Joulukuun höpöttelyt

Ootteko miettineet doulan palkkaamista?

Mä harkitsin, mutta mulla doula todennäköisesti ei tulisi mukaan synnytykseen, kun asuu kauempana. Tuttu on doula ja hänet ajattelin palkata, osittain siksi, että kiinnostaa millaista doulan kanssa on. Mä en muuten siitä juuri tiedä ja ymmärrä. Appiukolla on tapana antaa aina joululahjaksi lahjakortti ja tajusin, että voisin sen käyttää tuohon. Jää siitä silti itsellekin maksettavaa, mutta sentään vähän vähemmän.

Huomenna viimein nt-ultra!

Rv 12+2
 
Itse en ole aikonut palkata. Rahatilanne ei tällä hetkellä oikein anna periksi kun pitää miehen rahoilla elää. Itse opiskelen. Mun kyllä piti mennä nyt joulukuussa töihin mutta pahoinvointi ja väsymys ei anna periksi niin en selviytyisi mun 12h vuorotyöstä elävänä takaisin 😅
Mutta jos ylimääräistä rahaa olisi niin sitten olisi kyllä ihana palkata!

Onnea huomiseen ultraan!🥰
Mulla nt-ultra on vasta 2 viikon päästä ja jännitän sitä jo nyt hirveesti😅

Eilen sain vihdoin käytyä isommilla kaupoilla ja ostin heräteostoksena vauvakirjan. Ootteko te hankkineet vauvakirjaa tai raskauspäiväkirjaa?
 
Nt-ultra takana ja kaikki hyvin. Ei kohonnutta riskiä kromosomipoikkeamille.

En ole hankkinut mitään raskauskirjaa, enkä tiedä hankitaanko. Doula ei ole ollut mielessä ja tuskin palkataan sellaista.

@typescript ai joku, joka tulisi kuvaamaan synnytystä? 😮 Sellaisesta en ole kuullutkaan. Raskauskuvauksista tiedän ja siitä, että kuvataan vauvaa ihan pienenä, tosi pian synnytyksen jälkeen.
 
Mun on hyvin vaikea kuvitella, että haluaisin synnytyssaliin ketään muita kuin mieheni (henkilökunnan lisäksi siis). Olen jonkun verran lueskellut englanninkielisiä keskusteluja ja monessa maassa tuntuu olevan tapana, että synnytyssairaalaan änkeää kaikki äidit ja anopit ja mummot ja muut. Joo ei kiitos. 😬

Täällä aletaan olla flunssasta selvitty, ei edes ollut kotitestien mukaan koronaa, vaikka olin siitä ihan varma. Sain tautia potiessani selkäni ihan jumiin, kun makasin sängyssä tai sohvalla vuorokauden ympäri. Jotain pitäisi jumppailla ettei mene ihan romuksi tässä raskauden aikana. Kaikki liikunta on jäänyt ihan minimiin yleisen väsymyksen ja saamattomuuden vuoksi, mutta pakko tarttua nyt niskasta kiinni. Olisiko kenelläkään vinkkejä esim. hyvistä Youtube-tileistä, joilla lähteä liikkeelle? Jotain raskausjoogaa tai pilatesta tms. ajattelin kokeilla.
 
Mun on hyvin vaikea kuvitella, että haluaisin synnytyssaliin ketään muita kuin mieheni (henkilökunnan lisäksi siis). Olen jonkun verran lueskellut englanninkielisiä keskusteluja ja monessa maassa tuntuu olevan tapana, että synnytyssairaalaan änkeää kaikki äidit ja anopit ja mummot ja muut. Joo ei kiitos. 😬

Täällä aletaan olla flunssasta selvitty, ei edes ollut kotitestien mukaan koronaa, vaikka olin siitä ihan varma. Sain tautia potiessani selkäni ihan jumiin, kun makasin sängyssä tai sohvalla vuorokauden ympäri. Jotain pitäisi jumppailla ettei mene ihan romuksi tässä raskauden aikana. Kaikki liikunta on jäänyt ihan minimiin yleisen väsymyksen ja saamattomuuden vuoksi, mutta pakko tarttua nyt niskasta kiinni. Olisiko kenelläkään vinkkejä esim. hyvistä Youtube-tileistä, joilla lähteä liikkeelle? Jotain raskausjoogaa tai pilatesta tms. ajattelin kokeilla.
@Welmukka vastasi marraskuussa näin, kun mä kyselin raskausjoogan ym. perään:

