Joulukuisten mietteet

Mun on vaikea innostua koko raskaudesta. Edelliset raskaudet menneet ongelmitta ja tärpänneet heti. Tätä on yritetty pitkään, mutta heti kun olin raskaana vauvakuume hävisi johonkin. Tuntuu vaan, että kun on saatu jo kaksi tervettä lasta niin voiko kolmas enää olla. En ole mihinkään varhaisultraan menossa, mutta jotenkin on nyt innostuttava tästä. Ehkä pitää ostaa jo vaatteita tai jotain ja lopettaa sairaalaohjelmien katselu :D
Kyllä se siitä! Mulla vähän kans sama. Meidän piti aloittaa vasta ens kuussa yrittäminen :bag: ku "täs on nyt ollut niin kauheasti kaikenlaista" remppaa sun muuta :meh:. Tuntuu että kroppa vasta käynnistyi kunnolla täs kuus. Ja se ainoa kerta täs kuus tuotti plussan :hilarious:... Mutta en valita, oli tiedossa että ollaan aika sikiävää sorttia jos kroppa on toipunut ja jos ajoitus on kohdalla. Esikoinen tärppäsi myös sukkelaa ja mutta kolmannella kerralla vasta sain syliin asti. (2km). Joten toiset murehtii ennen plussaa kun ei tule ja me saatetaan murehtia plussan jälkeen. Vähän siis pöllämystynyt olo kun en ehtinyt edes kunnolla haaveilla vauvasta vielä ja myös aika kyyninen asenne näihin 12 ekana viikkoon. 12 pitkään viikkoon... Varhaisultrissa olen käynyt kahdesti mutta silti ultra vkolla 12/13 voi tuoda keljuja uutisia.
 
Täällä kanssa ensimmäistä odotellaan. Monen testin jälkeen olen onnistunut sisäistämään plussan todeksi. En myöskään ole antanut vielä itselleni lupaa innostua. Ehkä sen 12 viikon jälkeen.

Varhaisultraa olen oman mielenrauhan takia miettinyt, mutta koska tilanne voi muuttua niin nopeasti, niin en ole vielä päättänyt. Pitää huomenna soittaa neuvolaan ja kuunnella mitä mieltä siellä ollaan.
 
Varmaan muuten on neuvolan langat kuumana huomenna kun koronakaranteenissa on tehty vauvoja keväthormonien hyrrätessä ja pyhinä on plussailtu ...
 
Hyvin huomaa kun pääsiäisvapaiden jälkeen palaa fyysiseen työhön, niin johan toi alavatsan/kohdun vihlonta/juilinta voimistuu :wtf:
Onkohan ihan hyvä juttu :bored:
 
Onneks itselläni ei oo niin fyysistä työtä, mutta jatkuva liikkuminen ja puhuminen hengästyttää:wtf: :smile Mutta jatkuva pahoinvointi on kyllä läsnä :meh::meh:
 
Heippa, mäkin varovaisesti kurkistan tänne. Meille tehtiin IVF:n pakastesiirto 16.3. (kolmipäiväinen alkio) ja reilu viikko sitten sain kaksi viivaa testiin. Verikokeessa HCG oli kohtuullisella tasolla ja yli tuplaantui kahdessa päivässä, joten kai olen nyt sitten raskaana kunnes toisin todistetaan. Meillä on 2,5-v lapsi entuudestaan, häntä ennen yksi keskeytynyt keskenmeno. Joka kerta olen ollut tosi oireeton alkuraskaudessa, varsinaista pahoinvointia ei ole ollut koskaan ja nyt ei ole rinnatkaan kipeät niin on hyvin vaikea uskoa että mitään olisi tapahtumassa. Menen ultraan 19.4. jolloin olisi 7+2, jos siis tämä ei mene kesken sitä ennen.
 
