joko nyt onnistaisi

onnea Elviira82! hienoa hienoa hienoa :)

noppa, mites se terkkulan raskaustesti? joko kävit? :) tuut sit heti kertoo et oot raskaana ;)

mulla ei vieläkää ole alkanu kuukautiset, eikä ole VIELÄKÄÄ yhtää sellain olo et ois alkamassa.. tein viimeks lauantaina testin ja negaahan se näytti... eipä ole viel kertaakaa venähtäny näin pitkäks tää mun kierto... vähä kummastuttaa.. viime kierto kyl oli sen 33, mut nyt mennää jo kuitenki kp 35.. ja yleensä oon huomannu tisseistä, et alkaa menkat.. ne on ollu ihan sairaan kipeet aina pari päivää ennen ku vuoto alkaa.. nyt oli silloin viime torstaina sellasta pientä arkuutta, mutta sen jälkeen ei mitään :o kummastuttaa... aamulla heräsin siihen ku alamahaa viils.. siis tuntu ihan ku joku ois jollain pienel teräväl tikul viillelly tuolt sisältä päin.. mut se ei tosiaankaa ollu yhtää sellain menkkakipu-kipu.. en vaan jotenki pysty uskomaa siihen että olisin raskaana... :D jotenki luonto ei anna periks vaan.. :)) [>:]

pitää nyt viel parisen päivää katsella ja sit jos ei ole mitää alkanu kuuluu, ni meen hakee lisää testei apteekist... kyllä niihinki rahaa saa kulumaa...!!

Lila ja Ansku81: mie oon kans huomannu sen että menkat on tooosi niukat ollu pillereiden lopettamisen jälkee, vaik oisin kanssa kuvitellu toisin.. mulla saattaa "vuoto"(ei sitä voi vuodoks es kutsua :D ) kestää enintää sen 3 päivää.. ensimmäinen päivä on se milloin vuotaa eniten.. sitten neljäntenä päivänä saattaa pientä tiputtelua vaan olla, mutta ei sen enempää... hassua!

Onnea Elviira82!!!![:D]

Oon tässä viikonloppuna katellu matkoja, ja just sain ukon suostuteltua, että varataan matka ens kesäks jonnekkin lämpimään[:D] Ja pitäs taas alkaa juosta asuntoja kattelemassa, niin jos sais mieleen jotain muutakin kuin vain vauvoja[;)] Haaveena olis kuitenkin se ihan oma koti jos ja kun pieni syntyy :)

Noppa, mitämitämitä kävi????? :D

Oikein isot onnittelut kaikille raskautuneille[:D] Toivottasti tullaan lähiaikoina perässä.

Mulla vatsakivut jatkuu edelleen ja taitaapa olla täti tulossa käymään[:@] Ärsyttää jo valmiiksi. Mutta minkäs voit. Tasan ei mee onnenlahjat, tai sitten se vaan on mielen köyhyyttä, että aina ajattelee niin pessimistisesti. Pitäis aina olla niin positiivinen ja iloita kaikesta hyvästä millä on siunattu, mutta aina ei vaan jaksa. Kyllä sitä vähän aikaa jaksaa ajoittain tsempata, mutta näin loppukierrosta alkaa todellisuus ahdistaa. Sitä ei anna itselleen yhtään armoa vaan piiskaa itseään kaiken maailman negatiivisuuksilla[&o] Kovasti toivon kyllä kesävauvaa. Olisi niin ihana olla vauvan kanssa kesä kotona ja nauttia pienestä ihmisestä. Mulla kesät on yleensä kiireisintä ja samalla raskainta aikaa. Töitä pitää tehdä monen ihmisen edestä ja lomasta ei puhettakaan. Ajoitus olisi siinäkin mielessä mitä parhain. Saisi olla mammalomalla ja tehdä vähän erilaista "työtä".

No pitää odottaa vielä loppuviikkoon ennen kuin uskaltaa alkaa testailee. Alavatsaa tosiaan juilii, mutta muita oireita, ei edes niitä menkkaoireita, ole ollut.

+++++++kaikille!

