joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja piia84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huoh kyl alkaa tuo päiväkodin rappusten ravaamine tosiaa käyä työstä :( vaik ny oli sentäs mies mukana viemässä eskarilaista 3krs mut kyl nuo kahen vienti ekaan ja tokaan krs riittää..tuntuu ku ois isomma kii työn tehny:( ja happi loppuu... Babyki alotti megajumpat ku kotio pääs istuu ja tiiä mite päin yrittää ulos tunkee... Noh iltapv sit itellä taas eessä 3krs könyyminen ja sieltä alaspäin kaks muuta mukaan...huh,en kyl tosiaan tiiä mite kauan tota pystyn/jaksan ravata mut ku enpä tiiä mitä muutakaa vois tehä ku ei jaksas kaikille alkaa valittaa..no onneks tän vko jälkee alkaa pojilla 2vko joululoma,mut sekin hieman hirvittää ku pitäs jaksaa poikien kans sit päivät touhuta ku miehellä ei lomaa oo...

Onko muille ilmaantunut kiinnikekipuja? Olin ihan jotta watta fak?! Mutta sellaisia ne kuulema on. Kiristää niin perhanasti kun enempääsä koittaa tehä eikä mulla meinaa hellittää sitte hetkeen millään! Ihan sama minkälaine asento on (sikiöasennon kokenut kuitenki parhaaksi siinä tilanteessa). Supistuksiakin tulee juu mutta nyt sairaslomalla kotona on pystyny kyllä hyvin itte vaikuttamaan niihin... Unet on kyllä jossakin häviksissä ja eilen maitokaupassa eräs myyjäkin ilmoitti miten nuutuneelta näytän :D

Sitäkö nämä kivut on?? Mulla tulee joskus ihan pienestäkin "väärästä" liikkeestä alavatsaan ihan kramppi? Joko oikealle tai vasemmalle ja se kulkee hitaana aaltoja koko alavatsaan poikki.. Joskus makaan 2h sikiöasennossa ennenkuin helpottaa, eilen meni 20min.. Oon ollut huolissani että mikä on vikana, aikaisemmista raskauksista et tällaista ole ollut..

tää tipautettiin kans saikulle 3vkoa tuli heti, supistelujen takia -.- piti maanantaina töihin taas mennä, mut täys lepo, ku varastosta mattoja komppasin viikonloppuna niin kaksinkerroin kävelin takaisin kun supisti.. muuten voisikin töitä tehdä jos olisi vähän helpompi duuni :D

no kai mä selviän ilman mökkihöperyyttä kun täytyy jouluruuat tehdä ja viel muutama lahja työn alla, vähän viel siivoilla/järjestellä kun muuttolaatiokoitakin on sie sun täällä.. ja nuo nappulatkin vaatii oman aikansa.. jaa nii ja ne gluteenittomatkin täytys tehdä ni saa ne mummulle:happy:

Kokemuksen syvalla rintaaanella, kannattaa levata, jos/kun vain on mahdollisuus eika kituuttaa toissa/koulussa. Itse en osannut ekassa raskaudessa hellittaa ajoissa ja se kostautui kylla korkojen kera sitten myohemmin ja muistot tuolta ajalta ovat edelleen suuren sumun peitossa. Kuvista olen katsellut jalkikateen, etta tuollaistako se oli... Talla kertaa olen itsekkaampi, koska nyt tiedamme miehen kanssa molemmat, etta sitten kun vauva syntyy, lepoa ja vapaa-aikaa ei tarvitse miettia, kun niita ei pahemmin ole - varsinkin kun on messissa myos tuo taapero. :) Toki on myos helppoja vauvoja, joille kay kaikki ja jotka ovat tyytyvaisia. Sellainen olisi nyt tilauksessa meillekin. ;)

Se nyt tulikin taas testattua, kaupassa käynti oli ilmeisesti liikaa, oli sit eilen loppuehtoon kipee, saunassa isännän kans käytiin ja yksi helvatan harkka kesti puolen tuntia :banghead:
Tänään mahtuu, no oltu vaan :happy: käsitöitä tehnyt, kävely sipsutusta ja nytkin istun ja joku potkii itseään alaspäin :meh:
En sit tie enkö sais mitään tehdä.. Kuhan ny joululaatikot sais pakkaseen ni olisin tyytyväinen..

Tyhmä kysymys ehkä mutta ootteko juonu Rooibos -teetä? Onko siitä mitään haittaa?

Oon juonut viimeaikoina useinkin, siinähän ei oo kofeiinia (oon vältelly kofeiinipitoisia juomia suonenvetojen vuoksi). Oon myös juonut minttu/kamomillateetä yms. satunnaisesti.

Oon aatellut, etten juo rooibosta kun en oikein tiedä lasketaanko sitä yrtteihin? Tuskin sitä on ainakaan niin paljon tutkittu.. Toisaalta ei kyllä oo ollut mitään tarvettakaan juoda sitä. Teetä (pääosin vihreää) juon jonkun verran, mutta kofeiinimäärän huomioiden.

Ps.oon kirjoitellut aika vähän täällä puolella, mutta nyt oon lomalla kuukauden verran, että aikaa vois olla enemmän ;-)

Kyllähän tuo rooibos löytyy kieltolistalta, mut oon sillon tällöin mukillisen juonut :)

Muistelin myös että on kieltolistalla. Tuli ostettua teepakkaus jossa on aika monta pussia rooibosta. Ehkä sieltä uskaltaa jonkun pussin käyttää. :)

Ai, enpä muistanut että on kieltolistalla, noh, pitänee alkaa lipittää sitä vadelmanlehtiteetä joka ois kuulemma hyvä näin loppuraskaudesta...
Toisaalta en usko että nuo teet aiheuttaa mitään vaaraa vauvalle jos kupposen päivässä juo. Enemmän tulee myrkkyjä kaikenmaailman kemikaalien, lääkkeiden tms. mukana...

Aamuisin pitää saada niin mustaa teetä kuin löytyy että pysyy jotenkin hereillä. :) Iltapäivällä käy joku muukin. Närästys loppuu kuulemma heti kun vauva on ulkona, tuotan kahvia synnytyssaliin. :)

Jos kahvi närästää, suosittelen siirtymään tummapaahtoiseen kahviin. Tummapaahtoinen ei sisällä parkkihappoa niin paljoa kuin vaaleammat paahdot. Refluksista huolimatta voin ihan normaalisti juoda tummapaahtoista luomukahvia, normaalista tulee joko kovat oireet tai oksennus.

Minkä merkkinen tummapaahtoinen olisi hyvä? Yksi paketti meillä olikin mutta se haisi niin kamalan pahalle etten saanut sitä juotua.

Töissä yleensä juon kahvini ja siellä ei voi paahtoja valita. Toki kotona lomaillessa sitten.

Mulla ollut melkein 10v käytössä Arvid Nordqvistin Reko :) Eco taitaa olla vähän vaaleampaa, mut sitä oon joskus ostanut kun tuo toinen ollut loppu, ei aiheuta ihan niin kovia oireita kuin tavallinen kahvi.

Mä en voi juoda kuin espressopohjaisia kahveja. Ihan normaalitilassakin saan hirvittävän närästyksen suodatinkahvista.. Enkä kyllä oikeastaan edes ymmärrä et kenen mielestä sellainen suomalainen peruskultakatriina on edes hyvää..:grin

Juu ei noi vaaleapaahtoiset peruskurat mene täälläkään alas, ei maistu miltään... Jos alas saa niin tulee kyllä äkkiä ylös :D

Takaisin