joko nyt onnistaisi

Vaavi2010- MUA JÄNNITTÄÄ IHAN KAMALASTI SUN PUOLESTA!!!
*PEUKUT JA VARPAAT JA KÄDET JA SORMET PYSTYSSÄ JA RISTISSÄ*

Apuva ginessa tästähän tulee paineita. [:D] Mutta sanokaa nyt suoraan onko nää vauvahaaveet ihan hölmöjä tässä tilanteessa? Uskaltaako sitä testailla? 

Vaavi2010- mä jo jollekkin sanoin aikaisemmin, mutta tässä uudestaan: Joka päivä on hyvä päivä testata. [:D]

Ja älä ota paineita, mä ainakin olen ihan fiiliksillä, jos sä olisit nyt se eka piiitkään aikaan..

Vaavi 2010, itse olen päättänyt että testaan vaikka joka kuussa jos yhtään siltä tuntuu, koska on parempi tehdä testi kuin miettiä koko ajan, että olenkohan raskaana vai en..[;)]
Eikun plussa-tuulia!

Oi, Vaavi2010 ja noppa, oispa mahtista jos teistä uusi plussaajien aalto lähtisi! Jännät paikat kyllä... Mä yhdyn tuohon aiemmin sanottuun joka päivä on hyvä päivä testata [;)] Eli Vaavi2010 ei muuta ku pissille! heh. Ja heti kertomaan tänne niitä plussauutisia... Toivottavasti nopallakin olisi kiinnittymisvuotoa eikä muuta tipoittelua tuo, ajankohtahan kyllä passaisi...

Kcatri, mä en kyllä meidän yrittämistä minkään sikaflunssan takia siirtämään ala - siis sehän ei oo vakavuudeltaan kuin hädin tuskin normaalin jokavuotisen influenssan tasoinen - eli molemmat saattaa olla raskaana olevalle vähän heikko homma, mut saattaa olla olemattakin ja saattaapa kiertää koko tautikin. Jos noita kaikkia tauteja alkais tosissaan pelätä niin aika vähiin jäis yrityskuukaudet kun esim joka talvi 2-3kk menis influenssa-aallon takia kortsujen kans pelleillessä ja toinen mokoma nyt syksyllä possuflunssan takia... Jos olisin raskaana, toki roikkuisin terveyskeskuksen oven kahvassa saadakseni rokotteen, mutta siihen asti...

wastikselle voimia, omaa yritystä on vasta kolmasosa takana siitä ajasta mitä sulla, ja vähän meinaa välillä olla takakireä olo jo tässä vaiheessa... vaikea edes kuvitella mitä se sulla on (potenssiin kolme...). mut ainoa asia mikä mullakin tulee mieleen on tuo jo annettu neuvo koittaa relata vähän ja ajatella ja tehdä jotain ihan muita asioita. Jos seksi ei innosta niin ei siihen edes vauvan toivossa kannata väkisellä alkaa. Mieluummin jättää ressaamisen ja yhden yrityskuukauden vähän vähemmälle ja muuten hoitaa itseä ja parisuhdetta, ja hyvässä lykyssä vähän rentoutuneempana seuraavassa kuussa se petihommakin maistuu enemmän mansikalle ku puulta... Helppo sanoa, tiedetään... [&:]

Itellä on just "ärsyttävimmät" ajat kuukaudesta (niiden tädin vierailun ensimmäisten hetkien lisäksi), täti tuli ja meni, ja nyt sitten odotellaan koska vois alkaa testaileen ovista - toivottavasti se nyt olis vähän aikaisemmin ku viimeksi niin jäis sitä mahdollista kiinnittymisaikaakin enemmän...

