Joko pahoinvointi helpottaa... ?

ddrops

Puuhakas puhuja
Luon uuden ketjun tänne, koska kuulun itse niihin epäonnekkaisiin kenellä on ollut ihan järkyttävää pahoinvointia ympärivuorokauden jo 6 raskausviikosta lähtien...

Eli kärsitkö sinä pahoinvoinnista? Millä viikoilla, kuinka rajuna? Onko pahoinvointi alkanut jo helpottamaan? Miten se rajoittaa elämääsi?
Kokemuksia...
Oletko saanut jotain lääkitystä pahoinvointiin.. ?
 


Mulla on ollut sellaista pahaa oloa, kun vatsa menee tyhjäksi niin tulee äklö olo, mutta ei sen enempää.

Kun pakottautuu syömään ; tulee sika hyvä olo taas..
 
Vähän epäröiden vastaan, kun en tiedä halusitko nimenomaan kuulla kokemuksia, jos on ollut tosi pahaa pahoinvointia. Oon selvinnyt itse kuitenkin suhteellisen vähällä, vaikka oon joutunut useampana aamuna oksentamaankin. Pahoinvointi on ollut pahimmillaan viimeiset pari viikkoa, heti sen jälkeen, kun 8+ alkoi. Nyt tuntuu, että pahin terä olisi taittunut ja päivisin ainakin ruoka maittanut paremmin, mutta edellinenkin oksuaamu yllätti, joten vielä ei uskalla luottaa.

Liukuvista työajoista johtuen en ole onneksi jäänyt kiinni töissä. Yleensä menen töihin siinä 8:n pintaan, mutta nyt sitten vaikeina aamuina olen lepäillyt kotona ja keräillyt ja ehtinyt töihin vasta vähän ennen liukuman loppumista 9:ltä. Kaikkein ikävimmältä on kuitenkin tuntunut, jos on tehnyt pahaa töissä, kun en vielä ole halunnut jäädä kiinni ja sitten se, että on vaikuttanut liikkumiseen. Kaikki hypyytys ja höykkyytys on tuntuneet epämiellyttäviltä. Eilen kävin combatissa ekan kerran plussauksen jälkeen ja se meni tosi kivasti, joten ehkäpä tämä olisi oikeasti helpottamassa. Tai sit oksennan taas aamulla...
 
Ei kun kyllä ihan kaikki kokemukset kiinnostaa :)

Mulla alko tosiaan pahoinvointi melkein tasan rv6 kohdilla, ruoan jälkeen tuli iha järkyttävän huono-olo, ja syömisten välillä oli huono-olo. Siis ihan jatkuvaa eikä mikään auttanu. Vesi ja banaani olivat pahimmat pahoinvoinnin aiheuttajat, ja tuntuu edelleen tuovan pahanolon..
Mutta musta alkaa nyt näyttämään siltä, että tännekkin risukasaan paistaa aurinko ja pahoinvointi ei oo enää niin rajuna kuin  esim. viikko sitten, jolloin makasin koomassa koko viikon vuoron perää sohvalla ja vuoron perään sängyllä. Tosin on se etova olo edelleenkin päivittäistä (mutta vähäisempää), etenkin lämmintä ruokaa kohtaan, mutta oon saanu syödyksi kuitenkin :)
 
Täälläkin alkoi pahoinvointi rv 6+ lievänä etomisena joka tosiaan pian yltyi siihen että halaili pyttyä pitkin päivää :/ ja kaikki mitä söi tuli myös ulos eli helpotusta edes syömisestä ei ollut. Kaikki maholliset kokeilin..söin ennenkon nousin sängystä ja jne mut ei niistäkään ollu mitn apua :(
Kävin työterveydessä niin siellä sanottiin et mul on pieniä lukkoja niska-hartiaseudulla et kannattas venytellä ja keppijumpata?!?! sit laitto reseptin omepratsoliin....jota siispä käytetään vatsansuojalääkkeenä ja myös närästykseen :/ en kyl hakenu niitä apteekista ja niin ärsytti koko lääkäri et murrrrrr!!!!
Pääsiäisenä mulla olikin ekaa kertaa peräkkäin 2 hyvää päivää...ei pahoinvointia ollenkaan...kunnes sit sen jälkeen alkoi uudestaan ja sit mentiinkin 4 yötä ja 3 päivää vessassa pytyn kaverina :( mutta sen rupeaman jälkeen ei oo mitään suurempaa pahoinvointia ollu...ellei yövuoron jälkeistä päivää lasketa jonka voin erittäin huonosti ja yksittäisiä oksennus kohtauksia jotka helpottaa olon :/
Mut kuitenkin parempaan päin menossa :)
 
