joko nyt onnistaisi

Heippa kaikille,

elämä alaa taas pikkuhiljaa voittaa ja maistua elämälle. Se on jotenkin aina vaan niin raskas se menkkojen alkamispäivä, kun tajuaa että ei taaskaan tärpännyt... Hyvä asia menkkojen alkamisessa on se, että nyt nää tuntuu "vanhoilta hyviltä menkoilta", siis sellaisilta että kierto on normalisoitumassa eikä mikään kemiallinen olotila pillereiden jälkeen.

Nyyti, ovulaation ajankohta voi tosiaan vaihdella kierrossa, ihan ns. normaalissakin eikä pillereiden lopettamisen jälkeisessä tilassa. Esim. stressi, juhliminen, valvominen jne. voi muuttaa kiertoa ja esim. oviksen ajankohtaa. Aika siis menkkojen päättymisestä ovulaatioon voi vaihdella, mutta ovulaation jälkeen on aika tasan 14 päivää. On myös mahdollista ettei ovulaatiota tapahdu ollenkaan (niinkuin meikäläisellä), mutta menkat tulee kuitenkin. Suosittelen niitä ovistestejä oviksen ajankohdan selvittämiseksi...
Ja siitä foolihapon "syöttämisestä"... ;) Meidän mies ottaapi noita foolihappoja ihan vapaaehtoisesti, ihan luontaistuotekaupasta oon ostanut Bio-Folin nimistä ravintolisää. Mä kyl itse henkilökohtaisesti kannatan luonnollisia menetelmiä eikä kemiallisia valmisteita (no okei, olen minäkin niitä tabuja popsinut, mutta pyrin kuitenkin luonnolliseen foolihapon hankintan). Kourallinen auringonkukan siemeniä päivässä tepsii vaivaan.

Mutta palaillaan taas ja pidetään lippu korkealla! Mä kans uskon siihen, että stressi kun hellittää näissä lämmöissä(vaikka duunissakin joutuu mätänemään) ja silloin raskautuminenkin on mahdollista.

Niinpä niin..
Tässä sitä vielä ihmetellään josko ne menkat alkaisi 1.7..[:-]

Kierukka poistettiin 3.6 jolloin (ennen poistoa)alkoi kuukautiset.
Tosin kierukasta johtuen ne tuli milloin sattuu.

Vuosin 8 päivää todella runsaasti..[:@]heh,kauhulla seuraavia odotellessa.?[&:]
Ellei sitten luontoäiti olisi antanut siunaustaan meille.[:)]
Pakko ei ole raskaaksi tulla mutta toiveissa olisi...
Mieheni on minua 6 vuotta nuorempi ja itsellä tulee mittariin kohta 37v...
Lapsia siis kolme...8,17,ja 19

Seksiä on harrastettu vain kun siltä tuntuu,eli ihan tarpeeksi.[:D]

Mietinkin että palaakohan kiertoni samanlaiseksi kuin ennen kierukkaa vaiko ovatko vielä sitten ihan sekaisin?
Kokemuksia kenelläkään?

Ostin hupiinsa nuo ovulaatiotikutkin valmiiksi mutta kun en tosian voi vielä olla varma siitä kierrosta.

Aurinkoisesti vaavelin kuulumista odotellessa,toivotan kaikille tärppäämistä!![:)]

Tervetuloa porukkaan taas muutamille uusille!!
Niistä vitamiineistä ja pillereiden syönnistä sen verran että itse olen popsinut jo alkuvuodesta saakka säännöllisesti lisäravinteita ja huom!! Ne ovat lisäravinteita eli ostan ainoastaan orgaanisia luonnontuotteita eli olisi sama kuin söisin itse kasviksia ja niitä mitä popsin ovat GNLD:n valmistamia ja minulle tuttuja jo monen vuoden ajalta. [8|]
Täytyy sanoa että vasta kun muistin niitä tässä alkuvuodesta lähtien ottaa säännöllisesti niin ne ovat vaikuttaneet ainakin siihen, että minulla on ihon terveys parantunut huomattavasti ja yleensä olen ollut hirveän allerginen niin nyt olen pystynyt olemaan ilman allergialääkkeitäkin jo pari kuukautta, mikä on todella hyvä raskautta ajatellen!![:)]
Yleensä normaali kaupoista saa vain synteettisiä valmisteita joten niitä en viitsisi popsia.[:'(]

