joko nyt onnistaisi

Ihanaa Örkki! [:D]

Mutta ymmärrän täysin yskän, eikä ole tarkoituskaan tulla tänne uskontoa julistamaan. Mulle riittää se, mitä itse tiedän ja tahdon, ja minulle raskausasiat + uskonto eivät ole erillisiä asioita. Enkä ota henk. kohtaisesti. [:)]

Tamille kyllä laitetaan nyt munalukko ovelle, ettei täti pääse käymään! [;)]

Omaa: Onkohan tämä taas kuvitelmaa... mut pari päivää sitten oli selkeä ovulaatio oikealta, ainakin vihloi vimmatusti oikealle töissä. Viikonloppunakin on jomotellut oikealle ja alavatsaan, ja tänään sain taas kehiteltyä itselleni pahoinvoivan olon. En tiedä oliko asiaan vaikutusta sillä, että serkun 2-viikkoinen pieni poikavauva oli kyläilemässä . Mut väsyttääkin ihan hirveästi. Mitenköhän sitä selviää ensi viikon töistä ja yövuoroista. Ajattelee vain, että mitenhän noi yövuorot vaikuttaa hedelmöittymiseen ja raskauteen, kun öiden valvomisen on todettu aiheuttavan keskenmenoja. Onneks niitä on vain satunnaisesti. Onko muita yövuorojen tekijöitä?

Voitte laskea peukalot,se prkl:een täti tänne sitten eilen pyörähti tiputtelemalla ja tänään kans tiputtelua vähän mutta saa nähä alkaako kohta ihan kunnon vuotona..[:@] Eli YK8 lähtee käyntiin.[&o][:@] Vähän haikea olo taas tuon tädin tulemisen takia.[>:] Eikö se ymmärrä pysyä jo poissa..Mutta hyvä uutinen on sitten se että pikkusisko saattaa olla raskaana[:)] Vielä varmaa tietoa ei oo ku ei ole vielä testiä tehny mutta sen oireet mitä kerto eilen niin viittas just raskauteen..Saas nähä tuleeko musta tätiä kerranki[:)] Aikas onnellinen oon siitä että kierrot alkaa olemaan melkeen kohillaan..Eli viime kierto oli 30pv ja nytten 34[:)]

Muille oikein paljon plussatuulia +++++++

YK8

KP 2/34

Huomenta kaikille! Minnuska89lle pahoittelut tädistä[:(][:(]! Ja Darklle jaksamista ja voimia, todella ikävää[:(][:(] 
Omaa: Oon yrittäny olla täältä muutaman päivän poissa, jos vaikka sais muuta ajateltavaa kun laskea päiviä ja kytätä ovulaatiota, mutta eipä näyttänyt onnistuvan[;)] täällä taas[:D] Nyt kiertopäivä 13/25-30 menossa ja vasempaan puoleen alavatsaa vihloo kovasti.  En sitten ostanu vielä niitä ovistestejä, ens kuusssa aloitan sitten kun tulee puoli vuotta yritystä, huoh[&o] Eipä sitä kyllä arvannu, että vauvelin saaminen on näin hankalaa[&o] Mutta ehkäpä se aurinko paistaa vielä joskus risukasaankin[:)]

Plussatuulia puhaltelen, puuuuuh++++++++++

no nyt oottelen tässä tätiä vierailulle. vatsaa on koskenu tässä yli viikon eilen oli tosi huono olokin en ymmärrä mistä johtuen. mutta täti tulee ihan varmana parin päivän sisällä ku testiki näytti vaa negaa. vaikka onki nyt kp 30/28 no katellaa ja seuraillaan mitä tapahtuupi.

Minnuska89, Pahoittelut tädistä :( Ihana kuitenkin, että löysit asiasta jotain positiivistakin eli sen, että kierto on normalisoitumassa :)