Ei oikeastaan helpota...mulla alkoi pahoinvointi ennen kun plussasin. Voin todella pahoin jos en syö ja vielä pahemmin jos syön. Onneksi en sentään ole kertaakaan oksentanut ja pakotan itseni aina syömään jotain. Mulla on pulssikin ihan huimissa lukemissa välillä, levossakin helposti melkein 100 ja hengästyy välillä ihan pyykkien laittamisesta kuivumaan, joten treenit on ihan jäänyt pois. 5kg on lähtenyt painoa ja pahinta on melkein se kun ei kenellekkään voi kertoa kun olen vasta viikolla 9+6 tänään.
Toivo paremmasta kuitenkin elää ja ehkä 3-4 viikon päästä voi jo kertoakin.
 
Kupla kuvasit kyllä ihan tarkkaan mun oireet :D
Pulssi on mullaki iha tajuton, ja hengästyn todella helpolla. Pidin huvikseen sykemittari kotona sohvalla maatessa ja leposyke oli 85, kun se normaalisti on 50-60 välillä. Sit ku nousin ylös vaan käydessäni keittiössä niin pulssi oli siinä vaiheessa jo 100. Iha uskomatonta, ei se oo ihmekkää et treeneissä tuntuu et kuolee pienestäkin ponnistelusta :D
Oho, ai sulla on tippunu paino, mullei oo, johtunee varmaan siitä et oon napostellu enemmän hiilaripitoista, kun normaalisti ateriani koostuvat enemmän proteiinipitoisesta ruoasta. Ni nyt on sit on tullu tää hiilaripöhötys päälle. Ei oo mitenkää hehkee olo, mut kai se tästä :)

Mullaki on vaikeuksia, haluaisin kertoa ainakin työkaverilleni tästä raskaudesta (on nyt 8+1, vaik toi tickeri näyttää 8+0, ei jostain syystä pysy ajassa), mut oon kyllä vielä malttanu mieleni... ehkä sitten ekan ultran jälkeen vihjais jotain :)
 
Mulla aavistus raskaudesta heräsi juurikin pahoinvoinnin takia, vaikka plussannut en vielä ollutkaan. Pahimmillaan pahoinvointi oli rv 6-10, jolloin jokainen aamu ja yö oli oksentelua ja päivisinkin olo oli usein hirveä. Yhteensä noin viisi yötä nukuin myös vessan lattialla, sillä en jaksanut enää rampata makkarin ja vessan väliä. Onnesi oli hyviäkin päiviä tuona aikana, niin ei ihan usko ja toivo kadonnut.

Nyt alkaa olla jo paljon parempi olo. Pahoinvointi ei ole kuitenkaan kadonnut, ja esim. eilen tupakalta tuoksuva mies bussissa sai mut painamaan heti stop-nappia.

Tavallisena päivänä maistuu vain salaatit, rahkat, raejuusto, jugurtit, mehukeitot, hedelmät jne. Lämmin ruoka aikaansaa yleensä kamalan olon, joten vain parhaimpina päivinä uskallan syödä jotain kunnon ruokaa. Jo pelkästään ajatuksena pahoinvointia herättää karkit, sipsit, suklaat, keksit yms. herkut.

Mutta parempaan päin mennään siis koko ajan, kyllä tämä tästä normaaliksi muuttuu. (Siihen on pakko uskoa.)

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, toivotaan että pian helpottaa!
 
Jaa väärä hälytys, ei se pahoinvointi oo minnekkää helpottanu. Voi juma**** mä vihaan tätä oloo :/ Söin sit mandariinin ja oon niin valmis menee vessaan oksentamaan justiin.. ei hitto tästä työnteosta tuu niinku yhtää mitään ku koko ajan saa olla puhaltelemassa ja yökkäilemässä... Enkä millää viittis mennä pomollekkaan sanoo et lähtisin kotii huonon-olon takia... jotenki tuntuu et ois parempi kertoo tästä raskaudesta ni ehkä ymmärrettäiski jos lähen kesken päivän pois, mut ei viel pysty kertoo, etenkää jos oon hakemassa siirtoo ni en voi missää nimessä kertoo et oon raskaana.
 
Lopultakin on alkanut vähän helpottaa! Ongelmana on enää oikeastaan pyörrytys, jos ei ole ehtinyt syömään kunnolla.

8+ viikoilla ja vajaa viikko ennen ekaa ultraa (11+6) oli pahimmat olot ja jouduin käymään kahdesti tiputuksessakin, kun oksennuksesta ei vaan tullut loppua. Nyt voi vaan toivoa, että nuo ajat ovat pysyvästi takana päin.

