joko nyt onnistaisi

Silmu: itsekään en vielä ole täysin sisäistänyt asiaa ja varmaan siksi minulla ei olekaan "raskaana" fiilistä. Tuo ummetus vie kyllä kaikki ajatukset. Vatsa koko aika kivikova ja kipeä.. [&:] 

Pahoittelut star_82:lle menkoista! [X(] Ja kaikille muille myös joilla tuli kierrossa nämä ei niin toivotut menkat! Pidän peukut ja varpaat pystyssä jotta kaikki saisivat sen mukavan plussan testiin mahd. pian!

Kai sitä täytyy pikku hiljaa siirtyä tuonne odottajien puolelle! Tulen kyllä seurailemaan ja varmasti myös osallistumaan vielä keskusteluun! [:)] 

Ihanaa *kittie, lämpimät onnittelut! [:)] Ja onnittelut jo valmiiksi myös mmj_, eiköhän ne sunkin haamut vahvistu! [:)]

Ja tervetulotoivotukset taas uusille, kiva kun tulee uutta porukkaa kun nää "vanhat ketut" lähtee uusille palstoille. [;)] No mennää me kaikki muut perässä piakkoin![;)] Olis muuten ihan kauheeta kun kaikki muut siirtyis odottajiin ja mä jäisin tänne vaan yksikseni keskustelemaa...

star_82 pahoittelut menkoista.... Mutta kuten sanoit eiköhän se haikara meititkin vielä löydä. Itsellä alkaa oleen ovikset taas käsillä viikonlopun aikana joten meillä peitot heiluu ahkeraan...toivotaan että tuottaa tulosta [:D]

Mä muuten juttelin gynekologin kanssa niistä mun oudoista menkoista ja sen jälkeisistä myöhästyneistä menkoista. Sanoi että todennäköisesti oli varhainen keskenmeno joka sitten sekoitti mun kierron. [&:] Mutta koska testit näytti negaa ja seuraavat menkat tuli normaalina (vaikkakin pari viikkoa myöhässä) niin ei oo mitään hätää. Luonto vaan hoiti mun ihmislapsen alun pois. [:(] Jännä tunne kun ei osaa oikein surrakaan kun ei tiennyt olevansa raskaana. Tai sitten mä surin suruni pois jo kun se vuoto alko koska olin silloin NIIIIN varma (taas vaihteeks [;)]) että olin raskaana ja tunsin kaikki mahdolliset raskausoireet...
Mutta eihän tässä muuta kun uutta matoa koukkuun ja nauttimaan ihanista hellepäivistä. [;)]

Kiitti kaikille pahoitteluista!
Aattelin huomisaamuna tehä testin, kai se näyttää vielä plussaa, jos se ois varh. keskenmeno..Eihän sillä käytännössä kai merkitystä, mutta olis kiva ite tietää.
Onneks tosiaan kelit suosii, kunhan nää kivut helpottaa, niin rantsuun mars! :)

Tervetuloa kaikki uudet [:D]

Nyt on itsellä jo mieli vähän parampi eikä ihan koko ajan ahdista [;)] Kiitos vaan kaikille kannustajille! Odottelu jatkuu vielä ainakin ensi viikon sunnuntaihin asti... Sitten pitää jo varmaan testailla, että joko nyt ois onnistunu [:D] Peittoja heiluteltu kyllä tän kierron aikana tosi harvakseltaan, että ihme on jos nyt tärppää. Nyt oon niin valmistautunu menkkojen alkamiseen, että ehkä se ei niin kova kolaus tällä kertaa olisi..vaikkei niitä tietenkään toivokaan. Ompas taas sekavaa tekstiä [:)]

*Mirella*
: Mulla kesti vuoto km:n yhteydessä 10 päivää ja seuraavan kerran menkat alko kuukauden päästä (31pv). Lääkäri sillon sanoi, että kahden kuukauden sisällä pitäs menkkojen alkaa ja jos ei ala niin pitää ottaa yhteyttä. Ekat menkat km:n jälkeen oli ainakin mulla tosi kivuliaat ja vuoto oli runsaampaa ja kestikin 9 päivää ainakin. En nyt tiedä, mistä se kierto pitäis varsinaisesti laskea, mut ite ajattelin silleen että lääkärikäynnistä kaksi kuukautta eteenpäin voi menkkoja odotella. Seuraavat menkat oli sitten jo suht. normaalit ja kiertokin on pikkuhiljaa tasoittunut. Kivut tosin on jäänyt. Toivotaan, että sullakin menkat alkaa pian niin voi sitten taas uutta yrittää. Muistan että se menkkojen odottaminen oli tosi turhauttavaa, kun ei yhtään voinut tietää millon ne alkaa. Itsellä tais jopa muutama ilon kyynel tulla kun ne sitten vihdoin ja viimein alko [:D] Hassua miten sitä on onnellinen menkoista, mitä niin pitkään toivo ettei tulisi ollenkaan...vähän niinkuin nyttenkin. Jaksamista ja voimia odotteluun.

