Joko olette kertoneet ja kenelle?

Se on se Facebook... Jotkut kun ei ymmärrä että sielä esitetyt asiat ei jää vain muutamille silmille nähtäväksi. Varsinkaan kun monikaan ei osaa asettaa yksityisyysasetuksiaan kuntoon niin koko kylä tietää kaikkien asiat. Kuvitellaan että kun jotain kirjoittaa niin eihän sitä kuitenkaan monikaan näe, Kylläpä vain näkee. Sympatiat Adalia sulle!
Varsinkin tollanen asia kuin raskaus ei kuulu kenenkään muun kerrottavaksi.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Niinpä! Luulisi tajuavan että ei haluta tästä asiasta huudella, kun kerta vasta viikko sitten tämä miehenkin äiti sai tietää!

Enkä varsinkaan halua facebookkiin kenenkään muun kirjoittavan mitään raskauteeni liittyvää, kun en kerta itsekään sielä aio raportoida kohtuni tilannetta............

Kyllä ihmiset voi olla idiootteja.:angryfire
 
Facebook, tuo kirottu julkinen seinä... Mäkään en oo halunnut fasessa kirjoittaa mitään raskaudesta, mut nyt sitten yhteen päivitykseen oli kummitätini kommentoinut jotain raskaudesta ja tulevasta vauvasta... Ärsytti kyllä, mutten kehdannut kommenttia poistaakaan. Toiset ei tosiaan ymmärrä, että kommentoinnit ja päivitykset ja kuvat näkyy todella laajalle porukalle... Välillä hävettää, kun äitikin kommentoi jotain esim. säätilasta mun kuvien alle...
 
Mä kerroin heti alussa aika monelle ystävälle, koska lapsen isä oli niin solmussa omien juttujensa kanssa ettei siitä ollut mitään tukea. Alun perin kerroin siksi, että olisi sitten tukea jos jokin menee pieleen, mutta on sekin ollut tosi tärkeää, että ystävät on iloinneet vauvasta silloinkin kun oma usko asioiden järjestymiseen on ollut vähän niin ja näin. Vanhemmille ja sisaruksille kerroin vasta paljon myöhemmin.

Facebookissa kukaan ei ole lipsauttanut mitään, mutta olen kyllä hyvin selkeästi ohjeistanutkin niitä kavereita, jotka olisivat voineet jotain möläyttää... Nyt en enää jaksa pitää ohjia niin tiukalla, kun työhön liittyvillekin ihmisille on jo pitänyt kertoa että syksyllä on muita kuvioita.
 
No ei tunnu tajuavan joo, että ne päivitykset näkyy järjettömälle määrälle ihmisiä...

Raivostuttaa vieläkin... Varsinkin kun itse olen niin tarkka ollut siitä kenelle kerrotaan ja koska. Senpä takia tässä on muut saaneetkin vasta kuukauden sisällä tietää. Suurimmaksi osaksi juuri näiden tulevien isovanhempien juoruamisen takia.

On se ihmeellistä kuinka tuon ikäinen ihminen ei tajua pitää toisten yksityisiä asioita omana tietonani.
Kaverini tosin toimi hienosti ja kysyi multa mitä hänen pitäisi sanoa jos joku kyselee häneltä olenko raskaana tmv.

Siihenkin sanoin vain että "jos mun kohtuni kiinnostaa niin kysymykset voi esittää suoraan mulle" :grin
 
Mä olen kertonut nyt viimein ihan kaikille ja hyvin julkisesti. Että jos joku tuttu ei tiedä, niin on ollut hyvin uutispimennossa.
 
Me tykätään telttailla aina samassa paikassa yhdessä saaressa. Mentiin saareen ja joku huomasi että olen raskaana. Pari tuntia niin kaikki tiesi lasketun aikani. Pari tuntia lisää ja miesten saunassa oli valmistunut suunnitelma: Uutta saarelaista pitää juhlia kokoontumalla vähän sen syntymän jälkeen juhlimaan yhden tyypin luokse lähelle mun kotia, niin että pääsen helposti paikalle vauvan kanssa. Me ei yleensä tavata muuta kuin saaressa, ei siis olla kavereita.

Minä ilahduin tästä. Joku muu varmaankin ärsyyntyisi. Tuollaisessa paikassa ei käydä jos yksityisyys on tärkeää. Voin kuvitella että samanlaiset tyypit aiheuttaa hermojen kiristymistä ihmisillä joilla on normaali käsitys yksityisyyden rajoista. Täytyy varoa että en tuo tungettelevia tapoja saaresta mantereelle.
 
Mä ymmärrän sua Adalia kun olen itsekin matalan profiilin ihminen. Mä en ole mitään tästä raskaudesta puhunut Facebookissa enkä aiokaan. En muutenkaan tykkää levitellä asioitani siellä. Jotkut ei vaan ajattele miten se tieto siellä leviää eikä kaikki halua kertoa koko elämäänsä siellä saati että joku muu levittelee niitä asioita. Monet on saaneet tietää raskaudesta vasta kun ovat nähneet mun mahan.
 