Mäkin tulen nyt varovaisesti tänne. Tammikuun lopussa oli keskenmeno, muistaakseni viikolla 7, joten mitä vaan voi vielä käydä. Jotenkin on nyt tosi varovainen suhtautuminen ja ei tästä ole osannut vielä yhtään iloita. Harmi sinänsä.. Uskon kun näen/kuulen todistusaineistoa. :grin Plussa ei siihen nyt riitä. Ja toinen lapsi olisi kyseessä. Kotona on 6/2018 lapsi ennestään. :)
 
Mäkin tulen nyt varovaisesti tänne. Tammikuun lopussa oli keskenmeno, muistaakseni viikolla 7, joten mitä vaan voi vielä käydä. Jotenkin on nyt tosi varovainen suhtautuminen ja ei tästä ole osannut vielä yhtään iloita. Harmi sinänsä.. Uskon kun näen/kuulen todistusaineistoa. :grin Plussa ei siihen nyt riitä. Ja toinen lapsi olisi kyseessä. Kotona on 6/2018 lapsi ennestään. :)

Vaikka itselleni ensimmäinen tulos, niin en luota siihen raskaustestiin, vaikka selkeä positiivinen oli :rolleyes: Ehkä varhaisultran jälkeen uskon, että tosissaan raskaana ollaan :angelic:
 
Heippa, mäkin varovaisesti kurkistan tänne. Meille tehtiin IVF:n pakastesiirto 16.3. (kolmipäiväinen alkio) ja reilu viikko sitten sain kaksi viivaa testiin. Verikokeessa HCG oli kohtuullisella tasolla ja yli tuplaantui kahdessa päivässä, joten kai olen nyt sitten raskaana kunnes toisin todistetaan. Meillä on 2,5-v lapsi entuudestaan, häntä ennen yksi keskeytynyt keskenmeno. Joka kerta olen ollut tosi oireeton alkuraskaudessa, varsinaista pahoinvointia ei ole ollut koskaan ja nyt ei ole rinnatkaan kipeät niin on hyvin vaikea uskoa että mitään olisi tapahtumassa. Menen ultraan 19.4. jolloin olisi 7+2, jos siis tämä ei mene kesken sitä ennen.
Heippa ja tervetuloa joukkoon! Olitteko missä hoidossa ja tehtiinkö IVF millä kaavalla? Onko pakkasessa vielä alkioita? Meillä myös hoitoalkuinen tämä raskaus ja ei vielkään meinaa uskoa todeksi :Heartbigred
 
Vaikka itselleni ensimmäinen tulos, niin en luota siihen raskaustestiin, vaikka selkeä positiivinen oli :rolleyes: Ehkä varhaisultran jälkeen uskon, että tosissaan raskaana ollaan :angelic:
Mä en edes mene varhaisultraan, joten odottavan aika tulee olemaan pidempi, että saan jotain varmuutta asiaan. :grin
 
Testi sentään vahvistui ihan eri lailla kuin kesken menneessä, mutta katsotaan katsotaan.. Esikoisesta testasin vain kerran (tai no kaksi kun oli kaksi pakkauksessa) kun oli heti leffaviivat.
 
Heippa ja tervetuloa joukkoon! Olitteko missä hoidossa ja tehtiinkö IVF millä kaavalla? Onko pakkasessa vielä alkioita? Meillä myös hoitoalkuinen tämä raskaus ja ei vielkään meinaa uskoa todeksi :Heartbigred

Moi, kiitos. Mä olin privaatissa ikä huomioiden, kun olen jo 40. Toista alettiin toivoa vuosi sitten, ja selvisi että mulla on matala AMH niin ei ollut aikaa hukattavaksi. Heti IVF:aan, eka peruuntui johtofollikkelin takia, sitten on tehty yhteensä kolme stimulaatiota flare-up-kaavalla (ja estrogeenipohjustus edelliseen kiertoon estämään johtofollikkelin ennenaikaista valikoitumista). Ekasta tuoresiirrosta nega, ei pakastettavaa, tokasta nega myös, yksi pakkaseen joka ei tärpännyt ja nyt kolmannesta saatiin paras saalis tähän asti eli neljä kolmipäiväistä alkiota. Tuoresiirrosta nega taas, tämä oli nyt eka pakkasesta, lääkkeelliseen kiertoon siirrettiin.