Kaikille plussatuulia ja aurinkoisia päiviä [8D]

*Mirella* mulla keskenmenon jälkeen ei kuulunut menkkoja ollenkaan ja 6-7 viikon kohdalla kävin yksityisellä joka määräsi sen terolut kuurin (kätilöopistolta neuvoivat odottamaan 8 vk. Mutta onneksi menin lääkärille, joka ultrasi ja huomasi että kohdun limakalvot ei olleet yhtään kasvaneet eikä menkkoja varmaan ilman terolutteja olisi tullut vielä pitkään aikaan). Söin 10pv niitä ja siitä 4 päivän jälkeen alkoi normaalit menkat. Sitten söin taas kuurin teroluttia (alkaen kierron 15. pv), ja tulinkin heti raskaaksi eli en saanut seuraavia menkkoja vaan plussasin juhannuksena. Ja nyt siis mennään viikolla 4+6.

Tuntui jotenkin ikävältä syödä "hormooneja", mutta toisaalta ilman niitä odottelisin varmaan vieläkin jotain tapahtuvaksi. Toisaalta söihän sitä niitä pillereitäkin vuositolkulla.

Ja vielä yksi pointti, eli lääkäri huomasi että olin ovuloinut, vaikka menkkoja ei kuulunutkaan. Mulla oli sillon kipuja toispuolisesti ja ne johtui ovulaatiossa vapautuneesta nesteestä jota oli kertynyt munasarjojen taakse. Ja siitäkin kivusta olin stressannut ja miettinyt mikä vialla.

Kyllä nyt on ihana ilma kun vihdoinkin tuli se kauan kaivattu kesä.
Aurinkoa on tullu otettua tuolla pihahommissa ja hieman ruskettunutkin!
Toivottavasti kaikilla paranee fiilikset vaikka ne kirotut menkatkin joillakin on alkanut ja toivotaan että tämä aurinkoinen keli toisi parempia tuulia kaikille ensi kuuksi [8D]

Itse ei malttais millään olla testailematta ja tarttis odottaa ainakin keskiviikkoon saakka!![:-]
Muutama yö on nyt mennyt todella huonosti ja olen saanut jatkuvasti hyppiä vessassa pissalla... noin tunnin välein.
Liekö merkki raskaudesta... eipä tiedä vielä, vatsaa on kyllä välillä polttanut niinkuin aina ennenkin ennen menkkojen alkua. Ainut mikä on erilailla kuin ennen edellisiä menkkoja niin ei ole tullut sitä limaista veritulppaa vielä pois niinkuin viime kuussa tuli jo perjantai-illalla ja keskiviikkona alkoi menkat.[8|]
Muita oireita ei pahemmin vielä ole... muuta kuin että näen vauvaunia jatkuvasti ja niin varma olo siitä, että meille on tulossa kolmas tyttö!! [:)]

Toivon kaikille ihanaa iltaa ja parempaa mieltä [:D] kaikista vastoinkäymisistä huolimatta!

Onneksi olkoon kaikille tästä kierrosta plussanneille ja pahoittelut niille joilla ne viheliäiset kuukautiset sitten tuli kuin tulikin (kuten itsellänikin[:@]). Nyt on tosiaan lämmintä ollut ja kesä tuntuu taas kesältä. Vaikka kesälomaa ei meikäläinen tänä kesänä vietä niin onneksi edes lämmintä[:D] Niinhän se on, että ei se auta kuin aloittaa taas alusta ja laittaa ajatukset ja toiveet taas kuukauden päähän. Mulla kp 7/35 ja yritetään taas kovasti (niin kuin täällä palstalla sanotaan siitä peittojen heiluttamisesta[;)]). No onneksi mies ainakaan vielä ole kyllästynyt siihen yrittämiseen, joten riitoja sen asian tiimoilta ei ole ollut. Onko teillä kokemusta siitä, että seksielämä saa negatiivisen väritteen kun seksiä harrastetaan siinä toivossa, että lapsi tulisi? Se kait on aika yleistä varsinkin jos lapsettomuutta on jatkunut jo pidempään. Tiedän pariskuntia, jotka ovat eronneetkin sen takia. Itse joskus mietin, että miten seksin saisi pidettyä ihana asiana eikä niin, että siitä tulisi pelkkä velvollisuus ja pakko jos lapsen saanti kestää vielä toisenkin vuoden.