"Oon tehnyt ihan vaan youtubesta edellisessä raskaudessa kaiken maailman treenejä ainakin seuraavilta:

Pregnancy and postpartum TV - Tää täti on musta aika hyvä ja huomioi hyvin kaikki rajoitteet mitä raskaana olevalla voi olla. nää on sopivan lyhyitäkin että ehdin tehdä näitä myös vauvan synnyttyä päikkäreiden aikaan. Löytyy joogaa, lihaskuntotreeniä, pilatesta yms.

Fit by Larie - tällä on tosi hapottavia treenejä, noi sen prenatal barre jumpat saa jalat niin jumiin että kuolema tulee 😂

SaraBethYoga - mukavan rauhallinen joogaohjaaja, mut tää oli musta ehkä vähän tylsä kun pidän vauhdikkaammasta flow joogasta.

Mä en näistä mitään katso yleensä äänten kanssa kun en jaksa samoja jaarituksia kuunnella. Pistän mielummin äänet pois ja omat musat soimaan. Livejähän nämä ei ole että se on vähän sääli mut nää on ilmaisia kaikki niin ei ainakaan harmita että menisi rahat hukkaan jos ei oo hyvä 😊 tää nyt on vaan mun kokemus näistä, enkä osaa sanoa minkälaista liikuntataustaa näihin vaaditaan yleisesti. Itse olin ennen ekaa raskautta tosi himoliikkuja, mut nyt on vähän jäänyt."

Mitään noita en ole itse vielä kokeillut, mut salilla olen käynyt kolmesti viikossa kuten ennenkin. Nyt jo käytössä vähän kevyemmät painot, mut tekee hyvää mulle.
 
Muokattu viimeksi:
Mun on hyvin vaikea kuvitella, että haluaisin synnytyssaliin ketään muita kuin mieheni (henkilökunnan lisäksi siis). Olen jonkun verran lueskellut englanninkielisiä keskusteluja ja monessa maassa tuntuu olevan tapana, että synnytyssairaalaan änkeää kaikki äidit ja anopit ja mummot ja muut. Joo ei kiitos. 😬

Täällä aletaan olla flunssasta selvitty, ei edes ollut kotitestien mukaan koronaa, vaikka olin siitä ihan varma. Sain tautia potiessani selkäni ihan jumiin, kun makasin sängyssä tai sohvalla vuorokauden ympäri. Jotain pitäisi jumppailla ettei mene ihan romuksi tässä raskauden aikana. Kaikki liikunta on jäänyt ihan minimiin yleisen väsymyksen ja saamattomuuden vuoksi, mutta pakko tarttua nyt niskasta kiinni. Olisiko kenelläkään vinkkejä esim. hyvistä Youtube-tileistä, joilla lähteä liikkeelle? Jotain raskausjoogaa tai pilatesta tms. ajattelin kokeilla.
Ite en kanssa ymmärrä että koko suku ja kylä mukana synnyttämässä. Mulla tulis ainakin hirveet suorituspaineet 😅
En myöskään halua että synnytyksen aikana otettaisi kuvia. Kuvat ois varmasti kiva muisto mutta mua rupeis varmaan jännittämään😂

Mua kans vähän huolettaa että raskauden lopussa oon kasvanu sohvaan kiinni... Yritän nyt kumminkin vielä olla armollinen itselleni ja sitten kun tää pahoinvointi rupee vihdoin hellittämään niin rupeen keksimään jotain jumppaa. Vaikken nyt olekkaan mikään liikunnallisin ihminen niin tykkään normaalisti kuitenkin kokoajan touhuilla jotain niin tää sohvan nurkassa lojuminen rupee jo käymään masentavaks...
 
