joko nyt onnistaisi

Tervetuloa joukkoon Cat85 [:)]
Mukavaa,kun uskaltauduit kirjoittelemaan. Otan osaa tuon keskenmenosi johdosta [:(] Sellainen jättää varmasti jälkensä ja kyllä sitä varmasti jokainen pohtisi noita samoja asioita kuin sinäkin,että kuinka pitkällä nyt mentäisiin jne. Rankkoja juttuja nuo...

Voin kuvitella,että tuon kokemuksen jälkeen varmaan jännittääkin ehkä enemmän se testi tehdä. Jos oireet kuitenkin jatkuu,eikä menkkoja kuulu niin eikai siinä kuitenkaan muukaan auta kuin vain ottaa rohkeus käteen. Onhan tuo hyvinkin mahdollista,että olisit raskautunut,jos samankaltaisia oireitakin on ilmaantunut. Ehkä,jos nyt kuitenkin rauhassa odottelet niitä menkkoja ja katsot sitten askel kerrallaan [:)]

Itselleni tulee ajoittain suuria tarpeita vuodottaa ajatuksia ja tuntemuksia,joten anteeksipyytäminen siitä on minusta ainakin turhaa.Tervetuloa vaan uudelleenkin jakamaan mietteitä [:)]

Vivien

Tervetuloa mukaan joukkoon Cat85. Ja tosiaan täällä on kaikenlaiset tarinat sallittuja ja jopa suotaviakin. Parempi se on päästää vähän höyryjä pihalle ja käsitellä asiaa, kuin turhautua ja mitä vielä jos pitäisi kaikki pitää sisällään. Ja mikä parasta täällä on moni ihminen samanlaisessa tilanteessa (puhun nyt noin yleisesti) ja ymmärtäjiä sekä tukijoita riittää. Ja sitten vielä sanoisin, kuten Vivienkin jo ehti, että odota tosiaan rauhassa jonkin aikaa. Eihän sinulla mikään kiire ole raskaustestiä tekemään. Mikäli täti tulee kylään niin se on sitten selvä peli. Mutta jos täti pysyy poissa ja oireet jatkuu kannattaa se testi varmasti tehdä. Ymmärrän kyllä, että mahdollinen uusi raskaus tuo mieleen monia asioita ja pelkojakin. Mutta voithan vaikka pyytää miestäsi/ ystävääsi tms katsomaan sen testin tuloksen, jos itseäsi jännittää liikaa. Tsemppiä matkaan!

Itselläni on siivoukset takana ja pian saan lähteä lentokentälle miestäni vastaan. Ihanaa saada hänet vihdoinkin taas kotiin. [:)] Töistäkin on sopivasti viikko vapaata, niin saadaan nauttia toisistamme oikein kunnolla. Keskiviikkona sitten luksus-synttäriristeily. Että kaikenlaista ihanaa on luvassa. Netissä minua tuskin juurikaan näkee, joten oikein mukavaa viikkoa kaikille! Ja rutkasti plussatuulia. ++++++++++++ Toivottavasti täällä on paljon ihania uutisia odottamassa, kun tulen taas seuraavan kerran. Erityisesti laitan toivoni wastikseen ja Bandidaan, sillä tiedän että teillä on jännät hetket käsillä. Toivotaan, että se täti eksyy ihan totaalisesti matkan varrelle. [:D]

