joko nyt onnistaisi

Näin se on! Syön suklaata se rauhoittaa aina [:D] Ja tänään elokuviin niin menee ajatukset muualle. Sandy81 ilmoitathan meille sitten miten käy?!?!?

Mul on nyt meneillään 37/36. Tein testin nyt aamul ja se näytti negaa[&o] Täytyy kai alkaa ootteleen niit menkkoi meinaan ei oo kiva jos ne töissä yllättää.
En ees tiiä mitä ajatella. Mä oon 21v. ja mies 22v. ni luulis et ees esikoisen kanssa onnistais helpommin tai sit mä vaan luulen niin[:'(]
Ku mietin tästä 14 päivää taakke päin ni en oikee muista oltiinko enää vietetty aikaa tarpeeks makkarin puolella[&:]
Aika näyttää.

Verta tulee kuin saavista kaatamalla..eli se niistä maalishaaveista [:(]
täytynee varata aika lekurii ja käyä tarkistuttamassa onko kaikki ok, kun sitä pientä vuotoa oli viikon jo ennenku menkat alko. Kiinnittykisvuodoksi sitä luuli, kun alkoi tasan viikko oviksesta. Kaikki muutkin oireet raskaudesta oli, mitä edellises kierros ei taas ollu ollenkaa. Mut näköjään omaan kroppaan ei sit voikkaan luottaa.
Parempaa onnea muille!

Ei ole vielä menkat alkanut, joten pitänee käydä terkkarissa nyt ennen töihin menoa. Wish me luck!

Mulla on yksi kummityttö, 6-vuotias, asuu toisella puolella Suomea. Mut onneks on nää pikkusiskon pojat lähellä taas, 3 ja 1-vuotiaat tädin pikkuriiviöt. [:D]

Ite asun Pohjois-Karjalassa.

Ilmoittelen sit töiden jälkeen, miten kävi terkkarissa. Pahinta pelkään. Olen melko varma, et ne sanoo, ettei mulla mitään massussa oo. [8|]

Pahoitteluni Nyytti tiedän tunteen ku niin kovasti toivoo ja uskoo jo et asiat olis hyvin niin tulee pudotus! [:(]

Noppa pidetään me vielä toivoa yllä niin kauan että se täti tulee kylään varmuudella! [;)]

Nyyh Nyytti. [:(] Nyt ei muutaku uutta putkeen vaan, vaikka nyt varmaan tuntuu taas kaukaiselta... *tsemppaa!*
Adaralle kans peukkuja! [:)]

nöppönen mä ilmoitan tietysti teille kaikille heti kun tiedän mis mennään... hitsi et jännittää ja töistäkään ei meinaa tulla mitään[:)]

nyytille pahoittelut menkoista.... tuota minäkin pelkään että kohta tulee kun saavista kaatamalla. Mulla ei vaan ole mitään oireita. Välillä vihlassu tänään mahaa ihan pirusti ja sit taas ei mitään.... outoa[&:]

No eiköhän tässä lähipäivinä selviä mis mennään[&:] 

Yritin soittaa perhesuunnitteluneuvolaan keskustellakseni asiasta ja päästäkseni ees gynelle..automaatti ilmoitti että se on kiinni ja aukeaa jälleen elokuun lopussa[:'(] Soitin sit tavallisee lekurin ajanvarauksee niin ei sinne oteta kesällä ku päivystys/akuttitapauksia, eli täytyy odotella se reilu puoltoista kk ennenku saa tietää onko kaikki ok..siis jos sattuu saamaan ajan heti kun se aukeaa, realitinen odotusaika on varmaa 2-3kk oletan.
 Puhelimeen vastannut nainen oli 3 lapsen äiti ja yritti lohdutella et kaikki on varmaan ok. Et vuoto ennen menkkoja voi olla ihan normaalia pillereiden lopettamisen jälkee ja et kroppa saa aikaseks ihan ihme muutoksia, ihan konkreettisiakin ilman oikeata syytä et pitäs vaan odotella et menkat loppuu ja alottaa uus yritys. Pyysi kyllä soittamaan heti jos tulee äkillisiä kipuja tms.
Ei kai täs muu auta ku odotella että pirulaiset loppuu ja yrittää uudestaa..
Tsemppiä kaikille testaaville!!

