joko nyt onnistaisi

Heippa taas!

Ja uusille oikein paljon tervetuloa!! Tottakai joukkoomme mahtuu lisää kuumeilijoita [:)]
Tein tänä aamuna testin ja näytti negaa ...prkl!! [&o] Nyt sitten pitää odotella menkkojen alkua kun ovat jo myöhässä.
Taitaa toi hormoonikierukka sotkea vielä mun kiertoa. Jos ei ala muutaman päivän sisällä niin sitten pitää testailla uusiks. Kyllä vatsaa polttaa ja kivistelee joten luultavasti alkaa menkat myöhässä[:(]

Tervetulot kaikille uusille! Ja kyllähän tänne joukkoon varsin mahtuu, the more the merrier!

Kylläpä, selene, kuulostaa kihelmöivän "hyvältä" nuo sinun oireet! Toivotaan, että keho ei tosiaan keksis omiaan vaan toimis nuin ihan siitä oikeesta, ihanasta syystä!

Tähän miesten suhtautumisasiaan, mie en ees yhtään tiedä, miten minun mies suhtautuu tähän ns. lapsen "yrittämiseen", koska ennen tätä kesken mennyttä raskautta päätettiin vaan, että antaapa tulla jos on tullakseen ja niinhän se sattui onnistumaan ihan ensimmäisistä kerroista, katsahdin vaan puputtelun jälkeen kalenteria ja tuumin että hmm, saattoipa olla aika hedelmällinen päivä tänään :D Nyt sitten ois niin kiva jatkaa samaan malliin mutta vaikka kuinka yritän, niin ei minun oma pää ainakaan enää pysty yhtä rentoon meininkiin, vaan pakosta tulee vähän vilkuiltua kalenteria ja laskettua kaikenlaista... etenkin nyt, kun oon ensi viikolla lähdössä viikoksi pois kotoa, sitten käyn yhden päivän kotona ja sen jälkeen kolme viikkoa taas muilla mailla...(paitsi onneksi veljen häät sattuu sopivasti siihen väliin [:)])

Nooh, toisaalta, niitä ensimmäisiä menkkoja odotellaan edelleen, joten sen suunnalta ei kiirettä ees oo mutta on kyllä ihan saletti, että kun ne ilmaantuu niin sitten yritän kyllä jotenkin järjestellä itseni miehen välittömään läheisyyteen ja hellyyden kohteeksi mahdollisimman usein. Siitä en sitten vielä tiedä, kuinka paljon aion miestä informoida kierron vaiheista... vaikka eipä sillä, näin km jälkeen on varmaan itsellä ihan yhtä lailla arpapeliä se homma. Joten ei kun menoks vaan aina kun suinkin ois vähän pilkettä siihen suuntaan. Alunperin olin teijän juttujen perusteella vakuuttunu siitä, että kokeillaan sitä joka toinen päivä - tekniikkaa mutta luin just tuota etusivun tutkimusta, jossa kehotettiin että eikun joka päivä peiton alle vaan! Toisaalta, näillä minun aikatauluilla taitaa olla ihan hyvä kun painuu peittojen alle aina kun vaan sattuu miestään näkemään. Se hyvä puoli siinä on, että yleensä puputtelu on molemmille kaikkein antoisinta silloin, kun ollaan oltu erossa jonkun aikaa. Vähän niinku vierasta sais ;D Siis ei pahalla, vaan tarkoitan nimenomaan sitä kaukaisuuteen jäänyttä uutuuden viehätystä joka antaa hetkeksi ihan taas uutta sähköä meininkiin. Ja eikös jossain sanota, että molempien tai etenkin naisen aito mukana olo vaikuttaa hedelmöittymisen onnistumiseen positiivisesti.

