisia.

Oltiin muistettu se risteilypäivä väärin, se onkin vasta huomenna :D Onneksi tuli tarkastettua lähtöajat kotona, ettei ihan terminaalille asti ehditty!

Meillä on nyt muutama yö nukuttu 20-08 kolmella herätyksellä. Kahdeksas hammas ei ole puhjennut, mutta ylähampaiden peseminen on muuttunut hankalaksi, enkä saa tunnustella ientä sormella, taitaa olla vähän arka. Onneksi nyt on kuitenkin taas nukuttu meidän mittapuulla hyvin :)
 
Tais mun "raskausoireet" olla ovulaatio-oireita, josko ne menkat nyt alkais. Mulla ei ole ollut kuin yhdet menkat synnytyksen jälkeen, kierukkakin laitettiin siksi koska en jaksanu enään odottaa menkkojen alkamista ja jaipä samalla noilla kortsuilla leikkiminen. Mä olen vuotanut koko ajan ton kierukan laittamisen (lokakuu) jälkeen, nyt on ollu 3 vuodotonta päivää sillä aattelin josko toi kierto ois nyt alkanu, se jää nyt nähtäväks.

Liian aikasin iloitsin yösyöttöjen loppumista..... nyt taas nukutaan 20-08 yhdellä joskus 2 syötöllä emoticon
Päiväuni rytmi on ollu melko tarkkaa vauvasta asti nyt nukutaan 1,5-2 tuntia aamusta 1,5 iltapvällä ja iltaunet saattaa nukkua tai sitten ei, eilen kyllä vetäs vielä 1,5 tuntia illalla.

Onnea Kiana plussasta ja Tiinalle onnittelut korvakierteen voittamisesta, toivottavasti ei tarvitsisi putkittaa.
 
Kiitos onnitteluista! Tuli mieleen vielä lisätä että mullakaan ei tosiaan oo menkat ehtiny alkaa (viimesimmät ollu siis heinäkuussa 2010 ennen ku rupesin ekaa odottamaan) ja lisäks imetän edelleen (myös öisin) ja silti tulin raskaaks melkeimpä heti kun vaan oli mahdollista. Edellistä yritettiin yli vuosi joten nyt ei ainakaan tarvinny yrittämällä yrittää. ;)

Kiva kuulla Tiina että teillä on korvatulehduskierre loppunu, toivotaan ettei teidän tartte siihen enää palata! 
 
Takaisin
Top