joko nyt onnistaisi

On taas tullu hurjasti uusia viestejä viikonlopun aikana, hetki menee ennen kun taas lukee kaikki läpi.[:D] Mukavaa kun uusia kuumeilijoitakin on taas tullut joukkoon mukaan, tervetuloa!!

Mulla loppui kk vuoto ja nyt on taas hyvä ja positiivinen mieli, ei kun uuteen nousuun, jotenkin ne kierron viimeiset päivät on aina kaikkein pahimmat ja silloin masentaa ja suoraan sanottuna vituttaa kaikki asiat, ei oo kivaa..[&:] Nyt siinäkin mielessä hyvä mieli että tässä kierrossa tutkitaan asiaa vihdoinkin.

Palataan taas, tää on kyl niin mukava paikka et taas on ihan koukussa tähän ja täytyy aina vähän väliä lueskella juttuja ja uusia tekstejä.[:D]

Kirjoitin tuossa aikaisemmin nimimerkillä Cat85 en tiiä miten tää vaihtu (kone sekoilee vai näinkö näkyjä)

Piti vielä päästä kommentoimaan yksi asia.
Pistettiin siksi vähäksi aikaa vauvahaaveet jäihin, koska mielestäni molempien pitää olla 100% mukana. Haluan pitää mieheni ja saada hänen kanssaan lapsen joskus ja iloita siitä yhdessä.
En halua että miehestäni tuntuu että olen ajanut hänet "ansaan". ansaan joutumisella tarkoitan sitä että mieheni haluaa pystyä elättämään (tiedetään vanhanaikainen) lapsen ja minut kunnes saisin töitä. Joten tavallaan ajaisin hänet burn outin partaalle jos sen tekisin.
Ja viimeinen minkä haluan on tehdä se. Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat.
Hmm.. kuinkakohan pahasti sekoilin tota kirjottaessa :P toivottavasti tajusitte pointin.
Lasta haluaisin enemmän kuin mitään muuta, mutta.. en rakkaani kustannuksella.

Toivottavasti kun seuraavan kerran tulen tänne haaveilijoiden puolelle, haaveilisitte vähintään toisesta lapsestanne ellette jopa kolmannesta ;) Jaksamisia ja syksyn jatkoja!!!

Pahoittelut tilanteestasi Tatjuska, voimia ja jaksamista kovasti sinulle..

Täällä ei edelleenkään kuulu menkkoja, tänään kp 39.. En sitten malttanut olla testaamatta lauantaina ja negahan sieltä tuli[&:] Että pitikin mennä testaamaan[:@] Alavatsa kivut jatkuu edelleen, kivut tuntuvat repäisyinä kummallakin puolella tulkintani mukaan munasarjojen kohdalla.. Ja lisäksi olen jostain saanut ihan kaamean närästyksen! Ikinä aiemmin en ole kärsinyt närästyksestä, mutta nyt se on ollut reilun viikon verran joka päiväinen riesa[:@] Menkkojen odotus jatkuu siis edelleen, olen päättänyt että testaan uudellen vasta viikonloppuna tai ensi viikon alussa ellei menkkoja kuulu..

hei! mulla olis sellain pien kysymys kaikille.. mitä mieltä olette.. teroluteja käytettäessä, tuleeks vuoto kuitenkin tiettyjen päivien kuluttua vaikka olisikin raskaana? vähän niinkun pillereitä syödessä tulee kuitenkin se tyhjennysvuoto, vaik oliskin raskaana??

tekis mieli tehdä testi.. vuoto tuli viime viikolla, ja kesti epämääräisesti 2-3 pv ja oli ruskeaa tuhrua kokoajan... nyt viimeiset kolme päivää mahasta nipistelly ja tuntunu menkkakipuja... en tiedä..  jos tekisin testin ja näyttäisi negaa, tuntisin itteni todella tyhmäksi!! kun miten voin kuvitella noin tyhmiä, menkathan oli ja meni.. miten muka voisin olla raskaana??

Gaia, millasia sun kierrot onkaan olleet aiemmin? Mulla muuten oli tän raskauden alussa kauheesti närästystä. Ja mulla ei kyllä koskaan muuten ole. Hienoista toivetta elättelen sun kohdallas.... :) Kiitos myötätunnosta.

On kyllä loistavaa että tällainen palsta on olemassa. Olen saanut täältä niin valtavasti tukea, että en osaa kyllin teitä kaikkia kiittää. Eli vielä kerran ihan kaikille iso KIITOS!!!

