Joulukuun jorinat :)

Se on tälle päivää 10,3 km lenkki pikkupakkasessa takana. Vaikka viime yö meni syödessä! Poika heräs klo 4:30, 5:45, 6:35 ja 7:30 syömään. Eikä meinannu nukahtaa ku kolmen tissintyhjennyksen jälkeen. Olin jo lämmittämässä korviketta kun se lopulta tipahti... Liekö jotku tehoimupäivät kyseessä. Nyt kuitenki nukkunu 3,5 h päikkärit, pitäisköhän jo herättää tissille kun muuten alkaa sama rumba illalla :D

Töihin paluusta: mulla ei tod ole kiire! :) Tykkään hirveesti olla kotona, ja jos saataisiin se pikkukakkonen tärppäämään niin pianhan sitä palaisikin mammalomallekin. Mulla on semmonen etu että oon alalla jolla voin ottaa pieniä keikkatöitä osuuskunnan kautta, ja niitä on aina silloin tällöin tarjottukin ettei erikseen oo tarvinnu hakea. Toisaalta voin myös öllötellä jonkin aikaa ansiosidonnaisella työttymyyspäivärahalla  / sovitellulla tämän vanhempainvapaan jälkeen. Mutta ajatus oli että en ole menossa heti kesäkuulla kokopäivätöihin. En mä raskis laittaa lasta niin pienenä päiväkotiin... Mulla oli myös 2009 sen verta hyvät tulot että kannattais tehä se kakkonen 3 vuoden sisään, kun käytettäis sitä samaa päivärahan perustetta.

Mä en ala, meidän pieni pötkylä on maanantaina 3 kk. Samalle päivälle neuvola. Onneksi ehtinee toipua jouluksi niistä kaiksita rokotteista jos jotain tulee. Nyt mie alan askarrella lisää joulukortteja kun tuo kerta vaan nukkuu eikä noteeraa edes herättely-yrityksiä. Nukkukoon sitte, ja kasvakoon :)
 
Mulla ei tosiaan kans ole kiire töihin. On tää se verra rankkaa hommaa et en jaksais yhtää mitään duuneja tähän. Ja toiveissa olis pikkukakkonen pari vuode sisää. Kyl mä sit meinasin et ens keväänä voisin muutaman keikan tehä kuukaudessa mut ei sen enempää.
 
Minä oon tuon töihin menon suhteen eri linjoilla kun te muut... Todellakin oon menossa töihin kunhan vanhempainvapaa 16.6 päättyy. No pidän mä lomat (5 viikkoa) siihen perään, mut en kyl tosiaankaan jää hoitovapaalle. Ensinäkin, meillä ei yksinkertasesti riittäs rahat ja toisekseen mä sekoan tänne korpeen noitten muksujen kaa jos pitää viel pitempään olla... Kaikki  kunnia koti-äideille, he jos jotkut tekevät töitä! Musta ei vaan yksinkertasesti ole siihen. Lisäksi, meiän esikoinen meni hoitoon kun vanhempain vapaa loppu ja kesäloma oli pidetty ja hänen kehityksensä otti aimo harppauksen kun sai olla tekemisissä muiden lasten kanssa! Olen kokenut perhepäivähoidon erittäin hyväksi ratkaisuksi! Isäntä meillä vielä arpoo että pitääkö sen isäkuukauden vai ei, mutta onhan tuolla vielä aikaa asiaa vatvoa!

Muuten sujuu mainiosti! Kerttu herää yhdesti yöllä syömään ja nukkuu yhteensä 12h. Päikkärit onkin sit lyhkäsiä, mutta ei haittaa kun yöt menee noin hyvin. Täysimetyksellä edelleen eikä lisäruuan tarvetta mun mielestä ole. Huomenna ólis 3kk neuvola ni sit tietää kasvun paremmin... Ne ihanat rokotuksetkin sit saadaan! No toivottavasti olis yhtä iisi biisi kun esikkokin... Meillä ei reagoitu mihinkään rokotteisiin mitenkään!!! =D Karstankin sain Kertun päästä tänään pois, pari kertaa joutu perusrasvalla käsitteleen! Saa nähdä uusiiko tuo vaiva vielä!

