joko nyt onnistaisi

palasin tänne.olivat suoraan sanoen kusseet asiat neuvolassa,
esim. löysi sykkeet ja sano (kysyin MONESTI) että se ei voi olla minun...
lekuri sano että kohtu on pyöristynyt...
ja kun meen yksityiselle,todetaan ettei siellä mitään ole ollutkaan...
koska testi ollu haaleasti positiivinen,niin varmaan menny kesken sillon.
mutta tääkin on ollu ennen neuvoloita.
perkele että kiukuttaa ja itkettää.
ihan kun olis vauvan menettänyt,vaikkei tietysti ole sama asia,
mutta kun kuuli sykkeet ja muut ja luuli...
en suosittelen porin viikkarin neuvolaa kyllä kenellekään.

nyt olo on niin tyhjä.
enkä tiedä miten tästä nousen ylös...
muutenkin ollut tosi rankkaa elämässä,
ja kun olen ollut ilman masennuslääkkeitäkin.
miten voikaan ihmisen maailma romahtaa...
mutta ehkä kohta jaksaa taas yrittää.

(viikkoja olis tänään neuvolan mukaan 11+5)

tästä edes meen aina kyl yksityiselle heti.

Ikävä juttu tuo mitä sinulle wastis kävi! :( Tottakai tuo on sama asia kuin vauvan menetyskin, koska olit saanut niin vahvoja merkkejä siitä että vatsassa joku asusteli. Mitenhän neuvolassa on pystytty tekemään NOIN pahat mokat. Huhhu [:@]

Itse ajattelin tänne puolelle ruveta nyt kirjoittelemaan ja seurailemaan muiden kirjoituksia kun samassa tilanteessa nyt olen. Vauvaa kovasti toivotaan! Kaksi viikkoa sitten sain keskenmenon viikolla 10 :/ Ja nyt sitten meillä on taas kovasti yritystä pelissä. Ja toivottavasti tärppäisi. Jätin viime kesänä pillerit joten sieltä asti olemme yrittäneet ja päälle puoli vuottahan siinä sitten meni että ensimmäisen kerran tärppäsi. Ensimmäinen lapsi siis toivottavasti piakkoin tulossa.

Yritän tässä ajan kanssa lueskella vanhoja viestejä jotta vähän tietäisi muittenkin taustoja. Onnea kaikille yritykseen ja tosiaan onneksi olkoon plussanneille! [:)]

Iltoja! Minäkin voisin jatkaa odotustani täällä... Mulla oli kans keskenmeno pari viikkoa sitten, 8. viikolle ehti raskaus, mut ultrassa ei sit löytynyt sydänääniä. [&o] Laskeskelin, et seuraavan kerran pystyy yrittämään vasta joskus juhannuksen jälkeen ja tuntuu kyllä hurjan pitkältä ajalta odottaa sinne asti!

Wastis: Harmitus on on sulla varmasti aivan samanlainen, kun ehdit luulla olevasi raskaana. Mut älä nyt lannistu, vielä se tärppää - toivottavasti meillä kaikilla. Ja sinun ei onneksesi tarvitse odottaa tätä lähes kahta kuukautta joka mulla tän keskenmenon jälkeen! (aina jotain positiivista kaivettava joka asiasta!)

Itselläkin hieman vastoinkäymisiä liittynyt elämään lähivuosina, joten on tullut hieman opeteltua jonkinasteista "ei tunnu missään" -suhtautumista.. Pakko vain jaksaa uskoa, että elämä kantaa ja raskauskin onnistuu silloin kun sen aika on!

Aurinkoista kesän ym. odotusta kaikille! [8D]

Hei

Malla ja Wastis: :/ tuli oikeen paha mieli ku luki nuita teidän juttujanne :( <3 yrittäkää jaksaa<3 en voi sanoa että "tiedän miltä tuntuu", koska en ole itse kokenut..mutta osaan kuvitella miltä voisi tuntua :(

Minulla siis tänään piti alkaa menkat..ja "alkoikin" [:-] ..tuli 2 tippaa ja siinäpäs se! ja sekään ei ollut sitä kunnon verta. :P juups nyt eikun odotetaa että tuleeko ne sieltä vai ei. En viiti viel testailla, kun olin eilen malttamaton ^^ ja testasin [:D] nega tietenki ärr![>:] mutta ehkä voi olla jotain toivoa vielä..koska ei ole mitään kk viittaavia oireitakaan :P saa nähdä..en jaksa enää miettiä muuta kuin että tulee jos tulee ja ei tule jos ei tule! tulisivat nyt jos ovat tuloillaa!![>:]

odottamisia..