Tervehdys kaikille[:D]

Onneeeee Elviira82 plussasta![:D]

Tosiaankin tänään soitin sinne terkkariin. Sieltä hoitaja sano et voidaan ottaa testi verestä tai virtsasta ja se pitää ottaa ennen puoltapäivää.  Päätettiin sit ottaa verinäyte ettei tarvii pidätellä meinaan sit ku tietää ettei saa pissaa ni tulee entistä kovempi hätä[;)] Eli tänään en päässy näytettä antamaan. Ja sit mul on tiistai ja keskiviikko aamuvuoro(alkaa klo 7) Näytteen otto aukee vasta klo 7.30. Töistä en voi lähtee keskenkaiken pois joten mä pääsen sinne vasta torstaina[>:] Onneks sen saa sentä samana päivänä tietää.
Nyt tuli mieleen et ollaan lähös torstaina myös särkänniemeen kaveripariskunnan kaa (he myös yrittävät lasta). Sit voi olla et lähetään sielt samantien uudellemaalle. Ollaan siel yks yö jonka jälkeen lähetään 10 päivän reissuun. Kuinka voin tulla teille kertoo et oonko raskaana[&:] Mun on kyl pakko keksii jotain mil pääsisin rauhas jollekkin koneelle. Enhän mä voi pitää teitä niin kauan jännityksessä[;)] Jos ottaisin oman kannettavan mukaan ni voisin päästä sil käymään netis[:)]

Heipsan,
Mä täällä ihmettelen noita ovistestejä.. Ohjeiden mukaan tulos on negatiivinen ellei testiviiva ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Muutama päivä sitten tuli hailakka haamu,toissapäivänä vahvempi haamu, muttei yhtä vahva kuin kontrolliviiva,eilen aamulla myös. Koko eilisen oli todella vahvaa juilimista vasemmalla alavatsassa ja tänä aamuna ovistesti ei näyttänyt kuin pelkän kontrolliviivan. Eli kipujen mukaan ovis oli eilen, mutta jos ovistestiä uskoo niin sitä ei ollu lainkaan tai se olisi seuraavien 24-48h aikana. Ota näistä sit selvää[:D] Olo on aika pihalla hehe.
Kertokaas viisaammat siskot et mitä tästä pitäisi päätellä?[:D]
Jos eilen tuli testiin vielä selkeä haamu ja oli kipuja niin tarkoittaako se, että vasta tänään selkeän negan ja vieläkin pienten vatsakipujen kera olis se oikea ovulaatio ja eilinen kova kipu ja haamu olis sen enteilyyä?
Laskurin mukaan oviksen ois pitäny olla vasta tänään tai huomenna.Siis jos kierto pysyy edelleen siinä 28-29pv:ssä.
Jäi noi sänkyhommatkin pariin kertaan tässä kierrossa..miehellä mennyt vähän himot tän ajoittelun takia, tulee kuulemma paineita eikä tee mieli..
Tosin tänä aamuna sen ekat sanat oli nyt nussitaa[:D] Eli toivotaan että parin päivän takanen ja tän aamunen pupuilu ois ollu riittävästi..Ellei sit innostuta viel illalla tai huomenna[:)]

Harmi että sulla Noppa venyy vahvistuksen saaminen, koita tosiaan jotenkin tulla meille kertomaan uutisia sitten kun niitä on[:)]
Onnet vielä plussan saaneille ja plussatuulia muille :)

Moi pitkästä aikaa! Ollaan oltu reissun päällä pari viikkoa ja nyt kotona vain pyykkäämässä. Lähdetään takas mökille ja ensi viikoksi matkoille... Niin ne menkat taas alkoi eli ei maalisvauvaa. [:(] Ens hedelmälliset päivät ollaan matkoilla samassa hotellihuoneessa siskon tyttären (11v) kanssa eli ei toivoakaan yrittää!

Aurinkoisia päiviä teille!

Heippa kaikille. täällä mennään oudoilla fiiliksillä?

sunnuntaista asti ollut aivan outoja kipuja alamahassa ja selässä ylös noustessa ja nopeiden liikkeiden aikana juilii niin maan prkl... [&:] ja etova olo oli eilen tänään jo vähän parempi. ja sitten tuo alapää.[:D] ihan kumma se on koko ajan märkä valkovuodon tapaista tulee koko ajan sellaista limaista kirkasta joustavaa.!?[8D] hyi mitä puhetta,yrittäkää ymmärtää!!

Ovulaatiosta on nyt viikko ja luin netistä että oireita saattaa jollekkin tulla melkein heti ovulaation jälkeen! testi nyt näyttää vileä negaa nmutta jos tässä kärsivällisesti odottelisi mitä tuleman pitää!![:D]

Kiitti kaikille kauheesti onnitteluista![:)] on täs kyl vieläki niin hullu olo että![:D] mut tänään tein viel toisen testin ja sama plussa sielt tuli ja sain varattuu ekan ajan neuvolaanki syyskuun alkuun. laskettu aika ois sit 6.4[:)] taidan mennä alotteleen keskusteluu tonne huhtivauvoihin ja oletan et te kaikki tuutte sinne mun seuraksi pian?eikö vaan?[:D] oooooiiiikeeeiiiiin paljon plussatoivotuksia kaikille!!!