Eilen kävin lähitallilla ratsastamassa. Tarkasteltiin sit kentän ominaisuuksia lähietäisyydeltä kun Suvin hokit petti ja mentiin hallittua kylkimyyryä... Polvi hiukan väänty ja on vielä hiukan turvoksissa mutta tokenee varmaan jo huomenissa! Suvista oon kyl hieman huolissani kun se saattaa olla kantavana (lääkäri ultraa huomenna), ettei nyt sit kaatumisesta mitään maholliselle varsalle käyny... Hyvin ainakin varalta tamman jalat valeltiin linimentillä ja lämpöpintelitkin sai rouva jalkoihinsa. Sunnuntaina onkin sit esikoisen vuoro käydä ratsastamassa, toinen kerta jo ja tyttö ihan innoissaan!!!

Mites muilla on lähteny paino tippuun? Mulla jumahtanu nyt ihan totaalisesti... viel olis 7kg jälellä lähtöpainoon ja eihän se lähe kun ei pääse edes vaunuileen, esikko kun ei suostu enää istumaan rattaissa... Taitaa neidillä olla sama tauti kun toljanterilla!!!

Tällästä tänne!!!

 
Täälläkään ei kaipuuta työmaalle, se riittää kun siellä käy välistä moikkaamassa ja näyttämässä poikaa. Tuskin sinne paluuta teen jos meille suodaan se toinen tulevaksi :) ja jos ei niin olemme päättäneet että jäisin hoitovapaalle.

Oih, lunta sataa! Vielä todellisemmalta tuntuu että se joulu on jo ovella :) Vielä kun saisi siivouksen tehtyä niin taas on tähänkin huusholliin joulu tehtynä.

Mitenkäs teillä muilla joulun vietto? Kotosalla perheen kesken vai reissaillaanko?
 
Moro  Täälläkään ei mitään kiirettä töihin, niin kauan kotona ku taloudellisesti pystyy olemaan. Haluan nauttia ja seurata neitin kehitystä, toisesta mukulasta ku ei ole tietoakaan halutaanko edes yrittää ja suoko luoja :-)  Joulu aika menee reissatessa molempien vanhempien luona, mut eri päivinä ja yöksi olisi tarkotus kotiin tulla. Ihanaa tosiaan, kun vihdoin hiukan lunta. Alkaa vähän oleen joulu tunnelma, siivota vain pitäisi..
 
Satu, onpa kiva kuulla että on muitakin jotka palaa heti työelämään, meikäläinen saa täällä kummallisia katseita kun sanon et puol vuotta oon enää kotona.. Jokainen tyylillään mun mielestä! Olen kyllä hoitanut pojan syntymästä asti meitin firman palkat ja verot yms eli teen nytkin sen pari päivää kuussa ja mua se vaan helpottaa, jaksaa hirveen paljon paremmin kotona kun välillä pääsee tekemään jotain muuta. Meidän äiti haluaisi hirveesti pitää vuoden vapaata omasta duunistaan ja tulla hoitajaksi ja että Valtsu menis sitten kaksivuotiaana vasta kunnolla hoitoon. En ole kyllä suostunut mihinkään viellä, mua jotenkin mättää se ajatus, en tiedä oikein miksi.

Eilen oli meillä 3kk neuvola, saatiin 3 rokotusta, 1 suun kautta ja 2 reisiin. Mun teki niiiiin huonoa katsoo sitä kun toinen huutaa kivusta ja kattoo silmiin et miks hänelle näin tehään. Mun mies oli mukana ja hän piteli poikaa, mä sain sitten sen lohduttajan osan piikkien jälkeen. Poitsu sammu heti kotona, heräs kerran syömään illalla kuudelta ja nukku sitten taas normaalisti aamu kahteen millon meillä aina syödään. Nyt on varmaan vähän kuumetta mutta muuten kaikki ihan ok, jalkoja vähän arastaa jos laastarin kohtaan osuu mun kädet kun on sylissä.