Plussatuulitoivotuksia täältäkin noppa, Vaavi2010 ja Kcatri! Olisikin mahtavaa saada plussa-aalto alkuun täällä. [:D]

Wastis ja muut, joita tämä yrittäminen alkaa tympiä, ja syystä: olette varmaan täälläkin lukeneet siitä, että monella on tärpännyt sitten, kun lakkaa yrittämästä. Itse en siinä mielessä voi tietää, miltä teistä tuntuu, kun olette jo pitkään yrittäneet, kun omaa yritystä on takana vain niin vähän aikaa. Mutta toki jollain tasolla sen tajuaa, kun ajattelee omalle kohdalle... Että jos minäkin täällä vielä vuoden päästä kirjoittelen ja toivon... Teille siis juuri kaikkein eniten niitä plussauutisia toivoisin! Toki meille kaikille, mutta erityisesti teille! Ja wastikselle vielä tuosta masennusasiasta. Voimia sen kanssa, itsekin olen sairastanut vaikean masennuksen. Tosin silloin minusta ei olisi ollut äidiksi parhaalla tahdollakaan, mutta olinkin vasta 19-vuotias kun sairastuin. Itseäni nyt mietityttää hieman raskaudenjälkeinen masennus, kun silloin aikanaan minua aika paljonkin terapiassa varoiteltiin siitä, että riskini sairastua siihen on paljon kohonneempi, kuin ns. normitapauksessa. En anna sen kuitenkaan häiritä. Tulee jos on tullakseen, tunnistanpahan varmaan oireet nopeammin ja helpommin kuin se ns. normitapaus (jos nyt vauvaa edes tulee siis!). Mutta siis, en tiedä saiko tästä nyt mitään tolkkua ja sainko sanottua sen, mitä yritin. Mielessä on paljon asiaa, mutta se on monesti vaikea saada ulos siihen muotoon, että muutkin tajuaisivat. [:D]

Kcatrin kysymykseen tuosta sikainfluenssasta, meillä ei ainakaan yrittämistä lykätä tuon takia. Onhan se ollut vähän mielessä, mutta en minä alkaisi elämääni järjestellä sen takia. Tietysti järjenkäyttö on sallittua tässäkin asiassa (eli minimoi riskit parhaansa mukaan, ettei sairastuisi). Jos nyt raskautuisin, niin sitten kyllä pistäisi miettimään kuitenkin varmasti ihan eri tavalla kuin nyt. Esimerkiksi sitä rokotuksen ottamista ja muuta. Mutta askel kerrallaan, liika miettiminen aiheuttaa vaan stressiä, ja se taas ei ole hyväksi raskautumistoiveita ajatellen, kuten hyvin kaikki tiedämme. [;)] Nonni, tulipa paatos! Sorry kaikki...

Voi kunpa saatais uusi plussa-aalto tänne! Aika monella taitaakin olla just jännät päivät, joten mahdollisuuksia on kyllä.[;)]

Sain tänään vähän huonoja uutisia, kun olin toivonut saavani töitä mutta enpä saanutkaan..[&:] Pisti vähän matalaksi aamupäivällä, mutta nyt täytin taas lisää hakemuksia.. Kai sitä nyt jotain saa sitten.. Oon yliopistolla kirjoilla, ja opintotukikin loppui just joten lisää töitä olis hyvä saada. Mulla on yksi pieni sivutyö, mutta lisätienesti olisi kyllä toivottavaa. Ja varsinkin, jos jossain vaiheessa saa jäädä mammalomalle, niin sitten olisi vähän parempi ä-lomaraha, kun se minimi jotain reilut 300€..
Mutta "onneksi" tässä on vielä aikaa etsiä sitä työtäkin, kun ei vielä raskaana olla..[;)]

Täällä ovispäivät on just meneillään.. Katsotaan sitten parin viikon päästä, miten kävi. Jotenkin ei oo edelleenkään se yrittäminen niin ihanaa kun aiemmin.. Mutta odotan sitä gynekäyntiä, että sais jotain apua asiaan. Mulla vaan on silloin 16.11. just menkat alkamassa (ellen ole raskaana..hahhah[;)]). Pystyyköhän siinä sitten mitään tutkimaan, jos vuotaa kuin seula..? Vai pitäiskö siirtää aikaa? En vaan haluaisi, kun tätäkin aikaa olen jonottanut sen kolme kuukautta.. Mitäs luulette?