Onnea kaikille raskautuneille! Oli viimein aikaa lukea teidän kirjoitukset läpi. Meinas kakku palaa uuniin, kun oli niin kiinnostavaa luettavaa. [:D]

Mulla oli kans menkat myöhässä 3 päivää niin että ehti siinä jo kovasti toivoa. Testi näytti maanantaina negaa ja päätin testata uudelleen torstaiaamuna vaan eipä tarvinnutkaan...

Tsemppiä meille muille! *voimahalit kaikille*

Kyl must alkaa tuntuu et voisin olla raskaana ku ei oo menkatkaan alkanu ja sit ku oon saanu ne pari haamuu. Mut silti pitää yrittää pitää jalat maassa. Tulis jo torstai ni pääsis tk:hon testaa[:)]
Mun tekis hirveesti mieli kertoo omalle äitille ku tiiän kuinka innoissaan se ois ekasta lapsen lapsesta. Mut ollaan päätetty ettei heti alus kerrota, paitsi voi olla et pitää sen reissun takii ehkä kertookki.

Tsemppii kaikille![:D]

Onnea Elviira82!!![:)][:)] Hienoa että kuuluu plussauutisia!

Joo, Nyytti mä kanssa tänään tavasin niitä ovistestien ohjeita ja pähkäilin että tuleeko niistä yhtään hullua hurskaammaksi... [8|] Joo, nyt EI saa ottaa aamuvirtsasta eikä saa juoda mitään pariin tuntiin ennen testausta ja sitte pitää vielä tarkkailla viivojen vahvuuksia ja mitähän vielä... Vaikeaksi menee... Mut toisaalta mä lohduttauduin sillä että nyt kerrankii mulla on edes TOIVOA saada kaksi viivaa tikkuun. [;)] Tai sitte jos tikutan ovistakin 8 kk ilman haamun haamua ni mä kyllä... teen jotain, en nyt keksi että mitä. [;)]

noppa kyllä sun ehdottomasti täytyy saada meihin jotenkii nettiyhteys että kuullaan tuoreet uutiset! [:)] Eihän meitä voi pitää noin pitkään jännityksessä! Mutta plussahan sieltä tulee jos kerran täti ei oo vieläkään tullu kylään. [:)]

Ja selene toivotaan että on tosiaan jo raskausoireita! [:)] Kuulostaa ainakin hyvältä! [:)]

Mä oon kanssa lentäny koko päivän asioilla enkä oo yhtään ehtiny vauva-asioita miettimään (paitsi että ne ovistestit tuli postissa ja niitä ohjeita luin). Tää kiire on oikeastaan ihan hyvä ni ei ala stressaamaan. Tosin mulla on vasta kp7 eli tähän aikaan kuusta mä oon muutenkii aika lunkisti. [;)] Tai niin lunkisti ku mä nyt yleensä osaan olla. [:D]

mulla oli kanssa reilu viikko sitte sama oire, toi kirkas lima :DD ja nyt on kuukautiset melkein viikon "myöhässä", en ole uskaltanu viel testata ku pelkää sitä negaa ja jotenki ottais ne menkat mieluiten ku sen ainaisen yhden viivan pelkästää... :/ mut musta on alkanu nyt parin päivän aikana tuntuu, et oon oikeesti raskaana... vaikken vaan voi jotenki uskoa sitä.. tänää meinaan testata ku pääsen töistä... :)

voi magenta kerro kerro sitte heti kuinka kävi niin mullakin voi olla toivoa jos se lima on sitten yksi oire!![:D]
pidän peukkuja pystyssä![:D]

