joko nyt onnistaisi

Kiva Adara ja Lila että mulla on noitten finnienkin suhteen kohtalotovereita! [:)] Tai siis kiva ja kiva, ei oikeastaan ollenkaan kiva mutta tuntee taas itsensä paljon normaalimmaksi kun mä jo pelkäsin että mun täytyy ruveta ajelemaan mopolla ja juomaan pussikaljaa metsissä kun tää teini-ikä alkaa vasta näin vajaa kolmikymppisenä. [;)] Mullakaan ei tosissaan silloin nuorempanakaan ollut yhtään ongelmallinen iho ja tää on aivan kauheeta nyt. [:'(] Ja kiitos paprika selvityksestä että on ihan normaalia vaikka näin puolen vuoden päästäkin iho reagoi hormonimuutoksiin. [:)] Ja toisaalta ihanaa kuulla että ehkä mun kroppa tosiaan alkaa nyt "normalisoitumaan" pillereitten jälkeen koska sehän taas saattaa parantaa raskautumisen mahdollisuutta. [:)]

tyttonen, en ole mäkään vielä ainakaan lämpöjä mittaillu. Tosin ei mun pitäny mitään muutakaan alkaa hössöttämään asian suhteen mutta greippimehu kuuluu jo vakikalustoon kauppalistassa ja ukkoparka popsii niitä foolihappoja. [;)] tai niitä foolihappoja syön kyllä minäkii aina silloin kun muistan koska tuskinpa niistä haittaakaan on oli sitten raskaana tai ei. [:)]

Adara: Se clear blue -testi ainakin lupaa näyttää neljä päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää mutta niiden toimivuus on ollu aika vaihtelevaa... Tosin monella se testi on epäonnistunu ja sitten onkin ollu raskaana iloiseksi yllätykseksi eli ehkä niissä on jotain taikaa. [;)] Mä en oo vielä sitä hyvää testiä löytäny ku kaikissa on ollu sama vika että ne näyttää vaan negaa... [:D]

Gaia: Mulla on ihan samanlainen olo ettei tunnu oikein mitään oireita vaikka tosissaan oon kuvitellu itelleni ihan kaikkia mahdollisia oireita monen kuukauden ajan. [:)] Jotenkii ihan outoa vaikka olo on harvinaisen normaali.

Nonniin, nyt olisi toivottavasti km-vuoto loppu...!
Onkohan ihan normaalia, mulla on alavatsa edelleen turvonnut ja pahaa oloa esiintyy vieläkin?! Eikä verikokeen mukaan silloin n.viikko sitten ollut enään raskaushormoonia merkittävästi...Itkuisuuttakin on, mutta se nyt on ihan ymmärrettävää tässä tilanteessa:)

Nyt pitää sitten varmaan pupuilla aika ahkerasti koko kuukausi, sillä nyt ei osaa kierron perusteella laskea ovista, ei aiota odottaa niitä ekoja menkkoja, vaan paaneudutaan(;)) heti asiaan, niinkuin lääkärikin kehotti[:D]

Mitenkäs km:on jälkeen tuo raskautuminen? Onko se oikeasti helpompaa?

Aurinkoisia plussatuulia kaikille [:)]

Ansku ja Gaia, ehkä teillä tuo olon normaaliksi tunteminen onkin se poikkeava olotila, joka tarkottas jotain hyvää?[;)]
Mulla ei ekassa kierrossa tuntunu miltään mut tää toka ollukki sit ihan erilainen  tosiaan. Tänään tuli taas kerran pissillä ihan heikosti vaaleanpunertavaa pyyhkästessä ja kerkesin jo säikähtää et alako vuotamaa mut se loppuki taas siihen.onneks[:)] Massu ollu tavanomasen tuntunen eli vähän pipi, mut enemmän oisin jotenki huolissaa jos se yhtäkkii loppus[;)][:D]

Mulla on kaksi tuolta mamaksi.fi sivustolta tilattua raskaustestipuikkoa, mitään merkkiä niis ei tilatessa nähny mut noissa lukee David pregnancy test. Onko kellään kokemusta, ovatko ihan ok?
Oisko noille "normi" testeille, ei siis niille erittäin herkille, se pari päivää riittävän pitkä aika menkkojen myöhästymisestä testaamiseen, jotta näyttäisi totuuden? Mä olen aikast ulalla noista testeistä ku ei oo päässy sellaisia kokeilemaan aiemmin.
Toivottavasti ens viikol pääsis!
Tyttönen en ole kertaakaan aamulämpöjä mittaillut ja muutenkin melko luomuna mennyt, foolihappo on ainoa asia jonka olen "ns.ylimääräisenä" kehiin ottanut. Kalenteria toki myös tutkinut =)

Huomisesta alkaa jo tuntua et viikko rullaa loppua kohti ja sit pian onkin jo ensviikko ja jännittävät ajat niin monilla meistä[:D]
Kärsivällisyyttä ja positiivista ajattelua kaikille ihanille kanssasisarille[:)]

Heippa taas pitkästä aikaa!