Toinen asia mikä takuulla auttas, ois että unohtas tämän sivuston, unohtas koko yrittämisen ja antas mennä vaan ja joku päivä alkas vaan tuumia että millonkas ne on ollu viimeks kuukautiset ja hmm, kylläpäs alavatsaa turvottaa ja vähänhän tuo on etova olokin. Mutta kun ei vaan pysty. Ja onhan tää kertakaikkiaan niin mukavaa höpistä täällä teidän muiden kanssa ja jaksaa näitä hassuja, itselle aivan uusia ajatuksia [:D]

Wilhelmiinalle ja Selenelle lämpimästi tervetuola minunkin puolestani mukaan![:D]
Jaamaria, harmi kun negan sait[&o] ja todella paljon onnea seuraavan kiertoon!!
Meillä on molemmilla kerroilla kun ollaan ruvettu yrittämään lasta mies tehnyt aloitteen ja sanonut että joko nyt olisi meidän aika, mutta sekin on kyllä muuten sellainen perus suomalainen mies joka ei kaikista asioista osaa kovin avoimesti puhua..pelkää kai että sanoo jotain väärää vahingossa kun aika tulinen luonne itse olen ja tunteet menee välillä vuoristorataa vaikka en raskaana olisikaaan..heh..no en tiä..[:)]
Mutta kyllä sen siitä huomasin ennen kun sain km.n se oli ihan innoissaan ja silitteli mun masua et sieltä tulee varmasti nyt poika kun esikoisestakin arveli että tyttö tulee ja niinhän tulikin..[:D]
Et välttämättä kaikki miehet ei osaa jotenkin puhua raskauden yrittämisestä, vaan avautuvat vasta sitten kun plussa tulee ja varsinkin kun vatsa rupee kasvaan ja liikkeetkin miehelle tuntumaan. Meillä esikoista kun odotin loppumetreillä mies aina joka ilta pisti korvan mun masulle ja jutteli vauvalle, se oli niin hellyyttävää ja haluun koha kokee senkin taas uudestaan pian!![:D]
Huh tulipas paljon "sekavaa" tekstiä, toivottavasti saatte selvää mitä tarkoitan, oon vähän huono kirjottaan ajatuksia sanoiks selvästi..[:)]

Ai niin ja tästä mun tänhetkisestä tilanteesta piti vielä purkaa et, eilen kävin vielä verikokeessa et onko raskaushormoonit vielä koholla ja äsken yritin sitten soittaa neuvolaan, mutta eihän se ihminen tietenkää ollu paikalla, ja jätin sit soittopyynnön..[:@] jotenki sekava olo kun tuntuu silti välillä viekin et olisin raskaana kun on etovaa oloa ja muutenkin sellanen olo, vaikka tiedän kyllä et ei sielä masussa enää ketään oo...toivottavasti ne hormoonit olis nyt sit laskenu ettei mihkään kaavintaan tarvis lähteä, ei kyl onneks mitään kipuja enää oo ollukkaan..
Ja alkais ne seuraavat menkat nyt pian et pääsis taas peittoja heilutteleen kunnolla![:D]
Ihmeelistä kun tuntuu et himotkin on vaa kasvanu..[:)] Mies vaan tekee ikävä kyllä pitkää työpäivää ja käy töissä toisella paikkakunnalla että se on arki päivisin aina niin väsynyt et ei kauheesti jaksa sit viikolla innostua..

Voi itku Jaamaria kun oli nega! [:@] Mulla oli jotenkii ihan semmonen tunne että nyt olis kuulunu ilouutisia mut ei sit kuitenkaa, höh. [:-] No ei muuta kun parempia tuulia seuraavaan yritykseen!

Tervetuloa wilhelmiina ja selene! Toivotaan tosiaan selene että nuo ovat niitä oikeita oireita! [:)] Mullakin tosin pillereitten jälkeen kroppa huijas pitkän aikaa raskausoireilla ja aina oli aika raskas pudotus kun tajus että ne olikii vaan noista hormoonimuutoksista johtuvia juttuja. [:-]

Mä en oikeastaan edes muista että kauanko tästä vauva-asiasta on meillä puhuttu... No sillee kaukaisesti jo ainakii kolme vuotta kun ostettiin uusi talo jossa oli "lastenhuone" valmiina mut silloinkii se oli sillee "sitten joskus" asteella. Ja mies rupes tosissaan viime kesänä ehdottelemaan lapsentekoa mutta mä kun olen tämmönen vanhanaikanen ni sanoin että haluun naimisiin ekaksi. Ja näin ollen se sitte hiukan pakotettuna kosi ja häät sovittiin kevääksi. [:)]