Tämä kaveri, jonka etädoulaksi aion pyytää, haluaisi mut kuvaamaan synnytystään, jos heille vielä lapsia tulee. Mä siis harrastan kuvaamista, en ammatikseni kuvaa. Ois älyttömän mielenkiintoista kuvata joskus synnytys! Mutta omaani en halua kuvaajaa 😄
 
Ultra käyty! Toinen pomppi minkä kerkesi ja kun rauhottui, tietysti käsi naamalla 😄 la pysyi samana. Samalla varattiin seuraava ultra, joka onkin sit jo tammikuun lopulla. Siirryn nyt laskemaan viikkoja neuvolan rytmillä, la vaihdoin siihen jo aiemmin. Nykyään poksutaan maanantaisin, niin helppo ainakin laskea viikkoja! 😄

Rv12+4
 
@Welmukka vastasi marraskuussa näin, kun mä kyselin raskausjoogan ym. perään:

"Oon tehnyt ihan vaan youtubesta edellisessä raskaudessa kaiken maailman treenejä ainakin seuraavilta:

Pregnancy and postpartum TV - Tää täti on musta aika hyvä ja huomioi hyvin kaikki rajoitteet mitä raskaana olevalla voi olla. nää on sopivan lyhyitäkin että ehdin tehdä näitä myös vauvan synnyttyä päikkäreiden aikaan. Löytyy joogaa, lihaskuntotreeniä, pilatesta yms.

Fit by Larie - tällä on tosi hapottavia treenejä, noi sen prenatal barre jumpat saa jalat niin jumiin että kuolema tulee 😂

SaraBethYoga - mukavan rauhallinen joogaohjaaja, mut tää oli musta ehkä vähän tylsä kun pidän vauhdikkaammasta flow joogasta.

Mä en näistä mitään katso yleensä äänten kanssa kun en jaksa samoja jaarituksia kuunnella. Pistän mielummin äänet pois ja omat musat soimaan. Livejähän nämä ei ole että se on vähän sääli mut nää on ilmaisia kaikki niin ei ainakaan harmita että menisi rahat hukkaan jos ei oo hyvä 😊 tää nyt on vaan mun kokemus näistä, enkä osaa sanoa minkälaista liikuntataustaa näihin vaaditaan yleisesti. Itse olin ennen ekaa raskautta tosi himoliikkuja, mut nyt on vähän jäänyt."

Mitään noita en ole itse vielä kokeillut, mut salilla olen käynyt kolmesti viikossa kuten ennenkin. Nyt jo käytössä vähän kevyemmät painot, mut tekee hyvää mulle.
Kiitos, testasin eilen jonkun Pregnancy and postpartum TV:n pätkän ja kyllä se sai ainakin takalistossa tuntumaan. 😁 Nyt on sitten vaan itsestä kiinni että muistaa noita tehdäkin...
 
No nyt ainakin sitä liikuntaa tuli vähän kun on pitänyt juosta paikasta toiseen koko aamu 😅 Piti uuteen asuntoon hakea avaimet ja paperissa mikä annettiin sanottiin että heidän toimipiste on Helsingin keskustassa. Sinne päästyäni totesin ettei koko liikettä ole. Googlettamalla luki heti ensimmäisenä isolla tämä sama osoite mikä mulle oli annettukkin, mutta kun menin heidän sivuilleen niin sielä pienellä lukikin että ovat muuttaneet aivan toiseen päähän Helsinkiä😵‍💫
No nyt on avaimet ja voi pienen hetken istahtaa ennen kun pitää mennä miestä vastaan lentokentälle😅

Mitenkä teidän perjantai on mennyt tähän mennessä?
 
@hyytelö voi ei! Just tollee vielä, että voisivat vaikka kissankokoisin kirjaimin kirjottaa, että osoite muuttunut.