Tami, Toivotaan, että täti tajuaakin pysyä poissa. Ehkä se paaperon mainitsema munalukko auttaa :)

paapero, Minä teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä, jossa melko paljon yövuoroja. Kesäaikaan varsinkin olen ihan omasta toiveesta tehnyt lähes pelkästään yötä, sillä se on helpottanut paljon arkea kesälomalla olevan esikoisen (10v) kanssa. Itsekin olen miettinyt tuota vuorotyön osuutta kierto-ongelmissani. Toisaalta olen päätynyt siihen tulokseen, että minulla se vuorotyö tuskin on häiritsevä tekijä, sillä rytmin muutokset eivät muutenkaan vaikeuta elämääni eli nukun kyllä oli sitten yö tai päivä jne eli suurta stressiä tuskin vuorotyö on minulle aiheuttanut. Tosin nyt olen ilmeisesti siirtymässä toistaiseksi toimistotyöaikaan eli säännölliseen päivätyöhön eli jos vuorotyö on jotenkin negatiivisesti raskautumishaaveisiin vaikuttanut niin asian pitäisi korjaantua pikaisesti ;)

tyttis, Nyt siis todennäköistä ovista hyödyntämään niin kuin olisitte jo ;)

Omaa, Laskurin mukaan testi voisi näyttää positiivista parin päivän kuluttua. Taidan kuitenkin odotella ainakin perjantaihin asti (jos se täti nyt edes pysyy poissa), koska säädin laskurin positiivisen ovistestin mukaan ja ovishan todnäk oli vasta päivän parin sisään siitä.. Mitään normaalista poikkeavia oireita ei ole. Oviksen jälkeen oli noin viikon ajan hieman etovaa oloa iltaisin (minulle tulee aina hormonivaihteluista koska tuli e-pillereidenkin kanssa), vatsassa jänniä tuntemuksia on ollut, mutta tällaisena vatsavaivaisena ja vatsavaivaisia hoitavana pidän noita ihan vaan normaaleina suolistonliikkeinä ja ilmana jne. Toisinsanoen: Ei oireita.

Testi näyttää negaa.... [:(]

Tätiä ei kyllä ole vielä näkynyt ja tissit on omituisen kipeät ja jomottelevat. Tietysti toivon että oon testannut liian aikaisin.

Minnuska89, pahoittelut tädistä [&o] olisit lähettäny tänne sen perkuleen ämmän [;)] täällä kuitenkin kun sitä odotetaan ja toivotaan kylään ja sit ei suvaita saapua [:@][:@]

Tami, pahoittelut negasta... [&:]

Omaa napaa;
Soitin tänään Äitiyshuollon Ultraääniyksikköön kuullakseni perjantaiset verikokeen tulokset. Onneksi ei tarvinnut puhua sen erittäin inhottavan lääkärin kanssa... No, HCG tosiaan oli "alle 1" Joten siis laskenut nollille km:n jälkeen. Ihan mukava uutinen sinällään, että ei ainakaan ole kohdunulkoinen raskaus, (jeee)...
Ja sitten soitin neuvolaan kertoakseni asiasta, vastaanotto oli ihan mukava, ja toivotteli hyvät jatkot. Selitti myös kanssa lääkärin merkintöjä: mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, normaali. Munasarjat normaalit, ja limakalvo "vain" 6,5mm. (joku endom. 2x paksuus vain 6,5mm, tähän ei osannu neuvolatäti sanoo mitään että mitä toi tarkottaa).

oon nyt yrittäny ottaa selvää, mihin voisin valittaa tästä lääkäristä. Ajattelin laittaa valituksen äitiyshuollon ultraääniyksikön johtajalle... No kukapa se siellä johtavana lääkärinä! [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Potilasasiamiehelle vissiin pitäis nyt soittaa jos meinaan jotain valitusta tehdä. En tiiä jaksaako sitä tehdä tommosia, mutta tolle lääkärille mä en ainakaan koskaan enää mene. Ja on se nyt aika hassua, jos laitan valituksen tästä lääkäristä hänelle itselleen... [&:] ARGH!

JOKU NYT LÄHETTÄÄ TÄTINSÄ TÄNNE JA PIAN! [:)] Haluun et menkat alkaa!

Mä en vaan ymmärrä noita mun kipuja [:o] Ihan ku joku oikeesti törkkis mua alapäähän tulikuumalla sähkösellä sukkapuikolla.. Onko jollakulla teistä minkäännäköstä kokemusta tämmösestä?
Ja mua rassaa valkovuodon runsaus ihan sairaasti. Tuntuu ihan ku menkat holahtais housuun välillä ja sit on silleen et ihanaa nyt ne alkaa, mut ei... Ellen sit ovuloi justiinsa [:D]hahhah. No, nyt kuitenkin kai mun tässä pitäis kaks viikkoo ootella et jos menkkoja ei kuulu, ja sit jos tulee vahvoja raskausoireita, nii sit teen raskaustestin ja jos se näyttää negaa, varaan ajan lääkäriin  selvittääkseni kaikkii noita kipuja yms. Ja jos se on plussa niin olipa siinä taas tuuria [8|] sit soitan kyl johonki äitiyspolille tai johonkin et mitä seuraavaks, mut kaks viikkoo ainaki ootan nyt et tulisko niitä menkkoja vai ei ... [:-]