Heipähei, minäkin kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa palstalle. Jätimme mieheni kanssa ehkäisyn pois heinäkuussa, mutta ongelma on siinä, että en ovuloi. Vaihdoin nuva ringin kondomeihin neljän vuoden käytön jälkeen syyskuussa 2008 epäiltyäni että se oli syynä alakuloisuuteeni ja haluttomuuteeni. Mielialat jokseenkin paranivatkin, mutta en kaksien (tod. näk. hormonin aikaansaamien) kuukautisten jälkeen saanut luomukuukautisia lainkaan. Eli vuotoja ei käytännössä ollut 10 kuukauteen, kunnes Terolutit aikaansaivat kuukautiset kuluvan kuun alussa. Kävin gynekologilla ensimmäistä kertaa jo maaliskuussa, ja perustestit on tehty jo kaksi kertaa - FSH, TSH jne normaalit. Olen seuraillut aamulämpöjäni noin puolitoista kuukautta, eikä minkäänlaisia merkkejä ovulaatiosta ole näkynyt. Nyt menee teroilla aikaansaadun kierron kp 24, ja varasin puhelinajan gynelleni kp 30. Seuraava askel olisi kai clomifen, mutta jotenkin ajatus tuntuu vaikealta, en kai osaa hyväksyä vieläkään sitä, että oma kehoni ei vain suostu toimimaan! Minulla oli jo ennen ehkäisyrenkaan käyttöä epäsäännölliset kuukautiset, ja ilmeisesti ovulaatio-ongelmia on ollut silloinkin. Todella onnellinen olen siitä, että siirryimme hormonaalisesta ehkäisystä kortsuihin jo paljon ennen vauvakuumeen heräämistä! Onkohan foorumin lukijoissa muita, joilla kierron normalisoituminen on kestänyt näinkin pitkään (vuoden)? Mietin lähinnä nyt sitä, kuinka kauan maltamme odotella ennen clomeihin siirtymistä... Ikää ei onneksi ole vielä kuin 24, mutta olemme mieheni kanssa jo hyvin valmiita vastaanottamaan vauvan, yhteistä taivalta on takana jo monta vuotta :)

Olen lueskellut palstaa jo aikaisemmin - onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä muille yritykseen!

tervetuloa uusille.
Harmittavaa Kipinä kun kroppasi noin lakkoaa.
toivottavasti se siitä heräilee.

Itse en tiedä ovuloinko vai en,
tai no pari kertaa todistetusti,
kerran tikulla bongattuna ja KM takana.

Mutta jos sen enempää en,
niin aika heikot prosentit päälle vuoden yrittämiselle.

Noh,täällä jaksetaan seurailla vielä menoa ilman lääkäreitä.
Kun tuon oviksenkin tikutin tässä kierrossa.

Paaaaljon plussatuulia kaikille *PUUUH*

hei vaavi2010 miten oot saanut ton nallukan tuohon näkyviin?
itse en nyt saa onnistumaan.
olisin rohkeana lyöny ihan omakuvan[:D]
hämärän ja osittaisen mutta kuitenkin[:D][:D]

Moikka kaikille,

Onpas mukavaa, kun täällä on niin aktiivisia kirjoittajia!
Tuntuu, että heti, kun on yhdenkin päivän pois, niin putoaa kärryiltä [:D]..

Minulle jäi pari raskaus- ja äitiyskirjaa käteen kavereilta, ja ajettelinkin lueskella niitä tänään.(ihan kun en tietäisi, mitä kannattaa huomioida raskautta yrittäessä, mutta kiva fiilistellä).

Mulla on mies reissussa ja hyvä niin, eipähän tule kiusausta peittojen heilutteluun ilman kondomia[;)]..
Aika hullua kirjoittaa, mutta täällä odotetaan kuukautisa ku kuuta nousevaa, koska sitten päästään aloittamaan yk1.

Toivottavasti tulee piakkoin lisää plussa-uutisia!

Tervetuloa taas uusille! Cat85, pahoittelut km:sta... Toivottavasti tärppää nyt pian, tai olisi jo tärpännytkin! Kipinä, toivottavasti kroppasi alkaa toimia niinkuin pitää ja tulostakin sitten syntyisi. Sitähän tässä tietysti kaikille toivotaan, plussatuulia! +++++++++

Minä olen tässä lueskellut Vauva-lehtiä ja haaaaaveillut.... Voi, kun pääsisi itsekin pian kokemaan sen odotuksen ja vauva-arjen kaikkine iloineen ja elämyksineen. Ja niin, kyllähän niitä murheitakin sinne varmasti mahtuu, mutta elämäähän se on.