Täällä viimein ajettu porukoille asti, nyt vaan odotetaan esikoisen kanssa pihassa, että he tulevat kaupasta kotiin 😄
 
No nyt ainakin sitä liikuntaa tuli vähän kun on pitänyt juosta paikasta toiseen koko aamu 😅 Piti uuteen asuntoon hakea avaimet ja paperissa mikä annettiin sanottiin että heidän toimipiste on Helsingin keskustassa. Sinne päästyäni totesin ettei koko liikettä ole. Googlettamalla luki heti ensimmäisenä isolla tämä sama osoite mikä mulle oli annettukkin, mutta kun menin heidän sivuilleen niin sielä pienellä lukikin että ovat muuttaneet aivan toiseen päähän Helsinkiä😵‍💫
No nyt on avaimet ja voi pienen hetken istahtaa ennen kun pitää mennä miestä vastaan lentokentälle😅

Mitenkä teidän perjantai on mennyt tähän mennessä?
Kamalaa, olisin varmaan itkenyt 😅

Täällä perjantai oli aika kaoottinen, just ehdin lähteä töihin niin mies soitti perään ja sanoi, että toinen koirista on kipeä. Pärjäsi kuitenkin ja iltapäivällä kun tulin kotiin, niin pissatulehdushan se oli. Nyt on onneksi se hoidossa.
Töissä hirveä härdelli, kirjastossa työskentelen, ja olisi pitänyt ehtiä saada hyllyyn palautetut kirjat eilen, että maanantaina mahtuu kaikki viikonlopun aikana tulleet siihen... En tiedä, miten kävi kun lähdin pois ajallani. Muutenkin vajaamiehityksellä tehty viikko takana, ja kirjatulvaan meinaa hukkua 😅

Raskauden kanssa menee jotenkuten paremmin, ei enää ällötä kaikki, vaikkakin esim. raaka liha tekee. Lisäksi en voi lenkillä kerätä koirieni tarpeita, onneksi mies on tässä kätevä 😅 turvotus on helpottanut, välillä enemmän sitäkin. Jonkin verran toi alapää jomottelee, varmaan kuuluu asiaan (t. ensikertalainen).

Ens viikolla eka ultra! Just 14. viikon täyttyessä. Jännittää 😁

12+1
 
Raskauspäiväkirja on ostettu, aloitettu ja sitten unohdettu. Toivon että vauva-albumin tekeminen onnistuu sitten aikanaan paremmin.

Doulaa en ole miettinyt, enkä kuvaajaa. Synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselta ja pelkään, että tässä välissä ehtii vielä käymään jotakin...

Äitiys-photoshoot tullee järjestymään keväällä. Eräs ystäväni on valokuvaaja ja tekee pariskunta-/hää-/äitiyskuvauksia.

Aika arjen koukeroihin kaikki huomio tuntuu tällä hetkellä kyllä kuluvan.
 
Mä oon ite harrastevalokuvaaja ja tekis mieli ottaa joku kiva nätti odotuskuva sitten keväämmällä, mutta se vaatii vähän työtä selvittää, miten se onnistuisi 😅 lisäksi näin pienesti omasta painosta epävarmana tietenkin murehdin sitä, ettei vatsa näytä niinkään "raskausvatsalta", mutta toki jos näillä ennustusmerkeillä mennään (t. äitiysvaatteita jo osteleva, koska vatsa on jo pinkee ku rantapallo konsanaan) niin ehkä se näyttää siihen mennessä enemmän lasta kuin kebabia odottavalta. Lisäksi tässä on onneksi aikaa vielä rakastua omaan, muuttuvaan kehoon lisää. 😊
 
Nyt on kerrottu myös molempien vanhemmille ja mun siskolle. Vanhemmilla meni hetki ymmärtää esikoisen lähettämä viesti, mutta olivat oikein innoissaan sen ymmärrettyään. Sisko oli ymmärtänyt heti ja alkanut itkeä. Saloin reagoi silloin esikoisesta 😊

Rv13+3
 
Mikähän siinä on, et kaikista läheisimmille ihmisille on vaikein kertoa? Onko kellään sama? :D En kyllä toisaalta oo halunnu ennen ekaa ultraa kaikille kertoa, mut ne keille oon kertonut, ei oo kyllä ihan niitä lähimpiä ystäviä tai perhettä. Toki nää kertomiset on olleet hieman olosuhteiden "pakosta" mutta kuitenkin.
 
Takaisin
Top