joko nyt onnistaisi

Heipä hei!

Tami, onnea plussasta! ihana uutinen [:)]

Minnuska89, ärsyttää nuo arvauskeskuksen tyypit, aina pitää seurata tilannetta... Argh [:@] Sen mun heinäkuisen vuodon aikaan pyysin päästä ultrattavaks tai jotain, mut aina vaan oli vastauksena että seuraa tilannetta... Seuraavan raskauden aikana (jos semmonen meille nyt vielä vois tulla kohdalle..) niin vaikka liiottelen vuotoja ja kipuja että pääsen kattomaan onko kaikki kunnossa, niin tarvitse yli kuukautta miettiä mikä on vialla...[:(]
Joo, ja nyt tuut sit heti kertoon, miten sulla nyt kävi siel yksityisel, mä tääl peukut tanassa että olisitkin raskaana ja ei olis mitään kohdunulkosta, vaan näkys sydämenlyönnitkin! [:)]

Tervetuloa uusille... [:)]

Omaa napaa,

Tätiä ei näy sitten niin millään... kp50 km:n jälkeen menossa, ja ei vaan näy. Eikä oo mitään muuta kummallista kun että alavatsassa tuntuu tosi outoja nipistelyjä välillä (olettaen että en oo raskaana)... En haluu nähä sitä negaa joka siihen testiin pamahtais kuitenkin jos nyt tekisin. En tee ainakaan ennen kp 60/70/80 ennenko on oireita. Kai mulla viimestään pitäis siinä kp80 alkaa.... Tai sitten on näitä 100 päivän ovuloimattomia kiertoja... [:@] tai jotain.

En voi mitään sille, että aika-ajoin masentaa vietävästi koko tilanne. Ikävä sitä tunnetta "olen raskaana". Ja sitä miettimistä, että mimmosta pikkusen kans on jne. No, jos nyt yritetään ettiä jotain jolla jaksaa niin toivottavasti laskettuun aikaan mennessä olis  ees tärpänny kerran. ja sit jos vaikka näkis sen pikkusen syntymänkin, kivahan se olis.

Ja pitihän tähän iskee syysflunssa, nenä koko ajan tukossa, tosin kuumetta minkäännäköstä vielä, lämpöö vaan... Joka paikkaa jumittaa ja eilen tosin oli vähän vasen nänni kipeenä, mut jaa-a, tuskinpa mitään raskauteen viittaavaa. Mä teen testin näin "aikasin" vaan jos juttelen norjaa vessanpöntölle. [>:]

Dark, Kiitos[:)]

Omaa, kävin tosiaan tänään siellä yksityisellä,noh yleislääkäri katsoi sitten gynellä kohdun ja tokaisi vain että "Sulla näyttäis olevan kyllä aika runsas vuoto" noh,mitään tulehduksia tai raskauden merkkejä ei ollut,eli turhaan pelkäsin.Sen jälkeen sain lähetteen sairaala päivystykseen naisten polille,siellä sitten toinen lääkäri katsoi ultralla kohdun ja sanoi että sulla on erittäin puhdas kohtu,että siellä kaikki on kunnossa ja tokaisi myös saman kuin yksityiselläkin että "Sulla näyttäis olevan kyllä aika runsas vuoto",no kaikki päättyi niin onnellisesti että sain vihdoin ne Terolutit mitä yritin saada jo toukokuussa,olen niin onnellinen,en enempää voisi ollakkaan kun saan säännöllisemmäksi nämä täditkin ja jos raskautuminen olisi sitten vähän helpompaa ja jos tuntiskin sen ovulaation sitten[:D][:)] Heti aloitan tänään terot ja myös on jatkopakkauskin täällä[:)]

YK8

KP 10/34

Kiirettä pitää koulu- ja työjuttujen kanssa, niin ei ole ehtinyt kuin lukemassa käydä kuulumiset. Tuun kirjottelemaan sitten ajan kanssa! Ajattelin vain tulla plussatuulia puhaltelemaan! ++++ [:)][:)][:)]

Minnuska:
Hienoa että kaikki oli okei ja terotkin lähti matkaan [:)]

Omaa: Tänne ei kuulu oikeen mitään kummaa. Täti on poistunut keskuudestamme ja greippimehu maistuu nannalle [:D]

Moi. Tänne ei mitään uutta. Aika menee hemmetin hitaasti ja taas odotellaan niitä menkkoja. Tällä kertaa odotan niitä niin kauan että ei sitten taas tarvitse testitulokseen pettyä.

