Joulu raskaana

Uskaltaisikohan Valion tuorejuustoa syödä? Ilmeisesti se kuumennetaan moneen kertaan valmistusvaiheessa ja pakataan kuumana eli siksi Valioltakin lupailevat, että on hyvin pieniriskinen. Olisi ihanaa vaikka paria tuorejuustoa naatiskella saaristolaisleipäsen kanssa.

Homejuustoja en kyllä tohtisi syödä, tosin oma suosikkini on ihan brie, joka on ehdottomasti kieltolistalla. Savukalaa voisi harkita, jos tiskiltä ostaisi. Oletteko te syöneet lämminsavukalaa, joka ei tiettävästi ole ollut vakuumissa?

Ja hei, jos jollain on hyvän, mahdollisimman autenttiselta maistuvan holittoman skumpan suhteen joku vinkki, niin ottaisin ilolla sen vastaan!

Mie olen syönyt lämminsavulohta tiskiltä muutamiakin kertoja :) Ja isäni tekemää useasti. Ja esim valion tuorejuustoista tehtyä voileipäkakkua olen syönyt ja sukulainen (neuvolan th) sanoi mulle että syö pois! :grin
 
Voi ihanaa, joulu! Tänä vuonna se tuntuu jotenkin erityisen tärkeältä yhdessäolon, välittämisen ja rauhoittumisen ajalta. En ole aiemmin kummoinenkaan jouluhöperö ollut, nyt tuntuu mukavalta ajatukselta suunnitella ja valmistella joulua!

Jouluruokiin tuskin vaikuttaa sen suuremmin, sillä kaloja ja mätiä en syö muutenkaan ja muut ruoat voi tehdä mukaillen, mikäli niissä tulee rajoitteita. Juustot jäävät väliin, se kyllä pännii vähän täälläkin, ehkä tutustun vegaanijuustoihin suurimpia himoja täyttääkseni! Ja kovat juustot ja suolakeksit pelastavat tässäkin, jos niistä ei löydy sopivia.. Pääsee maistelupuuhiin jo ennakkoon, mikäs sen parempaa!:happy093

Alkoholittomissa viineissä erityisesti valkkareista ja skumpasta löytyy kivoja vaihtoehtoja (lehtikuohu) joten kunhan edes kohtalaisen punaviinin korvikkeen löydän, olen hyvin tyytyväinen.
 
Takaisin
Top