Joku jossain manaili sitä kakkavelliä joka valtaa ja sotkee kaiken, meillä oli ennen ihan sama, eli takaraivosta asti sai pestä shaippelia, mutta nyt kun saa jo kiinteitä lisäks niin kakka on ihan normaalikakkaa, siis sellasta kiinteetä pötköä. Vaipasta saa vetää vaan pönttöön ja huuhtoo alas, on niin kiinteetä kamaa. Ja kuitenkaan jätkä ei huuda että maha olis kovalla vaan kakkaa ihan yhtä tyytyväisenä kun ennenkin. En sitten tiedä onko hyvä vai huono juttu mutta hirveesti se on ainakin mun päiviäni helpottanut!

Teillä jolla on lemmikkejä niin onko suhtautuminen vauvaan muuttunut nyt kun vauva on isompi? Meillä koira (labbis) haluisi jo kovasti leikkiä pojan kanssa, kun poika leikkii omalla helistimellä ja muilla leluilla mihin osaa jo tarttua ja heiluttaa niin koira hakee oman pallonsa ja menee siihen viereen heiluun et jee, leikitään! Aikasemmin se vähän varo vauvaa että mikä toi huutava pötkö on, nyt se odottaa aamulla aina että koska vauva nousee ylös ja tulee olkkariin touhuumaan. Tosi hassua :)

Ja vielä loppuun niin onnea teille kaikille jotka rupeevat yrittämään uutta raskautta! Meillä mies kovasti haluaa toisen ja ehkä kolmannen jossain vaiheessa, musta vaan tuntuu koko ajan vahvemmin siltä että mun lapset on tässä. Toivottavasti mieli muuttuu kun aikaa kuluu enemmän, nyt on vielä niin tuoreessa muistissa se raskausajan kipu ja sairaala-aika.
 
Meil kanssa tuntuu siltä et lapsikiintiö on täynnä mut ei voi sanoa varmasti :)
Ei ainakaan heti lähiaikoina, kyl aattelin ton kierukan pitää tuolla muutaman vuoden x)

Ja töistä.. Mä olin siis määräaikasena töissäni viimeks ja kesällä olinki työttömänä. Puhetta oli pomon kanssa et jos haluan jo ensi syksynä tulla takas töihin niin pitää vaan ilmottaa. Enkä kyllä nyt osaa yhtään sanoa et haluanko :)
Aina oon haaveissani ollu kotiäiti, niin ku oma äitinikin, mut pitää kattoo sit aina rahatilnteen mukaan. Mun töissäni ois se hyvä puoli kyl et työpäivä on vaan 4 ja puol tuntia et ei ois paha x)
Eilen kävinki siellä pari tuntia jeesaamassa ja kotiin ku pääsin ni oli pää ihan sekasin :D Ensinnäki oli outoa olla erossa Lunasta noinkin "pitkään" ja sit ku homma oli niin aktiivista verrattuna tähän mitä mun elämä nyt on viimeaikoina ollu ni huh huh, pää pyörällä :)

Mitäs vielä.... Painosta oli puhe.... Pääsenpä pätemään x) Oon 12 kiloa kevyempi ku alkuraskauden ekassa neuvolassa :) Painoindeksi oli silloin sen 27 ja nyt se tömpsähti 23een.
No siinähän lähti raskauden aikana pari kiloa, sit ku kotiuduttiin niin oli pakko käydä vaa'alla ja oli lähteny 8 kiloa ja nyt sit vielä tässä imettäessä vähäsen :)
Oon kyl onnekas ton suhteen, mä niin pelkäsin et mä paisun raskauden aikana ainaki 20 kiloa :D

Ja joulusta joku vielä kyseli. Meil on miehen kaa ollu nyt muutamana viime vuonna tapana viettää joulu kotona ihan keskenään, lähiperhevierailut hoidetaan aatonaattona. Samaa ajateltiin nytkin, käydään sukuloimassa ennen aattoa ihan rauhassa jotta saadaan sit ihan rauhassa viettää sitten aattoa kotona.
 
