joko nyt onnistaisi

Voi Tatjuska,mahtavaa[:)]
Toivon niiiiiiiin parasta!!

Tänään laivalle...lauantaina takaisin...ihanaa vähän lomaa kotiympyröistä !![:)]
Josko sillä aika tulisi lisää plussia??[;)]
Onnea kaikille[:)]

Apua,auttakaa..Mitä,mitä tapahtui..Mulla oli menkat 5.päivä tätäkuuta ja kesti 3-4pv ja ovulaatio oli 17,18,19pv ja eilen oli kulunut tasan viikko ovulaatiopäivästä ja päivällä tuli pieni verinen tuhruvuoto ja siihen se jäi mut sitten illalla oli kauheita kipuja et aivan ku olis ollu ovulaatio taas..Oon ihan sekasin..Tai mulla on kaikki sekaisin tuolla..Jos se pieni verinen vuoto oli esim kiinnittymisvuotoa niin miten voi olla kauhea kramppi mahassa sen jälkeen ettei pystyny makoileen ollenkaan..Tänään ei minkäänlaisia kipuja..[8|][&:]

Minnuska19, josko se oli kiinnittymiskipuja sitten? Osanneeko joku fiksumpi valistaa tapahtuuko kiinnittymisvuodot ja -kivut aina välttämättä samalla hetkellä?

Mahtista Tatjuska, ihana saada noin 'rauhoittavia' tai oikeastaan ennemminkin innostavia uutisia. Kerrohan mitä ultrassa näköi? [:)]

Wastis, mulla on vähän sama fiilis, täti ei oo enää entisensä [:)] Olisko se Yönsäteen tädintappo-operaatio tehnyt siitä vaan nilkun? [:D] Aiemmin on ollut aika runsaat vuodot koko 4 pvää, nyt pari kertaa jo peräkkäin eka ja vika päivä on sellasta tipottelua, ja 'kunnon' vuotoa oikeastaan vaan yhtenä päivänäsiinä välissä... Koitahan ottaa välillä ihan rauhallisestikin, kyllähän se kroppa tuppaa reagoimaan jos on pitkään liian kova tahti...

Kcatri, onpas sulla melkoiset kiertopäivät jo menossa, onneks pääset lääkärin. Toivottavasti löytävät syynkin ja avun moiseen (ja toivottavasti se syy oliskin se mitä me kaikki täällä toivotaan!). Oireet kyllä vois olla raskausoireitakin, ei se äitis ihan metässä ole [;)] Eihän se raskaus aina näy testissä heti, joten pidetään vielä peukkuja...

Yönsäde, oon varma että teidän lapset on just ihanan viikareita... Lapsen pitääkin olla sopivasti vauhdikas - liian kiltit lapset, ja isommatkin, jää jalkoihin, valitettavasti [&o] Se on vaan hyvä että on aktiivinen ja välillä vähän riehuukin [8D] Voihan se ovis olla ihan hyvin jo muutaman päivän tädin lähdön jälkeenkin, joten miksi ei voisi olla sinullakin jo nyt. Se kyllä sitten varmaan tarkoittaa sulle normaalia lyhempää kiertoa nyt - vaikka tietenkään sulle ei täti enää edes yritä kylään ja tästä oviksesta tuleekin tärppi! [;)]

Paipapu nautiskelehan olostasi ihan täpöllä! [:D] 
Ginessalle kivaa laivareissua!

Bandida Niin,voi olla kiinnittymiskipuja,soitin kyllä tuossa 8 aikaan terveyskeskukseen ja kysyin sieltä niin sielä ne vähän puhu siihen mallii et olisin raskaana ja käski kattoa alkaako menkat ensviikon lopussa ja jos ei ala niin sitten tehdä testi.[:)] Käski seurailla ja tarkkailla..[:)]

Minnuska89: Voi hyvinkin olla kiinnittymisvuotoa ja kipua, että otahan nyt mahdollisimman rennosti siellä ja pidä ittestäs hyvää huolta. Viikon päästä sitten varmistuu :-)

Huh, puoltoista tuntia ultraan. NYT alkaa jännittää todenteolla... Tekis niin mieli mennä jo tuonne marraskuisiin mut en oo uskaltanu...

