Joko olette saaneet äitiyspakkauksen?

Tänään laitan hakemukset eteenpäin. Kohta poksuu jo 26+0 joten ei sitä aikaa enää oo niin paljon. Elokuun alussa oon eka viikon vuosilomalla ja siitä sitte äitiyslomalle. Ja siihen elokuuhun asti hoitovapaalla. Ihanaa nauttia kesästä! :)
 
Kela kyllä yllätti nopeudellaan tässä asiassa mut varmaan toi pakkaus on niin rutiinihakemus! Olin tosi tyytyväinen pakkauksen sisältöön, värit ja kuosit osui ihan mun makuun. :) Kokomerkintöihin ei kyllä voi luottaa, vertasin muualta saatuihin saman kokoisiin ja selvästi isompia oli pakkauksen vaatteet. Ötökkälakanasta mies sanoi että on vähän levoton liskojen yö -lakana. :P Missähän vaiheessa toi haalari tosiaan olisi käyttöön sopiva, en yhtään hahmota kun on esikoinen tulossa? Minkähänlaista syksy/talvivaatetta nyt sitten pitäisi lisäksi hankkia? Mietin kuinka tarpeellinen se haalari alussa on kun vauva ei liiku, vai riittäisikö jonkinlainen välihaalari + lämpöpussi yhdistelmä...
 
Pitääkin tarkistaa Kelan sivuilta missä mun hakemukset menee. Jos se pakkaus tulee nopeastikin.
 
Niin ja musta tää uus pakkaus oli tosi kiva. Hypistelin sitä lapsimessuilla.
 
Itu1, mä oon yhtä pihalla kun sä, esikoinen tulossa :D Mutta oon ainankin itte hankkinu tollasen välikausihaalarin vielä lisäks varuulta. Koko tais ollu jotain 68/74 vai mitähän se oli.. Noi pakkauksen vaatteet on kyllä yli isoja, reilusti yli mitä niissä kokomerkinnöissä on :D
 
Mä hain eilen postista äitiyspakkauksen. Ei ne vaatteet olleetkaan niin kamalia kuin luulin ja toisaalta ihan sama vaikka olis olleetkin, ne on ilmaisia ja ei tarvitse vaivata itseään shoppailulla.
 
Mää sain myös eilen pakkauksen ja mun mielestä se oli ihana :Heartpink Kaikki vaattet oli sellaisia, joita tulee käytettyä, mutta olivat kyllä yllättävän isoja, vaikka kelan sivuilla luki, että joidenkin piti olla kokoa 50cm. Samalla sain työkaverilta sellaisen ikean sinisen kassillisen vaatteita! Ja tähän läjään kun vielä lisätään, mitä olen aikaisemmin ostanut, niin meillä on aika paljon vaatteita. Täytyy laittaa osa piiloon, ettei mies hermostu :wink

Ja samalla annoin isälle isyyspakkauksen ja isoveljelle (pentukoira) isovelipakkauksen. Tykkäsivät kovasti :)
 
Tekah mitä keksit laittaa isyyspakkaukseen? :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja pakkauksen vaatteet on reiluja koska on kotimaisia. En koskaan oikein ostanut esikoiselle kotimaisia vaatteita, ainakaan puseroita tai bodeja, kun eivät istu hoikalle. :/ pari hyvää löytänyt mutta suurin osa ollut telttoja.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Isyyspakkauksessa oli koiran näköinen kylpypyyhe ja samaa sarjaa pienempi pyyhe, kylpyvaahto, sinkkivoide, kylpykirja ja -lelu. Sitten ostin sinne sellaisen huolisyöpön, kun se oli musta niin ihana ajatuksena ja muutenkin söpö :) Sitten oli isille viskipullo ja sikareita (kyllä esikoisen kunniaksi sopii muutama polttaa :wink). Niin ja isin iltasaduksi uusin Fingerpori :)
 
Kuulostaa tosi hyvältä! :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Tekah, hyvänkuuloinen pakkaus. :) Mä oon tässä pohtinu että tekiskö miehelle isyyspakkauksen kun en ekassa odotuksessa muistanu koko asiaa.