Moikka!

Minä olen heti menossa töihin, kun äippäloma loppuu. Jos siis saan töitä. Välillä tuntuu että voisin mennä vaikka heti (mies jäisi mielellään kotiin). Aika mökkihöperöksi täällä kotona tulee, päiväm kohokohta on kun menee kauppaan ihmisten ilmoille :)

En ole enää uskaltanut vaakaan. Raskauskilot ja muutama ylimääräinenkin lähti heti synnytyksen jälkeen, mutta  nyt on tullut herkuteltua aika paljon... Vaunuttelulenkit ei mulla kuluta tarpeeksi (en kävele hiki päällä) enkä enää imetäkkään, joten edelleen tarttis alkaa tehdä jotain muutakin. Kun vaan saisi otettua itseään niskasta kii :)

Meillä ei vielä suunnitella seuraavaa muksua, mutta parin vuoden sisään saisi tulla. Aikanaan puhuttiin että haluttais tyttö ja poika, kolmaskin voitais mahdollisesti tehdä muttei enempää.

Joulu vietetään nähtävästi miehen vanhemmilla, sinne tulee myös miehen sisko ja siskontyttö. Mennään aattona ja lähetään pois kai maanantaina. Sitten taas perjantaina mennään takas yhdeksi yöksi ja jätetään poitsu ekaa kertaa hoitoon, äippä ja iskä juhlistaa uutta vuotta mahdollisesti kavereiden kanssa.
 
Alice_78  Jääkös teilä vauva ihan yöhoitoon? Itekki oon miettiny millon sitä tohtis neitin jättää hoitoon, vaik mummolaan et pääsis miehen kans vähän tuulettumaan ja kahdestaan hiukan viettää aikaa. Mitäs muut mieltä kuinka aikasin vauvan voi yökylään jättää?
 
Annemari Mulla ihan samajuttu.... On käyty nyt seurakunnan kerhossa esikoisen kanssa parikertaa ni muut äidit on sielä ihan kauhuissaan ja päivittelevät mun ratkasua mennä töihin! Varsinkin täällä "käpykylässä" on ollu tapana et muksut hoidetaan kotona ainakin kolmevuotiaaks jos ei jopa pitempään! Oon joku hiton kummajainen muitten mielestä! Tosi ärsyttävää, en minäkään mene kotiinjäävien äitien ratlaisuja punnitsemaan ja ennenkaikkea tuomitsemaan! Töistäkin pomo kerran jo soitti että oonko tosissani tulossa jo kesällä takas... Huoh!

Lemmikkieläimistä... Meiän hurtat ei oo paljoa uudesta tulokkaasta hätkähtäny. Onhan meillä jo tuo esikko niin ovat nähneet/kokeneet kaiken aiemminkin. Selvästi kyllä koirien kiinnostus lasta kohtaan lisäntyy sen mukaan kuinka liikkuvainen lapsi on. Kannattaa pitää mielessä että koira tietää paikkansa laumassa. Ettei sitten nappaa esim. lapsen kädestä kiinni kun jossain vaiheessa tulee vetämään karvoista tai hännästä yms.

Yökyläilystä... Kaikki tekee kuten parhaaksi näkee. Mun mielestä tärkeintä on että tietää satavarmasti lapsen olevan hyvässä hoidossa! Ja tietty se et jos on täysimetyksellä et pullo varmasti kelpaa.

Joulu mekin vietetään mun vanhempien luona, sinne saapuukin sit mun veljet myös...

Tänään oli Kertulla 3kk neuvola (5392g, 56,7cm pipo 39,8cm)ja voi vitura mikä neuvolan täti!!!! Rupes valittaan pituuskasvusta, huoh! Mä sain ensin sen puheesta käsityksen että kuukaudessa ei olis tullu ollenkaan senttejä lisää... Katoin sit tosta kortista ni olihan neiti kasvanu 1,5cm viime kuukauden aikana... Ihan samoilla mitoilla menee kun siskosakkin eikä sillon sanottu mitään ja sama neukku oli sillonkin. Hohhoijaa.... Sit kummiskin kirjotti korttiin et rintamaidolla pärjää hyvin, ruokaa riittää! Rokotukset saatiin ja ilta on mennyt neitiä kanniskellessa nyt vihdoin nukahti kun annoin särkylääkettä. 

