Joko olette saaneet äitiyspakkauksen?

Iness, on aika outoa jos et ole vielä saanut edes raskaustodistusta. Kyllä se yleensä annetaan heti rv 22 jälkeen. Kannattaisko sun soittaa neuvolaan ja pyytää lähettämään se sulle? Kelassakin voi käsittelyajat olla pitkiä ja varmaan haluaisit saada paperit kuntoon ajoissa ja rahat tulemaan.
 
Täytyisikin yrittää huomenna muistaa soittaa heti aamusta neuvolaan!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain äitiyspakkauksen vihdoin kotiin asti. Musta se on aivan ihana, tykkään tästä uudesta paljon enemmän kun vuoden 2012 pakkauksesta. Varmasti suurin osa tulee käyttöön meillä.
 
Onpas toimitusnopeudessa eroja! Vaikka aika tuntui matelevan, ei mullakaan lopulta mennyt kuin pari viikkoa pakkauksen tilaamisesta ennen kuin saapumisilmoitus tuli.

Vaikka olin kuullut tätä jo aiemmin, oli kyllä yllätys, miten vähän pakkauksessa on oikeasti pieniä vaatteita. Mutta hyvä että tuli näin ajoissa, tietää sitten että ihan alkukuukausiksikin tarvitaan reippaasti enemmän käyttövaatteita. Mummo oli vain tyytyväinen, kun pääsi neulomaan pientä haalaria toppapuvun alle (tosin se on jo valmis, pitäisi jo keksiä seuraava neulontaprojekti jotta mummo pysyy tyytyväisenä :))
 
Outoa, mun äitiyspakkauksesta ei ole tehty vielä päätöstäkään ja hakemus on laitettu viimeisen kerran 15.7. Kela on sössinyt mun hakemusten kanssa muutenkin huolella. En malta odottaa pakkausta :) mulla on la 24.9 ni eikös normaalisti tässä vaiheessa joitain päätöksiä pitäis olla tiedossa?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla laskettu aika 25.9. ja äitiyspakkaus tuli pian juhannuksen jälkeen, eikä saapumisilmoitukseen tainnut mennä kuin pari-kolme viikkoa hakemuksesta. Eiköhän kannata pian kysellä perään, Kyfi4641730!
 
Voisikohan Kelassa olla joku heinäkuun ruuhka? Mullekin pakkauksesta tuli päätös nopeasti. Mutta kannattaa kyllä kysellä perään jos ei ala kuulua! Sain aika nopeasti vastauksen yhteen kysymykseeni sieltä verkkopalvelun kautta, joten suosittelen sitä jos ei huvita puhelimessa jonottaa. :)
 
Mulle tuli äitiyspakkaus varmaan viikon päästä siitä kun hakemus oli mennyt eli todella nopeesti. Kannattaa kysellä Kelasta mikä mättää. Ehkä siellä on joku ruuhka tosiaan.
 
Yleensä loppukesällä Kela on vähän tukossa opintotukihakemusten takia. Netistähän voi kurkata missä vaiheessa omat päätökset menee. Luulisi että tää on sellainen rutiinipäätös joka tulee äkkiä!
 
Takaisin
Top