Taas on piinapäivät meneillään, menkkoja tai paremmin ei menkkoja odotellaan[:)] Nyt on kp 44 meneillään, hiukka tuo mun kierto heittelee, edellinen oli 36pv[&:] Tiedossa on että ovis oli joskus 22-24pv tienoilla. Kävin labratesteissä 22pv, kilpirauhasen takia joka oli onneksi ihan normaali, katsoivat tuolloin myös hormonien tilanteen ja neuvolan lääkärin mukaan oli juuri ovis tulossa. Joten oviksesta olis nyt tulossa se 14pv, nyt sitten odotellaan tuleeko menkkoja vai ei. Rassaava kun on näin pitkä kierto, harvoin edes mahdollisuuksia raskautua[:(]
Neuvolan lääkärin kanssa sovittiin että odotellaan marraskuulle, jolloin tulee vuosi yritystä täyteen ja katsotaan tilannetta sitten uudestaan. Kaikki kun tuntuis olevan kunnossa, ainoastaan tuo kierto on pitkä ja hyvin vaihteleva.. Mahdollisuus raskautua on noin kerran puolessatoista kuukaudesta, jossa ajassa yleensä on "normaali" kierrolla kaksi mahdollisuutta.. Huoh.
Olen koittanut pysyä poissa täältä, mutta kummasti on pakko käydä kurkkimassa muiden kirjoituksia vaikka ei itse kirjotteliskaan[:D] Koitan vain kovasti työntää nämä vauva-asiat ajatuksissa kauemmas, vaihtelevin tuloksin.. Jotta ei tulis stressattua niin kovasti asiasta. Parin viikon päästä olis kesäloma, tiedossa hääjuhlat ja Lapin reissu, hieman muuta ajateltavaa[:)] Vietämme vasta nyt sukulaisten ja ystävien kanssa hääjuhlia. Menimme viime kesänä naimisiin kansanpuiston näkötornissa intiimisti, paikalla oli vain kummankin vanhemmat todistamassa..
Olen koittanut tulkita olotilaan, ei mitään merkkejä menkoista tai raskaudesta. Yleensä ennen menkkoja vatsa on ollut kovin kipeä, nyt ei mitään. Pari viikkoa sitten oviksen aikaan, tunsin terävää kipua alavatsassa, ilmeisesti ovis kipuja. Luulin tuolloin että menkat olisivat tulossa, en vielä ollut kuullut että oli vasta ovis aika meneillään tuolloin. Tämä on ensimmäinen kerta kun olen tuntenut jollakin tavalla oviksen.. Suuria toiveita elättelen ettei niitä menkkoja tällä kertaa tulisi[:)] On vain niin outoa, luulisi olevan jotain oireita, joko menkoista tai raskaudesta.. Mutta kun nyt ei vain tunnu niin miltään, muissa kierroissa olen kuvitellut itselleni vaikka mitä oireita[:D] Huoh, täytyy vaan odotella..
Meillä koitetaan mennä raskautumisen kanssa mahdollisimman luomusti[:)] Eli ei olla käytetty ovistestejä, mitattu lämpöjä tai alettu syömään mitään sen enempää mitä ennenkään. Itse laskeskelen kiertoa, josta tosin on vaikea tulkita koska ovis on kun vaihtelee niin paljon. Vitamiineja popsin säännöllisesti ja syön ylipäätänsäkin paljon hedelmiä ja kasviksia. Miestä joka ei taas kasviksia paljoa syö olen jo koittanut pidempään saada syömään vitamiineja, meinaa vaan unohtua aika usein[:)]