Nyt painun lepuuttamaan melkein maitohapoilla olevia käsivarsiani!!!  =DDD
 
Meillä esikoinen oli ekan kerran yökylässä 7kk iässä mut ihan vaan saamattomuuttamme :D ei ollu tarvetta aikasemmin,tää neiti on kyllä menossa aiemmin,itse pidän sitä tavoitteena että kunhan nukkuu täydet yöt niin sitten hoitoon,en haluu vaatia mummilta yöheräilyä :)

Mulla ei oo kyl mitään kaipua töihin.Kotiäitiys on mun juttu,missään en ikinä oo näin hyvin viihtyny.Ja minä oon pienenä ollu aina kotihoidossa + tietty srk päiväkerhossa niin jotenki mua karsastaa ajatus siitä että veisin nää päiväkotiin :D mä en tuomitte niitä kekkä töihin palaa.kyllä minäkin joudun joskus palaan kun rahat ei enää anna periks :) itse vaan kihnutan mahdollisimman pitkään kotosalla.Olisin koko lopun elämäni kotiäiti jos ois varaa :D Esikoinen on nyt kans srk päiväkerhossa aina 1x viikossa :) Hankalaa mulla tekee sekin että mulla ei oo vakkariduunia mihin palata.joutusin alottaa ihan puhtaalta pöydältä hommat.
Päiväkoti ajatus karsastaa mulla nyt senki takia että on epäilys ettei meidän esikoinen ole täysin tavallinen lapsi :( et jos jotaki nyt tulee jossain kohin todetuksi niin haluun pitää hänet kotona mahdollisimman pitkään.Mulla on kokoajan hirvee ahistus tulevasta,eikä se auta yhtään vaikka tiedän ett kaikki mitä mietin voi olla vain ikään kuuluvaa höystettynä voimakkaalla luonteella.. mut pessimisti ei pety..kai.
tästä päästäänki sit puheeseen uusi vauva.
itelläni olisi hirmuinen vauvakuume ja haluisin kolmannen jo piakkoinki.mut mies jarruttaa nyt esikoisen tähden. :/ se on siis sitä mieltä että jos 1 lapsi onkin sairas niin kaikki muutki olisi ja itse en taas ollenkaan ole sellainen ihminen joka jää paikalleen junnaan kun tulee takapakkia.vaan elämä jatkuu tavalla tai toisella.Tuli mitä tuli,mun lapseni on silti täydellinen juuri sellaisenaan<3
En vaan pääse tosta miehen ajatustavasta nyt yli.en voisi ikinä kuvitella itseäni tilanteeseen jossa sanottas että ei enää lapsia! Jouduin sairauteni vuoks lapsenteko kieltoon jo kerran ja ne oli oikeesti mun tähän astisen elämäni piinallisimmat 2 vuotta..
 
Hei vaan tännekin pitkästä aikaa, enemmän on tullu vietettyä aikaa tuolla facebookin puolella mutta oon kyllä aika aktiivisesti näitä juttuja käyny lukemassa.

Meillä arki on lähteny ihan hyvin liikenteeseen. Aamulla herätään 7-9 aikaan, jaksetaan olla tunti hereillä ja sit taas pikku päikkäreille. Isommat päikkärit vedetään klo 11-12 jolloin neiti nukkuu n.3h. Ilta meneekin sitten niin että joko ollaan hereillä koko ajan tai sit otetaan vartin tirsoja. Yöllä herätään edelleen n. 3-5 krt.  Pri päivää tosin illat on menny nii et tää huutaa pää punaisena, raukka oikeen tärisee. Mikään asento ei oikeen kelpaa.. ainut missä tykkää olla ni vaunuissa kun oikeen paljon heiluttaa. Luulen et toi on ollu siitä ekasta rota rokotteesta =/ Toisia rokotuksia siis odotellessa!

