joko nyt onnistaisi

Heips vaan taas kaikille kanssa sisarille... Kovasti on tullut uusia kuumeilijoita! kaikille uusille oikein kovasti tervetuloa joukkoon[:)] 

Mä oon vähän pitäny taukoa täällä oleilusta kun otti niin pannuun tuo menkkojen alku eli tiedän Angervo tismalleen tuon epäonnistuneen fiiliksen kuten varmasti te muutkin tiedätte[:(] Mutta ei auta muu kuin keula pystyyn kohti uutta yritystä[:D] Mä olen ihan varma että meitä kaikkia vielä ihanalla tavalla onnistaa kun on sen aika[:)] 

Minä paukke tulen kans kokeilemaan tuota koiran ottoa[:)] Eli meillä on koira ollut haaveissa jo vuosia mutta ei ole ollut mielestäni tilaa isolle koiralle kun kerrostalossa asustelimme. Nyt kun muutettiin omakotitaloon on tullut oikea aika. Toivotaan että hauvavauva vie ajatukset muualle ja vauvantekokin olisi stressittömämpää[;)] 

Tsemppiä kaikkille testailijoille[:)] plussatuulia oikein kovasti[:D] Minä testailen loppuviikosta ovista [:)]

Hei kaikki! Luin viestiketjun ja oli ihan pakko itsekin liittyä tänne mukaan. Maltoin tuskin odottaa järjestelmän salasanaa yön yli. [;)]

Olen jo 38-vuotias ja ensimmäistä kertaa yrittämässä raskaaksi. Onko täällä ikätovereita samassa tilanteessa? Menin jo viime vuoden huhtikuussa gynelle varmistamaan, että kaikki on kunnossa, mutta eipä ollutkaan: minulla oli useita myoomia, jotka olisivat voineet vaarantaa oman ja sikiön hengen kasvaessaan ja mahdollisesti vaurioittaessaan munuaiseni. Eli eikun jatkotutkimuksiin, jotka olivat kesäkuussa. Sen jälkeen leikkausjonoon puoleksi vuodeksi. Minut leikattiin joulukuussa avoleikkauksella ja sitä seurasi sitten toinen puoli vuotta odotusta ja toipumista. Nyt viimein ollaan lähtökuopissa raskauden yrittämisessä! Pillerit jätin pois viime kuun lopussa ja nyt odottelen jännittyneenä viikonloppua ja kierron päättymistä.

Yritän pysyä coolina, kun kaikki tuttavat sanovat, ettei raskaaksi näin helpolla tule vaan pitää yrittää monta kuukautta. Yritän ajatella niin vaikka toki toivoisin jo kovasti maalisvauvaa. [:)]

Ystävien ja siskon lapset ovat jo kouluiässä, joten oikein ei ole tuttavapiirissä samassa tilanteessa olijoita. Toisaalta olen myös vähän taikauskoinen niin, etten uskalla kovin monelle puhua, kun sitten käy niin, ettei toive käy toteen. Enkä myöskään halua jatkuvia uteluita, onko jo tärpännyt. Siitä saa vaan paineita. Tuttua teillekin, eikö!?

Onnea niille, joilla on jo plussannut ja tsemppiä meille muille. Ei hermostuta!

Kuinka kävi *kittie??? Testasitko aamuvirtsasta uudestaan? [:)]  Entä mmj_, onko haamu vahvistunut?  Mä täällä jännitän nyt toisten puolesta kun itellä ei jännitettävää tällä haavaa ole. [;)]
Angervo, otan osaa, tosiaan tiedän miltä tuntuu kun tiputaan kovaa ja korkealta. [&o] Just viimeksi kun menkat oli yli kaks viikkoa myöhässä (vaikka kierto on ollut tosi säännöllinen myös pillereitten jälkeen) niin kerkesin jo neljä kertaa nostattaa pilvilinnoihin ja tehdä testin. Mä olin henkisesti jo niin päättäny olla raskaana etten uskonu edes niitä testejä... Varmaa sain jo kehonkin uskoteltua siihen ku niitä menkkoja ei kuulunu. [;)]
Tervetuloa joukkoon Silveri! Itse en vielä siellä kolmenkympin paremmalla puolella ole mutta samassa jamassa ollaan muuten eli vauvaa toivotaan kuumeisesti muttei oikein uskalla sitä lähipiirissä ääneen toitottaa koska utelut ja kyselyt kääntää aina veistä haavassa. Mutta nyt on hyvä kun tiedät kaiken olevan kunnossa raskautumista ajatellen niin ei muuta kun onnea yritykseen ja kovasti plussatuulia!!![:)]