Minnuska19 sun vuotohan vois tosiaan olla kiinnaria. Vois kuvitella, et ensin tulee kipu, sit vuoto? Itsellä tämä vuoto on toooodella satunnaista ja yhtään puhdasta verta ei ole tullut, ainoastaan vaaleanpunaista valkkaria. Niinkuin Tatjuska totesi, niin viikonpäästähän sen sitten tietää [;)]

ON: noh, ihan kuin tuli tuossa todettua, niin hitunen sitä vaaleenpunasta valkkaria tänäänkin pyyhkiessä aamulla. Mitään konkreettisia raskausoireita ei kyllä ole... nännien kipeytymistä, väsymystä tai jne. Toisaalta vetelen aika hyviä yliannostuksia vitamiineista, joten väsymys nyt tuskin ensimmäisenä mulle tuleekaan [:D] Testaamaan pääsen onneksi jo sunnuntaina!

Oikein iloista päivänjatkoa kaikille kuumeilijoille!

Tatjuska No toivotaan että on sitä kiinnittymiskipuilua ja vuotoa[:)] Joo pitää kyllä ottaa rauhallisesti ja pidänkin hyvää huolta itestä ettei vaan tule niitä kipuja enään [:)] Tosin vkl muutto mut onneksi ei itse tarvitse kannella raskaita kun siivoilen hyllyjä ja kaappeja siellä ja saunaa tietty kans[:)]

MK81 Sitä ihmettelin myös et miten kipu tulee vasta jälkeen kun silloi esikoista odotellessa tuli ensin kipu ja siinä sitten pieni vuoto[:D] Niin,pakkohan se on sinne asti jaksaa vielä odottaa..Maltti on valttia[:D][:)]

Omaa: Nyt on ollu pientä menkkamaista kipua tuon eilisen jälkeen ja selkääkin jomotti yhdessä välissä mutta ihan normaalisti kuitenkin[:)]

Moro kaikille,

KCATRI: Ompa sinullakin siellä ikävä tilanne [&:]
Todella inhottavaa,kun tädin tuleminen kestää ja kestää ja testitkin vaan näyttää negaa [&:]
Mitä sinulle sanottiin gynellä?
Koitahan jaksella [:)]
Ja täällä peukutetaan täysillä,että saisit sen ylläriplussa uutisen siellä gynellä [:)]!!

RONNY: Ihanaa kuulla,ettei hyytymiä ole tullut enempää!!Eikä mitään kipujakaan ole ilmestynyt!!
Varmasti tuollainen iso hyytymä pelästytti [&:].Mistähän moinen oikein tuli?
Mulla itselläni on menkkojen aikana aina tullut niitä normaaleja pikkupikku hyytymiä vuodon lopussa,muttei kyllä ikinä mitään isoja klönttejä.
Olen todella pahoillani,kun sinulle se täti nyt kumminkin tuli [:@][:(]
Mutta tuolla sinun ihanan positiivisella asenteella me menemme yhdessä,käsi kädessä Jouluvauvoihin [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Voihan hyvin rakas ystävä!!!!!!!

TATJUSKA: Onnittelut [:)]
Tuohan meille tänään tänne niitä ihania ultra-uutisia [:)]!!

WASTIS: Ehkäpä minä onneton osasin vain nirhasta sitä tätiä vähäsen [;)][&:]..eli puolikuolleena se piru täällä vielä kummittelee [;)]
Tarvii hoitaa homma loppuun,kun/jos se tänne vielä eksyy [:D]
Toivottavasti et tule kipeäksi [:)]!!