Mutta tuulia +++++ puhaltelen täältäkin [:)]

Hienoa että Minnuska sait terot matkaan eikä mitään ihmeellisempää löytynyt, nyt sit odotellaan tuloksia.

Miplis, kai ne lämmpö pitäis aamulla mitata mutta mä olen aina mitannut lämmön illalla ja lämpö kyllä nousee oviksen jälkeen.

ON: kamalaa kun kokoajan pelkää että täti tulee..... alavatsaa nipistää ja selkääkin särkee, selkä on kyllä vääristelystä kipeänä.
JEE 4. päivä ilman tupakkaa!!!! oon niin ylpee itsestäni.

Kitty, toivotaan että tärppää, puuuuuh ++++++++++++++++
Laitetaan jo nyt se munalukko teidän ovelle, jotta täti näkee että turha edes yrittää teille!

Jaksamista Miplis. Ja ovistestit tiuhaan käytöön!

Minnuska, hienoa että asiat selvisi. [:)] Olen kuullut, että lääkäri oli sanonut eräälle parikymppiselle, että hormonitoiminta on tuossa iässä vielä niin voimakkasta, joten raskaaksi tuleminen voi olla sen takia vaikeaa. Mene ja tiedä. Toisaalta, paras lapsentekoikä alkaa olla sulla kohta käsillä! Toivottavsti saat avun teroista!

Dark, onpa harmillinen tuo sinun kierto. Varmasti tosi turhauttavaa odotella. Oliko niin, ettet ollut saanut varattua aikaa vielä sevittelyihin nuoren ikäsi takia?

Oikein, manque! Greippimehut kehiin! Ainakin tuolla toisella palstalla vanottiin greipin nimeen [;)]. Ja raskausvitamiinit kanssa, jos ei vielä ole käytössä. Itse hairahduin ostamaan, kun purkin kyljessä luki:"Erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville jne naisille".

Hienoa Tami! [:D] Hyvä tietysti sanoa, mutta koeta nyt nauttia ja olla murehtimatta. Eikös ne menkkamaiset vatsakivut kuulu alkuraskauteen?

Itse tässä mietiskelen, kun anopin 50-v synttärijuhlat tulossa reilun viikon päästä, ja lähdetään niitä juhlistamaan viikonlopuksi... Silloin on joko papunen matkassa, ja jos ei, niin sitten olis tärppipäivät. Sitä vaan, kun kaiki tietää että mulle maistuu punkku ja olut, niin eipä viitsi kummassakaan tapauksessa alkomaholia siemailla. Vai mitenhän se vaikuttaa raskautumiseen ovulaation aikaan? Ja miten mä pystyn olla huomaamattomasti ottamatta, ettei nyt ainakaan se anoppi alkais kiljua riemusta, että onko teille tulossa vauva?! [&:] Vinkkejä, pliis.

paapero mä ainakin elin ihan normaalisti vaikka yritettiinkin, mä olen ollut ihan reilusti sanottuna kännissä kiinnittymisviikonloppuna ja katsos hupsis [;)] Ja yhteinen verenkierto tulee vasta rv 6 niin siihen asti ei mee alkoholi ees sikiöön[;)] Että tuskin mitään pahaa saat aikaan vaikka ottaisitkin[;)]

Hyvää keskiviikkoa kaikille![:)]
Tamille onnittelut savuttomista päivistä, hienoo!
Hannaton: täällä kans samoja fiiliksiä. Aion ootella vielä ens tiistaihin, ennen kuin testaan jos täti ei oo mennessä tullu. Musta tuntuu että olo on parempi kun ei testaile sitä negatiivista[&o] Pitää vaan yrittää olla kärsivällinen, vaikeeta on.

