joko nyt onnistaisi

Vähän uskomaton fiilis vielä tuosta tuloksesta vaikka sitä odottikin ja epäili plussaksi. :)
Miehestänikin huomaa kuinka ylpeä ja tyytyväinen hän on asiasta.

Kiitti kaikille onnitteluista... nyt vaan toivoo että kaikki menisi ok!
Todella nopeasti se loppujen lopuksi tärppäsi, kun jo toisella kierrolla vaikka tuo hormoonikierukka olikin jo 11 vuotta.
Kannatti se jokapäiväinen peittojen heiluttelu :))

Tsemppiä kaikille muille ja toivon kaikille teille jaksamisia jotka ovat sen keskenmenon joutuneet kokemaan.... itsekkin sitä pelkään, mutta yritän ajatella positiivisesti.

Muuten... mulla ei muistaakseni ollut näin kipeänä selkä koko ajan nuorempana, kun odotin noita tyttäriäni ja muutenkin oireet on aivan erilaiset! :)
Edelleen saa hypätä pissalla ainakin tunnin välein ja alavatsakin kipeänä välillä... mutta eikös se ollut normaalia alkuraskaudessa tuo kuukautiskipujen kaltainen tunne?

Niin ja tuohon on kommentoitava myös että ei 30v ole vielä liian vanha saamaan lapsia... olenhan minä jo 34 ja pian täytän 35!

Aurinkoista iltaa kaikille!

Kiitokset kaikille onnitteluista [:D]

Pakko oli jo tänään soitella neuvolaan aikaan, vaikka olinkin päättänyt yrittää ottaa rauhallisesti tän alun. Mut ei sitä vaan voi. Liian innoissani olen. Olo on ihan erilainen kun sillon joulukuussa, mikä on toivon mukaan sitten hyvä asia kun se raskaus meni kesken. Nyt yritän olla turhia ressaamatta ja nautin olostani. Ja odotan tietty että tämä alku menisi nyt nopeasti ohi!!!

Huvittavaa, että juuri silloin, kun peittojen heiluttelu oli jäänyt todella vähäiseksi niin tärppäsi. Ei sitä näköjään koskaan voi tietää, milloin se osuu oikeaan aikaan.

Ei muuta kun plussatuulia kaikille [;)]! Toivottavasti teistä saadaan vielä porukkaa tuonne maaliskuun odottajiin!

Ihania uutisia täälä! [:)] Onnea nyt matkaan plussanneille. Perästä tullaan me muutkin haaveilijat, eikö vain? Työn alla ainakin. [;)]
Täällä on tämä hiljainen hetki, kp 19 ja ei oikeen mitään tuntemuksia. Onneksi kaikenlaista hommaa on riittänyt niin ei tarvi olla koko ajan tutkiskelemassa ja hutkiskelemassa nippaileeko ja nappaileeko...

Ihanaa, onnittelut jaamaria ja mimu!!![:D] Aivan mahtavia uutisia! Mulla olikin jotenkin hyvä kutina jaamaria noista sun oireista ja epäonnistuneista testeistä. [;)] Tervemenoa odottajien puolelle! Ja tervetuloa uusille, toivottavasti olette tällä palstalla vain hetken! [;)]

Voi itku *kittie... [:(] Otan osaa ja toivotan kovasti onnea tulevaan. *lämmin rutistus*

Tänne on kyllä tullut taas ihan kauheasti viestejä kun on ollut viikonlopun reissussa... Mulla meni tosi kauan ku kahlasin kaikki läpi. Mutta kiva tosissaan kun foorumi on aktiivinen! [:)] Täällä saa mukavasti vertaistukea. [:)]

Nyytti, joko vihlonta helpottaa? Mulla oli monta vuotta sitten samantyylisiä oireita, sattu ja vihlo ja alapäätä kutitti. Ihmettelin että minkä hyppykupan olin onnistunu saamaan...[:-] Tai aluksi ajattelin että hiivatulehdus vaan muttei mitkään apteekin lääkkeet auttanu. Lopulta sitten varasin ajan lääkäriin ja hiivatulehdushan se oli mutta oli jotenkii niin ärhäkkä ettei käsikauppalääkkeet kuulemma ollu riittävän vahvoja ja tulehdus oli sitten levinnyt jo munasarjoihin asti. Sain jonkun hevoskuurin lekurilta ja olo parani. Harmitti vaan kun olin käyny jo silloin ku oireet alko (pari kuukautta ennen ku sain diagnoosin) terkalla valittamassa asiasta mutta se ei oikein ottanu mua todesta. Aattelin että ehkä sitten vaan kuvittelin ne oireet.[8|] Mutta lopulta olin niin kipee että oli pakko varata aika lääkäriin. Nyt aina välillä miettii että olisko se tulehduskin voinu turmella mun munasarjoja ja raskautuminen olla helpompaa jos olisi ajoissa hoidettu. Että kipin kapin vaan lääkäriin jos vielä jatkuu. [&:]