Olen tosi pahoillani nyytti! [:(] Toi julkisen puolen ajanvarauslogiikka on kyl jotain rakettitieteen tasoa! Millon soitat väärään aikaan tai sulla on väärä vaiva, että pääsisit jonnekki sisälle.[:@]

Mulla on takana itselläni km keväältä ja silloin sain niin tylyä kohtelua niin tk:sta ku keskussairaalastakin. Pompottelivat vaan paikasta toiseen ja hokivat "Ei me asialle mitään voida. Tulee ennenaikaisesti jos on tullakseen!" -fraaseja ja pompottelivat paikasta toiseen.

kaiken huippu oli, että menin keskussairaalaan sitten tk:n ohjeiden mukaisesti lauantaina (80km) kun verenvuoto ja kivut olivat huipussaan, ja sieltä vaan sanoivat että "ei me sua mihinkään erikoishoitoon täällä laiteta ja toi gynekologinen on nyt kiinni. Parempi ku meet vaan kotiin ja otat särkylääkettä ja soitat sitte vaikka maanantaina oman tk:n neuvolaan". Aloin itkemään siinä luukulla järkytyksestä niin sitten se sano et "no kai me nyt voidaan ottaa se raskaustesti virtsasta ja tarkistaa ettei ole kovaa tulehdusta jos se sun oloa helpottaa!?". [&:]

Olin aivan lopussa henkisesti jo ennen ku koko keskussairaalaan menin ja kotimatkaa en edes muista ollenkaan sen itkun keskeltä. Onneksi äiti lähti mukaan tuolle reissulle ja oli suurena tukena.

Mutta että tällaisia kokemuksia mulla. Varmaan ymmärrätte "pienen" julkisen terveydenhuollon kritisoimisen. Toki siinä on pajon hyvääkin, mutta viimeaikaiset kokemukset ei vaan anna uskoa parempaan!

Nöppönen,On sulla hitto vie ollu kestämistä![:@][:(]
Julkiset palvelut kyl monasti on mitä on.
Mä voisin periaattessa mennä yksityisellekkin, pitäis vaan eka tarkistaa vakuutuksesta et korvaako,mulla on tosi hyvä vakuutus, joka kyl korvaa melkein kaiken lukuunottamatta hammaslekuria ja jotain terapiaa.
Mut ehkä mä nyt odottelen kuitenkin että meneekö ja loppuuko nää menkat normaalisti ja millanen on sit jatko, jos ei oo ihmeitä ni en taida viitsiä sitä ruljanssia alottaa et yksityiselle meen kun siinä on loppujen lopuks aika iso homma kans. Pitää olla selvitykset sit kaikesta vakuutusta varten ja tietty se raha et on eka mistä maksaa omaa rahaa ja aikaa odotella et ne saa vakuutusyhtiöstä joskus takasin. Harvoin on hirveesti sitä ylimäärästä [:D]
Se terkkarin täti jopa sano et pillereiden jälkeen on vaikee saada tärppäämää muutamaa kuukautee vaik joillain natsaakin. Netistä lukenu ihan muuta mut mistä noista tietää. Ei auta ku jatkaa yritystä taas kunhan tästä pettymyksestä ensin noustaan![:)]

Heippa kaikille! Tänne on hirmusesti tullu uusia haavelijoita. Minäkin valitettavasti joudun takaisin siirtymään tuolta maaliskuulta. [:(] Keskenmenohan sieltä taas tuli..

Voi surkujen surku mmj... [:(] Tässä vaiheessa on hankala muuta kuin toivottaa jaksamisia ja onnea tulevaan. Pidän peukkuja!