Omaa: täälläkin on jo keväästä asti nappailtu Multitabsin raskausvitamiineja, yhden tabun päivässä. Greippimehuun en oo vielä sortunu, kun se on mulle aika yöks juttu[:'(] Kp 22/25-30 menossa ja ei oo mitään tuntemuksia mistään, ei tädistä ei raskautumisesta. Oottelua vaan, ei kummempaa[:)]

Noista lämpöjen mittailuista sen verran et tärkeintä on et ne mittaa aina samaan aikaan vuorokaudesta - lämmöt kun tuppaa nousemaan aamusta iltaan verrattuna itse kullakin. Aamulämpö on käsittääkseni vakaampi ja siten luotettavampi, mutta kyllä iltalämmöistäkin varmasti erot tulee selville...

ei ole teroja edes kyselty vielä. En tiedä vaikuttaako sit mun ikä siihen etten sais vaikka kierto oliskin jotain 28 ja sadan välillä... Pitäishän sitä ikään katsomatta saada jos pyytää ja on näinkin epävakaa kierto. Nyt vaan turhauttaa kun ei tiedä mitä ajatella.
Odottaa - mutta kuinka kauan?
Tehdä testi - mutta millon?
Tehdä jotain - mutta koska ja mitä ja miten? En yhtään ole tietoinen mihin mun pitäis soittaa ja kenelle. Testin oon ajatellu tehdä vasta sit jos mulla on tosi selvät raskausoireet, vaikka onhan niitä oireettomia raskauksia ja niitäkin joissa oireet alkaa vasta viikolta 7 tai jopa vasta 12 viikon jälkeen. Jotenki kiinnostais sinänsä tietää että missä välissä sitä sit olis hedelmöitys tai kiinnittyminen tapahtunut mutta sitten taas voihan se olla mahdollistakin että en edes ovuloi tai jotain. Mistä senkin sit tietää kun tätiä ei näy eikä kuulu. Pieniä juttuja joita pitänyt raskausoireina on ilmaantunu, mulle unettomuus ja levottomuus, ikenet vuotaa hampaiden pesun jälkeen, ihmeellistä jalkasärkyä, flunssaa ilman kuumetta... Mut kaikki nää yritän koko ajan selittää jollain muulla kun raskaudella jottei jälleen taas pety. Ainoa vaan että tää tädin poissaolo haittaa tosi paljon kun haluais että kroppa toimis jo normaalisti. Argh...

Dark, käsitykseni mukaan pitää odottaa vuosi, ennen kuin pääsee tutkimuksiin lapsettomuuden osalta. Mutta oletko käynyt gynen tarkastuksessa milloin viimeksi? Ehkä voisit varata ajan perhesuunnitteluneuvolaan, jotta tehtäisiin rutiinitarkastus, PAPA-koe yms. Voi olla, että sinua pyydetään odottamaan vielä tarkempia selvityksiä, koska olet nuori, ja kiertosi voi tasaantua ihan itsestään hormonitoiminnan tasaannuttua.

Tuo ikenien vuotaminen kuulostaa pahalta, en tiedä liittyykö se miten raskauteen, mutta raskautta yrittävän ja raskaana olevan on erityisen tärkeää hoitaa ja huollattaa hampaansa. Jos suuhun tulee jokin tulehdus, se on vaarallista sekä äidille että sikiölle. Se voi hyvinkin ylläpitää flunssaoireita. Suutulehdus voi aieuttaa pahimmillaan aivokalvontulehduksen tai keuhkokuumeen (itse kyseisiä potilaita teholla hoitaneena). Kannattaa käydä hamastarkastuksessa jo ennen raskautta ja varmistua että kaikki on ok, jos edelisestä kerrasta on pidempi aika.

Omaa: nyt on jännäpäivät! KP 23/24-25. Apuvaaa.... Kaikki oireet tietysti tipotiessä. Paitsi että flunssaa pukkaa [>:]

Lisäys: kipeä, kuumeinen (vaikka lämpö 36,5) ja väsy olo, ja yövuoroon pitäisi jaksaa. Tässä vaiheessa ihan turha ilmoitella, että enpäs tulekaan töihin, kun eivät saa kuitenkaan sijaista.... huoh. Äsken tuntui, että nyt se täti tulee, mut ei ainakaan toistaiseksi ole merkkiä antanut.