Huomenna aiotaan käydä muutamassa asuntonäytössä. Minä niin toivon, että päästäisiin jouluksi omaan kotiin (tai pankinhan se tietysti olisi, mutta you know), mutta alkaa jo vähän toivo hiipua. Niin huonosti on nyt myynnissä sellaisia koteja, millaista me etsitään. Joka tapauksessa tästä pitäisi päästä muuttamaan suurempaan ja muutenkin toimivampaan asuntoon ennenkuin mahdollinen perheenlisäys toteutuu. Tänne ei mitään hoitopöytiä, vauvansänkyjä ja -vaunuja mahdu. Muutto olisi tietysti myös parasta tehdä ennenkuin olisin raskaana, ainakin ennen mitään viimeisiä aikoja. Mutta nyt kun taas mietin näitä asioita noin pitkälle, niin sitten tulee taas sellainen olo, että ei pitäis miettiä, kun ei sen vauvan tuleminen ole edes millään tavalla varmaa... Silti elämää tulee vaan yhä enemmän ja enemmän mietittyä sen jälkikasvun kannalta... Toivottavasti ei ole turhaa. [8|]

mullekin on tullu tästä ihan henkireikä[:D]
täällä roikun koko ajan.
muutenkin mulla on kone 24/7 auki ja roikun netissä
harvase hetki[8D]

ihanaa minusta myös kun on aktiivista porukkaa.
kun toisilla foorumeilla kysyt jotain,
vastausta saat oottaa viikonki helposti ja näin.

mun lauantai iltaan kuuluu toistaiseksi ainakin sing star
(voi naapuri raukat,kk täs asunu ja en oo vielä heitä
ihastuttanut laulullani,saattaa tulla shokkina mummuille[:D])
valitettavasti iltaan kuuluu myös tosi kipeä selkä ja niskat.
ja paljon reistaavat polvet.
ottaneet nokkiinsa taas jostain.
mutta oonki todennu että oon varaosista tehty,
niin paljon sairauksia musta löytyy[:D]

nymeria pakko sanoa tähän,että mekin vuokrattiin kolmio sen jälkeen kun pari kuukautta
oltiin yritelty. että vauvakin mahtuisi,muutettiin siitä tässä kuussa pois,kun turhaa tilaa oli ja
ei viitsitty siitä maksaa enää.
muutenkaan tuo ydinkeskusta asuminen ei sopinut meille.
nyt asutaan 55,5 neliöisessä kaksiossa,
katsotaan tärppäisikö nyt kun sitten sais miettiä taas että mihin ne
vauvan kamat laittaisi[:D]
noh,on sitä perheet pienemmissäkin elänyt,ja sittenhän jos niin hyvin käy,
niin voi etsiä taas isompaa.
muuttaminen on kyllä niin tyhmää puuhaa että...[:'(]

oonkin naureskellut että nyt mun tuurilla ihan varmaan tärppää kun ollaan muutettu pieneen asuntoon.
no,tärppäisikin[:)]

Juu, wastis, oon kyllä miettinyt, että jos se sit ei tärppääkään, jos isompaan muuttaa ja tässä pienemmässä tärppäis (taikauskoinen kun olen). Mutta meidän muutto ei kuitenkaan ole onneksi pelkästään vauvahaaveiden takia, vaan ihan kahdestaankin täällä on käynyt elo liian ahtaaksi, ei ole tarpeeksi säilytystiloja jne. Enkä ole muutenkaan koskaan oikein tykännyt tästä asunnosta ja tarkoitus olikin asua vain väliaikaisesti, noin vuoden verran, kun piti aikoinaan opiskelija-asunnosta (joka oli muuten reilut 10 neliötä suurempi kuin tämä) luopua. Se nyt sitten venähti kaikennäköisten elämänvaiheiden takia. [:D] Mutta nyt olen niin kypsä tähän asuntoon, etten malttaisi odottaa, että pääsen tästä pois.