silveri, varaa vaan se matka ni aivan varmasti pamahdat paksuksi. [;)] Mäkin tässä suunnitelen kaikkea puuhaa ensi kevääksi/kesäksi jotka olis sitte ihana joutua perumaan onnellisen yllätyksen takia. [;)] 

Loppuviikosta lähdetään viivästyneelle häämatkalle pupuilemaan pariksi viikoksi. [:)] Tosin mä oon kyllä aika varma että mulla alkaa menkat siellä reissussa eikä ovulaatiosta oo ainakaan tietoakaan. [:-] Mutta ei anneta sen häiritä. [:)] Ihana kuitenkin päästä oman rakkaan kanssa lomalle kauaksi kaikesta arkisesta. [:)]  

Muistakaa tytöt vanha pohjalainen sanonta: väkisinmakaaja ei jää koskaan ilman. [:D]

Ansku81; kyllä pientä juilintaa on edelleen munasarjojen kohilla varsinkii,mut ei niin pahaa et oisin huolestunu, ainakaa vielä. Kp 22 menossa, jos menkat alkaa normaalisti ens viikolla ja masupipi jatkuu ni sit varaan ajan lekurii. Mulla on tuolla alavatsassa kiinnikkeitä kun nuorena leikkauksen jälkeen suolisto tulehtui, se aiheuttanut kramppeja viimoset 13 vuotta, mut tää ei kyl oo sitä, ne kivut tunnistan liian hyvin heh. Kiitos neuvostasi ja noudatan sitä kyllä jos tää jatkuu! Ja kiitos kun taas sai nauraa sun kevennyksille [:D]

Jaamarialle onnet kun sait kaipaamasi vahvistuksen, nyt se on vaan uskottava [:)][:)][:D]

moi

Mua harmittaa ku ei oo oikeen mitään oireita et ois raskaana. Tänään on vissii kp 29 joten tälle viikolle oottelen tuleeko menkat. Ainut mikä mul on ollu ni ajoittainen vatsa kipu muutaman päivä aikana. Menis nyt nää päivät nopeesti ni pääsis testaileen[:)]

Tsemppii meille jotka yritetään[:D]

Iltoja!

Voi Ansku81, tuo on just kauheeta; miettiä, et oisko voinut vaikuttaa, jos ois jonkun asian tehnyt joskus toisin ja vaikuttaako joku tietty juttu nyt epäedulliseen suuntaan... Jos ois ajoissa hoidettu hiivatulehdus jne... [:@] Mut mitäänpä se ei auta eli täysin turha jossitella! Niin ja by the way - mahtavaa häämatkaa!! Sehän on mitä mainioin tilaisuus raskautua - mutta unohtakaa se raskauspyrkimys loman ajaksi ja keskittykää viettämään aikaa kahdestaan! Ja vaikka ne menkat sit alkaiskin, niin sit voitte keskittyä lomalla siihen rentoutumiseen ja stressin karkotukseen, joka taas tekee hyvää ajatellen matkan jälkeen seuraavaa ovista! [:)]

Mulla ois kans menkkojen tarkoitus alkaa lauantain kieppeillä, mut pakko ois kokeilla testata jo torstai-iltana, kun pe ois viikonloppureissulle lähtö ja siihen sisältyy myös tilaisuus, jossa alkoholia ei pystyne normaalioloissa välttämään... [&:] Yhtään ei kyllä raskaanaolevalta tunnu, joten tuskinpa vaan, mutta ei kyllä tuntunut viimeksikään oikein miltään... Et noppa, ei ne oireetkaan ole aina välttämättömiä, voi silti olla raskaana...! [;)]

No jos käy niin et viikonloppuna alkaa menkat, niin sit ainakin seuraava ovis ois sopivasti kesäloman alussa ja mukavaa ohjelmaakin siinä tiedossa, joten toivottavasti silloin ois olosuhteet parhaimmillaan... [:)] Onneksi mulla on niin lyhyt tuo kierto (24-25), et menkkoja ei ehdi kauan surra, hyvä kun ehtii menkat kunnolla loppumaan, niin uusi yritys on jo ajankohtainen![:D]

Niin, ja vielä: Jaamaria ja mimu: Onnea aivan mahdottomasti!! N i i n hienoa kuulla tällaisia uutisia! Kasapäin vauvaliimaa lähtee pikapostina teille molemmille - pitäkää hyvänä masujanne!