Huh huh kun tänne tulee tekstiä aivan valtavasti joka päivä.... mikä on tietty tosi hyvä. Mulla on ollut sekä töissä että kotona niin paljon tekemistä etten oo ehtinyt kirjoittelemaan mitään. Olen kyllä yrittänyt lueskella joka välissä näitä juttuja, mutta aina on jäänyt kesken ennen kuin oon ehtinyt itse kirjoittaa ja tietty haluan lukea kaikkien kirjoitukset ensin!

En ole vielä osannut siirtyä tuonne odottajien puolelle ja on ollut niin uskomaton olo siitä plussasta että sitä oon yrittänyt sisäistää :)

Edellisiltana olin todella väsynyt töiden jälkeen ja menin jo puol 8 illalla nukkumaan ja tietty heräsin klo 3 aamulla eikä saanut nukuttua enää vaan olin pirteä kuin peipponen ja mieskin sanoi että oon ihan kahjo kun en nuku silloin kun sais :))
Sitä kai se raskaus teettää! Nyt rupee kyllä ne vatsa ja selkäkivut jo hellittämään mutta vuorostaan on rinnat kipeenä :)

Niistä testeistä niin clearblueta ei ainakaan kannata ostaa... mulla näytti ne negaa tai sit ne ei toiminut kun taas tosiaan ne halvat Prisman testit antoi haamun. En tiedä mikä on hyvä testi kun en oo muita kalliimpia kokeillut eikä enää tarvikaan kun menin suoraan terveyskeskukseen varmistamaan!

Tässä oon töihin lähdössä joten taaskaan ei ehdi muuta....

Toivon kaikille lähipäivinä testaajille plussauutisia :)

p.s. Mulla on joku vika tässä koneen selaimessa kun noi hymynaamat ei enää toimi... tää kyl päivitti automaattiseti siihe Explorer 8:iin joten siinä varmaan syy!!

Huomenta kaikille. Ryytynyttä sellaista tältä suunnalta..en muista koska oisin nukkunu näin kauheen huonosti ja levottomasti[X(] Nähny ihan vammasia unia,  kahjo poliisi on käyny kiinni ja laittanu rautoihin ilman mitää syytä,rullaportaita taisin peräti kävellä väärään suuntaan, siis seisahtuneita. Opiskelukaverilla, ja siis tytöllä rupes seisomaan kun halasin sitä (What the Fuck!)
Vuoressa oli muka monta vuorta ja ihmisil oli muka ostettuna osia niistä et kuka sit asu milläkii vuorella, vaik koko vuorii ei näkyny..siis ihan sekavaa..
Heräilly oon vähän väliä ja ollu tosi vaikee olo, välillä ihan tuskanen, siis henkisesti. Miehen puoli sängystäkin muka hais niin pahalta ettei siihen suuntaan voinu olla (diudiudiuuu) ei se ees ollu sängys enää..puol seiskalta jyrähti ukkonen nii kovaa et heräsin taas siihen ja kaatosateesee.. Saas nähä miten jaksaa työpäivän iltaan asti..[:@]
Mäkin olen Kittie jostain kans lukenu et raskautuminen ois helpompaa km jälkeen mut mitään kokemuksia ei ole. Toivottavasti sulla tärppäin pian!![:)]

Hei hou kaikki uudet ja vanhat keskustelijat!
(olipas erityisesti mukava kuulla pitkästä aikaa Gaian kuulumisia)

Viikko vierähtänyt viime vierailusta täällä ja tekstiä tosiaan tulee ihan hirmusti niin kuin Jaamaria totesikin, mikä on hyvä. Silloin kun tällä palstalla aloittelin, oli tosi hiljaista täällä.

