joko nyt onnistaisi

ÖRKKI: Kiitos,Ristiäiset sujuivat hyvin:).Ja en "uskalla" paljastaa Teräsmiehen nimeä täällä kaikille.Mutta sulle uskallan kyllä laittaa sen yksityisenä,KOSKA olethan sinä minun vanhan kaveri emoticon

Yönsäde ja oikean nimen saanut Teräsmies 2kk+3pv( 8vkoa+6pv)emoticon

Heippatirallaa kaikille.

Kävin tänään varhaisultrassa, limakalvo oli paksu, alkio oli siellä ja kohtukin pieni, ultrakuvassa mitattiin alkion pituudeksi vasta 2,9mm eli kunnolla sitä ei siellä näkynyt ja sain viikon päähän kontrolliajan yksityiselle, nimittäin lääkäri ei osannut kertoa vielä kun alkio on noin pieni että onko se kohdun sisäpuolella vai kohdun ulkopuolella, mulla ei kyllä mitään vuotoja ole ollut, hiivatulehdus kuulemman on, sanoi lääkäri heti. Saas nähä mitä viikko eteenpäin sanotaan, en usko kuitenkaan että se olisi ulkopuolinen kun ei ole mitään kipujakaan, normaalit raskausoireet on ilman verisiä vuotojakaan. Menkkamaisia kipuja on välillä ollut alavatsassa mutta nekään ei ole edes kipeitä ollut ja alaselkä kipeä liiallisesta istumisesta ja seisomisesta kun joutuu jännittymään. Rinnat kasvaneet ja pahoinvointiakin on. Että se siitä, tulin tämmöistä teillekin kertomaan :) En kuitenkaan edes ajattele koko asiaa mitä lääkäri sanoin, koska mulla on vaan niin vahva tunne että se on ihan oikeassa paikkaa ja näyttää vaan väärin kun on niin pieni vielä. :)

Minnuska89: Mulla näkyi jo joku katkarapu ja sydämen lyönnit rv 6+2 ja sitten kun käytiin rv 7+3 kontrollissa, niin pituutta oli jo 1.16cm. Että nopeasti se kasvuaa!! Varmasti ensi kerralla jo paremmat näkymät.

Yönsäde,minäkin tahtoisin kovasti tietää poitsun nimen :)
Mut tosiaan ei,en pahastu jollet kerro ;)

Ihanaa iltaa kaikille <3

Nia, ku kävin siellä yksityisellä niin sillä oli suorastaan niin paska se ultralaite, semmonen pieni näyttöinen vanha laite että en ite pystyny ees kattomaan sitä kuvaruutua, vain se lääkäri näki sen kuvaruudun ja eilen soitin sitten omaan terveyskeskukseen ja kysyin että pääsisinkö lähetteen kautta ihan kunnalliseen varhaisultraan mutta lääkäri puhelimessa meinasi että mun ei tartte mennä ultraan kun se uskoo että mulla ei ole kohdun ulkoista raskautta kun kerroin että ei mulla ole verisiä vuotoja tai tosi kovia kipuja, käski kuitenkin seurailla tilannetta, mutta jotenkin vaan tunne on niin kova että ihan oikeassa paikkaa se papunen on. :) vielä 3vk ja 6pv ensimmäiseen neuvolaan ja kysyn kyllä siellä että voiko ne kuunnella ne sydämensykkeet kun viime raskaudessa ei kuunneltu ollenkaan. Ja senkin takia uskon että se kasvaa ihan kohdussa kun on noita vihlaisuja ollut välillä tuolla kohdun kohdalla kun pikkuhiljaa alkaa kasvamaan :)

HEIPPA JÄLLEEN TÄNNEKIN,

GINESSA:
Laitan sinullekin yksityistä tuosta meidän Pojan nimestä:)
Mitenkäs sinä voit?

ÖRKKI: Saitko minun viestini?Kuulemma,kun lähettää yksityistä,niin siitä ei enään tule erikseen ilmoitusta,kun kirjautuu sisään!

MINNUSKA: Ultra-onnittelut emoticon .Olen aivan varma,että sinun vauvasi siellä kasvaa ihan oikeassa paikassa:).Sulla tosiaan on noita viikkoja niin vähän vasta,ettei siellä vielä voinutkaan nähdä mitään sykettä!Minä kävin aina varhaisultrassa vasta rv7+,koska silloin on ainakin varmuus,että syke näkyy,jos on näkyäkseen.Liian aikaiset ultraukset tuovat ihan turhaa stressiä ja murhetta äidille!