GINESSA: Mahtavaa ubeeta laivareissua sinulle [:)][:)][:)]
Manaat siellä keinuvassa paatissa meille kaikille ne plussat..eix jee [;)]

BANDIDA: KIITOS [:)][:)]!!
Joskus sitä ajattelee,että millaistahan elämä olisi,jos edes yksi meidän lapsista olisi rauhallinen [;)][:D][:D].No,sitten sitä melkein heti perään ajattelee,etteihän sitä edes osaisi kasvattaa rauhallista lasta [:D][:D][;)]
Voihan hyvin [:)][:)]!!

MINNUSKA: Sielläkö on se meidän seuraava plussaaja??
Jee jee..PEUKKUJA PEUKKUJA [:)]!!

MK81: Wau..Taidat sinä ollakin se seuraava plussaaja ja sinun jälkeesi tulee sitten Minnuska [:)]!!!
Paljon peukkuja sinulle sunnuntain testaukseen [:)][:)]

OMAA: Tänään meidän Nelonen täyttää jo 2-vuotta
Juhlimme hänen synttäreitään vasta lauantaina.
Isi toki tekee tänään jo pienen kakun,että äiti ( anteeksi lapset ) saavat mähkiä [;)][:D]
Mulla jatkuu edelleen nämä oviskivut..ei siis tietenkään kokoajan satu,vaan aina välillä [&:]
Kakkamooses sentäs..Nyt muksut pukemaan ja ulostautumaan..Hei hei kaikille [:)]

JA LISÄÄ LISÄÄ NIITÄ PLUSSAUUTISIA..JEE
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 13/28-33/5

Voitte laskea peukut ja varpaat. Sydän lyö tyhjää...

Kohdussa oli vain pelkkä limakalvo enää eli tämä on sittenkin kohdunulkopuolinen joka teki pienen valeraskauden kohtuun. Maanantaina kontrolloidaan hcg ja jos edelleen nousee niin aloitetaan hoito. Jos kipuja ei tule niin sitten laitetaan piikillä solumyrkkyä joka tappaa raskauden missä se nyt sitten onkin... Ei jaksa ihminen ymmärtää....

Hei kaikille taas pitkästä aikaa.. mukavaa lukea plussa uutisia [:)]
Kuulostaa tutulta tuo tädin sekoilu. Mulla kans normaalisti vuotaa 4 päivää kunnolla, muta parin kuukauden aikana on ollut omituista epätasaisuutta. vuotaa päivän ja sit loppuu melkein kokonaan.
No nyt on taas jännät paikat. Päätin etten testaa tällä kierrolla, tänään sais testin tehdä, mutta odottelen rauhassa tuleeko täti vai ei.
Vähän on flussainen olo ja veto pois, alavatsassa paineen tunnetta, rinnat vähän kipeät. Ei varsinaisesti tunnu etä menkat alkais. Jännittää.

Tatjusta EI ole totta! Voi syvä itku [:(] [:(] [:(] Mä olen niin pahoillani sun puolesta, ettei tässä kielessä ole sanojakaan sen kertomiseen. *iso rutistus*

voi ei !!!!! paljon voimia sulle tatjuska ! koitahan jaksella siellä. Oon ihan hirveen pahoillani.

Tatjustkalle iso halaus ja rutistus. [:(]
Ei ollut masuasukkia minun mahassa. Limakalvot paksuna, ikäänkuin kierron puoliväliä (kp83). Muuten pitäis paikat olla kunnossa, kun vaan raskaaksi tulis. Munasarjoista sanoi, että ne on toiminnallisen näköiset. Mitähän sekin tarkoittaa? Terolut-kuurin sain, että pitää elimistöä vähän tuupata jotta heräisi toimimaan. Voisko joku vielä selittää (rautalangasta vääntäen [;)]) että mitenkä tuo Terolut- homma toimii. Gyne selitti asian niin nopeasti, etten tajunnut ja kun yritin kysyä uudestaan niin se sanoi että saan kaikki ohjeet kirjallisena, mutta en sitten kyllä saanutkaan. En ole vielä käynyt kuuria ostamassa, koska huomen aamulla pitää ensin käydä vielä kilpirauhas-kokeissa. Ne saattaa kuulemma aiheuttaa samanlaisia oireita kun mitä mulla on ollut. Sitten huomenna popsimaan pillereitä. Eli ohjeessa on että 1 tabletti päivässä 10 vuorokauden ajan, ja jatkossa aina kuukautiskierron 15.-24. päivinä. Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä?! (Oonko mä ihan pahvi, kun en nyt vaan tajuu...) [:-]