Mukavaa kesäsunnuntaita kaikille ja alkavaa työviikkoa[:)]

Ihana helle. [:)] Mulla ainakin tekee mielelle hyvää tämä aurinkoinen sää. [:)] Ja kun vielä viime viikko meni hoitaessa kolmea alle kouluikäistä pojanviikaria niin ajatukset ei koko ajan pyöriny oman kohdun ympärillä. [:D]
Joo, oon kanssa kuullu että pakollinen "vauvasekstailu" aiheuttaa kriisejä toisille mutta meillä ei onneksi ole sitä ongelmaa ollu. [;)] En tiiä onko muut huomannu mutta mulla on ainakii seksihalut kasvanu vaan kun lopetin pillerit. Yhen kaverin kanssa juteltiin että sillä oli samalla lailla että kun lopetti pillereitten syönnin niin lähinnä vaan panettaa koko ajan (anteeksi ronski kielenkäyttöni). Onko muut huomannu samaa? [:)] Mies kyllä väittää että se johtuu vaan tästä vauvakuumeesta... [:D]

Heipsan taas!
Mun tarttee tuohon seksijuttuun sen verran kommentoida että itsellä ainakin on se helpompaa nyt kun kierukka on pois... jotenkin välillä sattui tuonne kohdunkaulaan kun oli se kierukka. [8|]
Halut on kyllä säilyneet ennallaan molemmilla vaikkakin mulla ehkä nuo hormoonimuutokset tässä just ennen kuukautisia aiheuttaa hiukan haluttomuutta ja se että alavatsaan koskee välillä, mutta edelleen se on päivittäistä... se peittojen heiluttelu tarkoitan [:D]
Huomenna pitäis mennä töihin ja se masentaa!
Onneks elokuussa on vielä lomaa [:)]

Vielä piti tarkentaa että kyllä meillä siitä peittojen heiluttelusta ihan molemmat tykkää...[:D] Äskeisestä viestistä näin jälkeenpäin luettuna sai sen kuvan että mä vonkaan ja mies vikisee. [:D] Mutta tosiaan on mieskin tykännyt tästä "vauvantekoprojektista" ja heiluttelee kyllä peittoja yhtä mielellään kun minäkii. [:)] Se ei vaan usko että tää mun valtaisa halukkuus johtuu normalisoituneista hormoneista vaan meinaa että kuumeilen vaan sitä vauvaa niin kovasti. [:D] Ehkäpä vähän molempia mutta mikäs sitä on ihanina lomapäivinä peittoja heilutellessa vaikka aamusta iltaan...

On kyllä loistokelit, ihanaa!
Munkin on pakko kommentoida tohon peittojen heilutteluun :)
Onhan se totta, että välillä tuntuu, ettei jaksais (ainakin jos noudattaa terkkarin ohjetta eli joka toinen päivä koko kierron läpi)..Meillä ainakin on saatu uutta potkua petitouhuihin esim. kattelemalla yhessä tietynlaisia dvd:itä :) Eli suosittelen kokeilemaan niitä tai muita itelle sopivia uusia virikkeitä seksielämään..Mä en oo huomannu kierukan jälkeen mitään muutoksia mun haluihin, mutta varmasti mullakin tuo mahdollinen raskaus toimii aika hyvin halujen herättäjänä [:)]

ansku81 meilläkin mies välil "epäilee" mun haluja[:)] et onko ne pelkästä vauvakuumeesta johtuvia vai mitä [:D] mutta minkäs teet kuten Minnie.Mouse kin sanoi10v yli kun on syönyt pillereitä niin halut oli täälläkin aivan nollassa ja nyt vois painaa meneen monta kertaa jopa päivässä... mieletöntä tää hormoni vyöry[:D] Minä tässä ovista yritän Bongailla joten katsotaan mitä tässä kierrossa saadaan aikaiseksi... Yritän ottaa rennosti ja valmistaudun nyt hauvavauvan tuloon ensiviikon loppuna josko se helpottais kun ajatukset on jossain muualla[;)] Plussatuulia kaikille ja ihania kesäilmoja[:D]

Ihana ilma ja mä joudun oleen tunkkaisessa toimistossa homehtumassa [&o]

En sitten malttanut olla tekemättä testiä aamulla huonosti nukutun yön jälkeen kun tunnin välein sain taas juosta veskissä ja tietenkään se testi ei toiminut![:@] Oli sellainen Clearblue jonka pitäis näyttää jo 4 päivää ennen kuukautisten alkua.
Pitääpä käydä ostamassa jonkunlaisen muun testin jos sit toimisi [8|] 
Aurinkoista päivää kaikille!![8D]

Huomenta! Täällä töissä ollaan, vaikka mielummin nauttisin auringosta ulkona... Kyllä ne hormonit tuntuvat jylläävän pillereiden lopettamisen jälkeen mullakin niin hyvässä kuin pahassakin. Halut on kovemmat, mutta valitettavasti myös menkkakivut pahemmat. Viikonloppu meni reissussa tuolla Turun suunnassa. Oli onneksi muuta ajateltavaa kuin päivien laskeminen ensi viikkoon. [;)]