Toivottavasti myös muilla on jo helpottanut!
 
mulla on ollu pahoinvointia jo viikosta 10+ ja se on ihan semmoosa että 24/7 on huono olo kokoajan sellanen olo että pitääs syödä jotaan mutta ei oi kun sitten tuloo vaan entistä pahempi olo mutta sen ny oon huomanne että kun oon jättäny lihan syöntiä vähemmälle eli syön enemmän salaattia niin paljon vähemmän tarvii käydä kyökkäämässä....
 
Nyt saisi jo mun puolesta helpottaa haluaisin alkaa treenaamaan taas mutta ei tässä kunnossa voi. Helpottumisen sijaan on tullut uusi ulottuvuus eli turvotus jonka aikana näytän kuin  olisin 6'lla kuukaudella...no myönnettäköön taas että paremmin minulla on asiat kun sukulaisellani joka on jo ollut kohta 20 päivää sairaalassa tiputuksessa kun mikään ei pysy sisällä. Hyvää vappua vaan kaikille =)
 
Ei täälläkään juuri helpotusta näy.. pari viikkoa on ollut suht hyvä olo, mutta tälläviikolla pahoinvointi alkoi taas :( Nyt on kuitenkin se tilanne, että se pieni syöminen vähän helpottaa, ja otankin pienen palasen voileipäkeksiä, kun alkaa kovin oksetus-olo olemaan. Päänsärkyä on kans, mutten tiedä voiko se olla mikään raskausoire, vai onkohan mulla niskat niin jumissa. Nään iha kauheita painajaisia ja herään melkein joka yö omaan huutooni :D eli saattaahan tuota öisin olla jotain hampaiden kiristelyä ja niskajännitystä, joka sit oireilee päänsärkynä :S
 
Täällä helpottaa jo :) Ainut, että jos ruokailuväli venähtää niin tulee armoton huono olo ihan kerrasta.

ddrops päänsärky on raskausoire hyvinkin. Johtuu hormooneista ja on siis ihan normaalia juuri 10-12 viikosta eteenpäin.
 
Oho, ai oikeesti??! Jo minä oon ajatellu et mite hitos mulla voi jokapäivä särkee päätä!! :D Minä täs puntaroin jäänkö täks päiväks kotiin, eilinen päivä töissä oli niin kamala, kun oksetti ja oli huono-olo, sit toi päässärky siihen päälle.. Tämä aamu ei näköjään milläänlailla poikkea eilisaamusta... Eihän siinä jos se pahoinvointi kestäisi vaan aamupäivän, mutta kun se pahenee iltapäivää kohti :S Jotenki sitä potee töistä sit huonoa omaatuntoa, kun tiedän että siellä on tohinaa, ja ei se sitä ainakaan helpota, että mä jään sairastamaan. Työkavereiden suhtautuminen on varmaan aika nuivaa, mut minkäs teet. Pitää jotenki vaan yrittää muistaa et ne on vaan töitä..
 
Mulla oli juuri ihana kolmen päivän on-off päänsärky, ja pari viimeistä päivää olin vielä oksennustaudissa. Todella hehkeä olo...! Onneksi nyt kumpikin tuntuu helpottaneen. Jos huomenna pääsisi jo töihin. Osui tietysti pahimpaan kiireaikaan tämä munkin sairastelu, mutta onneksi mulla oli työkone kotona, kun olin tehnyt etätöitä vappuna niin pystyin olemaan edes vähän etätukena, vaikka itse en mitään oikeastaan jaksanutkaan tehdä.
 
Täällä pahoinvointi on ollut jo viikko tolkulla sellaista, että monen tunnin tauko syömisessä aiheuttaa huonon olon, mutta muuten ei ole enää sellaista etovaa oloa. Oksu sitten taas lentää, jos haistan jotain ällöttävää, kuten vaikkapa vaipan tai miehen sukat :D Meinasin jo hehkuttaa, että nuo oksutkin ovat jääneet kun viime kerrasta on aikaa 5 päivää, mutta tänään aamulla sai taas oksentaa sappinesteet pihalle... Seassa oli vieläpä vähän verta! :O En tiedä rikottavatko ne vatsahapot jotain limakalvoja, vai mistä mahtoi johtua? 
 
mulla ei minkäänlaista pahoinvointia ole ollut :D silloin vaan vähä huono olo jos oon liian kauan syömättä mutta harvoin niin käy :D muuten kyllä päätä on särkenyt ja kauhee närästys... /:
 
Niinnu oo onnellinen.. Ite olin sairaslomalla tän päivän töistä, olot alkaa helpottaa tuossa kuuden aikaan illalla.. Huomenna uus yritys töihin
 
Takaisin
Top