Jossittelupeli

Elämä syrjäseudulla muuttuisi erittäin hankalaksi.

Jos maapallon liikkeestä lakkaisi se osa, joka tekee vuodenajat ja Suomessa olisi aina syyskuun ilmat, niin…
 
Niin meidän lähi koski olisi aina täynnä vettä ja helpottaisi sen säännöstelyä/ käyttöä.

Jos 🍓 ei kuuluisi olla kypsänä punainen, niin?
 
Valitsisin kypsän väriksi violetin.

Jos saisit valita yhden marjan/hedelmän/kasviksen, joka tekisi Suomessa satoa myös talvella, niin…
 
Kaivaisin esiin kaikki pullot ja astiat (joita on paljon) ja valuttaisin ne täyteen, sillä eihän sellainen onni jatkuisi loputtomiin. 😄

Jos naapurisi poraisi seinän läpi sinun puolellesi, niin…
 
...se olisi mulle ok. Käyttäisin leivän päällä tuorejuustoa ja kokkaamisessa ruokaöljyä, joita ostaisin lähikaupasta.

Jos paras ystäväsi uskoutuisi sinulle että on voittanut eurojackpotissa 90 miljoonaa euroa niin...
 
Olisin hänen puolestaan todella onnellinen, sillä varmasti moni asia heillä helpottaisi. Mutta myönnän, että olisin salaa myös kateellinen.

Jos miehesi ostaisi sinulle lahjaksi arvan, jolla voittaisit 100000€, niin..
 
Antaisin miehelle 10 000€, maksaisin opintolainani pois ja loput rahat sijoittaisin.

Jos tuntematon taho lahjoittaisi sinulle talon Islannista, niin…
 
Ottaisin sen vastaan ja vuokraisin sitä tai myisin sen, jos verot meinaisivat kaataa talouden.

Jos luulisit voittaneesi lotossa päävoiton ja olisit ehtinyt irtisanoutua töistäsi ja selviäisi ettet ole voittanutkaan niin...
 
Minua keljuttaisi hieman. Ottaisin myös yhteyttä sekä lottofirmaan, että työpaikalle.

Jos olisitte muuttaneet lähelle kouluja ja juuri kun lapsi olisi menossa kouluun, niin koulu lakkautettaisiin ja koulumatkaksi tulisi 18km taksikyydillä, niin…
 
..tarkistaisin milloin lakkautusasiasta on alueella keskusteltu julkisuudessa ja tarvittaessa ottaisin yhteyttä asianajajaamme jotta kiinteistönvälittäjä joutuisi vastuuseen myyntipuheistaan kohteen esittelyn yhteydessä.

Jos hammaslääkäri alkaisi tekemään juurihoitoa ilman hampaasta otettua röntgenkuvaa, niin...
 
Hänellä ei olisi sormia ennenkuin hoitaisi hommat kunnolla. Miulta on yksi juurihoito sössitty ja voi simpura teki kipeää sen jälkeen, kun olikin yksi juuri jäänyt rassaamatta!

Jos hampaasi yht äkkiä tippuisivat niin...
 
Tämä on @Pilkki24 ollut minun kestopainajainen! 😂 lääkäri ei nuorena ollessani selvittänyt, että jos ei rautahammasta tule johonkin kohtaan, niin se maitohammas syöpyy pois jossain välissä. Minä olin ihan paniikissa kun huomasin joskus lukiolaisena, että minulta pari hammasta kuluu ja pienenee. Siitä jäi painajainen, jossa minulta todella tippuu kaikki hampaat pois. 😄 onneksi se on jo jäänyt pois se uni.

Jos todella näin kävisi, juoksisin saman tien paukuttamaan hammaslääkärin ovea.

Jos rintasi olisivat yhtäkkiä yöllä kasvaneet 2 kuppikokoa, niin…
 
Toteaisin miehelle että hän saisi hoitaa lapsen päiväkotiin ja ottaisin työpäivän oppimisen kannalta: miten ruudunlukijaa käytetään ja kuinka saavutettavia mun työssä tarvitsemat palvelut ja ohjelmat on. Joisin koko päivän paljon vettä ja laittaisin kasvoille lämpimän kääreen.

Jos sinun pitäisi valita itsellesi elämäsi viimeinen ateria, niin…
 
Miettisin, että apua, onko mahdollista tilata kymmenen ruokalajin maistelumenu?!

Jos sinun omenapuusi tursuisi omenoita, joita et ehdi kerätä niin...
 
Ilmoittaisin paikalliseen Facebook-ryhmään ja kavereille että saa tulla keräämään. Mulla on tää ongelma meidän luumupuun kanssa 😂 ei ole edes meidän istuttama, vaan edellisen omistajan.

Jos heräisit yöllä siihen että lapsivetesi menisi, niin…
 
Miettisin, että missä välissä olen hankkiutunut raskaaksi. 😂 Soittaisin varmaan paniikissa sairaalaan, koska en edes tiennyt olevani raskaana.

Jos penkki hajoaisi ravintolassa altasi niin...
 
Yrittäisin lohkaista jonkun nasevan ja humoristisen kommentin siitä, että toivottavasti ruoka on hoidettu paremmin kuin huonekalut. 😬

Jos pöytävarauksesta huolimatta teille ei löytyisi pöytää, kun menette juhlimaan miehen 40-vuotispäivää kahdestaan, niin…
 
Takaisin
Top