Äitiyspakkausta odottelen saapuvaksi, Kelasta tuli päätös että pakkaus on myönnetty. Varmaan kohta tulee postiin haettavaksi.
 
Viime viikolla pistettiin hakemus kelaan menemään. Alkuviikosta sitten ilmoittivat hyväksyneensä sen ja että pakkaus on tulossa. Torstaina tuli postissa ilmotus että sen voi hakea ja eilen se sitten saatiin se kotiin. Viime vuoden siilimakuupussin rinnalla tuo uusi on ruma, mutta muuten pakkaus on ihana. :> (Ja kyllä makuupussikin käyttöön tulee.) Yllättävän isoja nuo vaatteet tosiaan on, pitänee vertailla niitä jo oleviin enemmän kuin tuijottaa kokolappua. Talvihaalari on musta kivempi kuin kuvassa näyttää.

Isyyspakkausta olen miettinyt, mutta en oikein tiedä mitä sinne laittaisi eikä tuo mies sellaista kaipaa, joten taitaa jäädä tekemättä. Muutenkin kaikki vauvan tarvikkeet hankitaan yhdessä ja maksetaan vähän kumpikin vuorollaan. Teidän sellaista toteuttaneiden/toteuttavien paketit kuulostaa kyllä kivoilta. :> (Kiinnostuksen kohteiden mukaisia tuotteita voi olla vähän vaikea tuolle omalleni antaa, kun tuskinpa löytyy bodya, jossa olisi yhtälöitä tms. :D )
 
Soitin jostakin näihin hakemuksiin liittyvästä jutusta Kelaan, jossa suositeltiin hakemaan molemmat samalla kertaa. Lapsilisääkin kehotettiin hakemaan samaan syssyyn, vaikka siitä päätös tuleekin vasta lapsen synnyttyä.
 
Netin kautta voi hakea erikseen, mutta itse ainakin hain samalla kertaa. Ja eilen tuli päätös äitys- ja vanhempainrahasta, alkaa taas tuntua, että vauvansaanti on askelta lähempänä :)

Onko jollain kokemusta vanhempainrahan muuttamisesta? Eli meillä isä jää lapsen kanssa, todennäköisesti, kotiin jossain vaiheessa. Pitääkö silloin tuo mun hakema vanhempainraha peruuttaa ja isä tekee uuden hakemuksen? Kelalle soittamallahan tämäkin selviäisi, mutta ajattelin, että jos joku täällä tietää, miten tulee toimia :)
 
Hihhei! Nyt olisi pakkaus jo noudettavissa postista. Tänään tuli pakettiilmoitus. Kohta pääsee laittamaan vauvalle vaatteita omaan kaappiin. :)
 
Huoh en ole itse saanut vielä edes raskaustodistusta.. Yli kuukaus sitten neuvola käynnillä piti olla kela jutuista käynti nii että niistä puhutaan mutta ei mitään :/ ajattelin sitten kun viikko sitten oli neuvolalääkäri nii että saan siltä todistuksen ja kysyin sitä nii sanoi että oma neuvola kätilöni antaa sen...nooh täytyy pyytää sitä kun viikon päästä on seuraava neuvola, niin vois alkaa laittaa hakemuksia kaikesta kelaan samalla kertaa

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Kylläpä aika matelee. Jätin hakemuksen netissä reilu pari viikkoa sitten ja päätöksen sain viime viikolla, mutta saapumisilmoitusta ei kuulu. No, ehkä kivempi ettei juhannus kulu vain äitiyspakkausta ihmetellessä, kun pitäisi päin vastoin pakata tavaroita muuttoa varten.

En tiedä, oletteko muut huomanneet, mutta "hypistellä" on ilmeisesti virallinen termi, jolla kuvataan äitiyspakkauksen sisältöön tutustumista. Kolme mun tuttua on jo todennut mun pian pääsevän nimenomaan hypistelemään sitä, ja sama verbi tuntuu olevan yleisesti käytössä täälläkin :)
 
Takaisin
Top