Töistä: Mun on kans pakko mennä heti juhannuksen jälkeen töihin ku meillä on iso talolaina enkä pärjää millään sillä kotihoidon tuella. Mun ystävällä on kuitenkin 6kk lapsi ja se jää kotiin ja ollaan vähän juteltu et jos se ottais meean hoitoon sit ku meen töihin. Meillä tosin ongelmana on viel sekin et mun mies tekee pelkkää yövuoroa ja mä oon sairaanhoitaja joten varmaan joudun sellaseen työpaikkaan mis tehdään kolmivuoro työtä, saa nähä nyt sit miten me saadaan järkättyä toi lapsen hoito.

Mulla tuli raskaudessa 9kg painoa ja nyt on tippunu joku 11kg. vaunulenkkejä oon tehny joka päivä mut kyl tota mahaa tossa viel vähän on.. en oo vatsalihaksia koittanu viel treenata. Tiiäättekös voiko vinoja vatsalihaksia tehdä vaikka vatsalihakset ei oiskaan vielä palautunu kunnolla?

Meillä neito on ollu hoidossa jo kk ikäisestä, tosin ei yökylässä. pullosta ottaa melkee paremmin ku tissistä mut koittanu silti lähes täysimettää...

Mut nyt toi neiti heräs, palailemisiin =)

 
No niin, nyt ollaan sitten itsekin tuolla facebookin ryhmässä :) Vihdoista viimein sain aikaiseksi, on vaan niin hiljentynyt tää palsta että pakkohan se oli! Vaikka tätä ei hylätä!

Latasin jopa kuvankin sinne, en vaan saa tänne niitä kuvia lisättyä...vaikka kuinka yritystä on!

Mitenkäs teillä että aijotteko aloittaa soseiden maistelun 4kk vai 6kk iässä?



 
Kirjoittelenpa minäkin tänne pitkästä aikaa :)

Meillä sujuu arki oikein mukavasti. Reilun viikon päästä olis neidin 3kk neuvolakäynti, sittenpä näkee, miten hyvin tyttö on kasvanut :) Jennika on ruvennut nyt nukkumaan yönsä tosi hyvin. Välillä on pientä "taistelua" nukkumaankäymisen kanssa, mutta simahtamisen jälkeen neiti vetelee helposti kahdeksankin tunnin unet, syö sitten hieman ja nukkuu muutaman tunnin lisää. Oon siis viimein itsekin saanut levättyä paremmin :)

Mä olin työttömänä ennen kuin tulin raskaaksi ja työttömänä jatkankin. Toki töitä rupean hakemaan heti, kun siltä tuntuu, vaikka vierastankin kovasti lapsen laittamista hoitoon hyvin nuorena. Miehen palkka ei vaan välttämättä riitä, jos jäisin kotiin pidemmäksi aikaa.

Mulla on hyvin vahva tunne siitä, ettei meille tule enempää lapsia. Tuo ensimmäinenkin raskaus oli niin hankala ja stressintäytteistä aikaa kaikkien pahoinvointien, vuotojen, uhkaavien keskenmenojen yms. takia, etten uskalla lähteä siihen rumbaan uudestaan, kun sitten pitäisi sen raskauden lisäksi huolehtia myös esikoisesta. Toki toinen raskaus saattaisi olla helpompi, mutta toisaalta se voisi olla myös hankalampi. Miehelläkään ei ole mitään hinkua laittaa toista lasta aluille, onneksi.

Meidän koira on suhtautunut pienokaiseen hyvin :) Aluksi se ei oikein tiennyt, mikä tuo "otus" onkaan, mutta taitaa se nyt tajuta sen ihmiseksi. Huolehtii kyllä kovasti, haluaisi nuolla ja hoivata ja jos vauva ei ole siellä, missä se yleensä on, lähtee koira etsimään sitä ympäri asuntoa. Välillä tuo koiruus myös koittaa pyytää vauvaa leikkimään :D Onneksi mitään ongelmia ei ole ollut. Yhden kerran vauva nappasi kiinni koiran huulesta, eikä koira ollut moksiskaan. Hieman hämmentyi, mutta ei onneksi vähästä säikähdä tai hermostu.