Tami: Hienoa et oot pysynyt savuttomana! [:)]

paapero: Aijjai, pitäsköhän sitä itekin noita raskausvitamiineja hakea [:D] Koitan muistaa napata ens kerralla [:)]
Toivotaan ettei täti nyt sinne kurvaa! Jännää, plussaa puhaltelen! [:)]

Dark, ymmärrän kyllä että ärsyttää kun kroppa ei oikein toimi niin kuin pitäisi [:@] Hankalaahan sitä on mihinkään tutkimuksiin päästä ennen kuin vuosi yritystä kasassa. Monesti eivät edes tee pitkälle tai epäsäännölliselle kierrolle mitään, ennen kuin tilanne on jatkunut kauemman samana. Mut tosiaan kuten paapero mainitsikin, perhesuunnitteluneuvolaan vois koittaa ehkä varailla aikaa? Itse ajattelin, jos vielä jatkuu ovulaatio- ja kierto-ongelmat tän kierron jälkeen...

Omaa: Koulua, töitä, koulua, töitä, ja muutaman tunnin yöunia [:@] Onneksi lauantai ja sunnuntai vapaata!
Huomenna vielä pitkä koulupäivä ja illalla duuniin Hartwall-areenalle Stingin keikalle [:)] Sit aukeaa pullo skumppaa!

Heippa kaikki[:)]

Oon ollu tän 3pv vähän taka-alalla täältä mutta juttuja olen käyny lueskelemassa kuitenkin[:)] Täällä ollaan onnellisia noista vihdoin saaduista teroista ja enään on tässä kierrossa jäljellä teroja 7pv ja ovulaatio pitäis olla heti teron loppumisen jälkeen eli 8pv päästä[:)] Vuoto on lopuillaan jo,eli kohta pääsee pupuilemaan miehen kanssa,ehkä jo tänään[:)]

Mutta oikein paljon plussatuulia teille joilla se on käsillä kohta[:)]

YK8

KP 13/34

Kiva Minnuska että kierto alkaa olemaan taas "vauhdissa", pitäkää vauhti yllä ovikseen asti! [:D]

Myös itse olen vähän jättäytynyt taka-alalle, koulu ja työt tuntuvat imevän kaikki mahdolliset mehut. Piristykseksi itselleni pääsen kuitenkin työmatkalle ulkomaille marraskuussa, jee! Nyt vaan mietin että mites ne lentämiset kun on raskaana? Saako silloin lentää ja koska ja jne...

Itsellä menkat olivat siitenkin aivan ihmeelliset...Kestivät vain 1 1/2 päivää ja tuli vain sellaista ruskeaa tahmaista vuotoa ei siis sellaista kirkasta punaista mihin olen tottunut... Kellään kokemuksia? Eilen vielä pamahti sitten syyslenssu vielä kaupan päälle![&o] Itsellä ei ees kuume nouse vaan lämmöt putosivat sinne 35 asteen hujakoille. Blaaaaaah[:@]

Paapi, testaa nyt ihmeessä, äläkä pidä meitä jännityksessä! [:D] Voit hyvinkin olla raskaana.
puuuhh +++++++++++++

Liittyykö noi flunssaoireet jotenkin alkuraskauteen? Kun nenä on tukossa ja vuotaa, kurkku kipeä, väsyttää kovasti ja viime yönä mittasin lämmöksi korvasta 37,6. Tällä viikolla ollut kummallisia yöhikoiluja, että paita menee ihan märäksi [&:]. Tein testin, en ole aiemmissa kierroissa pahemmin testaillutkaan, vaan odottanut ikävän tädin. Liuskatestiin tuli testialueelle haalea osittainen viiva, tai oikeastaan täppä. Hä?? Jokainen vessakäynti jänskättää, ja paperiin tullutkin hieman rusehtavaa valkovuotoa. Huoh.

Huomenta. Nyt on sellai fiilis et jaksaa kirjottaan, vaikka ny hirveesti ei mitään uutta omalta osalta ookkaan.

Must on nyt tuntunu tän parin päivän aikana, et meiän seksielämä olis taas vireessä täällä. Kesällä kieltämättä oli niin ja näin kiinnostiko kumpaakaan seksi. No saattaa tietty vaikuttaa sekin siihen kun ei oo vielä tärpänny, masentaahan se molempia, ku kummatki sitä niin toivoo kovasti. Aattelin alkaa testaamaan ovista maanantaina. Testaan sit joka helvetin päivä sitä et jos sais sen oviksen pongattua x) Ens viikolla olis se neuvolalääkäriki ja pääsee vihdoinki alottaa tutkimukset.