Muuten nyt on pakko kirjottaa..
Äsken tapasin tuttujen 6-vuotiaan pikkupojan joka on aivan ihana fiksu pieni ihminen! Se poika omalla aurinkoisella olemuksellaan pelasti kyllä mun päivän tänään! Mitä väliä millään työhuolilla tms, kun on mahdollista saada tollanen omaksi![:)] Eikun uusi tsemppi vaan päälle ja uuteen nousuun![:D]

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ja täti tuli sitten kylään ihan kutsumatta. Kylläpä pännii ja ärsyttää, kiukuttelen. Ja muutenkin koskenut päähän koko päivän. Vuotokin on ihan kummallista, ruskeaa, eikä ollenkaan punaista. Ihan kökkö olo muutenkin. Eikä mies jaksa oikein ymmärtää, mitä se taas valittaa. [:@]

Moikka,

mulla olis tätikyläily tiedossa huomenna, jos kaikki menee laskujen mukaan. (toisaalta, koska nää laskut on mitään kertonut, kun on naiskehosta kyse..)
Ja myönnettäköön- mä kävin jo ostamassa predictorin ja kaksi halpistestiä valmiiksi tulevia testailuja varten.

Arvatkaapa, kanssasisaret, pystyinkö olemaan tekemättä predictoria [;)]
-Negatiivinen oli. Varmaankin ainut kerta, kun ei tunnu missään. Siis tämä testauskerta, meinaan...kun nyt olisi myös ihan ok, että ne yhdet menkat tulisi.

Näin täällä- neuroottisuuden kehdossa [:D]

Ja todellakin NYT sitä ++++++++++++++++AALTOA kehiin!!!

Kcatri, pahoittelut tädin takia! Kyllä naisella on oikeus vähän kiukutellakin moisen takia.. Ei kait tässä tarvitse mitään täydellisyyksiä esittää..;D Mullakin edelliset menkat alkoi kahden päivän ruskealla vuodolla, sitten 2pvä verta ja lopuksi vielä päivä ruskeaa vuotoa.. On tää keho niin ihmeellinen, kuten Kaika sanoikin!

pahoittelut muillekin tädistä.
se pirulainen ei kyllä tajua mitään mitä sille sanoo[:@]

ja mun on pakko nostaa peukkuja kaikalla!
kaiken sen jälkeen mitä oot joutunu kokemaan,
jaksat aina innostaa ja olla innoissasi.
aivan ihanaa[:)][:)]

Heissan!

Uusi kuumeilija liittyy joukkoon. Ollaan miehen kanssa molemmat 33 vuotiaita ja yhdessä oltu jo 15 vuotta. Nyt päätettiin ryhtyä toden teolla lapsentekopuuhiin eli yk 1 takana :) Tänään ois pitänyt täti ( niinkuin täällä asia ilmaistaan ;) tulla kyläreissulle, muttei oo onneks näkyny! Oli pakko tehdä testi ja 3 minuutin jälkeen ei muuta ku testiviiva..muttamutta sitten muutaman sekunnin kuluttua alkaa näkyä tosi haaleeta haamua..siis tosi haalea...nyt jännittää..pitänee vissiin vielä ottaa uusiksi parin päivän päästä..vauveli ois kyllä todella toivottu :)

Kcatri, voi harmistus...

Kaika
, sulle nyt se täti sitten äkkiä kylään (jos nyt ei ole kuitenkaan tärpännyt), että pääsette tositoimiin taas. [:D] Ja kyllä, sinun positiivisuudestasi voisi ainakin tämä täällä ottaa mallia...

Bambi
, tervetuloa mukaan! Mutta olisihan se hienoa, että kävisit vain piipahtamassa täällä kuumeilijoissa ja olisi tärpännyt jo ekassa kierrossa!