Mulla on edelleen hyvin mielenkiintoinen vaihe menossa; kuukautiset kestäneet nyt jo 18pv eikä loppua näy. Gynen konsultaatio on perjantaina. Vähänkö potuttaa kun ei pääse edes pupuilemaan. jos olis pientä vuotoa, niin vois sitä hommaillakin, mutta tällä vuotomäärällä sotku olis melkoinen. Rinnat on kipeet ja vatsa. Verikokeisiinkin menen, raskasustestinkin lupasivat katsoa mut ei tällaisen vuotamisen jälkeen kukaan voi olla raskaana...

Huomenta kaikki kanssasisaret!

On kyllä tosiaan kiva kun on näin aktiivista porukkaa täällä forumilla. Itse en oo aiemmin kauheest harrastanu näitä keskustelupalstoja, mutta nyt on ihan "koukussa" tähän [:D] On niin mukavaa porukkaa täällä ja vaikka välillä vakavoituen näitä vauvajuttujakin joutuu käsittelemään itse kukin niin täällä osataan myös nauraa ja tirskua [:)] Ihanaa!

magenta, joo todellakin aion testailla uudelleen viikonloppuna jos ei pöksyt muutu punaseks. Kenetköhän mä seuraavaksi laittaisin apteekista ostaan mulle sitä testiä kun en ite kohta enää mennä osteleen niitä [:D] No, onneks paikkakunnalla on useampi kuin yks apteekki ni ei tuu naama liian tutuks yhdessä putiikissa....

Nyytti, no sullahan on ollut "hyvä" leffa pyörimässä viime yönä. Kurjaa jos on ryytynyt olo, toivottavasti piristyt päivän mittaan vaikka kyllä se töissä voi aika vaikeeta olla. Mut eikös outojen  unien näkeminenkin voi olla raskausoire...? [:)] 

*kittie, mä oon lukenut myös että km:n jälkeen tulis helposti raskaaksi. Googlasin joskus tyyliin "keskenmenon jälkeen raskaaksi" ja sieltä tuli aika monia keskusteluita aiheesta. En muista löytäneeni kyllä mitään lääketieteellistä faktaa sisältävää sivustoa, mikä harmitti, kun olin itsekin kiinnostunut aiheesta. Mulla on varhainen km huhtikuussa rv5, ja sit tietty toivoin, että tulisin nopeesti uudelleen raskaaksi. No, tulinkin, siinä oli yksi kierto välissä ja sit olin taas raskaana, mutta sekin meni kesken, pari päivää plussauksen jälkeen...Toivon, että kolmas kerta toden sanois ja seuraava sit jatkuisi ihan loppuun asti. Oikein kovasti voimia uuteen yritykseen!

Aamuinen tervehdys teille kaikille! Halusin minäkin tulla sanomaan, että on hienoa, kun keskustelu on näin vilkasta. Pakko aina aamulla avata töissä keskustelusivu ja käydä pitkin päivää tsekkailemassa. Töihin tuolla kaatosateessa ajellessa mietin, että mitenköhän mä pärjään 5 viikon loman, kun vain harvoin pääsen nettiin lukemaan teidän juttuja! [8|]

Katselin tossa äsken omaa minun vau-sivua ja huomasin, että syyskuun kierrosta raskautuessa la sattuisi miehen synttäriin. Mutta mä haluan maalisvauvan!!! [&:]

Ansku81 tosi hyvä toi sun kirjottama diagnoosi, löydän niin itteni siitä välil[:D] Täytyykin kirjottaa se ylös ja laittaa vaik jääkaapin oveen ja lukee se aina kun on huono päivä ni piristyy varmasti kummasti[:D]
*Kittie mäkin oon kuullu et raskaaksi tulo olis helpompaa km.n jälkeen mut se mun neuvola täti sanoi että sen takia kannattais odottaa jos sinne on jääny jotain höttö limakalvoa km.stä niin seuraavan raskauden kestäminen voi olla vaakalaudalla ja tulla helpommin uudestaan keskenmeno. No mut toivotaan nyt et meil molemmil olis kunnolla päässy uusi "alusta" vauvaa varten kasvamaan ja saatais plussat heti ja kaikki menis ens kerralla hyvin!!
Nyytti mul oli ekas raskaudes kans ihan outoja unia et se oli kyl mul ainakin yks oire joka kesti koko raskauden ajan, et toivotaan sen olevan hyvä merkki [:)] Ja viime yönä mä näin hyvän oudon unen, näin et menin synnyttään mut en kerenny miehelle soittaan et olis päässy mukaan synnytykseen ja pääsin heti vauvan kans kotio sen jälkeen ja se oli yllätys sit miehel et oltiin saatu pieni ihana poika vauva, sil oli sit siin unes vie päällä vaaleen sininen body mis luki Isin kulta, hih toivottavasti tää tarkottaa munki kohal hyvää[:)]