No nyt ulos taas vaihteeksi..[:D]

Onnea *kittie minunkin puolesta! Ihanaa!! :)
Meillä molemmat syödään foolihappoja, myöskin Bio-Folin-nimisiä. Oon ostanu ihan Sokoksen luonnontuoteosastolta ja ovat siellä ainakin edullisia.
Ylihuomenna sitten pääsis testailee, can´t wait!! :)

Moikka pitkästä aikaa! En oo aikoihin kirjoitellut, lueskellut kylläkin aina välillä. Jotenkin koittanut päästä tästä "liiasta toiveilusta" eroon, ettei lipsahda väkisin yrittämisen puolelle. vauvakuume kun on niiiiin kova. [8|]

Ja sitten vuodatus: Ovulaatioaika laskureiden mukaan parhaimmillaan (27.6.?) ja niinpä tietenkin: virtsatietulehdus!! Ja sellaista ei oo ollut mulla vuosikausiin, niin JUST NYT!! [:@] No parissa päivässä kai antibiooteilla korjaantuu, mut mietin kuitenkin, et huonontaako mahiksia tulla raskaaks, tai vaikuttaako johonkin jos tulisinkin jne.... Ja hieman seksihaluihin just kyllä vaikuttaa, eikä just nyt tartteis...! [>:]

Mut jospa aurinkoinen, rentouttava, mukava viikonloppu piristää mielen...
Mukavia kesäpäiviä!

P.S. mmj_ Pidän sulle peukkuja!!!

Kiitos vastauksista ja kiva kuulla et muutkin niitä popsivat :) Minä ostin omat foolihapponi apteekista,Foliren nimisiä.
Jos ei tässä kierrossa tärppää niin kai mäkin sitten luovutan ja ovistestejä hommaan[;)]  Tänään ei oo masus tuntunu yhtää miltää, ellei nälkää lasketa[:D]
Eli odottelen ja seurailen tuntemuksia jos sen taas bongaisin :)

Mua nipisteli tänään alavatsasta jonkin aikaa. Aattelin et voisko se olla ovis kipua ku nyt ollaan sen viikon sisäl millon sen ehkä pitäs tapahtuu. Mut mä en oo koskaan aikasemmin huomannu mitään ovis kipui tai sit en vaan oo ajatellu et ne vois olla sitä.

Ukko lähti tänään sinne reissuun ja palaa sunnuntaina. Toivotaan et ovis ei nyt ois just sillon ku hän on reissus.

En tiedä johtuneeko siitä, että viime päivät on tullut lähinnä näitä sivuja selaillessa, mutta alkaa jo pää krakaamaan. [:D]

Eilen "kiristys" alavatsassa oli todellinen tunne (ovulaatio näillä päivillä, en täysin varma kun en ole sitä aiemmin huomioinut ja kierto on vielä vähän epäsäännöllinen), mutta loppu taitaa olla kuviteltua. Kaikkea ihmetuntemuksia koko ajan. [:D]
Sellaisia mitä ei oikein osaa kuvailla, mutta uskoisin teidän suurinpiirtein tietävän mitä tarkoitan. Ajatukset pyörii vaan vauvassa ja kaikessa siihen liittyvässä ja mahassa tuntuu "hassulta" (ja tämän sanoo nainen, joka on ollut 2 kertaa raskaana [;)]).
Tiistaina paistoin lettuja ja näin sikiöitä. [:D] Siis kananmunassa (joka tavallaan kuitenkin on sikiö), letun pinnassa... On tämäkin kyllä älytöntä! [8D]
Varmaan tuttua muillekkin.