Mietin ja mietin... että jos pitää syödä 1 tabletti kerran päivässä 10 vuorokauden ajan ja sitten jatkossa kuukautiskierron 15.-24. päivinä. Minä vaan mietin, että mitenkä pitkä se kierto on, mutta nyt ei kai enää pitkittyneillä kierroilla (44-58 päivää) ole väliä tässä asiassa?! Eli pitääkös minun sitten siitä vuodon aloituspäivästä laskea se 15 päivää ja sitten aloittaa uusi kuuri...? Vai tajusinkohan taas väärin. Voisko joku asiantuntija jelpata? [:)]

Kcatri, siis mä luulen että nimenomaan uuden kierron 15-24 kiertopäivät, eli kuukautisista 15päivää ja sit syöt 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ja 24 kiertopäivinä sellasen tabun. Yhteensä siis 10 tabuu per kierto.

Ihan lääkeinfosta löytyy seuraavaa tietoa:

Terolut-valmistetta käytetään seuraavissa tiloissa:
- kivuliaat kuukautiset
- endometrioosi eli tila, jossa kohdun limakalvon soluja löytyy muista kehon osista, useimmiten vatsasta tai virtsa- ja sukupuolielinten alueelta, aiheuttaen esim. runsasta kuukautisvuotoa tai kivuliaita kuukautisia
- kuukautiskiertohäiriöt, esim. epäsäännöllinen kierto tai runsas vuoto
- premenstruaalinen syndrooma eli kuukautisia edeltävät oireet esim. mielialan vaihtelut, rintojen turvotus ja arkuus, vatsan turvotus, päänsärky, väsymys, ummetus
- hormonikorvaushoitona estrogeenilääkityksen lisänä hoidettaessa postmenopaussioireita (postmenopaussi = kuukautisten loppumisen jälkeiset vuodet). Terolut-valmistetta annetaan suojaamaan kohdun limakalvoa ja hoitamaan epätavallisia ja/tai epäsäännöllisiä vuotoja. Terolut korvaa progesteronin, jota elimistö ei enää tuota riittävästi tai ei ollenkaan.

-> Ilmeisesti siis tällä pyritään tasaamaan sun kiertoa, niin loppuis nuo ylipitkät kierrot.

Itse en ole Teroja syönyt, joten valitettavasti en voi käyttäjäkokemuksia antaa [8|].

ON: Ei mitään r-oireita ilmassa. Tosin jotenkin on niinkus tietoinen tuosta kohdun seudusta. Jos nyt ei ole raskaana, niin sitten se on nämä antibiootit kun kiusaa mua. Jaiks.

ISO KIITOS Rakkaat jälleen myötätunnostanne ja tuestanne. Ette uskokaan kuinka paljon se merkitsee tän kaiken surun ja tuskan keskellä. Pelottaa mitä tästä vielä tulee mutta toivotaan nyt että tästä ei seuraa mitään ikävämpää ja hoituu pois päiväjärjestyksestä edes jotenkin inhimillisesti.

TATJUSKA: [:(] SUURET PAHOITTELUT todella ikävistä uutisista [:(]
Paljon voimia teille molemmille!!!!
Tukekaa toisianne ja olkaa toistenne lähellä!!!
*halaa ja rutistaa*

Yönsäde

Takaisin