Ihana uni sulla Mirella [:)] Toivotaan tosiaan että se on hyvä enne! Voihan se minullakin olla että nuo wammaunet jotain meinaavat, hope so! Nyt vaan taas vähän hämmentynyt ja levoton olo..aamupäivällä tuli taas pariin otteeseen rusehtavanvaaleanpunertavaa(wordmoster!) papruun pyyhkiessä..Toivottavasti ei tarkota mitään kurjaa, tai ole alkua millekkään ei toivotulle![:o]
Onko se muuten ihan fktaa vai mututietoa että menkat alkaa aina 14pvää oviksesta? Jos siihen luottaisi nimittäin niin menkkojen pitäs alkaa vasta ens tiistaina, eli tää ei vois olla menkkoja enteilevää "vuotoa", ja se kyl vähän rauhottas mieltä [:D] 
Eilen oikein nauratti ku nukkumaan mennes tuli mieleen testata nännisituationin ja arat oli [:)] Jotenkin koomista puristella tai hiplata tissejään ku ukko koisii vieres[:D] Ja sit ku siitä rauhottunu ni piti viel uudestaa kammeta sängystä pystyyn ja käydä tarkistamassa tuo kierto vielä, kyllä se suht tasasena on nyt molemis kierrois ollu eli se 28-29 pvää.. eli ei tekis mieli uskoo et se nyt sit oiskii reilusti lyhyempi..kun ei siit oviksestakaan oo kun 9 pvää. Voikohan tää niukka "vuoto" olla normaalia vaan? kun ei sitä ees vuodoks voi kutsua oikee,oisko pyyhkäsykauhistus parempi sana?[:D]
Auttakee ja rauhottakee minnuu!![;)][:D]

Nyytti: Kuulostaa ainakin lupaavalta raskaudelta tuo sinun kuvauksesi... Viikon päästä varmaan saat jo testatakin ja silloin asia viimeistään selviää!? *pitelee peukkoja ylhäällä*[;)]

Itse laskin juuri päiviä ja vielä olisi neljä yötä, että voisi testata...tosin mulla ei ole ollut mitään pieniäkään vuotoja. Ainoastaan mahassa pientä kipuilua. Ennen edellistä raskauttani (joka päätyi keskenmenoon [:(]) viikkoa ennen menkkojen alkamispäivää oli sellaiset "kuukautiskivut", ettei koskaan aiemmin...silloin ne kivut osoittautuivat kuitenkin pieneksi ihmeeksi. Tämän kertainen kipu on paljon lievempää, joten en odota liikoja testin tuloksista.

Nyytti kyllä tuo kuulostaisi kiinnittymis vuodolta,kun alkio "porautuu" paikalleen,voi olla juurikin tuota todella niukkaa kiinnittymis vuotoa ja kiinnittyminen pitäis juuri tapahtua noin viikon jälkeen ovulaatiosta/hedelmöittymisestä heh mähän oon melkein valmis vaikka neuvola tädiksi äitiys neuvolan puolelle,kun oon niin paljon tutkinu näitä asioita, pitäisköhän vaihtaa alaa [:D] 

Tervehdys!

Mä tosiaan oottelen alkaako menkat (toivottavasti ei) noin tän viikon sisään. Tänään tein ekan testin ja se näytti negaa [&:] Aattelin tehä toisen testin ens viikon alukupuolella ellei menkaat ala sitä ennen.

Me ollaan lähös reissuun ens kuun alus ja jos nyt ei onnista ni meijän pitäis heilutella peittoja just siel reissus. Sinne lähtee muitakin ihmisii mukaan ni en oikee tiiä kuin siel pystyy hommaileen. Sitä oon miettiny et kuinka se vaikuttaa jos yrittää kännissä lasta? Mä tiedän varmasti et siel ryypätään ja kunnol ku meiltä jo kysyttiin kuinka paljo halutaan juotavaa mukaan. Varmasti ne ihmettelee jos ei juoda!
Tää on niin ärsyttävää ku tuntuu et aina osuu joku meno h-hetkelle. [:@] Enkä haluu jouda tämmössees tilantees.
Mun isä lähtee mukaan. Jos oisin ees sillon jo raskaana ni voisin sanoo isälle etten siitä syystä juo ollenkaan (eikä hän sais lupaa kertoo muille, on hyvä pitään salaisuuksia) Mut jos vast yritetään ni en haluu kertoo.