Moi kaikkille! Ajattelin kirjotella vaikken vielä käytännössä yritä raskautta vaan odotan että aletaan yrittää [:D].
Olen 31v ja mieheni 36v.Lapsia on 3 ennestään -98,-01 ja -04 joista viimeisin yhteinen ja muut minun.Vaikka kyllä ne yhteisiä on kaikki kumminkin [:)]. Nyt olis siis suunnitelmissa alkaa 4:ttä ja viimeistä yrittämään tossa kesän jälkeen.Ihan kiva fiilis siinä mielessä että tunnen et lapsiluku on sitten täynnä mutta toisaalta jos se ei sieltä tule heti tai ei vaikka ollenkaan niin ei se ole maailman loppu.
Viimeisin sai alkunsa tokalla kierrolla pillereiden lopetuksesta mutta kaks ekaa kesti 6 ja 8kk...Johtuen ehkä seksin vähyydestä ja se on tunnetusti aika tärkeä osa raskaaksi tulemisessa [8D]
En jaksais odottaa jos/kun taas saisi olla raskaana...muutama kuukausi vielä odotusta!

Toivon kaikille kevään kunniaksi plussia ja varsinkin niille jotka ekaansa yrittää!

tervehdys kaikille ja tasapuolisesti tsemppiä!

wastis, onpas hurja moka sattunut terkkarilla!!! ihan uskomatonta. pahoittelut myös muille keskenmenon saaneille! [:(]

aurora, olen samassa tilanteessa kuin sinä. menkkoja odottelen ja olen testaillut pitkin viikkoa [:D] ei vaan malta odottaa et onko raskaana vai ei! tulee jo välillä vähän hullu olo [&:] Tänään testasin omasta mielestäni haamun mutta en kyllä lähtisi vannomaan, se voi myös olla toiveiden aiheuttama näköharha! jos vaikka tiistaina sitten testaisi uudelleen ellei kuukautiset sitten ala ennen sitä. odottamien ei ole minun juttuni[:D][:D][:D]

sitä vielä kokojan luulee et on jotain oireitakin, hassu tämä ihmismieli.

en vaan voi uskoa että olisin raskaana! olen "jo" 32v ja yksi nuoruuden raskauden keskeytys takana. eihän abortin pitäisi vaikuttaa mutta eihän sitä koskaan tiedä. poikaystäväni sairastaa kaikenlisäksi kroonista neurologista sairautta ja lääkkeitä joutunut käyttämään jos jonkin laista, esim sytostaatteja jotka heikentävät hedelmällisyyttä. ja eihän me olla yritetty kuin huhtikuun  alusta niin tuntuisi jopa väärältä tulla heti raskaaksi. mutta ei voi muuta kuin toivoa. olen aina halunnut äidiksi, harmi että hyvää miestä joutui metsästämään näin kauan [:D] mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!!

nyt lopetan, ei tätä muuten kukaan jaksa lukea [;)]

halauksin, tulitikku

Tänään oli sitten se lääkärikäynti, joka oli aivan turha reissu. Muutimme helmikuussa, joten en ollut vielä aiemmin käynyt paikkakunnan terveyskeskuksessa lääkärissä. Lääkärinä oli nuori mies, tuli heti semmonen "voi ei" fiilis kun kuulin lääkärin kutsuvan minua. Hän alkoi heti alussa naputella koneelle mitä kerroin tilanteestani esittämättä mitään lisäkysymyksiä. Istuin vain hiljaa ja odottelin. Sitten hän tokaisin "minä soittelen tästä kokeneemmalle kollegalleni, jos hänellä olisi mitään neuvoja mitä tehdään". Kuuntelin siinä sitten hölmistyneenä kun hän selvitti tilannetta puhelimitse toiselle lääkärille. Hän ei tehnyt minkäänlaista tutkimusta tai kyselllyt sen enempää. Lääkäri kirjoitti ison reseptillisen kahta erilaista särkylääkettä joiden avulla voin "sinnitellä" läpi menkkojen ja suositteli varaamaan aikaa perhesuunnitelu puolelle syksyllä sekä pudottamaan painoa. Tuosta painonpudotuksesta koitin hiukan jutella että kun se on ihan muutamassa vuodessa noussut reilusti vaikka en ole ruoka- tai liikkumistottumuksia muuttanut, niin hän vain kyseli että eihän kuitenkan ole ollut mitään yleisväsymystä, siihen sitten vastasin että onhan tässä ollut hieman uupunut olo, aamulla vaikea nousta eikä oikein jaksa touhuta mitään. Lääkäri vain nyökytteli päätään ja tunki käteeni reseptin, tuntui ettei hän oikein tiennyt mitä sanoa ja halusi minut vain mahdollisimman nopeasti ovesta ulos. Käynnistä jäi todella epäselvä ja turhautunut olo. En kuitenkaan aio odottaa syksyyn, vaan varasin heti ajan perhesuunnittelu neuvolaan, sain onneksi ajan "jo" kahden viikon päähän. Katsoo nyt tapahtuuko sielläkään mitään.. Alkaa loppua usko terveydenhuoltoon, vielä kun luin tuon Wastiksenkin jutun..