PLUSSATUULIA KAIKILLE NIILLE,JOTKA NIITÄ KAIPAAVAT +++++++

Yönsäde ja Teräsmies 9vkoa+3pv ( 2kk+1vko)emoticon

Terve naiseen, minä täällä taas! Vaikka ehkäisyn jättämisestä onkin jo 1,5 vuotta en suostu vielä siirtymään tuonne pitkän kaavan mukaan-puolelle, koska kuitenkaan ei ollu vähään aikaan "yritetty". Toivottavasti täällä ei enää pyöri vanhoja "naamoja" muuten kuin vain tsemppimielessä ;) Vieläkään ei siis tosi tarkoituksella yritetä kesä-häitä odotellessa, mutta oli pakko tulla pitkästä aikaa hieman avautumaan.. :( Eilen aamulla syntyi yksi uusi vauva tuttava piiriin ja vaikka vauvan tulosta on jo miltei 9kk tiedetty niin kyllä tuli muutama v**utus-kyynel aamulla töissä kun näin vauvan kuvan. Tokihan sitä on uuden isin ja äidin puolesta iloinen, mutta samaan aikaan sitä miettii päässään että miksei meillä ole vieläkään tärpännyt emoticon  Mieskin jo tuskaili, että mitä jos on pikku-kavereissa jotain vikaa kun ei mitään vieläkään kuulu. Sitä taitaa se oikeasti huolestuttaa aika paljon. Olen yrittänyt kyllä lohduttaa, että kun ei "yritetä" niin ei sitä peittojen heilutusta ole tullut yhtä tiheään tahtiin tehtyä ja ehkä minäkin olen yrittänyt hieman varoa "niitä" päiviä (vaikka epäsäännöllisellä kierrolla se onkin miltei mahdotonta).
Huoh, ollaan kyllä tyytyväisiä elämäämme ihan tälläkin hetkellä, mutta kun nyt taas näki tuon uuden ihmeen niin sitä alkoi omaakin mieltä kalvaa...

Mutta kyllä se siitä :) Oli vaan pakko päästä pitkästä aikaa jonnekkin avautumaan :D

Plussa tuulia ja jarrusukkia kaikille :)

Hellou kaikille jotka mut vielä muistaa :) meille ei mitään uutta, perjantaina olin leikkauksessa, jossa poistettiin solumuutoksia ja ne lähti patologille josta sitten tulee vastaus, syöpää se ei ole :) täällä on siis hiljaista ollut makuuhuoneen puolella. Meijän nuppu täyttää tän kuun lopulla 7v :) ja kesäkuun puolella on muutto hyvinkäälle, asuntohakemus ollaan laitettu ja tarttee olla yhteydessä isännöitsijään jollei sieltäpäin kuulu tai sitten kattoo netistä yksityisiltä asuntoja. 
Minnuska, onnittelut plussasta <3 toivottavasti meilläkin tärppää :)emoticon

Mutta anyway, hyvää kevättä kaikille ja plussia laitan tulemaan <3 puuh...

Onnittelut plussanneille!

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille ja uudelleen pettymyksen kokeneille, kyllä se plussa sieltä vielä tulee! Tsemppiä! :)

Täällä pieni hiljaisuus jälleen... En tykkää tästä uudistuksesta! Ja sen lisäksi aina ollut kiirettä kun on pitänyt kirjoittaa ja lukea ja sitten aina ollut jotain muuta tehtävää... Seli seli xP

Tosiaan viimeks ennen menkkojen alkua kävin huhuilee täältä jos joku olis kaapannu mut plussa-aaltoon ja tuli testattua, negaa näytti ja menkat alko ihan ajallaan... Ystävänpäiväiltana.... Arghimus.

Tää tyttö täytti 20 sunnuntaina! :)

Joo, ja menkat myöhässä tällä suunnalla tänään vähän päälle 2viikkoa... Menossa joku kp.44 ja nyt ollu kierrot viime aikoina tasan 30...
Ja ei ainakaan oo mitään löytyny, mulla pillereiden lopetuksesta 10kk nyt pikkuhiljaa ja alkuun tosiaan kierrot 34-80-70-31-30-30-30....... Ja nyt 2 viikkoo myöhässä. Oireista en oo uskaltanu iloita, koska ne nyt voi olla mitä vaan. Kuitenkin jos listaamaan täytyy ruveta, niin oon nyt juossu pissalla parin tunnin välein. Just se 2viikkoo vähän pääl mitä menkat on myöhässä - oon juossu joka yö kesken unien vessaan. Pissattaa usein, selkä ollu kummallisen kipee jännästi, vatsaa joskus välillä nipistelee. Kuitenkin oon koittanu selittää oireita jollain muulla. Jos raskaana olisin, LA olis 22.11 ja menossa olis joku 6-7 viikko vissiin. Kaippa tässä pitäis alkaa testaamaan. Eipä kai ne menkat kahta viikkoo oo noin vaan myöhässä.... ?