Mulla on maanantaina työhaastattelu! Jos nyt sit vaik sais sen työpaikan. Se mua alko vaan mietityttää, et sitku töissä on ni vähä noloo ku jos aika pian saadaan se plussa ni ja en oo kerinny kauaa töissäkä olla.. Teenkö mä sit kusiset työnantajalle?

Tänään olis maalle lähtö viikonlopuksi. Ihanaa päästä irti hetkeks edes tästä arjesta.. Maalla on niin kivaa [:)]

Anteeks tää omanapaisuuteni.. Puhallan paljon plussia teille kaikille. ja kyllä täällä ollaan hengessä mukana.. En olis sillo ku alettiin yrittään lasta niin uskonut että tässä näinki kauan voi kestää ennenku tärppää! Sitä aatteli et melkein heti sitä onnistais.. Mut naisen keho on kyllä niin kiero!

Miplis kiittää ja kuittaa taas hetkeksi. Hyviä ja sessyrikkaita viikonloppuja kaikille! Palaillaan taas sunnuntaina/maanantaina asialle..

YK n. 19, KP 15/34-39

Pikasesti tuun vaan kommentoimaan Miplikselle..

Et sä mitään kusisia tee työnantajalle. Ite en ainakaan rekrytoijana osaa/suostu ajattelemaan työnhakijan mahdollista raskautumista millään tavalla ongelmana tai edes asiana, mitä pitäisi sen suuremmin miettiä! Naisten raskautuminen ja äippäloma nyt vaan kuuluu työelämään siinä missä esim. työntekijöiden sairastumisetkin. En siis missään nimessä viittaa siihen, että raskaus on yhtä kun sairastuminen, mutta monesti usein saikuttava työntekijä tulee yritykselle helposti yhtä "kalliiksi", kun äitiylomalle jäävä työntekijäkin. Meillä on ainakin saikut, lomat, mahdolliset äippälomat sun muut budjetoitu suoraan työvoimakustannuksiin, joten kun mun työntekijä ilmottaa mulle, että on raskaana, niin kyllä me itketään ja iloitaan molemmat (myös siis minä työnantajan edustajana [:)])

Ja jos sä Miplis alotat jo nyt syksyllä työt ja raskaudut vaikka jo syksyn aikana, niin onhan sulla kuitenkin monen monta työkuukautta vielä edessä! Painat vaan niin kovasti duunia sit, että ei tarvii työnantajan miettiä kahta kertaa, että kannattiko sut palkata[:D][:D]

Mä en ainakaan suostu pyytelemään anteeksi omaa raskauttani sitten joskus tulevaisuudessa (joka meille toivottavasti suodaan!)! 
Kyllä työnantajien täytyy tiedostaa, että osa työpaikan naisista ehkä jossain vaiheessa saa lapsia ja siihen täytyy pystyä suhtautumaan asiallisesti.

Huhh, ei muuta! Mua vaan alkaa aina kiukuttamaan, kun kuulen miten törkeästi jotkut työnantajat ovat suhtautuneet työntekijöidensä raskautumisiin!

Nyt koirien kanssa hikilenkille ja sit saunaan [:)]

- Bamboo

Ps. kävin muuten ostaa greippimehua [;)]

Samaa mieltä Bamboon kanssa siitä, että kun töitä ottaa vastaan ja heti melkein raskautuu, niin ei kannata tuntea itseään kusipääksi.

Täällä mahaa nippaillut ovulaatiosta lähtien.. Nyt on kyllä vahva tunne, mutta siis, ei uskalla toivoa liikaa [&:] Myös närästys on iskenyt vaivakseni. Sitä ei ole nimittäin aikaisemmin ollut.

paapero: Hui, jännää [:)] Joko oot tehnyt uuden testin? Niin toivon että plussa pärähtää tauluun! [:)]

Miplis: Onnea työhaastatteluun! [:)] Samaa mieltä muiden kanssa että pois mielestä tuollaiset ajatukset et kusisesti tekisit!

hannaton: Suuret plussapuhallukset et nyt ois tärpännyt! [:)]

Omaa: Täällä about kp 10 ja vihdoin Vau:n laskuri näyttää että "olet 0 viikkoa ja 1 päivää raskaana" Eli ajattelempa niin, että kierto alkoi vasta nyt. 

Takaisin