+++++++++++++++++++++++++

Onnea bambi jos  toinen viiva ilmaantui, pääset täältä monen kuukauden rumbalta suoraan toiseen osioon,odottajiin!! [:D]

Tädin vierailuun muille osanotot,[&:] yritetääs taas..ei tässä muukaan auta!![;)][:-]
Huomenna ajattelin testata ovista  ja maanantaina se on tai ei ole...
Mutta siihen jää sitten ihan saletisti noi liuskojen kyttäilyt..
se on aika stressaavaa,kun on ne monen tunnin pissaamattomuudet ja juomattomuudet + näkyykö siinä yhtä vahvaa viivaa ikinä jne.monen päivän rumba!!?[:@]

Olen ollut tässä parin viiikon ajan taustalla ja lueskellu teän juttuja. [:)] Me ollaan mun miehen kans 23v ja 28v(minä olen 23v). Toinen kuukausi menossa yritystä tulla raskaaksi. Tällä hetkellä olis sellanen tilanne et eilen ois pitäny tulla täti kylään mut on tullut vain muutama veri pisara siteeseen. Tehin kyllä testin mut se oli negatiivinen. [&:] Mietin vaan et voiko toi testi nyt valehella? Mulla ku on niin vahva tunne et olisin raskaana. [:)]

Bambi ja Wimppu, tervetuloa!

Bambi, toivotaan että saat vahvemman plussan vielä ja pääset samantien pois tästä ketusta..[;)]

Wimppu, mun kokemuksen mukaan raskaustestit on yleensä oikeassa.. Mutta jos menkat ei kunnolla ala pariin päivään niin kannattaa tietysti testailla uudelleen. Kaikilla ei ilmeisesti heti sitä raskaushormonia tule tarpeeksi jotta testi näyttäisi plussaa. Ja lisäksi testejäkin on niin erlaisia. Itse olen päättänyt testailla vain tarkimmilla versioilla, ettei tarvitse jossitella..[;)]

wimppu: Periaatteessa testin olisi jo pitänyt näyttää plussaa, mutta kaikillahan ei tosiaan sitä raskaushormonia ole vielä tarpeeksi tuossa vaiheessa, joten kannattaa testata uudelleen parin päivän päästä (tai miksei hetikin, mutta herkemmällä testillä). Miulla oli tuossa heinäkuussa yllättäen täti myöhässä viisi päivää, vaikka ikinä ennen ei ollut ollut päivääkään, joten silloin säikähdin toden teolla. Voisinko olla raskaana? Apua, mitä jos olen..? Kuukautiset kuitenkin alkoivat, mutta huomasin tuosta paniikista sen verran, ettei se loppujen lopuksi olisikaan maailman loppu ollut, jos olisinkin ollut raskaana. [:)] Joten tässä sitä nyt sitten ollaan, seuraavasta ovulaatiosta napattiin ja onnistuttiin, nyt vähemmällä paniikilla. [;)]
Eli se miksi kerroin tämän on se, että kuukautiset voivat myöhästyä myös yllättäin ilman varoitusta. Mutta toisaalta, kyllä sitä nainen tietää hyvin usein mutu-tuntumalla, että on raskaana. [:D] Eli ei muuta kuin testaamaan uudestaan!

edellisiin kommentoiden: Testit yleensä on tosi luotettavia, kuten paketin kyljessäkin näkyy, mutta on tosiaan tapauksia kun testi huijaa. Yhdellä tyypillä oli kerran menkat myöhässä 3kk ja testi näytti negatiivista. Lääkärissä käydessä kuitenkin paljastui, että raskaanahan sitä ollaan oltu ja hyvin tiukasti [:)]. Aatelkaa miten pitkään testi feikkas! Minust se kuulosti ihan uskomattomalta, mutta näin vaan kuulema oli. Että joskus kannattaa vähän epäilläkkin...

Mulla olis 13 päivää ja pääsisin katsomaan ovis-ikkunaan viivaa. Ihanaa! Menkat kun alkoi viimeks, niin vannoin että en enää ikkään tee yhtään o.testiä. pah, vannomatta paras! Kolmas yrityskuukaus käynnistynyt...

Takaisin