terppa! tuli tosta nopan tekstistä mieleen vaan kun hän kirjoitti että " jos vasta yritetään, ni en halua kertoa."

kui moni teist on kertonu ja kelle, että meinaatte yrittää lapsia? :)

meil on sillee et mun äiti tietää etten syö pillereitä enää, ja oon sanonu sille jo tässä vuoden ajan, että saattaa siitä tulla mummeli lähiaikoina ;D ja sit tietää pari tärkeintä ystävää..

palaillaan! :)

noppa, sama ongelma mullakin: jos testi ei tässä kuussa näytä plussaa niin seuraavat hedelmälliset päivät osuu ajankohtaan, jolloin ollaan reissussa ja meidän mukana on mun 11-vuotias kummityttö, joka yöpyy samassa huoneessa! [:@]

magenta, siskoni tietää ja pari ystävää. Äidille mainitsin jotain viime talvena, mutten ole nyt asian ajankohtaistuttua muistuttanut. Parempi vaan, kun ei moni tiedä niin ei tuu siitä paineita.

Kiitos viesteistä, toivotaan nyt tosiaan parasta, että tää olis vaan kiinnittymisvuotoa [:)]
Normitesteillä taitaisi olla viikon päästä hyvä ajankohta testata, mut niin malttamattomaksi on olo käyny et harkitsen tässä jo apteekissa käyntiä ja jonkun varhaisessa vaiheessa näyttävän testin ostoa, vaik päätin etten hötkyile yhtään![:'(][:D]  muttakun muttakun..luin jostain että kiinnittymisen jälkeen alkaa jo se raskaushormonitaso nousta ja tätä pikku vuotoa ollu nyt 3 päivää, pari kertaa päivässä paitti eilen vaan kerran..tekis mieli testaa jo vkl :D

Mä en ole kertonut monellekkaan tästä yrittämisestä, kaksi läheistä naispuolista ystävää vain tietää.
samalla kävi ilmi että toinen heistä on myös miesystävänsä kanssa asiasta keskustellut! Oispa ihanaa jos sais samoihin aikoihin hyvän ystävän kanssa perhettä perustaa[:)]  Hänen miehensä vain, joka itse lapsista alkoi puhumaan on  tiukasti sitä mieltä että 3kk pitää olla polttamatta ennenku alkaa ees yrittämään. Eli niil taitaa kyl vähän kestää viel ennenku hommiin pääsevät heh
Sanoin kyllä tälle ystävälleni että itse lopetan polttamisen sillä hetkellä kun plussan saan enkä mitään stressejä tuollaisesta ota :)

Mun yks hyvä ystävä on ainut joka tietään et yritetään kun on ite samassa tilanteessa.

Olen kertonut vain kahdelle ystävälleni, että yritystä on. Niin juu ja mieheni tietää myös! [;)] En ole halunnut kertoa muille, ettei tosiaan tule suorituspaineita. Kuitenkin aina kattelisivat siihen malliin, että joko pyöristyy. Uskoisin, että se on iloinen uutinen lähipiirille siinä vaiheessa kun/jos tärppää, koska tilausta on tullut. [:D] Pidetään nyt vain toistaiseksi omana tietonamme...

Meillä tietää yksi tuttavapariskunta, he pistivät omaansa alulle noin 1,5v joten on mukava jakaa ajatuksia jonkun kanssa joka ymmärtää tilanteen[:)] Yhdelle työkaverille olen kertonut ympäripyöreästi että en syö enään pillereitä, lapsi tulee sitten jos on tullakseen.. Äidille olen kertonut etten syö enään pillereitä, ei ole sen kummemmin asiasta kysellyt, ilmeisesti hienotunteisuudestaan vaikka kyllä varmasti tietää mistä on kysymys[:)] ei sitä kovin monelle halua kertoa, ahdistavaa kun ihmiset alkaisivat kyselemään, on jo ihan tarpeeksi itsensä kanssa olemisessa[:)] Jos joku kyselee että koskas teille on lapsia tulossa, vastaan vain että "jaa-a, ei voi tietää" ja vaihdan puheenaihetta. Kysymykset tuntuu välillä tosi ahdistavilta vaikka ei kysyjä sillä pahaa tarkoittaisikaan[:(]

Takaisin