Pakko heti tänne kirjottaa, on niin outoja tuntemuksia.. Elikkä mulla nyt kp 21/29-30, yhtäkkiä tänäiltana alko menkkakipuja muistuttavat mahakivut.. Mitä tää voi olla? Eihän mulla menkat pitäs kuitenkaa alkaa yli viikkoon. Ja tällaista mahakipua ei oo koskaan muutenku ennen menkkoja ollu. Vaikka oon minkälaisia valeraskauksia [:D] käyny läpi, nii tällasta ei oo koskaan ollu.. Heti tuli mieleen että mitä jos siellä oliski tapahtunu hedelmöittyminen ja nyt se menee kesken.. En tiiä, kokemuksia?

ElisaK jos menee kesken ja kipuilee,niin sen kyllä pitäis tuntea.
siis että keskenmeno kipuja ei oikeen voi ns. sekottaa.
jos niitä edes on. näin olen käsittänyt.
mutta josko kiertos vaan muuttuu.
mullakin on ties mitä eri menkka oireita ties mihin aikoihin aina.

plus että on olemassa myös kiinnittymiskivut(vois olla ajankohtaista sulla?)
ja muutenkin raskauteen kuuluu kipuilua.
hyvin usein menkkakipumaista.
yleisesti neuvotaan raskaana oleville,että niin kauan kun kivut ei ole
ihan helvetilliset ja verta tule paljon,niin ei pitäisi olla mitään hätää.

että toivotaan vaikka että olis raskauskipuja[;)]

mulla menossa nyt kp 27/32 ja kauheet menkkamaiset kivut myös.
ollut jo useemman päivää,viikon verran...
juilii niin maan pirusti ja koko ajan sellanen olo et menkat alkaa NYT.
eipä ole alkaneet,eikä pitäiskään vielä 5 päivään.
ei mulla kyllä tälläsiä oireita näin paljoa ennen yleensä tule.
kerran tuli ja niin jo toivoin olevani raskaana,mutta en ollutkaan[&:]
nyt myös kuvioissa viluväreitä,nenän tukkosuutta välissä, välissä etovaa oloa.
eniten ehkä ärsyttää kun "tiedän" ettei ole tärpännyt.
siis en todellakaan usko (mennyt usko ihan täysin jo tähän hommaan omalta kohdalta)
ja ärsyttää kun kroppa taas kiusaa. odota tässä nyt sitten ja pysy selväjärkisenä...
seuraavana viikonloppuna olisi luvassa halloween pippalot,olen päättänyt että jos täti tulee,
niin sitten juhlistan alkoholin kanssa,muutenhan pääsen testailemaan.
sen näkee sitten. onpas tulossa taas ikuisuuden kestävä viikko.
sais nää oireet kyllä alkaa aina menkkojen kanssa,ei ennen. tässä tulee niin vainoharhaiseksi[:D][:D]

Tätipä se pukkas herätessä ittensä kylään,jotenkin arvasin sen ettei tässä kuussa raskaudu,mies polo oli niin väsynyt silloin kierron puolivälissä.[&:]
Mutta eipä kuin kohta sitten taas pääsee yrittelemään[;)]
Tuossa 9 pv pitäisi ovulation olla ja yk.6 tulee sitten...
Tuntuu tällähetkellä naurettavalta vetää jotain tyhmiä "vitamiineja"...mutta syödään nyt loppuun ne pillerit mitä on ostettu!![:-]

Huomenna menee likka sitten lääkäriin ..saadaan kuulla mitä siellä alapäässä oikein sitten tapahtuikaan...
Raskaustesti oli negatiivinen...mutta toivottavasti verikokeella selviää oliko vaiko eikö elämää kohdussa.

Zemppiä kaikille yritykseen,testailuun ja odotukseen!!![:D]

Moi!

wastis ja ElisaK- meikäläinen ainakin pitää peukkuja teille ja tietenkin myös bandidalle!

Tässä ku mulla ei ole omaa jännitettävää nyt yli kuukauteen, niin jännitänpä teidän muiden puolesta- että sen verran kova on vauvakuume [:D]

Sellaista olen kanssa jo miettinyt, että mikä olisi sellainen keskimääräinen aika, jona oikeesti kannattaa odottaa raskautumista..että ei nyt liian korkeelle aseta toiveita.. Tai no- eiköhän sitä joka kerta putoa korkealta ja kovaa, kun tätä tulee kylään [:'(], vaikka kuinka ajattelis, että ei nyt vielä...

Tatjuska, kierto on ollut hyvinkin epäsäännöllinen.. Viimeiset kierrot ovat olleet 37, 45, 39 ja 33. Tuo 45 on muutenkin ollut pisin kiertoni koskaan ja nyt aletaan jo lähentelemään sitä, tänään siis kp 40. Suuria toiveita en uskalla herättää, niin monta kertaa tulkinnut kehoani aivan väärin ja pettynyt[&:] Yritän pitää positiivista mieltä yllä, jos ei nyt tärpännyt niin ensi kierrosta sitten uutta yritystä[:)] Minkäslainen tilanteesi ja vointisi on nyt?