Eikä, Minnuska! [:(] Pahoittelut! Tsemppiä YK kasiin, ja nyt jännäillään sun pikkusiskon puolesta [:)]

tyttis, eikun ovista nyt urakalla hyödyntämään [:D] Toivotaan että tärppää, eikä mitään ovistikkuja tarvi ostella! [:)]

simpsa, Tami ja Aphrael: Toivon niin et täti ymmärtää poissa pysyä ja käynnistätte plussa-aallon toukokuisiin [:)] Plussapuhallukset!

Dark91: Täältä lähtee täti Monika pikapostilla sinne! [:D] Hienoa, että saatiin kohdunulkoinen suljettua pois. Ja tosiaan hyvä homma, että aiot valittaa, oikein! Mun kokemuksen mukaan reklamoinnin lääkärien yms. toiminnasta otetaan aika vakavasti.
Nuo kivut kuulostaa kyllä oudoilta, hmm [:-] Toivotaan et ois oviskipuilua niin pääsee heti tositoimiin uudelleen  [:)] Eli perun sanani, täti Monika lähteekin viereiseen taloon.
Eikun ei, lähetän sen sittenkin sille kaamealle lääkärille! Kai tädin voi miespuoleisellekin tässä tapauksessa lähettää? [:D]

Omaa: Täällä ois kp 32 ja ovisplussaa en siis saanut tässä kierrossa, mutta vahvimmillaan viiva oli n.9 päivää sitten. Oon huvikseni ainakin 4 viimeisintä kiertoa mittaillut ruumiinlämpöä. Aina pysynyt samoissa. 36,2-36,4, mut nyt ollut muutamia päiviä 36,8-37,1. En sitten tiiä onko mitään ovikseen liittyvää, ehkä se syysflunssa nyt saapuu [:'(]

Minnuska [:(] pahoittelut tädistä!

Tosi outo olo! Tekee pahaa, lämmöt korkealla, parhaillaan 38 astetta. Vilu ja väsy. Jos testi ei näyttäis negaa niin olisin ihan sata että olis tärpännyt. Mut kai tää jotain tautia, tk:ssa töissä ja tautisia ihmisiä ravaa. Täti ei siis ole vielä saapunut.

Tami: , että testasit vaan liian aikaisin[;)] ja että sieltä se plussa tärähtää!!

* +++++++++++++++++++++++ puuh puuh kaikille*

Minnuskalle pahoittelut tädistä. Luulen ja toivon, että lähiaikana tärppää, jos kierrot alkaa säännöllistyä. [;)]

Tyttis, meillä kans puoli vuotta yritystä takana ja samat fiilikset, ei aina ihminen jaksa ymmärtää miksi on lapsen saanti niin vaikeaa. [:(] Yrityskertoja kertyy nyt meille kuitenkin jo 9. Olisko mun lyhyt kierto ongelmana... [&:] Mut uskon kyllä, et kohta alkaa tärppäämään! Todennäköisyysprosentit nousee huimasti! [:)]

Simpsalle peukkuja! Kuulostaa lupaavalta, menkkamaiset vatsakivut voi hyvinkin olla ihan jotain muuta. [;)] Nyt muuta ajateltavaa, ja sä pian huomaatkin olevas raskaana.

Onpas koukuttava tämä palsta, kun on pakko monta kertaa päivässä käydä kurkistelemassa! [:D] Mut tää suunnistaa kohta yönselkään töihin, ja toivoo että jos jotain hedelmöittymiseen päin on tapahtunut, ettei valvominen nyt pilaisi kaikkea. [:)]

puuuuh, puuuh ++++++++++++

Kiitoksia kaikille pahoitteluistanne.