Hih, mä niin kuvittelin että tää halutus koskee ihan kumpaakin mutta eilen mies kutsu mua jo väkisinmakaajaksi. [8|] Ei ehkä mikään kaikkein imartelevin lempinimi. [:D] 
Meillä on kaks tyttökoiraa ja toisella on juoksu, joten se on kanssa hormooneista ihan sekasin. Sitte se yrittää koko ajan astua tota meijän toista narttua tai tunkeutua väkisin sen alle, eli meijän koti on ollu tässä viime päivinä semmonen lepakkoseksin näytösareena. [8D] No sitä kovasti yritetään kieltää ku se toinen narttu on ihan pinteessä kun toinen on selässä koko ajan. Eilen sitte olin saunassa ja siinä löylyssä mietin että miten nippailee ilkeesti tonne alavatsaan oikealle puolelle... Ja melkein tipuin lauteilta ku tajusin että OVULAATIO!!! Voisko tää nyt olla sitä?!?  Just eilen valitin etten tiedä koska ovis on ja nyt tää osu aika makeesti siihen kohtaan että saattoipa hyvin vaikka ollakin. Hyvä että kerkesin suihkun ottaa välissä kun jo rynnistin makuuhuoneeseen ennen ku mies kerkeää nukahtamaan. Kiltisti se sieltä unen rajamailta vielä heräili "homman hoitamaan" mutta sitte sen jälkeen kuulin ku se rapsutteli tota meijän parkakoiraa ja suunnitteli että jos ne laittais meijät "väkisinmakaajat" (siis mut ja sen meijän juoksusen nartun) toiseen huoneeseen ni sais nekin joskus nukkua... [:D] Että meillä asuu nyt kaksi kiimasta narttua ja kaks raukkaa jotka yrittää elää niitten kanssa. [:D]

Onneksi viikonloppu menee koiratouhuissa aamusta iltaan ni ei ehdi ihan 24/7 miettiä raskautumista. [;)] Ja ne ilmatkii vähän viilenee vaikkakin mä helteen ystävä olenkin. Aurinkoisia päiviä ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista! [:)]
Mukava päästä joukkoon kuumeilemaan vauvoista [:D]

Meillä mies on suhtautunut vauvan tuloon periaatteella, tulee jos on tullakseen [8|]
Paitsi viime aikoina sitten on tainut hänenkin vauvakuume kasvaa aika lailla kun kertoo minulle mitä hänen työkaverinsa muksut ovat tehneet tai sanoneet [:D] Ja uimarannalla muutama päivä sitten katseli yhden pikkuisen touhuja kun haki sankolla vettä järvestä [:)] Ja joskus silittelee vatsaa ja miettii, joko siellä olisi jotain elämää [:)]
Ja joka kuukaus kun on saanut pettyä menkkoihin, niin mies tulee halaamaan ja sanoo, että kyllä me onnistutaan vielä.

Välillä meinaa vaan usko mennä koko hommaan, ja toisinaan sitten menkkojen alkaminen ei hetkauta mihinkään suuntaan [8|]

Meitähän on nyt monta uutta aktivoitunut samaan aikaan, mukavaa että täällä on paljon viestejä. :-)

Meillä molemmat toivovat kovasti että tärppäisi ja puheenaiheena asia on ollut ehkä liikaakin. Jotenkin nyt tuntuu jos vieläkään ei tärppää (tässä kierrossa on triplattu aktiivisuus, ja pidempään siis kp 7-13 päivinä,aiemmin aktiivisesti lähinnä kp 12-14 päivinä, jolloin olen testannut oviksen kerran ja ollut tuntevinani sen useita kertoja) niin ehkä pitäisi hetki keskittyä ihan muihin asioihin. Itse olisin halunnut lapsen jo paljon aiemmin, niin nyt kuin "viimeinkin" siihen on mahdollisuus niin ei millään malttaisi odottaa..

