Joko pahoinvointi helpottaa... ?

Mullakin pahoinvointi on hävinnyt melkein kokonaan, paitsi tänä aamuna iski sitten oksetusolo koko yön kestäneen päänsäryn kaveriksi joten oli pakko jäädä kotiin lepäilemään, iltapäivällä oli suht normaali olo jo onneksi. Oksentamaan en onneksi ole joutunut kertaakan ja väsymyskin hävinnyt melkein kokonaan :)
 
onnellinen juu olen siitä :D välillä vaa tuntu iha silt et onks siel mahas mitää ku oon muuten nii oireeton ollu.. paitsi nyt nuo närästykset ja päänsäryt..
 
Mulla on viikkoja kohta 15 ja edelleen tekkee välillä (onneksi harvoin!) pahhaa. Tänään meinas lasagnet tulla ulos, mutta sain pysymään sisällä. Ei paljo kiinnosta oksentaa. Tässä vaiheessa ykkösestä ei kyllä tehny pahhaa, mutta nyt muutenki on vähä erilaista ko masuki jo kasvaa. Kumpa iteki tuntis jo liikkeet!
 
Nonstop pahoinvointi jatkuu ja jatkuu.... iha paskapuhetta et syöminen helpottais oloa, mulla se ainakin pahentaa... hitto et on taas olot ja viel pitäs 3 tuntia jaksaa töissä!!
 
Tänään sitte piti ekaa kertaa halailla vessanpönttöä! Oli vissiin tonnikalasalaatti liian tuhti aamupala. 
 
Täällä menossa viikko 14+4 eikä mitään merkkejä pahoinvoinnin loppumisesta :/
Välillä on päivä tai pari vähän parempi olo mutta sitten kun alan jo toivomaan että ehkä nää olot oli tässä niin eikös se pahaolo löydä tiensä takaisin, ja yleensä oikein korkojen kera..
Ei oo kivaa kun ei oikein jaksa tehdä mitään kun tekis mieli vaan nyhjöttää sohvan nurkassa.
Tääkin aamu alko sillä että piti juosta vessaan yökkimään, mä en inhoo mitään niin paljon kun tyhjästä vatsasta yökkiä vatsahappoja :(

Jospa tää 20viikolle mennessä helpottais?!? Marraskuussa viimeistään..
 
nyt ei voi muuta sanoa kun että voi perkele! alun järkyttävien pahoinvointien jälkeen luulin että niillä selvittiin.. ainakin 2-3vk ollut jo hyvä olo ja melkein kaikki ällötykset ovat olleet poissa eikä oksentamista oo tarvinnut edes miettiä.. tänään aamulla heräsin huonoon oloon.. aamupala sai mennä parempiin suihin koirille kun veinas tulla heti takas.. ja huono olo ja väsymys jatkuu vaan, just ku aloin eilen miettimään ettei tää paksuna oleminen olekkaan ehkä mailmanloppu ja kyllä tästäkin varmaan hengissä selviää.. voiko se yhtäkkiä tulla takas 16 viikolla? eiks nyt pitäis olla se ihana kuuluista keskiraskaus menossa jo ? :D
 
hienoa.. äsken sai sit juosta oksentamaan.. meneepä taas suunnitelmat uusiks vittu.. >:(
 
Mulla pahin pahoinvointi kesti viikot 9-11. Jostain syystä tällä kuluneella viikolla oli yksi päivä, jolloin oksensin aamulla ja olin muutenkin melkein koko päivän huonovointinen. Nyt sitten sen jälkeen on ollut taas se ihana hyvä olo, mihin ehdin jo tottua. Olen jopa pystynyt syömään kaurapuuroa nyt parina aamuna, mikä on ällöttänyt raskauden alusta saakka. Kaipa se pahoinvointi voi ajoittain palata, mutta toivottavasti vain hetkiksi kerrallaan.
 
toivottavasti.. viime viestistä saakka halaillut pönttöä, edes vesi ei pysy 5min kauempaa sisällä ja ois ihan tajuton jano :(
 
tää on kyl pakko olla joku oksutauti.. näin ainakin kovasti toivon! kilo lähteny aamusta jo painoakin kun ei mtn voi syödä tai edes juoda + maha myös sekasin.. ja huomen pitäis prkl pystyä aamulla eka kävelemään monta klm neuvvolaan ja takas ja illa lähtee kattoon vihdoin suomen matsia paikanpäälle.. tässä kunnossa seuraava osote on läninnä nesteytys :D lähetin miehen hakeen jäätelöä josko se pysyis.. ainakaan sen oksentaminen ei satu niin perkeleesti.. :D
 
Kuulostaa kyllä oksutaudilta. Mulla oli kans vappuviikolla. Koita juoda, kun kyllä siitä kuitenkin jotain imeytyy ja olo pysyy edes jonkinlaisena. Tsemppiä! Vatsataudissa on se hyvä puoli, että se ei kestä kauaa, onneksi. Sen verran hirvee tauti se on.
 
juu eiköhän se oo oksutauti vaan, kuumekki nousi veinaan..vauvvahan onneksi ottaa itelle kuulemma sen mitä tarvitsee, että juurikin sentakia raskaana mahataudit on rankempia, ku äidille jää sit mitä on jäätävänä.. et onneks sitä ei tarvii huolehtia :) maha vaan kans tosi kipee ja silmät ei veinaa pysyä millään auki, mutta kai se mahakipu voi johtua ihan oksentelustakin ym..
 