Muuttaminen on kyllä tosi rasittavaa puuhaa, sitä vaihetta en kyllä odota! Myös mahdollinen remontti voi olla edessä, jos tuleva koti on sellainen, että rempata pitäisi. Ja sitä asuntoa pitäisi, joka tällä hetkellä meillä eniten mielessä siintää. [8|] Onhan siinäkin oma hommansa, mutta tulisipahan mieleinen. [:)]

Moikka,

Cat85, joskus voi tulla pientä vuotoa, vaikka olisikin raskaana.
Toivotaan, että näin on sinunkin kohdalla [:D][:D]

mullakin jääny parista kierrosta oireet veks,siis tädin varotukset.
viime kierrossakaan mitään ollu,normisti on aina 4-7pvä ennen menkkoja
jo oireita. ja sit ne alko ihan puun takaa,tai no ajallaan mutta varoittamatta.

vihaan ehkä kierron tätä aikaa eniten mikä on nyt menossa.
tää odottamis vaihe.
kun et voi tehdä mitään muuta kuin odottaa tuleeko se pirun täti taas vai ei.
muuten onnistun olemaan ihan ressaamatta.
mutta sit toivo nostaa aina päätään[:@]
toisaalta varsinkin nyt myös siksi että kun sisko saa lapsen nyt ensi vuoden huhtikuussa,
niin haluis niin kanssa pian, ettei olis serkuksilla kauheeta ikäeroa.
itse meillä on serkukset syntyneet: serkkupoika 85,minä 86,serkkupoika87 ja sisko 88.
ja olimme ihan parhaat kaverit lapsina[:)]
toivois niin samaa omillekin sitten.
toiset serkkuni ovat taas meitä paljon nuorempia,niin ei olla oltu leikki-iässä kun he on
syntyneet. tädilläni meni yli 5v raskautumiseen ja sai useita keskenmenoja.
myös äitini on saanut yhden keskenmenon,tosin hänellä ollut mitään ongelmia raskautua,ovat menneet naimisiin isäni kanssa 86 alkuvuodesta ja minä synnyin loppuvuodesta.
ja kun äitini sai keskenmenon,hän odotti kaksosia joista toinen jäi kohtuun ja on nyt tollainen 16vuotias velipoika[:)] joka tosin syntyi 2kk liian ajoissakin,mutta eipä ole häneen vaikuttanut.

en tiedä miksi aloin edes tätä selittää,kuitenkin[:D]

Tatjuska, olen kovin pahoillani kokemastasi ja varsinkin äitisi sanoista.. :( kun vielä kuvittelisi, että äiti on oikeasti se jonka luulisi ymmärtävän suuren menetyksen tuollaisessa tilanteessa...

Cat85
, ehkäpä tosiaan ne eivät olekaan kuukautiset, mitkä alko, vaan uuden elämän alku ;) <3 voi kun tosiaan olisikin! =)

valitettavaa tuo Kipinän ovuloimattomuus.. :( mutta toivotaan että asian saa hoidettua! muuten.. kerroit, että käytät teroluteja.. itsekin olen nyt yhden kierron ajan niitä syönyt... ja ens viikon lopusta alkais toisen satsin syöminen... mutta.. mielenkiinnosta vaan kysyisin kaikilta jotka on teroluteja käyttänyt, että ensimmäisen 10 pv.n "kuurin" lopetettuanne, kuinka monen päivän päästä teillä alkoi sitten vuoto? :o tai kuinka pian teillä on alkanut ylipäätänsä vuoto? Kun ymmärtääkseni se on joku n.2-3 päivää...?

ihanaa lomailu-synttärihemmottelu risteilyä Vaavi2010! nauttikaa. <3

hyvää viikonloppua kaikille. =)

Höh, Cat85, niin epäreilu tuo täti joskus, kun ei ilmoittele tulostaan. [:@] Sitä ehtii ajatella jo... Niinkuin minäkin viime kierrolla. Jospa se vuoto ei sinulla kunnolla alkaisikaan, vaan olisi niinkuin Kaikakin tuossa jo toiveikkaasti mainitsi!

