Heissan pitkästä aikaa. Kyllä alkaa oottaa joulua jo ihan innolla, kaupoissa ja radiossa joululaulut raikaa ja mainokset on täynnä joulukrääsää. Itse olen saanut laitettua jouluvalot ikkunoihin, mutta muuta en ole sitten tehnytkään. Viime viikonloppuna vietettiin pikkujoulua isovanhempien kanssa, paistettiin kinkku ja syötiin jouluruokaa :)
Oon saanut levättyä kunnolla, toissayönä poitsu nukkui 10 tuntia ja viime yönä 11 tuntia putkeen :) Toissa aamuna heräsin ennen poikaa kun mies oli lähdössä töihin, pyysin miestä varmistamaan että poika hengittää :) Lisää tällasia öitä, kiitos.
Olen yrittänyt pitää Teoa usein vatsallaan, mutta ei se siinä kauaa viihdy. Ei jaksa pidellä päätään ylhäällä, ehkä jopa huonommin kuin pari viikkoa sitten :( Olen myös pitänyt Teoa enemmin lattialla (selällään) leikkimatolla. Mun kanssa se ei ole yrittänyt kääntyä, mutta heti kun mies laittoi poitsun matolla, kääntyi kyljelleen ja yritti (kai) vatsalleen. Höh, miksei se päivisin tee noin. Ollaan myös harrastettu viikon verran vauvatusta 2-3 kertaa päivässä neuvolan ohjeen mukaan, vielä ei havaittavaa muutosta pojan toiminnassa, eli minä vien.
Huomenna lähdetään Teon kanssa aamulla minun äidin luo viikonlopuksi, vähän jännittää 3 tunnin automatka kahdestaan pojan kanssa. Nyt pääsee vihdoin ja viimein mummo tutustumaan ensimmäiseen lapsenlapseensa paremmin, he ovat tavanneet aiemmin pari kertaa, mutta aina on ollu jotain hälinää/paljon muita ihmisiä ympärillä. Samalla reissulla käydään moikkaamassa paria kaveria ja tätiä, siinä onkin jo tarpeeksi ohjelmaa. Harmittaa ettei äidin luona ole sitteriä (enkä sitä mukaan ota), mutta kai turvaistuinta voi väliaikaisesti käyttää? Sänkynä saa toimia vaunut, vaikka matkasänkykin olisi tarvittaessa löytynyt.
Siinäpä tulikin jo hieman tarinaa, hauskaa joulunodotusta kaikille!