Tietääkö muuten joku, että onko nää "kuinka helposti tulee raskaaksi"-jutut perinnöllisiä? Tässä joku päivä istuttiin vaan äidin ja tätien kanssa saunassa ja puhuttiin vauvajuttuja (kun parille serkulle on vauva tulossa) ja ne kaikki puhu että olivat yrittäneet tosi kauan vauvaa (10kk-2v) ennen ku tärppäs ja serkuilla oli kanssa sama juttu. Muakin oli kuulemma yritetty niin kauan että aika lapsettomuustutkimuksiin oli jo varattuna ennen kun iloinen plussauutinen oli tullu. [&:]

ansku81: Ite juttelin kaverin kanssa (joka myös yrittää tulla raskaaksi) samasta aiheesta. En tietenkään varmaksi tiedä, mut meidän kohdalla se ei ainakaan pidä paikkansa. Mun oma äiti tuli joka kerta raskaaksi ihan heti ja itsellähän on 10kk yrittämistä takana. Kaverin äiti oli myös tullut heti raskaaksi ja tällä kaverilla on takava pitempi yritys kun minulla. Lisäksi serkkuni tuli vasta monen vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi ja hänen äitinsä oli myös tullut aina heti raskaaksi. Että näin.

ansku81, en tiedä, onko perinnöllistä, mutta ainakin meidän äiti ja siskoni ovat tulleet molemmat kertalaakista raskaaksi. Siis "jopa liian helposti", sillä minun ja siskon ikäero on aika pieni, mihin vanhempani eivät osanneet varautua. Mutta sitten toisella kertaa sisko ja miehensä yrittivät 1½ vuotta ennen kuin tärppäsi.

Tuota perinnöllisyyttä olen miettinyt siinäkin valossa, kun systeri lihoi kummallakin kertaa yli 20 kg. Äitini tosin ekalla kerralla vain 7 kg. Koska minulla on ollut aikaa valmistautua (viittaus edelliseen viestiini), olen myös marssinut ravitsemusterapeutille ja laihduttanut kymmenisen kiloa. Heti, kun vaavi ilmoittaa (toivottavasti ilmoittaa) tulostaan, marssin sinne taas kysymään ohjeet ja pysyn tiukkana vaan en liian tiukkana.

Heippa taas ja tervetuloa uusille joukkoomme.
Mun ekat raskaudet tuli ihan eka yrittämällä, mutta nyt on ikää jo melkeen 35 ja yritetään sitä iltatähteä.
Luulen että kaikkein eniten siihen raskaaksi tuloon vaikuttaa ehkäisyn käyttö ja nimeenomaan e-pillerit on pahimmat ja toisena tulee hormoonikierukka...eli nuo hormooniperäiset [8|]
Mulla ei silloin 19- 23 vuotiaana ollut mitään ehkäisyä vaan käytettiin sitä kumia. Nyt on vasta kahdet kuukautiset olleet hormoonikierukan jälkeen (poistettiin 4.5.) eli ekat oli 6.5. ja tokat 3.6. joten luulen että johtuu lähinnä noista hormooneista tuo raskautuminen. [8|]

Huh hellettä! Kesä saapui! [8D]

Tervetuloa joukkoon Silveri! Ja tsemppiä jo nyt yrittämiseen, toivotaan ettei teidän kauaa tarvitse odottaa! Ollut aika pitkä tuo teidän taival vauvan saannin suhteen.. Toivottasti tärppi tulee heti! [:)]

Vielä ei toistaiseksi menkkoja ole kuulunut.. Vatsassa kyllä välillä kiertää ikävästi, mikä on yleensä ollut yksi menkkojen oireista, mutta mistäs ne haamut sitten olisivat ilmaantuneet? Noh, huomiseksi on taas testi ostettuna ja jos tulee vieläkin haamu niin turhaudun. Rahaa ei hirmuisesti ole ylimääräistä mutta en kyllä epätietoisuudessakaan halua elää! Huomenna toivottavasti viisampana liikkellä. Jännittää hirmuisesti tuleeko sieltä vielä plussaa.. [:o]