Olen alkanut miettiä, että kun nyt tarkkailen kehoani ja kiertoani ihan eri intensiteetillä kuin aiemmin, niin siitäkin se hormonitoiminta ja kk-kierto saattaa suuttua. Ainakin tälläiselle ihmiselle, joka on mieletön stressaaja, ei varmaan tee kamalan hyvää aina miettiä näitä juttuja liikaa, kun kehokin sitten reagoi. Mutta mitenpä tässä olet miettimättä, kun on niin malttamaton. [8D]

Moikka Kipinä

Mietin lähinnä nyt sitä, kuinka kauan maltamme odotella ennen clomeihin siirtymistä...

Mä en noita hormonilääkkeitä niin tunne, mutta miksi odottaa yhtään?
Tarkoitan, että onko noilla joillain isoja sivuvaikutuksia?

Heissan Cat85- että noi miehet osaa ton viestimisen jalon taidon- not!

Toivottavsti se nyt vaan oli semmoinen sammakko suusta, ja ei oikeasti tarkoittanut mitään sellaista, että ny loppu yrittäminen.

Jutelkaa huomenna..

Tsemppiä!

Kiitoksia mukavasta vastaanotosta, tosi kiva että täällä on näin aktiivinen tunnelma!

magenta: mulla alkoi vuoto vasta 10 päivää viimeisestä terolutista. Käsittääkseni vuoto alkaa yleensä viikon sisällä, ja itse aloinkin jo uskoa ettei sitä tule lainkaan. Eli ihan heti ei tarvitse huolestua vaikkei 2-3 päivän päästä vielä mitään kuuluisikaan.

Cat85: toivotaan parasta! Ja Tatjuskalle jaksamista!

Asunnoista puheenollen, isompi kämppä olisi meillekin tervetullut, tänne ei kyllä mitään vauvaa tarvikkeineen mahduttaisi kun hädin tuskin kaksin tässä asustamme. Emme kuitenkaan vielä ole tosissaan miettineet muuttoa, etenkin kun rahaa kuitenkin säästyy mitä kauemmin jaksamme näissä oloissa. Kun nyt jäi tuo 5 miljoonan lottopottikin saamatta :)

Vielä Kaikalle: sen perusteella mitä clomeista (ja vastaavista) olen lueskellut en mitenkään pelkää sivuvaikutuksia. Eli siinä mielessä mulla ei ole mitään sitä vastaankaan. Ehkä kynnys on ollut enemmän henkisellä puolella tyyliin 'ei kai oman kierron palaaminen enää kauaa voi kestää kun on jo vuosi mennyt'. Mutta toisaalta jos sitä liikaa odottelee, niin tässä samassa jamassa voidaan olla vielä vuoden päästäkin :)

voi cat85 toivotaan että oli joku turhautumisen möläytys tuo.

itelläkin tullu enemmän kuin kerran mieleen luovuttaa koko touhussa,
ja minä olen sentään naisosapuoli tässä.
tosin juuri tämänkin takia olen miettinyt että siksi mulle ei ole
onnea suotu,kun olen epäillyt.
mutta eiköhän moni muukin oo jossain vaiheessa epäillyt jotain asiaa,
kaikissa asioissa kun on hyvät ja huonot puolensa.

kuulostipa tuo nyt kamalalta.
ei ihan niin ollut tarkoitettu.
toivottavasti ketään ei nyt käsitä väärin.

Takaisin