Tässä kierrossa en oo kyllä nyt tuntenyt ovista, tai jotain ihan pieniä tuntemuksia ehkä oli jossain 8-9 päivän paikkeilla. Mutta oon nin monta kertaa jo kuvitellut olevani raskaanakin, että en uskalla mihinkään tuntemuksiin luottaa. Edellisessä kierrossa olin jo ihan varma, kun otsaan pukkasi urakalla näppylöitä (joita minulla ei ole ikinä ollut, ei edes teininä), mutta niin kai nekin vaan oli jotain hormonien normalisoitumista..  Ahdistaa tuo ylimääräinen vararengaskin vyötäröllä, sitä kun katsoo ei uskoisi että paino on lisääntynyt vain kilolla [:@]  Ehkä sitä on sitten vaan tullut syötyä epäterveellisemmin, kun on ajatellut ettei nyt aktiivisesti yritä laihduttaa yrityksen aikana    Mulla on nyt kp 15, eli hetken saa vielä odotella testausta. Siinäkin mielessä oisi mukavampaa jos menkat olisivat edes myöhässä, kun potentiaaliseen aikaan ollaan lomamatkalla, ja siellä oisi mukampaa ilman niitä ;-)

Tervetuloa Lilallekkin![:D] Tänne tulee kyllä niin paljon viestejä jos on pitempään seuraamatta ettei välillä millään meinaa kaikkia muistaa[:)] Mutta se on kiva kun on vilkas keskustelu ettei tarvitse yksin asioita märehtiä.
Nyt äsken sitten neuvolasta soitettiin ja sanoi että nyt on raskaushormoonit laskenu normaalille tasolle..eli kaikki taas kunnossa mun kropassa.. vielä kun malttais odottaa niitä seuraavia kuukautisia..vähänkö oon kärsimätön..odottaminen ei oo ollu koskaan mun juttu[:)]
Oli kiva kuulla kun hänkin toivotteli onnea yrittämiseen..mukavalta vaikuttaa tämä neuvola täti ja odoan innolla että pääsen hänen kanssa keskustelemaan raskaus asioista sitten kun onnistaa..[:D]

*Mirelalle* pahoittelut km:sta näin jälkikäteen [:(]
Olenkohan jostain lukenut, vai kuullut, että km:n jälkeen raskautuminen olisi helpompaa..
Kuitenkin hyvä kuulla että arvot on laskenut, ja pääsette pian taas yrittämään! Kovasti vain tsemppiä!

Saas nähdä malttaako tässä maanantaihin odottaa testin tekoa [:D] Kaiken jären mukaan ovis+raskaustestien pitäisi huomenna tulla, ja joutunee lauantaina testiä tekemään ihan vaan oman mielenrauhansa takia [;)] Vaikka niinhän siinä kuitenkin käy, kun testin kerkeää tekemään, niin menkat alkaa samana päivänä, tai seuraavana [:@]

Hellurei kaikille!

Siirryn tästä pikkuhiljaa takaisin tänne taas haaveilemaan...Eli keskenmenohan sieltä sitten tuli[:(]
Nyt on niiiiiiiin suuri suru, että ei voi sanoin kuvata!
Lääkäri kyllä sanoi, että heti voi uutta alkaa yrittää, kunhan vuoto vaan loppuu..No, tietääpähän ainakin voivansa tulla raskaaksi!

Ompas tullut viestejä sitten viime käyntini huh huh...meni aikaa et sai kaikki kahlattua läpi[:D] Teretulemast siis kaikille uusiin tänne kyllä mahtuu kuumeilemaan, kiva tietää että aina uusia löytyy

[:)] Ja kittie olen niin pahoillani[:(]

Minulla tuli aika iso pettymys viime kierrossa kun menkat sitten tulivat... mutta nyt täällä olis taas ovis aika meneillään ja peittoja yritetään heiluttaa ahkeraan[:)] Toivotaan parasta[:)]

Tsempit kaikille ja toivotaan kovasti plussia[:D]

Aluksi *kittielle* ja *mirellalle* pahoittelut![:(] Oon lukenu tätä keskustelupalstaa tässä nyt pari päivää ja aina kun luin niin mietin että miksi se *mirella* ei kerro kuulumisia.[:)]