Täällä on ihme täti kyllä kylässä,vuotoa tulee normaalia vähemmän kun riittää yks suoja koko päiväksi,maha ei ole edes kipeenä ollenkaan,rintoja on nipistellyt välillä ja huonoa oloa on ollu ja kokoajan hiukoo vaikka maha oliskin täynnä..En oikeen ymmärrä tätä hommaa,on kyllä erinlainen täti kuin aikaisemmat,jos tää nyt kunnon täti edes on..En tiiä pitäiskö sitä huomenna silti testailla jos tää ei oo se "oikee" täti mikä täällä on..Ja sitten testin jälkeen vasta tiedän että onko vai ei normaali täti kyläilemässä..Kun luin entisestä raskauskirjasta että tiputteluvuotoa saattaa tulla rv 3-4 ja mulla olis rv 4+3 jos olisin raskaana,tuosta mun mahakivusta kun maha ei ole yhtään kipeä niin ajattelin että onkohan nää oikeet menkat ja kun on silti huono olo ja vessassa saa rampata,nännit on kipeet yms..[8|][&o] Ja seki on ihan uutta tässä tiputtelun aikana että mulla haluttaa ihan älyttömästi petihommia..Siis normaalia enemmänkin.[:D][8|]

Täällä jännätään taas, että oisko tärpännyt. Mutta 2 valeraskauden jälkeen koitan jännittämättä, hehkuttamatta ja miettimästä oireita.
Parin viikon päästä se sitten tiedetään.[8|]

Mie jään odottelee kaikessa rauhassa sitä plussaa[:)] palaan kertoo ku uutisii[:)] kaikille muille puuh pluussaaa!

manque, mulle ainakin hoitaja sano että pitäis oottaa seuraavat menkat ja siihen asti käyttää ehkäsyä... mä luulen että ehkäsynä toimii nyt ihan se, että tuo mies ei vissiin oikeen tykkää puuhailla tällä hetkellä. Sillä kuulemma tulee jotenkin vaivautunut olo nyt ton km uutisen jälkeen... Ja no, se vuotohan alko sillon yhdynnän jälkeen, joten toivon ettei nyt sit sitä ajattele, että se olis aiheuttanu... [&:]

Joo lähetä se sille lääkärille [8D] olis varmaan aika pahat kivut sielläpäässä sitten, voi kun oliskin kiva juttu [:D]
ei mut nyt oon sit tänään lähettäny ylilääkärille sähköpostia, tosin sieltä voi tulla vastaus että pitää ottaa potilasasiamieheen yhteys, mut saas nyt nähä...

Noi kivut on häiritseviä. Just pääsin sanomasta ettei tänään oo tuntunu, niin heti vihlas. Mut olisko tää mun ovisoireilua sit [:D] suostuis ny tuo mies puuhailemaan niin käytettäis sit tääkin ovisepäily, vaikka hoitaja suositteli menkkojen oottelua, ja se nyt tietty sen takii et osattais arvioida laskettu aika [:D] Mut, jos nyt sit saattaiskin tärpätä, niin nythän tietää että kohtuun kiinnittyny ei vielä oo, koska perjantaina hcg oli nollissa. Mut eihän ultrassa/verikokeessa näy mitään jos munasolu on hedelmöittynyt, muttei vielä kiinnittynyt?

Tami, mulla plussa tuli kunnolla testiin vasta kun menkat oli yli viikon myöhässä. Testaa viikon päästä uudelleen, jos oireet jatkuu ja tätiä ei näy. [:)] plussa sinne!

Minnuska89, kuulostaa tosi ihmeelliseltä ämmältä se siellä [>:] Testaa tädin jälkeen uudelleen! Noi valemenkat on tosi yleisiä. Sen takia jotkut huomaa olevansa raskaana vasta joskus myöhemmin. Me nyt ei, ku ollaan niin innoissamme analysoimassa ja testaamassa... [:D]
Plussa pärähtää sinnekin!

TypeO, toivottavasti tärppäis siellä nyt ihan oikeasti. [:)]

Omaa napaa, kauheen väsyny olo ja masentaa aika-ajoin. nyt täytyy vaan yrittää jaksaa oottaa niitä menkkoja tai sitten sitä plussaa  tai mitä täältä nyt mahtaa tullakin... Odotus tässä on pahinta.

kitty80, laita tää allekirjotukseen, niin sitten toi ticker näkyy allekirjoituksessa! [:)]
Poista vaan tähdet ensin =)

dark91,kiitti miettisinki et kuuluuko sen olla tuollainen ettei itellä näkyis, mut ei näköjään[:D] hyvä minä, oikeen elektroniikan asiantuntija[:D][:D] ihan ymmärrettävää, että sun mies ei oo nyt innostunut hetkeen, kyllä se ohi menee, on varmaan vaan niin vaikeeta hänellekkin kaikki mitä nyt on tapahtunut. Toivon parasta!!!
omaa napaa, meen tänään lekurille maha kivun takia, joka ollu ihan outo, sattuu välillä ja maha kovettuu hetkeks mut meneepi ohi ja en voi raskaanakaa olla ku ne menkatki tuli ihan normaalisti ja runsaasti[:-] saa kyllä luvan tutkia kunnolla[:D] tai sitte oon luulosairas ja saan hullun paperit, jee[:D][:)]