Jouluaatto vietetään perheen kesken kotona ja joulupäivänä käydään mun vanhempien ja appiukon luona. Kilometrejä kertyy kivasti silloin mittariin, mutta eipä sitä voi olla käymättä sukulaisissa jouluna.
 
masu87, meillä vedetään jo purkillinen pilttiä päivässä ja 2x perunaporkkanavelli. Muut ruoat on sitten maitoa. Meidän poika on nyt 3kk ja painaa jo ihan melkeen 8 kiloa (pituuttakin on tullut jo 14 cm lisää), ennen kiinteiden alottamista maitoa meni 3 litraa päivässä joten lääkäriltä sain ohjeet alottaa kiinetät vaikka ikää oli vaan reilu 2kk, mahalaukku kuulemma venyi liikaa liiallisesta maitomäärästä.
 
satu: tosta painon pudotuksesta, mulla tuli raskaus aikana 23kg ja nyt on lhätenyt 18 pois eli 5 olis viel jäljellä. Alotin nyt sitte kerppaa ku tuntuu ettei tää mun ulkomuoto ikinä palaudu. Olin iha normi painossa ku aloin odottaa, mut liikaa mulle seki oli. Mulla olis nyt tavotteena päästä painoon, mitä painoin ennenku aloin seurustelee ton ukonkaa. eli lähtöpainosta vielä 12kiloa pois nii hyvä on ;) 

Masu: Joulusta. Me vietetään adankaa joulu mun mutsin luona, joka asuu tossa kolmen kilometrin päässä. Sielä sit viettelee mun mummi ja ukki myös jouluaan ja mun sisarukset :)
 
Mä haluisin myös olla kotona vielä, haluisin itseasiassa jäädäkin kotiin, tää sopii mulle. Mulla on vain koulu kesken ja pitäisi se käydä loppuun... miehellä loppuu työt vuoden vaihteessa ja ei mitään tietoa mitä sitten tekee. ja minä tahtoisin toisen lapsen myös pienellä ikäerolla niin, että voitais ens syksynä alkaa yrittämään.. oon ihan sekasin näiden asioiden kanssa, kun en tiedä mitä tekisin. Mun pitäis helmikuussa ilmottaa koululle, jatkanko syksyllä vai en. Hoitoon en kuitenkaan tahtois niin pientä vielä laittaa.. jos saisin jonkun kaverin, mummin, jonkun kotiin hoitamaan Oliviaa niin sit menisin hyvillä mielin kouluun.. huoh. saa nähdä miten käy.

kaikki raskauskilot mulla tippu kahden viikon aikana synnytyksestä, mutta nyt on taas ruokahalu palannu ja herkkuja ollut tarjolla, etten uskalla enää edes vaakaan mennä. sen tiedän, että tuskin ainakaan on paino yhtään tippunu. haluaisin kuitenkin saada vielä 5-7 kg pois... päätin, että jos tammikuussa alottaisin salilla käymisen sitten. herkutellaan nyt tää joulun aika :P


 
Jee.

Just ku pääsin sanomasta että en oo menossa töihin niin puski työtarjouksen naaman eteen. Alkaen syyskuussa, ei ois mahoton ajatus. Aika haastava duuni vaan ja paljo reissuja, blah.

Poika heräilee öisin useita kertoja ja roikkuu tississä. Maito ei vissiin ennää lisi niinkuin tähän asti. Pitää ruveta harkittemaan että antais illalla korviketta niin ei tarttis ihan puolen tunnin välein tankkailla, jos ei nyt ala tämän viikon aikana tasottumaan. Ja vaikka minä oon teheny kotikaljaaki kaks pänikkää ja juonuki jo toisen. Neuvolassa kuitenki todettiin että hyvin kasvaa. Nythän se toppi vaan voi tulla.