Kiitos edelleenkin kaikille onnittelijoille!!

Ja uskon että tässä muutama joilla olisi testausaika käsillä saavat myös iloisia plussauutisia.... juhannustaikojen hedelmää poimitaan :))

Ei malttanu pysyä pois täältä... lähdössä töihin ja just suihkusta tulleena kuivattelen itseäni.
Alkaa pikkuhiljaa nuo vatsakivut helpottamaan ja viime yön nukuin sikeästi kuin vauva.... pitkästä aikaa!
Mutta jatkuva alaselkäkipu vaivaa edelleen, mutta kaipa sekin helpottaa jossain vaiheessa hetkeksi.

Plussatuulia kaikille!!

Huomenta!

Nyytti: kiitos, johan tässä on rv31 menossa... kävin siis kommentoimassa tuota tatska-asiaa tuolta odottajien puolelta... tai sitten sekoitit nimimerkkini jokun toisen plussautuneen.

Plussatuulahduksia toivon teille kovasti!

Maajo

hih..Jaamaria piti kirjoittaa mut näköjään sun nimi pukkas väliin[:D]
Huomenta vaan kaikille!
Täällä aamu alkoi ripulilla..jälleen,sama homma eilen[:'(] Ei taaskaan ollut yhtään sellainen hätä kun aamupissille menin mut jotain toi massu temppuilee..
Naama on ravanen ku sanonko mikä ja paria näppyä pukkaa..ja mul ei oo ees teininä ollu finnejä. Äsken kun uudelleen veskissä kävin ni huomasin pientä vaaleanpunaista"limaa" pyyhkiessä..voisiko se olla sitä kiinnitymis"vuotoa"??
Hitto ku alko jänskättämää!!![:-]
edit: niin ja ovis oli siis tasan viikko sit tiistaina.
No ei auta ku seurailla tilannetta ja alkaa sutimaa itteesä työkuntoo, mukavaa päivää kaikille![:)]

Plussaonnittelut Jaamarialle ja mimulle : )

*kittielle halaus ((())))

Täällä meneillään kp20 eli ensi viikolla ehkä testailua, ellei menkat ala. Parissa edellisessä kierrossa menkat on alkaneet niin ajoissa (kp25) että en ole edes ehtinyt ajatella testausta. Tässä kierrossa mielestäni yritys osui paremmin kohdalleen ajatellen kierron pituutta, mutta ei kyllä mitään oireita ole eli ehkä pitäisi varautua pettymykseen. Masentaa kyllä sekin, että tuo vyötärönseutu oikeasti näyttää siltä että olisin raskaana, kauhea turvotus päällä ja jos ei se tuosta laske ja menkat ilmaantuvat, niin pitänee jotain pientä dieettiä alkaa pitämään kun housut puristaa niin pahasti. Mutta sekään ei sitten taas ole hyvästä yrityksen kannalta...

Mulla alkaa 4 viikon loma perjantaina ja ajattelin että jos ne menkat sieltä tulee, niin ottaa sitten loman rennosti ja olla stressaamatta yritysajankohdista.. saa nähdä onnistuuko.

Jaamaria, ihanaa, kun plussa vahvistui! Onnea!!!

ansku81, pitänee lomalla alkaa kovasti suunnitella ensi kesän reissua mamman kanssa niin jospa se toimisi. Sitäpaitsi jos tärppää pian me päästään kolmestaan matkalle [8|]

Mullakin on otsassa kamalasti finnejä ykskaks ja alaselkä kipeenä. Taitavat vaan finnit johtua viime viikon helteistä ja selkä on muuten jumissa. Onneksi on hieroja ensi viikolla. Tässä tulee ihan vainoharhaiseksi oman kroppansa kanssa, kun on koko ajan aistivinaan jos jonkinlaista tuntemusta. [8D]

Lila, mulla on kans tuo housujenkiristysongelma. Oon tosin laihtunut jo useita kiloja vuoden vaihteesta, mutta mun piti olla tässä vaiheessa monta kiloa laihempi! Jos menkat alkaa parin viikon päästä niin onpa sitten taas vähän lisää aikaa karistaa kiloja... Mulla alkaa kans loma perjantaina, 5vko. Yritetään lomalla rentoutua ja unohtaa vauvapaineet, eikö! [:)]

