Moikka Minnie.Mouse,
voiku ikävä kuulla miehen suusta tuolla tavalla asia.
Mutta olisiko mahdollisuus, että miehesi myös jännittää mahdollista lisäjälkikasvua ja vain "töksäytty" asian noin, että sen voisi tulkita yrityksen lopettamiseksi.
Itselläni on sellainen tilanne, että minulla on aikaisemmasta suhteesta kaksi lasta ja nyt yritetään ensimmäistä yhteistä (toivottavasti saadaan lupa siihen!) ja minä kyllä kävin samankaltaisia tunteita vielä raskaana ollessani, että jaksaako vielä/kestääkö suhde yms.. Koska se on tosiasia, että kun kerran on "epäonnistunut" aikaisemmassa suhteessa pienten lasten kanssa (vaikkakaan lapset eivät olleetkaan syy eroon ..), niin sitä ei todellakaan haluaisi enää yhtään erolasta lisää...
Joten minä varasin parisuhdeterapiaan ajan, koska halusin puhua jollekkin peloistani/paineistani/tunteistani ja mieheni koki myös, että tästä oli paljon apua, kun molempien osapuolten pelot ja jännitykset saatiin käsittelyyn. Varsinkin nyt, kun on ikäviä ja kamalia asioita koettu, on helpompaa saada yhteys toiseen, kuin mitä olisi ollut tilanteessa ennen asioiden avaamista.
En tiedä ymmärrätkö, mitä ajan takaa, mutta tarkoitan, että miehelläsi saattaa olla paljon pelkoja, jotka liittyy eroamiseen sinusta, omaan suhtautumiseen uuteen lapseen jne..
Pidän peukkuja täällä, että saatte miehenne kanssa asiat selvitettyä!