Ei haittaa ihan hyvä kun kerrotte mielipiteenne niitä kaipaankin tähän outoon oloon, ja pahoin taas pelkään että käy huonosti.
mutta toivotaan todella että olisi aitoja oireita,nyt lauantai aamuna ajattelin testata kun on kaverin häät niin tietää sitten että ottaako vai eikö! [:D] ja sitten isäntä lähteekin pohjoseen 2viikoksi! jään ihan yksin koiran kanssa.[&:]

Teillä ansku on kyllä oikein sekametelisoppa siellä talossa, kippurassa nauroin kun luin kirjoitustasi![:D]

Olin tänään pikkuisen kaupoilla isännän kanssa ja tungin kopissa aaaaikas kireet shortsit päälleni ja mies tuli juuri kurkkiin niin sano vaan että "kannattaako noita nyt tässä tilanteessa ostaa"[8|] Se oli jotenkin niin ihanasti sanottu kun se ei aivoituksiaan muutenkaan kauheesti ääneen sano!

Moikka kaikille!

Tervetuloa uudet. Ja pahoittelut kittie:lle km:stä[&o] Itsellä on aika mennyt töiden merkeissä ja kun on ollut niin hyvät säät niin ulkona auringossa tullut paistateltua[:D]

Eka viikko menkkojen loppumisesta takana ja yritystä takana joka päivältä. Mulla ovis todella epäsäännöllinen ja sen vuoksi täytyy yrittää vähintään jokatoinen päivä. Vielä siis kolme viikkoa "yrittämistä" edessä ja aika avoimin mielin mennään. Kesä on aina minulle kiireistä aikaa ja tämä vauvakuumeilu pysyy vähän taka-alalla. Yritystä on kohta vuosi ollut ja tähän jatkuvaan jännittämiseen on alkanut jo tottua. Mutta välillä tuntuu, että ahdistus ja pelko pysyvästä lapsettomuudesta alkaa vaivata. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että kun ikää tulee eikä kuulu enää siihen "ihanteellisten ensisynnyttäjien" ikähaarukkaan, alkaa peli olla menetetty. Mutta, onneksi toivo aina voittaa ja sitä saa tsempattua itsensä taas uuteen koitokseen[:)]

Niin ja hyvä toimiva parisuhde on kyllä kaiken perusta. Kivoja piristys-juttuja teillä[;)]

Ittekseni tälle naureskelin, mies töissä. Aattelin sit laittaa tänne. Vähän iloa iltaan muillekkin. [:D]

http://www.youtube.com/watch?v=ePHQFOLGCsI

Onko kellään muuten tietoa, että voiko ottaa tatuointia kun on raskaana, vai vaikuttaako jollain tavalla sikiöön? Olen jo jonkin aikaa ajatellut ottaa ensimmäisen kuvani ja mietin, että onko kiire vai otanko myöhemmin.

*kittie: [:(] En voi muuta sanoa kuin et oon tosi pahoillani!! Pieni ihmisen alku ei vaan ollut valmis tähän maailmaan ja luonto valitsi tällä kertaa näin. Aurinkoisia ajatuksia sinne suunnalle!

celia: Vähän samat fiilikset siinä mielessä, et km:n jälkeen ei oikein löydy samaa fiilistä "yrittämiseen" kuin mitä ennen.

Aluksi kun tammi-helmikuussa ryhdyttiin todenteolla vauvaprojektiin, niin liekö uutuuden viehätys vai muuten mukava fiilis syynä, mut miehen ei tarvinnut kuin vilkaista sopivasti, niin olin kyllä "aina valmiina" sekstailemaan! Tavallisesti ei oo ihan niin mennyt.. Ja hormoonit ei siinä mielessä ollut mulla syynä, et pillereitä en oo käyttänyt pitkään aikaan ja siitäkin viimeisimmät vuodet käytin minipillereitä. Mut oikein tuli suhteen alkuajat mieleen jatkuvasta pupuiluinnosta! [:)] Vaan nyt pettymysten jälkeen ei sit enää meinaa samaa rentoutta ja fiilistä löytyä.. Nähtävästi tieto lisää tuskaa! Eli kun tietää miten kaikin tavoin vois yrittää "projektia" edesauttaa, niin kaikki keinot ois käytettävä ja sit se spontaaniuus kärsii... [8|]

