Salkku. Tai saikku. Kiitos automaattinen kielenkorjaaja....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mäkin tulen nyt varovaisesti tänne. Tammikuun lopussa oli keskenmeno, muistaakseni viikolla 7, joten mitä vaan voi vielä käydä. Jotenkin on nyt tosi varovainen suhtautuminen ja ei tästä ole osannut vielä yhtään iloita. Harmi sinänsä.. Uskon kun näen/kuulen todistusaineistoa. Plussa ei siihen nyt riitä. Ja toinen lapsi olisi kyseessä. Kotona on 6/2018 lapsi ennestään. :)
Aloin joo sitten loppupäivästä ottamaan kevyemmin ja olo helpottui. Torstaille on puheluvastaanotto työterveydenhoitajan kanssa. Kysyn häneltä mitä kaikkia hommia mun on järkevää tehdäPystytkö ottaa yhtään kevyemmin?
Ehkä soittaisin neuvolaan ja kyselisin vähän ohjeita.
Omalla kohdallani osa nippailuista oli okei, osa ei. Myöhemmässä raskaudessa en aio sietää kipeitä supistuksia liian aikaisin vaan pyydän salkkua ajoissa.
Huh, on teillä ollut melkoinen matka tähän pisteeseen Nyt vaan toivotaan että raskaus jatkuisi normaalisti Oliko teille jo varhaisultraa varattu?
4 olisi tulossaOnkos täällä muuten monellako jo lapsia ennestään ja kenelle tulossa ensimmäinen?
Onkos täällä muuten monellako jo lapsia ennestään ja kenelle tulossa ensimmäinen?
Alkoi pienellä tiputtelulla ja sitä pari päivää kunnes alkoi kunnon vuoto ja kovat kivut. Ei pystynyt olemaan ilman että oli särkylääkkeet kropassa vaikuttamassa. Sitä vuotoa kestikin sitten melkein 2 viikkoa. Odotin välissä yhdet menkat terkan ohjeesta ennen uutta yritystä. Vuoden sua perässä muuten olen sun nimimerkin perusteella.. On tämä kyllä sellainen jännitysnäytelmä kun ei yhtään tiedä miten menee ja tietysti pelottaa että kävisi samanlailla.Oliko sinulla millaiset km oiréet tammikuussa? Kyllä se jännittää että miten tämä menee..itse jo 41v niin riskiraskaus kyseessä...
Toivottavasti tietää ja on apua keskustelusta! Neuvolasta varmaan saa kans jotain vinkkejä, sinnekin kannattaa olla ahkerasti yhteydessä, ne on siellä sua varten.Aloin joo sitten loppupäivästä ottamaan kevyemmin ja olo helpottui. Torstaille on puheluvastaanotto työterveydenhoitajan kanssa. Kysyn häneltä mitä kaikkia hommia mun on järkevää tehdä
Toivottavasti tietää ja on apua keskustelusta! Neuvolasta varmaan saa kans jotain vinkkejä, sinnekin kannattaa olla ahkerasti yhteydessä, ne on siellä sua varten.
Omalla kohdalla oon todennut että kyllä nainen tietää mikä on huonosta raskaudelle. Kannattaa kuunnella omia oloja kyllä. Jos jostai hajusta esim tulee huono olo (esim maalit) niin en yhtään yrittäis sinnitellä, kuitenkin meidät on rakennettu kasvattamaan sitä vauvaa turvallisesti.
Meillä työterveydellä ei olluy hajuakaan aiemmin että mun töissä ei saa olla raskaana ja ne oli ihan pihalla kun lähin kyselemään. Mä olen siis eka nainen joka tekee täällä näitä hommia ikänä :D.
Kyllä tänne porukkaan mahtuu. Mä oon kurkkinu myös marraskuisten puolta koska hyvin todennäköistä että tulis syntymään jo marraskuussa tai aiemmin.Moi tännekin!
Mä ujosti kurkistelen tänne joulukuistenkin puolelle... La on 29.11. eli saattaahan tuo joulukuun puolelle lipsahtaa, en oo sitten ihan outsider täällä. Nyt menossa 6+2.
Neuvola laskee menkoista joo mutta kyllä ne kuuntelee jos on selkeä ajatus tulevalla äidillä esim itellä kierto heitteli aiemmin 24-42 mutta olin mittaillut lämpötiloja niin osasin sanoa hyvinkin tarkasti :).Mä oon nyt ollu aivan pihalla kun oon laskenu viikkoja Punktio oli 15.3 eikä 18.3 niinkuin olen nyt tähän asti luullut, kunnes tänään 5.30 aamulenkillä aivot alko raksuttaa
Eli 5+2 ois nyt hedelmöityksen mukaan mutta neuvolahan vissiin laskee edellisistä menkoista joten saa nähdä mikä päivä sieltä tulee. Soittelen tänään kunhan linjat aukeaa :angelic:
Varasin tänään ajan neuvolaan ja kysyin asiasta, niin kerrottiin että jos tasantarkka hedelmöityspäivä on tiedossa niin sitten se lasketaan siitä päivästäNeuvola laskee menkoista joo mutta kyllä ne kuuntelee jos on selkeä ajatus tulevalla äidillä esim itellä kierto heitteli aiemmin 24-42 mutta olin mittaillut lämpötiloja niin osasin sanoa hyvinkin tarkasti :).
No en ole. Pallo menee yläkierteellä tehtaanjohtajaa myöden. Päätin että olen siellä jos olosuhteet kelpaa. Mä tiedän jo tällä kokemuksella että milloin siellä on paha olla.
Itsekin olen kova likka sinnittelemään joka tilanteessa, mutta nyt ”pikkasen” eri juttu kun on kuitenkin toinen elämä kyseessä. Siksi otinkin työterkkariin yhteyttä.
Ootko nyt saanut toisia hommia sovittua töissä?
Laskeskelin itelle jotain 1,38. Ylläri...Tuli muuten tällänen vastaan
https://www.raskauskiekko.fi/knowledgebase/kirjasto-8/
Aivan mielenkiintoisia kertoimia. Pitäis laskeskella tuleeko lähellekään 1 kun osa menee alle 1 ja osa reilusti yli
Mulla itseasiassa tänään vähän samat fiilikset. Jotenkin tuon labratuloksen jälkeen on olo että olenkohan ollenkaan raskaana. Kuitenki joku tuulimuna siellä taas. :banghead:Laskeskelin itelle jotain 1,38. Ylläri...
Voisivat pikkuhiljaa soittaa sieltä neuvolasta varhaisultran ajankohtaa. :bag: Ärsyttää, kun on niin oireeton olo enkä muista oliko alussa näin oireetonta esikoisen raskaudessa. Kävin salillakin just ja oli niin helppo treeni, mitä nyt sykkeet oli vaan korkealla. Ei ole yhtään turvotusta tai vatsaoireita.