Ihanaa, saatiin joulukortit tehtyä ja vietyä postiin, vauvasta suuri apu :) Ei otettu perinteistä tonttukuvaa, kun viime vuonna lähetettiin vitsinä meidän kissoista semmonen joulukuva.

Paino on nyt -1,5 kg ekasta neuvolasta, mutta siinä punnituksessa oli kertyny 3 joulukiloa joululta 2010, eli vielä ois 1,5 tekemistä. Tosin en oo käyny tällä viikolla puntarilla, enkä uskallakaan, kun tuli syötyä viime viikonloppuna kilo juustoa ja puoli kiloa suklaata virman pikkujouluissa.

Pitäis alkaa miettii miten me ahtaudutaan meidän kurjan pieneen autoon joulureissulla... ja tuo loskakeli ja räntäsade ei kyllä yhtään nostata tätä joulufiilistä :)
 
Pitkästä aikaa tulen tännekin turisemaan :) Kiitos hääonnitteluista!

Mä oon varmaan jokin superkummajainen noiden töiden suhteen, aloitan nääs hommat jo tammikuun alussa. :D Mä olen tosin yrittäjä ja teen töitä kotoa käsin, joten ei tarvitse varsinaisesti olla erossa muksusta. Mies jää sitten kotiin hoitamaan lasta ja eläkkeelle siirtynyt mummukin asuu lähellä, jos tarvitsee hoitoapua. On mukava aloittaa taas työt, saa jotain muutakin mietittävää kuin nämä muksun ympärillä pyörivät asiat. Tykkään kyllä puuhailla kotona ja olla lapsen kanssa, mutta kaipaan muutakin. Mun työt on myös aika miellyttäviä luonteeltaan, ja oonkin jo kaivannu niitä. Tekstitän tv-ohjelmia ja leffoja työkseni, se on tavallaan ihan leppoisaa ja mielenkiintoista puuhaa :)

Joulun vietämme kotona Turussa lapsen isän vanhempien kanssa. Mun vanhempien luokse mennään käväisemään tammikuussa. He asuvat hieman kauempana, noin 9 - 10 tunnin ajomatkan päässä. Hiukkasen hirvittää, miten tuo matka menee vauvan kanssa. Ei olla muutenkaan autoiltu vauvan kanssa hirveän paljon.

Meillä on kaksi kissaa, eivätkä nuo tunnu kovin paljoa vauvasta välittävän (eikä vauva kissoista). Toinen kissa on tosin kiinnostuneempi vauvasta ja käy vähän väliä haistelemassa tätä. Muuten antavat lapsen olla rauhassa eivätkä hypi sänkyyn tai vaunuihin, kun vauva on nukkumassa niissä.

Meidän äiti ehdotti, että alkaisin antamaan soseita tuolle vauvalle jo 3 kk:n iässä. Vähän arveluttaa tuo neuvo, mutta en tiedä, onko tuosta haittaakaan. Varsinkin kun äiti on toiminut niin minun ja sisarusteni kohdalla, ja hyvin ollaan selvitty ilman allergioita sun muita vaivoja. Voi kai sitä pikku määriä kokeilla? Meneehän siihen totutteluunkin jo oma aikansa. Nyt maitoa menee kerralla jo 200 ml, ja vauva on siis 2,5 kk.

Onko teillä muuten kokemuksia siitä Comesta, jolla harjoitetaan lantionpohjan lihaksia? Mulle suositeltiin sitä neuvolassa, ja menin moisen vempeleen ostamaan. Sen pitäisi auttaa harjoittamaan oikeita lihaksia, mutta ekan yrittämän jälkeen oon kyllä hämmentynyt. Siinä vehkeessä on sellainen antenni, jonka pitäisi makuulla ollessa mennä alaspäin, kun jännittää lantionpohjan lihaksia. Mutta kun mä jännitän niitä, se Come pullahtaa vain ulos. Tarkoittaako se sitä, että mun lihakset on liian heikot vai mitä? Sormelle tuntuu kuitenkin puristus. Ärsyttää :/ Pitää kai vain jatkaa treenaamista...
 
Takaisin
Top