sori omanapaisuus xD

Hih Dark...eilen viimeksi ajattelin että susta ei oo kuulunut että mitäs mahtaa olla meneillään :)
Testaappas jo ;)
Kyllä siellä taitaa joku itää :)
Ja onnea uudesta vuosikymmenestäemoticon

ginessa
Joo tosiaan, on ollu muuton jälkeen kaikennäköstä järjestelyä, ja koulu on ottanut koville. Nyt kuitenkin helpotti jo :)

(.) Menin sitten hätäpäissään eilen testaamaan. Pissalla kun täytyy parin tunnin välein just nyt juosta niin negaahan se näytti, ja sellainen on myös olokin tänään: täti tuli sitten vissiin kai kylään sen kaks viikkoo myöhässä... ARGH. emoticon
Tosi niukkana ainakin vielä, pelkkää tuhrua, mutta eiköhän se sieltä pärähdä sillä punaisella ferrarillaan tän päivän aikana... emoticon

En siis luota vieläkäänoireisiin saati sitten nyt edes myöhästymiseen. Missäköhän vaiheessa oviksen tikuttelu olis järkevää... Ja kohta täytyy miettiä menkkojen siirtoa kesäkuulle, onko kellään kokemuksia siirrosta, miten tapahtuu? Sekottaako kiertoa entisestään? En niin tahtois sitä että entisestään menis sekaisammaks tää... emoticon

No kaippa tästä täytyy pysäkille lähtee että junaan kerkeen. PLUSSAPUHUREITA MUILLE! :) Phuuuuuh ++++++++++++

Minnuska
Viimeks kun kävin lääkärissä, sanoi vain odottelua odottelua, ja ei mitään muuta. Pyysin jos saisin terolutit muttei suostunut määräämään. Ja silloin kierto oli 80 päivää. Sitten 70... Ja nyt tasan 30 jälkeen jälleen yli 40. PLÄÄH! Niukkaahan tää vuoto vielä tosin on ja voihan olla että ovis olis ollu myöhässä, ja olisinkin ehkä sittenkin mutta jaa-a. 
mites sulla on nyt menny raskaus, paljon onnea plussasta - jonka oot kyllä ansainnu. :)

(.)
Niukkaa niukkaa. tuhruilua, ei punainen ferrari ole vielä laskeutunut. Ei kummemmin kipuilua, ainoastaan nivusissa yhtäkkii kummallista kipua. Pahoinvointikohtaus toissapäivänä ja eilen... Pissalla juokseminen. Voi että ihmisen mieli on julma kun kroppa reagoi siihen tällä tavalla jos tää on jotain mun kropan säätöä... ARGH! 
joo ja iskihän se nyt jotenki, tuntuu ihan ku en koskaan pääsis tuntemaan raskauden iloa loppuun asti, synnytystä ja imetystä ja kaikkee sitä. Kaippa tääkin olotila normaali kun luulee tädin saapuneen (tai tietää)...

Voi ei Dark :(

Inhottavaa jos kierrot on noin perseellään.. kyllä sun tarttis ne terolutit saada.Mene yksityiselle?
Ettekös te oo nyt vuoden ainakin yrittäneet??
Zemppiä kovasti yritykseen,taino...jos pystyisikin unohtamaan sen yrityksen ja vaan olemaan..mutta kun ei,naisen mieli on vaan sellainen stressaaja.
Tottakai sitä pettyy omaan kroppaansa joka kuukausi kun antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa.Raskasta.!!!

Mullakin vaikka ei nyt niin kauaa tarvinnut tuhertaa(mut mulla on tää mun ikä rajoite itsellä,täytän ensivuonna 40) oli jo himpun kiire.
Eikä me oltais tätä yritelty kuin 1/2 -1 v.
Mutta silti olen mä onnitteluja saanut mutta siitä saanut kuulla miten Raskasta tämä on.
Aha.Niinhän tämä on.
Onneksi nyt niin voi sitten viettää 40 veitä..joita tossa sattumalta aamulla/aamuyöstä heräsin miettimään missä ja miten?Pöljä minä!!! :D

Mutta joo,peukkua sinne josko vaikka häälahjaksi saisitte plussan <3
Zemppiä !!!