Kiitos tervetulotoivotuksista! [:)]

Arvatkaa vaan, kellä on iltapäivisin vähän etova olo ja vatsakin piukeana... varmaan psyykkistä, kun lueskelen teidän muiden oireita ja niiiiiin kovasti toivon itsellekin. [:D]

Toivotaan että selvää plussaa tulisi sullekin mmj_ !
Tuli tosiaan hellekeli... kivaa!! [:D]
Vielä lomaa jäljellä ja ensi maanantaina töihin [:'(]...ei kyl yhtään kiinnostais!
Kotona paljon pihalla puuhaa ja tälläisella kelillä se on ehdottomasti parempi kuin töissä istuminen.[8D]

Nyt välillä moottoripyöräilemään [:)]... sekin taitaa sit jäädä vähemmälle jos ja kun raskautuu ja varsinkin ensi kesänä jos sellainen pieni käärö olisi sylissä lämmittämässä [:D]

Hellurei kaikille ja tervetuloa :)

Testi näyttää vieläkin negaa, vaikka menkat on päivän myöhässä, eli ei ole tulossa maalis vauvaa[:(] Olo on surkea ja epäuskoinen..Olishan se tietenkin ollut aivan liian helppoa onnistua ja alkaa suunnittelemaan uutta elämää :/ Nyt surettaa ja paljon!

Parempaa onnea teille!

Tervehdys!

Juhannus on juhlittu ja töihin palattu. Työviikko alkoikin sitten masentavissa merkeissä kun menkat sitten alkoikin[:(] Nyt masu todella kipeä ja vielä vähän aikaa pitäisi töissä jaksaa olla. No ei auta. Uutta yritystä ensi kierrosta [&o]

Toivon kaikille plussauutisia ja tsemppiä[:)]

Terve kaikille[:D]

Meillä on täällä just yritys aika. Tai oikeestaan noin viikon ajan ku en oo varma kierrosta. Mutta se sit nähään myöhemmin osuttiinko ollenkaan kohalleen. Mua harmittaa ku miehel on menoo loppu viikosta. Hänen pitää lähtee torstaina ja palaa sunnuntaina. Mä olisin halunnu vielä nekin päivä yrittää varmuuden vuoksi[&o]
Mutta jaksamista muille joilla ne tylsät menkat alko. Nauttikaa kaikki näistä kuumista kesä päivistä.

Moikka! Olen ihan uusi täällä, tosin pitkään olen lueskellut juttuja "taka-alalla" ja päätin nyt liittyä muiden samassa elämäntilanteessa olevien joukkoon :)
Meillä siis kans yritellään esikoista, pari kiertoa nyt takana ja nyt menossa kp 26/28..Ylihuomenna siis testailemaan, vaikkei juurikaan oireita ole ollukaan..Odotusta ja toivoa kyllä sitten niidenkin puolesta!
IHANA KYLLÄ TÄLLAINEN PALSTA!!

Aurinkoisia päiviä kaikille! :)

Moi taas! Heti aamusta tsekkailemassa, mitä tänään keskustellaan. [:)] Eilen oli koko illan vähän etova olo ja tänään nipistelee mahassa. Yritän vakuuttaa itselle, että ne on vaan menkkakipuja, ettei sitten tipu korkealta viikonloppuna, jos menkat alkaa. Kunpa ei alkais!!!

Apua! Nyt on pää ihan sekaisin....Eilinen päivällä tehty testi näytti haamun voimistuneen, mutta sitten aamupissasta tehty erimerkkinen testi näytti haalempaa haamua[:@] Eli mitäs nyt sitten pitäisi ajatella?
Nyt on kyllä ihan outo olo, kun ei uskalla oikein toivoa vielä mitään......

kittie: jos ei viiva vahvistu niin sitten verikokeeseen labraan mars mars! (sori käskevä tyylini tänään)

Maajo

No, nyt ne menkat sitten alkoi muutaman päivän etuajassa. Ensi kuussa sitten... Onneksi olin tähän varautunut. *reippaana*

Voi harmi Silveri..mullakin menkkojen pitäis alkaa ylihuomenna..Oon ihan varma, että ne alkaakin, koska juuri mitään oireita ei ole..Silti tietty toivon muuta!! Tsemppiä! [:)]

Takaisin