+++++++++++++++++++++++++

Heippa taas pitkäst aikaa!
Onnea hirmusti kaikille plussanneille![:D]
Mä oon pitäny kans pientä taukoo kirjottelussa mut kyl oon aina välil käyny uudet viestit tietenki lukemas, jotenki riippuvainen täst palstasta tai jotain[:)][:D]
Mulla nyt kp12 eli kohta olis taas h-hetket..[:)] toivottavasti mies jaksais vaan olla yhtä innostunu.. Jotenki nyt on sellanen olo et vois seuraavaks saada sen plussan siihen testiin kun niin moni muukin on raskautunu km.n jälkeen aika pian ja mulla on nyt ne yhdet turvaväli kk.tkin ollu, niin positiivisin mielin mennään eteenpäin..
Kiva ansku kun palasit takasin tänne keskusteluun lomalta, aina niin piristävää lukee sun kirjotuksia ja hauskoja kommelluksia[:)] tietää etten oo ainut jolle sattuu kaikenlaista[:D]
Ja luin muuten sen Eve Hietamiehen Puolinainen kirjan jota joku täällä joskus suositteli, oli tosi hyvä sai nauraa ja itkee kun oli niin hyvin kirjotettu, eli lämpimät suosituksen multakin sen kirjan lukemiseen kyllä kannattaa kaikkien lukea! Olisko kellään muita hyviä kirja ehdotuksia tähän aiheeseen liittyen? Tuntuu et lukeminen on mulle kun terapiaa ja siitä tulee niin hyvä fiilis kun saa hetkeks heittäytyy jonku hyvän kirjan maailmaan. Ja olla miettimättä omia asioita.
Ens viikolla mulla alkaa sitten koulukin ja sit on ainakin tekemistä varmasti päivät pitkät, ni ei kerkiä varmaa kauheesti vauva asioita ajatteleen ja varmaan se plussakin pärähtää helpommin ruutuun juuri kun on muitakin suunitelmia elämälle.[:)] Toivotaan ainakin..
Paljon plussa tuulia kaikille!!

Ihanaa magenta, tuut kyllä sitte heti kertomaan miten käy, mut hyvältä kuulostaa! [:)]

*Mirella* kiva kuulla että mua on kaivattu. [;)] Mä en kyllä käsitä miten mulle aina sattuu ja tapahtuukii kaikenlaista... Mut hyvä jos muillekii! [:D] Ja taisin mä olla se joka suositteli sitä kirjaa, eikö ollukii hyvä? [:)] Mä kanssa luen kauheesti varsinkii näin kesällä/lomalla. Nyt ei oo tarjota suoraltakädeltä mitään vastaavaa kirjaideaa valitettavasti... Tosin musta tuntuu että nykyisin nää vauvajutut kummittelee mua ihan joka paikassa... Reissuunkii valkkasin vaan kaikkia psykologisia trillereitä luettavaksi ja ihan jokaisessa sitte päähenkilö pamahti paksuks tai muuta vastaavaa... Ota tässä nyt sitte etäisyyttä asiaan... [8|]

Muutenkii musta tuntuu siltä että vauvoja ja raskausmahoja on ihan joka paikassa. Tuntuuko muista siltä? Mä aina niiiin päätän etten ajattele koko asiaa ettei tuu stressiä mut ei tarvi ku astua ovesta ulos ni jo siinä päivystää naapuri ison mahansa kanssa esittelemässä uusia vaunujaan tai kun meet kauppaan hakemaan maitoa ni siihen oven eteen on pystytetty vauvanvaate alennustanko jne. Ja sitte ku mun kaikki kaverit alkaa olemaan tässä parhaassa lisääntymisiässä ni aina ku jollekii soittaa ni joku uus ihminen on raskaana tai saanu vauvan tai vauva saanu nimen tai jotain... Ääh, mä oikeesti repeen kohta! Ja yleensä kun noi koiraharrastukset on ollu se pakopaikka ni eikö sinnekii sitte eilen ilmestyny muutama vastasyntynyt odottelemaan vaunuissa kun äippä treenaa! No ei, ihaniahan nuo olivat mut silti joskus ahdistaa kun yrittää saada muuta ajateltavaa ja joka paikassa vaan on vauvoja... Eilen sanomalehden kannessakii oli iso juttu vauvabuumista jonka näin ihan ensimmäiseksi aamulla! [8D] Joten mä voin siis hyvin päivystää täällä aamusta iltaan kun en kuitenkaan pysty pysymään asiasta erossa. [;)]

Heisulivei!
Piti oikein rekisteröityä tänne teidän joukkoonne, kun täältä tuntuu löytyvän vain positiivisia ihmisiä [:D]

Itsellä siis ensimmäinen luomukierto kymmenen vuoden pillerin pyörityksen jälkeen ja ihmeissäni odottelen mitä käy. Kp 29/28 menossa ja toooooooodella vähän on vaaleanpunaista tuhrua huomattavissa kun vessussa innokkaasti pyyhkii. Tuskimpa siis enää kiinnitysvuotoa (?) vaan sitä ihan oikeaa tätiä vierailemassa... kotitesti kun oli myös eilen nega ja oireet on ns. oireettomia.