Silveri, taidetaan olla samassa vaiheessa yritystä =) Sullakin ilmeisesti toinen kierto pillereiden jälkeen meneillään? Mulla eka kierto oli sen 29 päivää ja saa nyt nähä mitä tämä kierto tuo tullessaan,toivottavasti paljon iloa menkkojen sijaan[:D]
On vaan niiin pitkä aika vielä ennenkun tietää sanoa yhtään mitään, pupuilut vasta meneillään[:D] "Varmuuden vuoksi" alettiin jo tänään hommiin(hyi ku ruman kuulosta[;)]) kun ei voi varmaksi tuosta oviksesta tietää, että tuleeko se jo aiemmin vai vasta ens tiistaina, niinkun laskuri arvio.  Pysyn kuitenkin tiukkana enkä aio tässä kuussa ovista testailla ;) Vähän on taas illalla mahaa nippaillut ja jo viimekuussa huomasin et halutkin oli kohillaan vasta hedelmällisenä aikana.. Voi toivottavasti mul ois nii fiksu kroppa kun toivon[:D][:D]
Koska sulla muuten seuraava arvioitu ovis Silveri?

Jaksamista ja paljon hyviä ja lempeitä tuulia, kyllä ne haikarat siellä taivaalla liihottaa ja meistä jokaisen vielä löytää [:)]

Edit; Otin sattumalta kalenterin käteen ja laskin oikein kynää avuksikäyttäen ja sainkin viimekierron pituudeksi 28 heh..blondiii[:D]  En ollu laskenu sitä ekaa menkkoja enteilevää päivää mukaan kun tuli vain vaaleanpunaista ja ne alkoi varsinaisesti vasta yöllä heh. Välillä tuntuu ihan hullulta/teiniltä et on nii pihalla tämmösestä mut kyl se 12v e-pillereitä on tehny tehtäväsä et on luomukropastaan ihan pihalla[;)]

Kiitos Malla! Mies lähtee viikonlopuksi reissuun niin salaa meinasin vielä yhden testin ostaa, hänen mielestään meidän tulisi nyt vain odottaa, jos menkkoja ei kuulu pariin viikkoon niin sitten pitäisi vai olettaa että olen raskaana. Itse haluan sen kunnon viivan nähdä ennen kuin uskon, joten sunnuntaina vielä testailen. Ja jos silloin tulee vielä haamu niin [:@].. Sitten vaan täytyy ootella jo soitella sinne neuvolaan. Kummempia oireita ei ole, laskin että viikkoja olisi nyt 4+5..

Kaikille aurinkoista viikonloppua, minä lähden kohta puolii töitä kohden.

Tänään ne menkat sitten alkoi, voi prkl! :( Ihmettelen vaan, kun ei ole minkäänlaisia menkkakipuja! Yleensä kaks ekaa päivää kärsin kovistakin menkkakivuista ja nyt ei mitään..Ehkä teen testin huomenna kuitenkin, ihan just in case..
Ärsyttävää! Lohduttavaa on kuitenkin se, että kierto on ainakin säännöllinen 28pvää (multa poistettiin hormonikierukka huhtikuun alussa ja viiden viime vuoden aikana menkkoja ei ole tullut juuri lainkaan, oli se niiiiin ihanaa!)

Aurinkoista vkl:a kaikille, ei synkistellä liikaa! Kyllä se haikara vielä meiänkii paketit toimittaa kunhan kiireiltään ehtii [:)]

Nyytti, samassa tilanteessa ollaan. Mulla vasta 3. kiertopäivä menossa. Eka kierto kesti 26 päivää, nyt jännään, miten pitkä tästä tulee. En kuitenkaan vielä halua ostaa niitä ovistestejä, ettei mene "liiaksi yrittämiseksi". Vastahan tässä opetellaan tuntemaan omaa kroppaa uudelleen ihan luomuna. Täytyy sanoa, että vähän oli jo pillereitä ikävä, kun rinnat oli kipeet 3 vko ja karmeet menkkakivut ekana päivänä.