Heips taas!
Ja tervetuloa oikein paljon kaikille uusille!![:D]
Mulla on nyt sitten ihan raskaana oleva olo taas..ja mietin että olisiko se vkn.loppuinen kamala vatsakipu voinut olla kiinnittymis kipua?!? Kun ei me sitten maltettu olla ilman tässä kierrossa vaikka neuvolasta niin neuvoivat..Ja nyt kun rupesin kalenterista kattomaan ja muistelemaan niin se vois olla että just silloin viikko ennen kipuja peittoja heiluteltiin ahkerasti pitkän tauon jälkeen jopa neljä kertaa päiväs, hih [:)](Anteeks näin yksityiskohtanen kertominen)[:)]
Mut eiks sulle *Kittie taas sanottu että heti voi alkaa yrittään?? Kummallista kun lääkäreiltä tulee aina eri ohjeita... Ei mul siis mitään oireita oo mut nyt on just sellanen hyvä erilainen fiilis..[:)] En kyl uskalla vie testiä tehdä koska pelkään uutta keskenmenoo, mut aika näyttää jospa minäkin pääsisin tuonne maaliskuun odottajiin..

*Mirella* toivotaan, että mahdollisimman moni meistä pääsee maaliskuun odottajiin. Kävin taas lueskelemassa sitä palstaa ja sinne tekisi kovasti mieli! [:)]

Toivotaan todella![:D] Mäkin oon välil käyny sie kurkkimas mitä sinne kuuluu ku niin moni "tuttu" täältä on sinne siirtynyt[:)] Ja meillä on niin hyvä yhteishenki ollu tää et haluais jatkaa samal porukal sie puolel. Kaikille plussatuulia kovasti toivotaan![:D]

Itse en ole vielä uskaltautunut edes kurkkimaan odottajien puolelle. Siinä vaiheessa varmaan jos joskus edes haamut näyttäytyisivät. [;)]
Voi kun aika matelee... Ensi viikon puolessa välissä on tiedossa joko menkat tai testausta. [:)] Toivotaan jälkimmäistä! Mut kyllä odottavan aika on pitkä... Mitenhän lie siinä vaiheessa jos (ja kun!) raskaana odottelee sitä syntymää. Onneksi on tällaisia paikkoja, jossa voi purkaa odotuksen patoutumia - oli ne sitten millaisia tahansa. [:)]
Mirellalle ja Nyytille peukkuja!

Mirella, totta, lääkäri sanoi, että heti kun vuoto vaan loppuu, niin uutta yritystä vaan kehiin :) Riippuu tietenkin myös siitä, koska tuntee olevansa henkisesti valmis...Meillä ukko sanoi, että voidaan aloittaa heti, kun olen itse valmis :)
Nyt on n.viikko keskenmenosta, ja vuoto on lähes loppu(eilen päivällä on tullut viimeeksi)..
Ehkä sitä vois sitten kohtpuoliin heilutella niitä peittoja ;)

Ja toivotaan Mirella, että pääset tuonne maaliskuun odottajiin[:)]

*Mirella* ja Nyytti, täälläkin pidetään peukkuja pystyssä - elätte jännittäviä aikoja :) Meitsillä myös tuollainen "ihan raskaana oleva olo" niinku Mirellakin kirjoitteli [:)] tosin sen lisäksi, että olo on vaan erilainen on myös olevinaan jotain oireita (tissit isona ja mahaa nippailee menkkamaisesti). Kp 31/28  menossa ja menkat silti loistaa poissaolollaan. Kp 29/28 testi oli nega, äsken soitin ukolle, että paas tuoden mulle testiä apteekista kun palaat kaupungilta :)

Pettymyksiin on tottunut jo kyllä, ja noitten kahden varhaisen km:n jälkeen seuraava paniikinaihe mahdollisen plussan jälkeen olis varmaan se sama mikä monilla muillakin - että kaikki menis hyvin. No, tulis ny se plussa ekana [:)]

Lila ja Silveri, nauttikaa täysin rinnoin alkavasta lomastanne. Jokos Silveri sai pidettyä miehelle sen kertaustunnin siitä kuinka lapsia tehdään, niinku tossa aiemmin uhkailit ;) ? Lomasta tuli mieleeni, että ittellä oli just neljä viikkoa lomaa ja oltiin matkoilla...ja kuinkas ollakaan, nyt tosiaan niitä menkkoja ei kuulu. Eli jotain vaikutusta kai sillä oli, että pääsi kunnolla relaamaan - tiedä sitten oliko vaikutus hyvä vai huono lapsentekomielessä, mutta kumminkin. Toivotaan siis, että Lila ja Silveri palaavat lomaltaan ilouutisten kera!