Jaksamisia Wastikselle ja muille keskenmenon saaneille sekä kaikille plussaa odotteleville! Kyllä se aurinkokin vieä paistaa[:)]

Heipä hei. Täälä yksi uusi vauvakuumeilija. Syyskuussa 2008 jätettiin ehkäisy pois ja plussaa tuli joulukuussa. Kauaa ei ehditty uutisesta riemuitsemaan, kun jo tammikuussa (rv 8) tuli keskenmeno [:(] Maaliskuussa aloitettiin yrittäminen uudestaan eikä vielä ole tärpännyt. Kolme kiertoa tässä on jo ehtinyt mennä. Niin kovasti toivoisin, että seuraavalla kierrolla jo tärppäisi. Välillä niin tuskaiselta tämä toivominen tuntuu. En kyllä osannut kuvitellakaan, että raskaaksi tuleminen voisi olla näin vaikeaa. Jotenkin sitä oli aina ajatellut, että heti onnistaa kun vaan yrittää. Väärässä olin.

Moi vaan tasapuolisesti kaikille. Uskaltauduin ekaa kertaa tänne kirjotteleen vaik olen jo jonkin aikaa sivuja seuraillut. Olen kovasti mieheni kanssa vauvakuumeinen ;-) Minä 27v ja mieheni 29v Kova yritys on siis menossa ensimmäistä yrittäessämme. Jätin pillerit pois ja nyt huhtikuussa tuli sitten ekat menkat ilman pillereitä eli nyt siis vasta virallisesti ensimmäinen yrityskiertomme menossa... Ens viikolla pääsee testailemaan ellei menkkoja kuulu... Olen yrittänyt alunalkaen suhtautua asiaan niin (vauvakuumeesta) huolimatta, että tulee kun on tullakseen mutta tällä hetkelläkin kun on 2 hyvää ystävää raskaana yhtäaikaa olisi kova halu jo itselläkin. Mutta rauhassa edetään ja kovasti yritetään katsotaan mihin tulokseen se johtaa. Kiva kun on tälläinen sivusto mihin purkaa sisintään koska mies ei jaksa aina mun höpinöitä ja hehkutuksia ;-) Ensiviikolla siis nähdään onko mitään saatu aikaiseksi ;-)

Heippa!

Onkin pitkä aika kun olen tänne viimeksi kirjoitellut,kun on ollut nyt välissä niin paljon kaikenlaista hommaa.
Täällä on porukka vaihtunut aikalailla viime vierailuni jälkeen, eli onnea siis paljon kaikille plussanneille![:D] ja Tervetuloa kaikille uusille kuumeilioille!

Meillä siis nyt yli vuosi yritystä takana, pikkukakkosta haaveillaan.. Mahtuupa mukaan yksi varhainen keskenmenokin ja lääkäreillä on juostu jos minkä vaivan takia (liittyen raskautumiseen) Muutama päivä ennen kuukautisia aina vauvakuume nousee korkealle ja toive raskaudesta nousee mieleen voimakkaasti..ja sitten kun ne taas alkaa on ihan hirveä olo.. Mun pitäis kuulemma lääkärien mukaan ruveta syömään enemmän ja monipuolisesti ja lopettaa tupakanpoltto,mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty..[&:]
Nyt on menossa kp 9/28-34, toivottavasti tällä kertaa onnistais..[:)]

Tervetuloo kaikille uusille! :)

Täällä odotellaan yhä.."Menkat" kesti kaksi päivää.. pari tippaa tuli [8|] Ei ole ennen sellaista ollut.
Testi näyttää negaa. Lämpöä aina iltasin ja paha olo :P
nyt ois niinku tasan 4 raskausviikko laskurien mukaan (jos oisin raskaana)..voiskohan olla mahollista ettei vaan vielä testi näytä? Ainaki mitä tuolta lueskellu nii testi alkaa näyttää positiivista joskus 5 viikolla.Jos ei kuukautiset kunnolla ala niin loppuviikosta varmaan taas testaileen. stressaavaa

Terve vaan kaikille tasapuolisesti!