Dark, aika erikoinen lääkäri kun ei määrännyt terolutteja, kyllä mulle vaan silloin määrättiin kun kierrot oli ihan sekaisin. Siinä ne sitten kahden terolutkuurin jälkeen säännöllistyi jokseenkin. :) Mutta tsemppiä sulle oikeesti että saisit sen plussan vielä :) Niin ja kiitoksia :) Kyllä säki oot ansainnut jo plussan, toivottavasti semmoisen vielä saat :)

Mulla itse asiassa on ihan hyvin mennyt tää raskaus, tietenkään en ole vielä kunnolla pystynyt nauttimaan tästä raskaudesta kun on se keskenmeno takana. No mutta maanantaina mulla on aamulla ensimmäinen neuvola 8.00 ja kontrolli ultra samana päivänä 13.30 että siihen asti kun jaksais odottaa ja sitten vasta pystyy paremmin nauttia raskaudesta jos kaikki on hyvin kun näkee pikkusen :)

ginessa
Oon miettinytkin yksityisellä gynellä käymistä... Ihan vaan senkin vuoksi, että saisin jotain, millä estäis menkat just sit häitten ja häämatkan ajaks ettei siellä sit tarttis niitä olla. Ottaisivat vaikka samalla kaikki papat sun muut, että tietää et kaikki on kondiksessa muuten. :P Sulla kans kohta uus vuosikymmen! :) Tää oli nyt sitten teidän toinen lapsi(ko)? Jotenki oon jostain saanu käsityksen että teillä olis ollu enemmänkin... :D

Mä en muuten tiedä ollaanko yritetty sinällään vuotta... ? Ollaan oltu kesäkuun alusta 2010 ilman ehkäsyä, mutta oviksia ei oo tikutettu, eikä muutenkaan silleen oikeen ajoitettu puuhailuja (mihin niitä ajoittaisi näillä kierroilla)... Niin lasketaanko että kesäkuussa oltais vuosi yritetty? Tuskin varmaan...

Minnuska
Tuu kertoon sit mitä ultra näytti! :)
Oliko sulla kierrot sekaisin ihan muuten vaan vai joku et olisit lopettanu e-pillereitä tai jotain? Oli kyllä joo aika erikoinen lääkäri - julkinen kappas vaan. Ei ees mitään testejä tai tutkimuksii sano vaan ettei mitään voi tehä, tee testi ja oottele siihen kp100 asti jos näyttää negaa. HEH HEH sanon minä...

(.)
Jeeep jeeep, tää on sitä ihteään. Täti mikä täti... Argh. kyllä toisaalta vielä uskoo ja haluaa ja toivoo että lapsi tulis omin ehdoin, mitä toivon eniten... Välillä tulee semmonen olo, että usko menee siihen, että ikinä saisin silittää kasvavaa vatsaa ja päästä sitten synnyttämään ja nähdä oman lapsensa kasvavan. Vaikka kuinka paljon toivoo ja tahtoo - kuitenkin itsensä kuvittelu lapsen kanssa tuntuu kaukaiselta. Onko kellään muulla fiilis ollu tämmönen ?

Mitä ootte mieltä, pitäiskö mun alkaa tikuttelemaan ovista? Onko näin epäsäännöllisissä kierroissa ees kannattavaa? Tuleeko se kalliiks? Miten se toimii käytännössä parhaiten? (laiska minä, en jaksanut googlailla xD)

Dark: 
Oman kokemuksen pohjalta, en lähtisi ovistestejä suosittelemaan. Itse tikuttelin yleensä suuren osan kierrosta joka päivä, ja aina oli jonkinmoinen viiva testissä. Siinä sitten vaan tiirailee ja miettii et onko nää viivat nyt samanvahvuisia/testiviiva tummempi (=ovis) vai ei. Ja varmasti sitä alkaa väkisinkin analysoida eri päivien tuloksia keskenään ja tehdä omia johtopäätöksiä oviksen tulosta ("kyllä tää nyt on jo tummepi kuin eilen, ovis varmaan lähestyy") ja niin ei nimenomaan saisi tehdä.
Lisäksi monilla se LH-huippu on havaittavissa vain niin lyhyen ajan, ettei edes kerran päivässä testaaminen riitä. Ovis jää huomaamatta.
Ylipäätään itse pidän ovistestejä vain ylimääräisen stressin aiheuttajana, vaikka en kiellä etteikö jossain tilanteissa varmasti hyödyllisiäkin! Clear Bluen digitaaliset säästävät analysoinnilta, mutta rahaa taas palaa tuhottoman paljon, ainakin juuri epäsäännöllisissä kierroissa.

Pitänee vielä mainita, et itse tikuttelemalla bongasin oviksen (luulin ainakin) kaikilla muilla kierroilla, paitsi tällä viimeisimmällä jolla tärppäsi  (ja testailin vähintään kerran päivässä) :D

Toivottavasti saisit nyt jotain apua noihin epäsäännöllisiin kiertoihin! Tärppionnea sinne toivottelen! :)

Dark, no siis mulle määrättiin sillon sen keskenmenon jälkeen terolutit kun kierrot heitteli miten sattui ja vasta lokakuussa sain kierron jokseenkin pysymään tasaisena kp:en 32-34 välillä. Ja voin tulla kertomaan sitten mitä huominen ultra näytti :)

Takaisin