Joo ei mullakaan ole tapana sielä edes päivitellä mitään, varmaan yli vuosi sitten olen viimeksi sielä jotain seinälleni kirjoittanut.. Että en kovin aktiivisesti sielä elämäntarinaani kerro.

No mun raskaudesta on kaikki saaneet tietää vain sillä että on mun mahan nähneet. Parhaalle kaverille kerroin ennenkö se ehti tajuta. Ihme toki ettei ollut jo tajunnut silloin kun kerroin... Mies möläytti yhdelle kaverilleen.

Muut kaverit ovatkin saaneet tietää juuri sillä että ovat mahan nähneet, samoin nämä tulevat isovanhemmat jotka nyt eivät selvästi ymmärrä että kaikki asiat eivät kuulu jokaiselle.

Ehkä tämä vitutus tästä joskus laantuu... On vain niin tökeröä kun olla ja voi että joku muu menee kirjoittamaan raskaudesta facebookissa, kun itse olen kaikin tavoin yrittänyt pitää asian mahdollisimman pienen piirin tiedossa.
Ehkä vähän turhankin hysteerisesti, mutta kummittelee nuo keskenmenot tuola takaraivossa niin pahasti. En halua olla mikään koko kylän kuumin juorunaihe ja surkuttelun kohde jos jokin meneekin pieleen....
 
Ihmisten pitäisi kunnioittaa toisten yksityisyyttä. Facebookissa se raja on jotenkin ihan hämärtynyt joillakin. Mua ärsyttää suunnattomasti se kun joku laittaa faceensä valokuvia joissa mäkin oon eikä todellakaan oo kysytty lupaa etukäteen. Ei sit tuu mieleen että Mä en ehkä halua itestäni kuvia sinne. Itse päivittelen aina välillä jotain mutta en mitään kovin henkilökohtaista.
 
Mulla aivan sama... Olin yksissä juhlissa viikonloppuna ja sielä väkisinkin joutui kameran eteen.
Nyt facebookissa on monella kaverilla kuvia sieltä, missä minä oon tyhmän ilmeeni ja vauvamahani kanssa.
Kamalan kiireen kanssa olen poistanut itseni kuvan merkinnöistä ja laittanut ne niin ettei näy mun profiilissani....

Mä kun en tosiaankaan halua vauvamahaani facebookkiin, mutta en kehtaa käskeä poistamaankaan niitä kuvia. Ovatpa nyt ainakin "piilossa" suurimmalta osalta mun kavereita/tuttuja.... Ärsyttäähän nekin sielä mutta kuvissa on kuitenkin mun lisäksi monta muutakin ihmistä niin en halua olla "ilonpilaaja" ja kitistä niistä kuvista..:confused:

Ainiin, miehen äiti kävi ja tästä facebookki asiasta sanoimme.... Hän ei sitten ottanut ymmärrykseensä. On kuulemma omituista että näin iloista asiaa pitäisi salailla ja ihan kuin häpeäisimme koko raskautta jos emme halua kenenkään kailottavan asiaa facebookissa...?!:eek: Selitäppä siinä nyt että ei se ole häpeämistä vaan ihan kaikki asiat ei kuulu facebookkiin ja ovat yksityisiä.......
 
Ehkä anoppisi on vain niin onnellinen tulevasta lapsenlapsesta, ettei ole tullut ajatelleeksi, miten herkkä asia teille on, mutta uskomatonta kyllä, ettei edes asian ottaminen puheeksi tehoa.
 
Voikun edes näyttäisi olevansa jotenkin onnellinen... mutta kun kuuli niin sanoi vain että hän arvasi. Mitään muuta ei ole asiaan sanonut. Ei edes onnitellut. Miehen siskon työnä kyllä jatkuvasti iloaan näyttämässä. Niin, miehen sisko saa kans tässä pian lapsen...

Ja tosiaan kun yrittää sanoa, että mun raskaus ei koske koko maailmaa niin ei ymmärrä miksi ei voi facebookissa muiden muorien kanssa kilpailla kenellä on eniten lapsenlapsia.

Raivostuttaa kun ei aikuinen ihminen käsitä tuollaista. Ymmärrän kyllä että juoruamisen tarve tuntuu olevan kova, mutta juoruaisi sitten edes ihan oikeassa elämässä eikä netissä. Jos nyt on ihan pakko meidän asioita kertoa kaikille.
 
Mun mielestä jokainen odottava äiti saa pitää raskautensa juuri niin julkisena tai yksityisenä kuin itse haluaa, eikä siihen pitäis olla kenelläkään muulla nokan koputtamista. Fiksu ihminen ymmärtää kunnioittaa äidin toivetta, jos on kerrottu, että halutaan pitää asia pienessä piirissä.

Me pidettiin asia lähipiirissä rakenneultraan asti ja sen jälkeen annettin lupa kertoa eteenpäin. Tietääkseni kaikki ovat kunnioittaneet meidän toivetta tässä asiassa ja jos eivät olisi, olisivat saaneet kuulla kunniansa.
 
Takaisin
Top