Huhhuh, toivottavasti butterilla menee ohi nopeesti oksutauti :/ onneksi yleensä menevät ohi melko nopeesti vaikka pirun rajuja voivatkin olla!

itse olen oksentanut viimeiset kuusi viikkoa enemmän ja vähemmän, koko huhtikuun makasin kotona vuoteen omana, töihin menemisestä ei voinut puhuakaan... nyt näyttää jo kuitenkin paremmalta...perjantaina viimeksi yrjö lensi, mutta nyt olo alkaa olla jo hieman enemmän normaali kun ei ole tänään, aamua lukuunottamatta pahaa oloa ollutkaan! viimeisen kolmen kk:n aikana paino päässyt nousemaan hurjat 100g.

Jaksamista muillekin pahoinvoiville, kyllä tää vielä joskus loppuu!
 
Mulla on nyt muutaman päivän ollu ihan ok olo. Pahaolo iskee vaan jos ei oo syöny kunnolla  joten kun koko ajan napostelen jotain niin olokin pysyy hyvänä.
Syöminen on helppoa kun muutenkin on koko ajan nälkä :D Töissäkin naureskeltiin työkavereiden kanssa että mikäköhän demonilapsi siellä kasvaa kun on niin nälkänen, syntyy suu täynnä teräviä hampaita ja puree kaikkia :))

Nyt myös tuntuu siltä että oon alkanu saamaan vähän energiaakin lisää. Tässä koko kevään ollut tosi väsynyt ja ihan nuutunut kun koko ajan ollu huono-olo ja muutenkin jotenkin vetämätön olo mutta nyt oon jaksanu jopa taas siivoilla ja oltiin lastenkin kanssa eilen pitkään ulkona. Oli ihanaa kun aurinko lämmitti ja onnistuin kärtsäämään ihoanikin ekan kerran tälle kesää :D Oikean puoleinen poski punottaa, miehellekkin jo ehdin kiukutella että kiva kun tulee epätasanen rusketus naamaan :DD

Ihanaa kyllä kun vihdoin alkaa taas tuntemaan ittensä normaaliksi ja vauvan liikkeetkin tuntuu joka päivä helpommin ja jopa on alkaneet vahvistumaan, eli on ainakin hengissä <3 Vois vaikka kohta alkaa nauttimaan tästäkin raskaudesta. Toivotaan nyt vaan ettei ne pahat olot enää tulis takaisin, ihan varmana tulee nyt kun täällä oikein hehkutan tätä hyvää oloo :)
 
kiva pepa et sullaki alkaa olo normalisoitua! :) ja huh, selvisin säikähdyksellä se olikin joku 24tunnin vatsatauti joka loppu kun seinään eilen ja normi olo on tullut takas :) 1,5kg painoa hävis ja pissanäytteen anatminen ei onnistu neuvolas ku oli sen verta kuivunu, mut onneks saiki sit jo juotua niin ei tarvinnu mihkään nesteytyksiin ryhtyä ja nyt aamukaffi jo maistuu :)
 
hoh, nuolasin ennen ku tipahtaa...
Ma & ti oli niiiiin hyvät päivät olotilan suhteen et kerkesin jo innostua et nyt tää on selätetty, kunnes sitten illalla iski migreeni ja sain halailla pönttöä pariin otteeseen. ajattelin jo jäädä pöntön viereen nukkumaan...
Onko muilla ollut sellaista et kun kroppa "päättää oksentaa" niin siihen ei sit enää syömisetkään auta?? mä meinaan söin heti kun alkoi pahaolo hiipiä, mut sit lopulta ei vaan pysyny sisällä :/
Kuinka masentavaa :(
 
Mä oon jo uskaltanu ilakoida muutaman viikon tästä ihanasta raskaana olemisen olosta!! :D Yrjötys alko mullakin oikeestaan heti ku tein positiivisen testin (viis päivää siitä ku menkkojen ois pitäny alkaa) sit se hirvittävä darrayrjöolo kestikin yötä päivää varmaan sellasen nelisen viikkoa. Siihen aikaan mahtu myös kaksi oksennustautia ja kunnon räkätauti. Unohtamatta sitä helvetillistä väsymystä ja huonotuulisuutta.. :/

Et voin sano että ei paljon naurattanu raskaana olo. Mut sit se loppu ku veitsellä leikaten ja nyt olo on ollu ihan täydellinen. Välillä kun on syöny tuntuu että ruoka ei lähe liikkumaan ei millään, mut se on pientä. Painokin on noussu kilon tai kaks..

 
voi luoja, tulkaa joku hakee tää pahoinvointi pois!!
järkyttävää...viimeset 24h pönttöä ja ämpäri halailtu jo toista kymmentä kertaa :/
 
Takaisin
Top