Kyselin joskus aiemminkin mistäpäin naiset ovat ja nyt utelisin uudestaan, niin paljon on porukkaa vaihtunut palstalla[:)] Eli mistä päin olette? Itse olen hämeestä.

Kaika kiitos!!! [:)]

Mulle sanoi gyne kun otatin kierukan pois,että hyvinkin voi mennä vuosi ennen kuin mtään kuuluu..
Aika pitkä aika ...[&:]
Mutta nyt siitä on kohta puolet käytettykin[;)]
Menen 5.11  gynelle ja saapi katsoa olenko kunnossa,toimiiko välineet[;)]
Mietin vaan että hätiköinkö vaiko vieläkö vaan yritettäisiin...tosin juteltiin aamulla miehen kanssa että josko sekin menisi testaamaan että saatais joku tieto siitä että onko yrittäminen turhaa.
Sitä kun ei koskaan tiedä...sanoi siis että joo vissiin täytyy mennä-ihanaa!!![;)]

Mä olen Helsingistä[;)]

Moi ginessa- ihanaa, kun mies on mukana.

Mistäköhän toi vuosi tulee, ku aina kaikille sanotaan, että ekaksi yritystä vuosi ja sitten vasta tutkimuksiin..
Ja mitä lähemmäs vuotta tulee yritystä täyteen, sitä enemmän alkaa stressaamaan ja sehän tunnetusti alentaa mahiksia..

Aatella jos oltaiski aina sanottu, että joo- olkaa kuulkaa onnellisia, jos tulette raskaaksi (ilman mitään aikarajaa), niin oltais me naisetkin paljon lungimpia tän asian suhteen..ehkä..

Mua nimittäin jo nyt stressaa se, että mä tulen stressaamaan liikaa raskautumista jo yk1:stä alkaen [:-] ja mä kun tulin raskaaksi toisesta kierrolla kierukan poisottamisen jälkeen...tai kolmannella.. mutta ei me kyllä yritettykkään ku kaksi kiertoa kunnolla..

Musta on hieno, että menet tässä vaiheessa tutkimuksiin- tietääpähän ainakin, missä mennään! Ei tarvitse sitä sitten miettiä kuukaudesta toiseen.

Niinpä Kaika, -mies kun on sorttia joka ei koskaan halunnut lapsia..tapasi minut ja pam[;)] halusi.<3

Toisaalta,mulla on aika vaihtelevasti noi mun raskaudet...ekaa yrittäessä 3kk, tokaa 7 kk saman miehen kanssa..
sitten olin yhdessä välissä yhdestä kerrasta(oli ikäväkyllä yhden illan tarina,eron jälkeen,kadun ja oli  ensimmäinen ja viimeinen abortti.[&o])
Ja sitten tämä minun kolmas  vaavi tuli tokasta rakastelukerrasta silloisen mieheni kanssa..olin silloin 28 vuotias.
Niin nyt sitä sitten ollaan jo 37v....[;)]
Eli vaihtelevasti raskauduttu,eli mussa ei vian pitäisi olla..
ja tosiaan tieto siitä että voi saada lapsia!!!

Jotenkin tuntuu,että nyt mua ei stressaa yhtään.[:-][:D]
Tulee jos tulee..mutta puolessa välissä kuuta sit on varmaan toinen ääni kellossa,eli lungi ja lungi-hih!! [:D]

Monasti oon lukenu että keskenmenon jälkeeen tulee todella helposti raskaaksi,joten Kaika,jos jotain hyvää ikävissä asioissa niin tässä....niin todella kurjaa kuin se onkin..
Mutta sä oot niin vahva & positiivinen ihminen että uskon että et pahastunut mitä sanoin?[:-]

Miten se sun mies muuten,onko toipuillut ??

Moikka kaikille!

Olen jonkin aikaa jo seurannut palstaa, mutta nyt päätin itsekin osallistua tarinallani - joka ei siis vielä ole loppu... [;)]

Kohta tulee 2v täyteen yritystä, aluksi ei niin vakavaa, mutta kun kello käy ja käy, pukkaa tuskanhiki pintaan! Itselläni omituista on jo 2v jatkunut kirkas punainen välivuoto, joka alkaa aina kierron 20. tai 21. päivä, ja kestää 5 pv. Sitten tipattomia päiviä muutama, ja alkaa kunnon vuoto. Teroluteja on kokeiltu kolmeen eri otteeseen, mutta ei ole auttanut. Keväällä gyne sanoi että tämän kanssa on vain elettävä, mitään vikaa ei ole! Kyllästyin kuitenkin ja hakeuduin toiselle, joka laittoikin lähetteen eteenpäin. Viime viikolla olin sairaalassa tutkimuksissa ja eilen verikokeissa (LH, prolaktiini, LSH, TSH). Polyyppia ei ole, eikä muutakaan näkyvää vikaa. Nyt sitten odottelen kutsua tuloksia kuulemaan.