Kyllä niin sapettaa, kun lukee täällä viestejä kunnallisen terveydenhuollon tavasta vastata tai lähinnä olla vastaamatta kuukautisiin, ovulaatioon, hedelmällisyyteen tai lapsettomuuteen liittyvistä asioista. Suosittelen kaikille kanssasisarille suuntaamaan yksityiselle oman "vaivanne" kanssa. Siellä oikeasti kuunnellaan asiakasta ja hoitotoimenpiteet/kokeet mitä pyydät niin otetaan ja tehdään. Kallista puuhaa, mut olen ainakin itse henkilökohtaisesti valmis maksamaan itselleni tärkeastä asiasta.  Oikein sydäntä särkee kun lukee Wastiksen ja Gaian viestejä ja samalla tiedän niin hyvin miltä teistä tuntuu tuollaisen kohtelun jälkeen...

Täällä aurinko paistaa ja on ihan hyvä mieli. Äitienpäivä otti vähän lujille, mutta tulipahan sitä vietettyä lapsettomien päivää äitienpäivän aattona.
 Toinen Terolut- kuuri alkoi lauantaina. Onhan sitä pupusteltukin ahkerasti miehen kanssa, mutta en odota mitään ihmeitä tapahtuvan. Asiat rullatkoon nyt omalla painolla. Yritän vaan olla stressaamatta ja nauttia elämästä.
Paistakoon aurinko teidänkin päivään kanssasiskot!

Heippa vaan kaikille!
Uskaltaudunpa minäkin tänne palstalle. Elikkäs minä olen kohta 27v ja mies 32v ja naimisiin mentiin 2007. Yhdessäoloa nyt kahdeksan vuotta takana. Ja jälkikasvua kovasti toivotaan! Pillerit jätin pois marraskuussa 2008 ja kevät on yritetty enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Tänään itseasiassa ovulaatiopäivä... ens viikolla sitten taas kerran jännätään, että eihän ne menkat ala.. eihän... mutta tähän asti ne on aina tulleet. [:(] Kierto ollut melkoisen epätasainen, 23pv-30pv.. pillereitten aikaan tulivat säännöllisesti. Kovasti olisi toivottu lapsi tähän maailmaan..

Minulle tehdään tänään se verikokeesta otettava raskaustesti, josta nähdään onko raskaushormonit vielä koholla. Salaa toivon että siellä olisi jo uusi kaveri jonka takia eivät olisi hormonit laskeneet, mutta aika epätodennäköistä on.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Moikka!

Jo jonkin aikaa mun on pitänyt tänne rekisteröityä ja nyt vihdoin sain sen aikaiseksi [:)]

Itse olen 24-vuotias ja mies täyttää parin päivän päästä 40v. Viime kesä toi tullessaan meidän esikoisen, nyt vajaa 11-kuisen pojan [:)] Ja nyt siis olisi tilauksessa pikkusisko- tai veli pojalle. Melkeinpä heti alusta asti ollaan oltu ilman ehkäisyä, "tulee jos/kun tulee" ja noin puolen vuoden iästä asti on ollut ihan tosi kyseessä [:D] Poika sai alkunsa viidennestä kierrosta 7-8 vuoden yhtämittaisen pillerinsyönnin jälkeen, kovasti siis toivotaan ettei nytkään menisi aikaa ihan hirveästi.. Luulin jo viime kierrossa tärpin sattuneen, mutta vuoto olikin vaan 5 päivää myöhässä  Ihan näinä päivinä pitäisi olla taas ovis päällä, eli jännitystä on ilmassa!

Ikäviä noi keskenmenot, tsemppiä todella kaikille sen kokeneille!

Itsellä jumittaa vielä vanhoja raskauskiloja [:@], joten saas nähdä vaikuttaako se uuden raskauden alkamiseen..??

Luin jonkin verran noita vanhoja viestejä, mutta en nyt sentään ihan koko pinoa  Paljon näkyi olevan esikoisen odottajia tai sitten jo useampien lapsien äitejä. Entä meitä pikkukakkosta toivovia? Varsinkin pienten ikäerojen raskauksista/lapsista olisi mielenkiintoista lukea.

Kiitos :) Koitan nyt olla liikaa ajattelematta ettei sitä ryhdy liikaa toivomaan! Nyt täytyy positiivisin mielin edetä ja ajatella että vauva saapuu silloin kun on oikea aika. Löysin netistä jonkun kirjoittaman runon vauvan saannista ! Ajattelin kopioida sen tänne, koska se on niin koskettava! Ja mielestäni myös helpottaa oloa!