Adara: Huippu video! Ja samalla löytyi muitakin ihania, toisilleen nauravat kaksospojat oli kans aivan loistavia - voi tuota elämän riemua! Niin, muuten en osaa sanoa tuohon, mut ymmärtääkseni alaselkään ei ainakaan kannattane kuvaa ottaa, jos meinaat aikanaan haluta tarvittaessa epiduraalin. Sitä ei ymmärtääkseni voi laittaa, jos on ko. kohdassa tatska. Korjatkaa joku, jos olen väärässä?!

Kittie.. olen niin kovin pahoillani!![:(] Ehdin jo käydä kurkkimassa kuulumisiasi tuolla odottajien puolellakin ja harmittaa aivan vietävästi että jouduit palaamaan tänne[:@]  Toivotaan että pääset pian yrittämään uudestaan ja tottahan se on et tiedät ainakin voivasi tulla raskaaksi! Voimia ja haleja!
Ansku81, mä kanssa hekottelin täällä kun lui juttujasi, ihanan huumorintajuinen immeinen[:D] 
Ja tervetuloa kaikille uusille[:)]
Täällä alkaa olla kaikki tehtävä tehty, oviksen tunsin toissapäivänä, ja sekä silloin että eilen peittoja heiluteltiin. Harmi vaan että meni nuo ovista edeltäneet päivät hukkaan. Nyt pitää sit vaa elää parisen viikkoa jännityksessä ja katsoa mitä tuleman pitää. Huomenna lähden ajelemaan n.120 kilsaa täältä Vantaalta pohjosempaa ja meen viettämää viikonloppua perheen parissa.Saa ajatuksetkin samalla muualle.Ihanaa päästä perheen pariin pitkästä aikaa[:)]
Onko täällä muuten kuinka moni muu pk-seudulla asustava?

Terve pitkästä aikaa! Tänne on tullu hurjasti tekstiä ja uutta porukkaa sitten viimekäyntini.[:D]
Kittie: pahoittelut keskenmenosta. [:(]
Tervetuloa kaikille uusille!
Mulla ois sit eka verikoe km:n jälkee ensviikon loppupuolella. vähän jänskää et onko ne hormoni tasot laskenu. [8|] Toivottavasti. Ja sitten vaan uutta yritystä jos ovat. [;)]

Voimia kaikille!

*kittie, olen pahoillani. [:(] Vetää ihan sanattomaksi.

Mukavaa, että meitä on täällä näin paljon ja keskustelu on vilkasta. Ei tarvitse olla yksin haaveidensa ja ajatustensa kanssa, kun jotenkin ei halua tai uskalla näitä höpötellä kavereille. Alkavat sitten vaan liiaksi kysellä "joko tärppäsi" ja siitä tulee lisää paineita.

Meidän äiti on saanut idean, että lähdettäisiin ensi kesänä koko perheellä matkalle (vanhempani ja me sisarukset perheineen) ja vuokrattaisiin talo Italiasta. Tosi mahtava idea - olen aina halunnut vuokrata talon Italiasta. Nyt vaan huolettaa, että pääsenkö mukaan. Voin olla juuri synnyttänyt tai viimeisilläni raskaana juuri silloin. Vauva on toki matkaa tärkeämpi, mutta tekisi kyllä mieli mukaan... [&:]

Vastailen siihen tatuointi asiaan että itsellä ainakin on tuolla alaselässä tatuointi ja niin ristiriitaista asiaa siitä aina saa kun kyselee ja minun mielestäni se riippuu ihan lääkäristä pistääkö sen epiduraalin kun huomaa tatuoinnin! jos esim on joku vanha kääkkä.[:D]

Ja aika moni on sanonut että ei sen pitäisi mitään haitata, ennen kuulin että se väri voi jotenkin imeytyä piikin avulla vereen/lapseen mutta uskoakko tuota! [:D]

Tänään sitten ajattelin hakea testejä ja huomen aamulla ajattelin testailla pitäkää kkaaaaiiikkki sormet ja varpaat pystyssä![:D][:D]

Takaisin