Voi ei mmj[:(] Paljon haleja ja voimia sinulle!

Mulla tais olla viallinen neuvolan täti, kun katsoi verikokeen tulokset ja ilmoitti, että en ole raskaana[;)]

isot pahoittelut mmjlle[:(] 

On tää kyl kummaa tosissaa et ne ketkä lapsia tosissaan tahtoo ja varmasti hyviä äitejä olis, ni ei perkule meinaa millää onnistua se lapsen saattaminen tähän maailmaan. Mut saablar kaiken maailman taliaivot ja nistit pamahtaa kertalaakista ja vahingossa paksuks ja sit lapset on huostaaotettuna jossain,tekis mieli sanoa aikast ruma sana[:@]  *RÄYH*  Nyt meinaa pistää tosissaa vihaks, eihän täs maailmas oo mitää järkee helkutti soikoo.
 *Ugh olen puhunut*

Kiitos kaikille! Kolmas kerta toden sanoo, nyt täytyy taas odotella se päälle kuukaus ainaski ennen ku pystyy lähtee yrittää.. [&o] Näiden kokemusten jälkeen ei kyllä enää pidä mitään asiaa itsestäänselvyytenä! Niin kuin Nyytti sanoit, tämä elämä on välillä erittäin epäreilua. Minulla ei läheisessä kaveripiirissä tällä hetkellä ole kuin yksi joka ei ole raskaana saati vielä halua lasta. Yksi synnytti viime yönä, kaksi muuta on raskaana ja kolmas kovasti yrittää. Heidän puolestaan tuntuu pahalta kun ovat yrittäneet vuoden ilman tulosta ja lapsi olisi kuulemma erittäin tervetullut!

Koitan nyt päästä kärryille täällä, jotta osaa paremmin sitten ottaa osaa keskusteluun.

isot halirutistukset ja suuri osan otto suruun mmj_    <33 :'( jos nyt näin voi sanoa, niin onneksi ei ole muuta tietä, kun vain ylöspäin! :) <3 

Moikka kaikille!

Pidennetty viikonloppulomareissu tehty ja palattu taikaisin sorvin ääreen. Kiitos kaille tsemppailijoille ihan älyttömän paljon! Tuntuu tosi hyvältä saada kannustusta teiltä kanssasiskot![:)]
Ja tietty myötäelän niiden kanssa, kenellä menkat pirulaiset taas tulleet käymään, mä tiedän niiiin hyvin miltä tuntuu.....

En oikein vieläkään ole tajunnut koko tilannettani, vaikka nyt on tullut ihan oikeitakin (tai niin ainakin kuvittelen [:D]) raskausoireita, tissit on tosi kipeet ja tulee huono olo jos ei syö säännöllisesti. No, olihan nuo rinnat ollut kipeet jo viimeiset 2vkoa ja vatsaa kiristellyt, yhdistin ne vaan menkkoihin. Huomenna soitan naistentaudeille (kun vihdoin sain perusterv.huollosta lähetteen sinne) ja yritän saada pikaisesti ultraan aikaa, jossa voidaan katsoa, et onko se juniori matkassa ja että onko vielä ihan oikeassa paikassakin.
Ei tämä tosiaan mennyt niin kuin kuvittelin. Jos ultrassa kaikki hyvin, niin sitten ostan kyllä vielä r-testin ja testaan kotona - haluan ite nähdä sen viivan ilmestyvän testiin. Ja sitten vasta uskallan siirtyä täältä kuumeilijoista tuonne odottavien puolelle... Laskeskelin tuossa, että mulla ois jo 6+5 menossa jos kaikki on hyvin...

Voi ei mmj_ suuri osaan otto ja tiukka halus[:(]

nöppönen juu toivotaan viel et ne pirulaiset ei tulis ollenkaan. Mikä kierto päivä sul olikaan menos?

Ja toivotaan toki muidenkin puolesta.[:)]

Mä taidan lähtee kattoo onko sauna valmis[8D]

Takaisin