Kyllä se haikara vielä meillekin kylään tulee, kun vaan maltetaan odottaa. Tänään en edes aamulla töihin ajellessa muistanut miettiä koko asiaa vaan suunnittelin auringonottoa töitten jälkeen. Huomenna juoksukisoihin, taas jotain muuta ajateltavaa kuin nämä kuukauden 28 päivää... [;)]

star_82, voi harmi! Mulla taas just päinvastoin, karmeet kivut, vaikken yleensä ole kipuillut, en edes ennen pillereitä. Tsemppiä teille! Nyt vaan aurinkoisesta kesästä nauttimaan ja ajatukset vähäksi aikaa muualle. [:)]

mmj_ ja *kittie tuutteko kohta mun kanssa uuteen viestiketjuun? Joku "juuri plussanneiden mutta ei vielä oikeasti raskaana" ketjuun [:D] Itse yritän olla ajattelematta asiaa ja olla hössöttämättä kun on se edellinen km vielä mielessä..

Oon lueskellu teidän juttuja täällä, mutta itse viikko sitten plussanneena en oikein osaa tänne nyt kommentoida, muuta kuin että kesäisiä plussatuulia ja aurinkoa kaikille!!!

Silmu, itellä ihan samanlainen olo :) En voi vielä uskoa todeksi, ennen kuin itse nään :D Ja tietenkin tulen ;)

Voi kun toivoisin teille kaikille plussaa ja paljon! [:)]

Kiitos *kittie [:)]  Oikein huokaisuttaa, kun ajattelee, miten ihanat ja jännät ajat teillä odottajilla on edessä. Kyllä me muutkin vielä....!

Heippa!
Kuinka teillä jotka olette kokeneet keskenmenon, kuinka kauan olette sen jälkeen joutuneet odottamaan menkkoja? Kun en oikein nyt tiedä koska voisin seuraavia odottaa kun tiputtelu vuoto alkoi vähän yli 2viikkoa sitten ja suurempi vuoto vasta vähän yli viikko sitten,että mistä se uuden kierron alku lasketaan km.n jälkeen..? Hieman turhauttaa odotella seuraavia kuukautisia ennen kuin voi taas aloittaa yrittämisen, mutta kait se on niin parempi vaan malttaa että ei sitten ole keskenmenon riski suurempi jos taas heti alkaisi uusi raskaus "huonolle" limakalvolle..niinku neuvolasta sanoivat..
Onpas kiva hellepäivä ja vapaa viikonloppukin töistä, nyt menen tästä koneen äärestä kököttämästä takapihalle nauttimaan auringon paisteesta [:D] ja yritän olla turhia murehtimatta..

Paljon plussa tuulia ja haikaran siipien havinaa teille kaikille kanssasisarille!![:D]

HUHHUH!
Just kun pääsin kehumasta, ettei ole menkkakipuja, niin sitten alkoi! Koskee aivan jumalattoman paljon (ei koskaan ole olleet näin kivuliaat) ja oksettaa! Jouduin lähtemään töistä kesken päivän, ihan kaamea olo!! Tuntuu, et pitäis mennä vessaan, muttei sieltäkään mitään tule..Nyt mietin, että mikäköhän mua vaivaa?!?

Tuttu tunne noi menkkakivut star_82, mulla kun oli viime menkat tosi kivuliaat vaikka kestivätkin normaalia lyhyemmän ajan ja muistelen että oli sellaiset yli 11 vuotta sitten ennen hormoonikierukoita! [:@] Tuntui että sais istuu pytyllä koko ajan ja sattui niin paljon että vesi valui silmistä [:(]... kipulääkettä vaan kehiin!!

Minä tässä odottelen malttamattomana ensi viikkoa että pääsis testailemaan ellei sitten ne viheliäiset menkat ala [:'(]

Ihana ilma kyllä tuli ja onnea vielä kaikille plussanneille [:D] jospa me kaikki pian oltais siellä odottavien puolella [:)]

Kiitti viestistä Jaamaria!
Mä jo täällä oon miettiny, että onko kyseessä varhainen keskenmeno, endometrioosi vai mikä..toivotaan, että tää on ihan normaalia, vaikka sattuukin kyllä erilailla kuin ennen!

Takaisin