Täällä vuotoa tulee edelleen normaalia vähemmän ja aamulla ei ollut tullut enään yhtään mitään vuotoa mutta sitten tässä joku aika sitten tuli taas jonkin verran,siis ehkä suunnilleen 2tl:sta..[8|][&o] Kipuja oli joku aika sitten ja ihan alaselkään sattui mutta nyt ne tulee aina välillä,mua oikeesti häritsee että mitää tää niinku oikeen meinaa..[8|] Huonoa oloa on ja välillä on nipistelly alavatsaan yms..Siis menkkakipuja on mutta ei ole semmoisia kipuja kuin ennen eli ennen piti ottaa jopa buranaa kipuihin mutta nyt ei tarvitse ottaa yhtään mitään.[>:]

Tami: Toivon niin paljon, että ei tuo syysflunssa ole iskenyt, vaan plussapyörremyrsky ilmoittelee sun kautta tulojaan. Pidän peukkuja, et täti on Siperiassa pitkällä lomamatkalla ja olet vain liian aikaisin testannut! [:)]

Minnuska: Ei nyt kyllä ihan normaalilta tädiltä vaikuta. Oisko täti ollenkaan siis? [;)] Testaile toki, jännää [:)]

Dark91: Täti lähti pikapostipakettina tänään sille äijälle! [:D] Ja niin runsaana laitoinkin, et jo tänään alkaa varmasti etsiä miehille tarkoitettuja vaippoja. Tilasin myös ison lavallisen kanankakkaa sen pihalle. Ääh, oi kun on aamuväsymystä ilmassa[:D]
Mut siis kertoile heti, jos vastausta tulee.
Ja toivon mukaan sun mies ei nyt luule et se km olis tuosta teidän puuhailusta johtuvaa! Eilen illalla kun luin tuon mitä olit kirjoittanut, kysäisin ite ohimennen mieheltä et mitä tuumisi jos noin kävisi meille. (En siis tietenkään maininnut et teidän tilanteeseen liittyen kysyin, ylipäätään meillä on tapana esittää "mitä jos" kysymksiä) niin tuo vastasi heti et itseään syyttäisi tottakai.
Mä tapani mukaan väsyneenä vähän kiihdyin, ja miesparka joutui kuuntelemaan pitkän luennon keskenmenojen "yleisyydestä" varsinkin alkuraskaudessa ja siitä että ne yleensä tapahtuu jos on tapahtuakseen ilman mitään syytä.
Muutenkin tuntuu et miehillä usein tapana ajatella et aina on jokin selkeä syy-seuraus -suhde. Esim. jos on muuten vain surullinen tai herkässä mielentilassa, tulee aina kyselyt (puuttuvan selkeän vastauksen jälkeen tivaukset) syystä, vaikka sellaista ei olisi. Ja sitten taas alkaa "No mikä nyt on, mikset sano" jne.
Voi apua kun nyt eksyn aiheesta ihan täysin [:D]
Mutta joo, onhan se siis kaikin puolin mahdollista et ois jo hedelmöittyminen tapahtunut. Eihän se hcg ala nousta kuin about viikko tai yli sen jälkeen. Jännäillään nyt miten käy [:)] Tsemppiä ja puuuh puuuuhhhh +++++ puhallukset! [:)]

Omaa: Kp 33 ja dpo n.9, eilen illalla tuli todella pettynyt olo, kun alkoi tiputella ja ajattelin et täti on täällä. Käskin miehen ajaa sen kaamean ämmän pois, ja vääntää ranteet niin pahasti ettei pysty hanaa avaamaan. Ja hana ei oo ainakaan vielä auki [:-]
Viime kierrossa ovisplussasta kesti 11 päivää et täti tuli kylään. Nyt jos lasken tän kierron vahvahkon viivan plussaksi, niin alkaa olla jännät paikat [:)] Mitään kummia oireita ei kyllä ole mihinkään suuntaan.

Takaisin