Lapsia on 2 kpl (2004 ja 2006) ja niiden välissä yksi km viikolla 7. Mutta kolmas saisi siis tulla, ennenkuin ikä tekee tehtävänsä. Ja nyt on menossa kp 6.

Ai niin, piti vielä lohduttaa kaikkia pitkän kierron harrastajia, että esikoiseni sai alkunsa 47 päivän kierrosta (silloinen kiertoni oli 34-50 päivää, raskauksien myötä lyhentynyt kyllä normaaliksi).

Tsemppiä kaikille!
Palikka

Teretulemas mukaan Palikka! Kiitos muuten tuosta lohdutuksestasi, ekaa kertaa kuulen jonkun omakohtaisen kokemuksen ettei nuo omituiset pitkät kierrot ole raskaudelle este, itsekin kun olen tässä harrastanut kiertoja välillä 24-52...

Tänä aamuna oli jotain inhottavia menkkakipumaisia (mutta normaalia lievempiä) tuntemuksia vatsassa, meinasi jo raivaria pukata et nyt täti pirulainen, pysytkös poissa... Mutta se siellä ikävä kyllä taitaa kuitenkin kolkutella. Pari päivää jos vielä maltan odotella ja jos ei perjantai-aamuun mennessä ole mitään ilmaantunut niin sitten testaan...

ginessa tuossa jo kyselikin tätä samaa mitä itsekin olen miettinyt.. Kaika ja Tatjuska, tai muutkin joilla on km kokemusta (valitettavasti), anteeksi uteliaisuuteni, mutta kiinnostaisi tietää miten teidän miehet asian otti? Ei tarvitse vastata jos on liian tungettelevaa kysellä tämmöistä, mutta niin harvoin kuulee kokemuksia tuosta, äidin tuntemuksista kyllä mutta useimmiten isää ei niissä mainita?

Kirjoittelen muuten Oulun seudulta.

Plaah.. Tänään pahoinvointi yltyi niin pahaksi että menin käymään työterveydessä. Mukava vanhempi naislääkäri tutki tarkasti ja kyseli paljon. Epäilee jotain tulehdusta kun särkee kummaltakin puolelta munasarjojen kohdalta[&:] Ei kiva. Kävin nyt antamassa verta kokeisiin, veren kuvaa yms ja siinä samalla elämäni kalleimpaan raskaustestiin. Työpaikka kun ei sitä maksa, suositteli kuitenkin ottamaan sen että saadaan varmuus onko kysymyksessä raskaus vai ei. Olishan sen voinut kunnallisessakin käydä ottamassa, mutta nainen oli niin mukava ja kiinnostunut että en halua edes lähteä nyt kunnalliseen käymään. Torstaihin asti sairaslomaa, joudun tosin odottelemaan töissä klo14 asti, että voin mennä antamaan vielä virtsa näytteen. Kotiin asti ei viitsi tässä välissä lähteä kun matkaa on 60km.. No, toivottavasti nyt selviää mikä kehoa vaivaa..

Bandida, meillä ainakin mies on ottanut kokemuksen raskaasti, koska huoli mun hyvinvoinnista on suuri. Tämä hänellekin laatuaan ensimmäinen keskenmeno. Usko parempaan on hänellä hyvä, mutta kyllä hänestä näkee, että ei ole helppoa. Ei ehkä niin raskaasti ottanut kuin minä, mutta ei ole ollut mitenkään tunteetonkaan asiaa kohtaan. Kyllä mä veikkaan, että meille naisille tämä on pahempaa kun tapahtuu omassa kropassa, mutta miehen tunteitakaan ei pidä vähätellä. Oli eilen mukana ultrassa ja kyllä sitä selvästi jännitti. Piti välillä kädestä kiinni. Tuo on kyllä muutenkin niin ihanan tunteikas mies, aina rakkauttaan vannomassa, että tämä pelkästään kytkee meitä enempi toisiimme kiinni.

Bandida, itse en ole keskenmenoa joutunut kokemaan, mutta eräs ystävä sai keskenmenon pari vuotta sitten. Heille raskaus oli ollut ihan vahinko. Mutta silti ystäväni mies järkyttyi keskenmenosta niin paljon että joutui ottamaan sairaslomaa asian takia. Että kyllä miehetkin kokevat asian varmasti aika raskaana, vaikka aina ei päällisin puolin siltä näytä..

Mä olen täällä leikkinyt mun DonnaTestin kanssa. Pari kertaa yritin testata, mutta ikkunassa näkyi vain suttuista kuviota.. Kunnes tajusin, että se muovikalvo pitää ottaa linssin päältä pois..[:D] No, ensi viikolla vasta pääsen kunnolla testailemaankin sitten uutta ovista.

Tsemppiä kaikille!

Takaisin