En vain tiedä aloittaisko tuon oviksen laskemisen eilisestä (se pikkanen vaaleenpunanen ilmestyi eilen illalla) vaiko vasta tänään, vaiko odotellaanko laskuissa ihan tilannetta jossa joutuisi käyttämään ihan suojaa. Mielipiteitä?

Ihmettelen kyllä kovasti sitäkin, ettei mulla pillereiden aikana onnistunut esim. kertaakaan tuo kuukautisten siirto! Joka kerran täti tuli ajallaan kyläilemään, vaikka kuinka yritti syödä toista liuskaa perään (esmes lomien aikana). Yrittiköhän keho viestitellä että tekee mitä lystää [;)]

Heips!

onnittelut plussanneille! toivotaan että jokaisen pikku kaveri jaksaa kyydissä koko yhdeksän kuukautta!

Uudet kuumeilijat tervetuloa!

Tädin yllättämille pahoitteluni.. Uusi kierto uudet kujeet..!

Täällä taitais olla ovulaatio tuloillaan.. Eilen juili alavatsaa, mutta limoja ei vielä ole kuulunut.. jospa se ovis malttais oottaa viikonloppuun että pääsis miehen luo peiton heilutukseen.. Sellasia hyppysiittiöitä kun ei oo jotka 300 km loikkais! eikä taida enää kovin virkeitä siimahämmät viimeviikonlopultakaan olla.. mutta toivon silti että tärppäis tässä kuussa..

Toisten vauvat ja vauvamahat on kyllä bongattu ja tuntuu tosiaan että kaikki muut on raskaana tai saanu lapsen! viikonlopun aikaan koin pari "järkytystäkin" noitten suhteen kaupungilla.. Toinen oli raskaana oleva nuorehko nainen joka veti tupakkaa niin antaumuksella että ihan pahaa teki.. toinen taas oli jo istumaan oppinut lapsi joka kulki nuoren isän harteilla ILMAN HATTUA torilla auringon paistaessa täydeltä terältä.. sääliks kävi molempien lapsia.. No jokainen tyylillään, itse aion kuitenkin toimia toisin.

Luin alkuviikon aikana Sophie Kinsellan Himoshoppaajan vauva kirjan.. ihan kivaa kevyttä kesälukemista jos tykkää hömpästä.. minut koukutti juoni aika hyvin, kun olin ostanut sen että rannalla on kiva lueskella jotain kevyttä, mutta luin sen parilta istumalta läpi..

Plussa tuulia kaikille!

Oi, olipa taa kiva lueskella kuulumisia! Toivottavasti pian tärppää ja kaikki ihmeelliset lima-, juilinta-, ym.-oireet enteilevät hyviä uutisia!!! :)

Mä olen kans hieman hämmentynyt.. omien laskujeni mukaan mun "hedelmälliset päiväni" olivat 17.-19.7 tienoilla. En siis tikuttanut ovista tai havainnut muutenkaan mitään epätavallista, mutta säännöllisen kierron mukaan tuo olisi oikea ajankohta. En kuitenkaan usko, että tuona aikana siimahäntiä pääsi määränpäähänsä, sillä vasta 23. päivä päätimme antaa Luojalle mahdollisuuden esikoisen syntymään (mutta sen jälkeen ovatkin peitot heiluneet ahkerasti). No, onhan Jumalalle kaikki mahdollista, ja niitä ihmeitä ennenkin tapahtunut. :)

En siis tiedä mistä johtunee, mutta tässä on nyt kuitenkin muutamien päivien ajan ollut samanlaisia lima-oireita, turvotusta ja kipua nänneissä, mitkä siis saattaisivat olla merkkejä yllätyksestä. Tai sitten ennenaikaisesta tädin vierailusta. Menkat pitäisi alkaa vasta maanantaina, mutta en tiedä...
Ärsyttää, että edes päästin itseni ajattelemaan plussa-mahdollisuutta!

Tuli, mitä tuli, niin kärsivällisyyttä tarvitaan. Olemme huomenna lähdössä veljeni ja hänen vaimonsa kanssa U2:n keikalle Ruotsiin ja matkalla kyllä seuraillaan, mitä juomisia tulen tilaamaan... Kai sitä varmuuden vuoksi täytyy limppari-linjalla olla, vaikka täti maanantaina tulisikin. Täytyy koittaa keksiä tekosyitä, sillä en tahtoisi vielä kertoa projektistamme kenellekään.

No, mutta toivottavasti kuulen paljon plussa-uutisia kun palaan Suomeen!!! :)

Takaisin