Onko teillä muuten miehet kärryillä siitä, että missä vaiheessa kiertoa mennään eli laskeskeleeko nekin noita hedelmällisiä päiviä [:)] ? Mä en oo kertonut kun vasta aina jälkikäteen, että ai niin viime viikolla muuten oli taas NE päivät...ihan vaan siksi ettei sit tuu niitä suorituspaineita. Itse kyllä laskeskelen joka kierto [:D] mutta onneksi on muutenkin aktiivista makuuhuoneen puolella ni jos nyt joskus unohtuisi ne hedelmälliset päivät mielestä (no ei varmana unohdu tää asia joka on koko ajan mielessä) niin ehkei se olisi niin kauhee "moka".

*kittie, hyvä että vuoto alkaa olla lopuillaan ja pääsette uuteen yritykseen. Aika ihanasti sun mies sanonut, viitaten tuohon "voidaan aloittaa heti kun sä olet valmis". Jotenkin suloista, ihana kuulla varmasti oman kullan suusta, että se ajattelee sun parasta (tokihan ne siis ajattelee mutta jotenkin on vaan kiva aina kuulla se tai silleen...ehkä tiedätte mitä ajan takaa).

Plussatuulenpuuskia meille kaikille!

Heippa!

Täällä uusi kuumeilija mukaan joukkoonne.. pikaisesti selailin aikaisemmat viestit läpi ja totesin mielessäni etten halua tällaisesta joukosta jäädä pois!
Ihanaa kuinka elätte mukana toisten iloissa ja suruissa!

Pahoitteluni ja jaksamista kaikille km kokeneille.. Monet teistä tuntuukin olevan jo suunnannut katseita tulevaan!
Menkkojen yllättämille jaksamisia ja parempia plussa tuulia seuraavalle kierrolle.
Ja tsemppiä plussaa odotteleville ja Onnea niitä saaneille..!

Taustastani yritän kertoa lyhyesti..
olen pian 24v ja avomieheni pari vuotta nuorempi. Pari vuotta sitten lopetettiin ehkäisy ja annettiin lapselle mahdollisuus tulla, ei siis erityisemmin yritetty,vaan ajateltiin että jos tulee jos on tullakseen. No se päättyi siten että kovien vatsa kipujen saattelemana menin päivystykseen ja löytyi munasarjasta kysta. Koska siinä ei ultrassa näkynyt mitään pahanlaatuisuuteen viittaavaa, jouduin odottelemaan 1/2v että poistuisi itsestään, ei poistunut joten leikkausjonoon. Leikkauksessa diagnosoitiin myös endometrioosi..

Nyt takana 1 yk ja kuukautiset myöhässä ehkä 3-5pv. selkeitä raskautumiseen viittaavia oireita ei ole, tai siis kaikille "oireille" löytyy myös yksi tai useampi muukin selitys. Myöhästyminen voi olla ihan siitä johtuvaa (ja tähän enemmän uskon) että keho elää edelleen pilleri rytmissä joka mulla oli 3 liuskaa peräkkäin ja tauko. viimeinen pilleri kierto oli tosin kaksi liuskaa ja sen jälkeen tuli niukka tyhjennys vuoto.

Viikonlöoppuun saakka aion odotella testaamista jos vuotoa ei näy, koska asumme miehen kanssa viikot eri kaupungeissa työni vuoksi ja tahtoisin että mies olisi siitä mahdollisesta plussasta alkaen mukana raskauden "tärkeillä etapeilla" ja negakin olisi helpompi käsitellä kun sais sen puhuttua heti sen pettymyksen pois. Voihan kuitenkin olla että hän marssittaa minut apteekkiin testiä hankkimaan kun tarpeeksi asiasta puhelimessa höyryän.

Niin ja tällä yrityksellä ihan turha haaveillakkaan että voisi ajatella että tulee kun on tullakseen.. tuttu tunne varmaan monille... ANTEEKSI YLI PITKÄ SEPUSTUS!!muutaman päivän olen jo yksikseni "poikamiestyttö kämpässäni" näitä asioita mielessäni pyöritellyt, kun ei puhelimessa viitsi miehelle niin kauheasti avautua, vaikka hänkin on todella mukana yrityksessä ja hänen aloitteesta nyt yritelläänkin.

Takaisin