Pitkät hoidot ja aiemmin koetut menetykset (kemiallinen myöskin ollut) huomioiden mun luotto tähän on tosi heikko. Ja olin ihan epäuskoinen testistä. Mun ikäisenä huonolla munasolureservillä raskaaksitulo edes IVF:lla on aika epätodennäköistä.
 
Moi, kiitos. Mä olin privaatissa ikä huomioiden, kun olen jo 40. Toista alettiin toivoa vuosi sitten, ja selvisi että mulla on matala AMH niin ei ollut aikaa hukattavaksi. Heti IVF:aan, eka peruuntui johtofollikkelin takia, sitten on tehty yhteensä kolme stimulaatiota flare-up-kaavalla (ja estrogeenipohjustus edelliseen kiertoon estämään johtofollikkelin ennenaikaista valikoitumista). Ekasta tuoresiirrosta nega, ei pakastettavaa, tokasta nega myös, yksi pakkaseen joka ei tärpännyt ja nyt kolmannesta saatiin paras saalis tähän asti eli neljä kolmipäiväistä alkiota. Tuoresiirrosta nega taas, tämä oli nyt eka pakkasesta, lääkkeelliseen kiertoon siirrettiin.

Pitkät hoidot ja aiemmin koetut menetykset (kemiallinen myöskin ollut) huomioiden mun luotto tähän on tosi heikko. Ja olin ihan epäuskoinen testistä. Mun ikäisenä huonolla munasolureservillä raskaaksitulo edes IVF:lla on aika epätodennäköistä.
Huh, on teillä ollut melkoinen matka tähän pisteeseen :sorry: Nyt vaan toivotaan että raskaus jatkuisi normaalisti :Heartred Oliko teille jo varhaisultraa varattu?
 
Vaikka itselleni ensimmäinen tulos, niin en luota siihen raskaustestiin, vaikka selkeä positiivinen oli :rolleyes: Ehkä varhaisultran jälkeen uskon, että tosissaan raskaana ollaan :angelic:
Siinä menee hetki ennen kuin raskauden sisäistää. Hm, siis päänsisällä! :hilarious:
 
Moi, kiitos. Mä olin privaatissa ikä huomioiden, kun olen jo 40. Toista alettiin toivoa vuosi sitten, ja selvisi että mulla on matala AMH niin ei ollut aikaa hukattavaksi. Heti IVF:aan, eka peruuntui johtofollikkelin takia, sitten on tehty yhteensä kolme stimulaatiota flare-up-kaavalla (ja estrogeenipohjustus edelliseen kiertoon estämään johtofollikkelin ennenaikaista valikoitumista). Ekasta tuoresiirrosta nega, ei pakastettavaa, tokasta nega myös, yksi pakkaseen joka ei tärpännyt ja nyt kolmannesta saatiin paras saalis tähän asti eli neljä kolmipäiväistä alkiota. Tuoresiirrosta nega taas, tämä oli nyt eka pakkasesta, lääkkeelliseen kiertoon siirrettiin.

Pitkät hoidot ja aiemmin koetut menetykset (kemiallinen myöskin ollut) huomioiden mun luotto tähän on tosi heikko. Ja olin ihan epäuskoinen testistä. Mun ikäisenä huonolla munasolureservillä raskaaksitulo edes IVF:lla on aika epätodennäköistä.
Voi että, ei helpointa sielläkään ole. Voikun pysyisi kyydissä kun olette tänne asti päässeet!
 
Hyvin huomaa kun pääsiäisvapaiden jälkeen palaa fyysiseen työhön, niin johan toi alavatsan/kohdun vihlonta/juilinta voimistuu :wtf:
Onkohan ihan hyvä juttu :bored:
Pystytkö ottaa yhtään kevyemmin?

Ehkä soittaisin neuvolaan ja kyselisin vähän ohjeita.

Omalla kohdallani osa nippailuista oli okei, osa ei. Myöhemmässä raskaudessa en aio sietää kipeitä supistuksia liian aikaisin vaan pyydän salkkua ajoissa.
 
Takaisin
Top