Katselen täältä kaukaa, Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee? Miksi isällä niin raskaat askeleet? Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa? Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti, että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan. Voitko Taivaan Isä äitiä lohduttaa, pyyhkiä kyyneleet pois? Voitko isän olkaa taputtaa, ettei hän niin kumarassa ois? Kerro heille Taivaan Isä, etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan. Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on Luojalle, ettei heitä malttaisi millään antaa pois. Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan. Tietäisipä isä, miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan. Vielä joskus saan pienenä kasvaa äidin vatsassa ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea. Ja kun vihdoin kohtaamme löytää tarkoituksensa pettymys jokainen. Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin. Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää. Koska saan mennä, Taivaan Isä? Joko pian pääsen omaan kotiin?

mmj: runo oli koskettava, tuli itku ainakin täällä suunnassa. Voimia kaikille ja plussatuulahduksia kesän myötä!

Maajo

Heips pirita!

Meillä kuumeillaan pikkukakkosesta kanssa, esikois tyttö on nyt 2vuotias ja pikkuveliä tai pikkusiskoa on toivottu jo yli vuoden verran. Ensimmäinen raskaus alkoi heti toisella kierrolla pillereiden lopettamisen jälkeen, ja nyt onkin kulunut sitten yllättävän paljon aikaa ja vieläkin odotellaan..ei se niin helppoa olekkaan joka kerta..
Meidän tyttö on todella tempperamenttinen ja omistushaluinen minusta, ei tykkää yhtään hyvää jos pidän toisia vauvoja sylissä ja on sen jälkeen oikein loukkaantuneen oloinen.. Niin se sitten vähän kyllä pistää mietityttämaan että mitä sitten jos meille tulisikin oma pieni, olisiko vaikeaa esikoisen kanssa ja kuinka mustasukkainen hän olisi..? Vaikka kylläkin muuten tykkää paljon vauvoista ja haluaa aina silitellä ja helliä niitä.

Mulla on pitkittynyt kiertokin pillereiden lopettamisen jälkeen ja se vaihtelee 28 ja 34 päivän välillä että ovulaatiota on tosi vaikea välillä paikantaa, ovis tikkuja kokeilin vuosi sitten mutta koin sen niin monimutkaiseksi etten ole sitten sen jälkeen enää niillä etsinyt.. nyt onkin ollut muutama kuukausi pahimmassa kuumeilussa taukoa ja on ajateltu että tulee jos on tullakseen.. nyt se kuume on vaan hiipinyt takaisn kun olen ollut aina välillä hoitamassa paria pientä vauvaa.[:D]

Tsemppiä yritykseen sullekkin ja kaikille muille. Ihana tuo mmj_:n kirjoittama runo, antaa toivoa, niin se vaan on että kyllä se pieni sieltä tulee kun on aika oikea ja tarkoitus sille.

Ihan tuli tippa linssiin täälläkin tuosta mmj_:n runosta [:(] Sama tuntuu olevan nykyään aina kun katsoo jotain lapsista kertovaa ohjelmaa tai lukee lehtiä, ennen omaa lasta ei tuntunut missään eikä niitä ottanut niin henkilökohtaisesti.

Mirella: sitä juuri itsekin pelkään, että mitä jos uusi raskaus ei alakaan yhtä helposti kuin ensimmäinen [X(] Se vieläpä oli kaikinpuolin helppo raskaus ilman mitään alun pahoinvointeja tms, ei suonenvetoja, ei turvotusta.. välillä melkeinpä tuntui että oonko mä edes raskaana ennen kuin maha kasvoi ja liikkeitä alkoi tuntumaan [:-] Verenpaineet kyllä kohosi, mutta niistäkin selvittiin vaan seuraamalla tilannetta... Myös synnytys oli helppo ja nopea (poika syntyi kolme tuntia sairaalaan tulon jälkeen 8-9 minuutin ponnistamisen jälkeen). Sitä olenkin miettinyt, että voiko yhtä hyvää tuuria olla toiste??!? 

Kierrot vaihtelee täälläkin noin 29-32 välillä. Ainakaan tähän mennessä en ole käyttänyt ovistestejä tai laskeskellut muuten "varmoja päiviä" kalenterin kanssa vaan koitetaan touhuilla tasaiseen tahtiin läpi kierron [8D]

Kyllä se vaan näinkin lyhyen yrityksen jälkeen tuntuu todella pahalta kun se vuoto sieltä taas alkaa, en osaa edes kuvitella mitä mielessä liikkuu heillä jolla yritystä ja toiveita on ollut jo vuosia [&o]

Takaisin