Täällä taas yksi joukkoon liittyvä "yrittäjä" [:)] ensimmäistä kertaa ollaan nyt tosissaan lasta toivomassa alulle ja paljon kaikkea mielessä pyörii. tällasilta keskustelupalstoilta oppiikin vaikka mitä uutta...
olen käyttäny vähän yli vuoden nuvaring-ehkäisyrengasta,enne juhannusta otin sen nyt lopullisesti pois. ennen renkaan käyttöä mulla oli aina epäsäännöllinen kuukautiskierto. tossa just kaivelin vanhoja kalentereja esiin ja vähän laskeskelin. kierto vaihteli jopa 26- n.60 pvää... (itse asiassa jossain välissä oli jopa 102 pvää mutta se taisi johtua vaan siitä että oli jäänyt muutamat kuukautiset merkkaamatta kalenteriin, lahopää mikä lahopää[:D]).
kysymykseni teille,hyvät kanssasiskot:
onko gynekologilta saatavilla jotain lääkitystä joka tasoittaisi kuukautiskierron, että tuon raskautuminen vähän ehkä helpottuisi????

Heipat, pitkästä aikaa!
En oo hetkeen kirjoitellu, vaikka melkein joka päivä oonkin käyny lueskelemassa teidän kuulumisia... yritän olevinani ottaa vähän etäisyyttä koko vaun sivustosta, koska niiden seuraavien kuukautisten odottaminen tuntuu jo muutenkin n i i n pitkältä.. yritän ajatella muita asioita mutta kylläpä se vaan jatkuvasti tämä raskausasia mielessä on.

Eli puolitoista viikkoa sitten oli kaavinta, josta nyt toivun ja toipuminen on menny ihan hyvin, sekä fyysisesti että henkisesti. Eilen katselin vielä sairaalasta saamiani papereita ja kylläpä puistatti, kun niissä luki toimenpiteenä abortus inhibitus! Tuli ihan sellainen kamala olo, ihan tuosta abortus-sanasta... Ei siis sillä, että se nyt minusta ois täysin tuomittavaa noin yleisesti ottaen vaan just nyt tässä omassa tilanteessa se on vaan jotain niin täydellisen päinvastaista. Sama tunne tuli sairaalan osastolla kun rupesin miettimään, että toiset hoitajat ja huonetoverit eivät tiedä, olenko täällä keskenmenon vai tahallisen raskaudenkeskeytyksen takia?! Onneksi huonetoverinikin oli sitten loppujen lopuksi samassa ikävässä tilanteessa kuin minäkin, niin oli vaan jotenkin helpompi olla siinä samassa huoneessa. Olis tuntunu jotenkin niin vaikealta, jos siinä vieressä olis valitellu kipujaan joku, joka on raskauden laittanut kesken ihan tahallaan... vaikka eihän sitä voi tuomita ketään, kun ei toisten tilanteita tiedä, mutta kyllä siinä olotilassa sympatiat ei oikein riitä heille, joita on lapsella siunattu mutta he itse päättävät...noh, jotain muuta. Uaah, en ees haluu kirjottaa sitä!! Noh, mutta tästä ei ollu tarkoitus aloittaa mitään aborttikeskustelua tai mitään muutakaan, te muut vauvahaaveilijat varmaan ymmärrätte mitä mie näillä ajatuksilla hain takaa.

Kävin myös kurkkaamassa tuota maaliskuun odottelijoiden alkanutta palstaa ja tulin aivan sanoin kuvaamattoman hyvälle mielelle siitä! Ihanaa, kun kesä tuo plussatuulia ja porukkaa siirtyy täältä haaveilupalstalta tuonne odottelijoihin! Se antaa toivoa ja hyvää mieltä itsellekin, että jospa sitä ensi keväänä-kesänä olis itselläkin oma rakas lapsi sylissä! Onneksi olkoon vaan kaikille sinne siirtyneille vielä minunkin puolesta, jos täällä palstalla käytte vielä kujuilemassa.

Nyt yritän tehdä jotain järkevääkin tänä päivänä, niin sittenhän ne on menkat taas yhtä päivää lähempänä :D On muuten ihan totta, että hassua ensin malttamattomana odotella kuukautisia ja sitten kun ne lopulta tulee, niin alkaa odotella sitä että ne ei v a a n tulisi! Ohhoijjaa tätä naisen elämää ja mieltä.

celia: Tuli ihan itku kun kulin ton sun viestin :) Itellä on samat fiilikset noiden asioiden kanssa :/

Haluisin kovasti teidät kaikki tuonne maaliskuun odottajien palstalle [:D]
Ite käyn lukemassa tätäkin vielä ihan joka päivä :)

Kovasti onnea ja plussatuulia kaikille!

Takaisin