joko nyt onnistaisi

mä istuin sit pari tuntia tänään kättärillä. tulehdusarvot kohollaan ja hemoglobiini vähän laskussa. kahta eri antibioottia, toiset cytot ja kotiin tarkkailuun. jos nousee kuume tai vointi huononee niin pitää mennä takaisin...voi perse. toiv noi lääkkeet auttais. ei nyt millään jaksais/haluais kaavintaan, jospa noi antibiootit puris. muuten kuulema kohtu näytti ihan hyvältä, laiha lohtu kait sekin.

Miplis, vaikka oletkin nuori niin ei se tarkoita sitä ettei sussa voisi olla jotain vikana kun kuukautiset ovat noinkin paljon myöhässä! varsinkin jos sulla kerran on ollut ihan säännölliset niin pitäshän se jotenkin tutkia et missä vika! soita vaikka suoraan yksityiselle gynelle, sieltä saa varmaan parhaiten/nopeiten tietoo!

muillekin tädin kadottajille tsemppiä. löytäispä se perille tai jäis sit sen plussan takia pois!! vittumaista tommonen!

Moikka kaikille!

tulitukku- sun jutun luettuani, ei voi kyllä sanoa muuta ku, että; tällä palstalla oleville on kyllä kaikki asiat tehty vaikeeksi- pelkästään plussaaminen on vaikeeta ja annas olla jo joku raskautuu niin se menee kesken ja sitten vasta ALKAA ne vastoinkäymiset[:@][:@]

Tänne sais viimeistään kuukauden sisällä tulla sellainen plussa-aalto ettei mitään rajaa!

Omaa napaa:

Täti löysi vihdoin tänne![:D][:D]

Huomenta!

Tulitikku, Se mua eniten kismittääki ku se hoitaja kehtaskin sanoa että ku olen niin nuori ni on muka niin normaalia että menkat on myöhässä..! ihan hyvin nuorellakin voi olla vaikka mitä :S Mä en yksityiselle voi mennä ku sit sossu ei maksa sairaalakuluja :P ja itel sen verta pienet tulot näin vielä opiskelijana että ei oo ite varaa maksella sitä yksityistä. :S Soitan kyllä viimeistää joulun jälkeen suoraan gynelle tms. Enää en soita Päijät neuvon kautta..

Onneks olkoo Kaika! Toiv täti nyt olisi vain hetken siellä kylässä ja pääsisit uuteen kiertoon! :)

kp 54/35 hurjia lukemia :S

Aina löytyy jotain positiivista näistä ikävistäkin jutuista:

tädin tultua, taidan polttaa savukkeen tänään,
saa joulun kaveridinnereillä nauttia viiniä (ja kotona glögiä) ja parasta on se, että, ku toi kierto oli nyt vähän outo niin laskin touhuumispäivät lyhyimmän ja pisimmäin kierron mukaan , joten meillä peitto heiluu 19.12 eteenpäin reilun viikon ja varmuudeksi vähän päälle [:D].

Morjesta,

WIMPPU: Onnittelut haamuplussasta [:)]!!
Mulla oli haamuplussa ja olin kyllä täysillä silloin raskaana eli eiköhän sulla siellä masussa vauva kasva..jee!!!!!!!!!!!

TULITIKKU: KIITOS negapahoitteluista [:)]!!
Voi ei,että pitikin sinulle vielä tuollaista tapahtua [:(]
Olen todella pahoillani!
En voi kun sydämestäni toivoa,että sinun kohdallasi kaikki kääntyy parhaimpaan päin!!Olet ajatuksissani!!
Mitenkä nyt voi?

PAIPAPU: KIITOS negapahoitteluista [:)]
Ihanaa vointia sinulle!

KAIKA: No,löysihän se täti vihdosta viimein sinne.
Onnittelut ja pahoittelut samalla kertaa!
Plussaa sinulle olisin toivonut!
Löytäisi nyt äkkiä tännekin..
Ihmisen psyyke on sellainen,että kun oikein tosissaan vauvaa haluaa,niin kyllä joillakin sitten tuo kuukautiskierto rupee menemään ihan häränpyllyä.

MIPLIS: Ihanaa kohtelua sait..huh huh [:@]
Saanko udella,että kuinka nuori olet?Ei tarvitse vastata!!
Tuohan on ihan väärin vedota ihmisen ikään..voihan ketaleet sentäs [:@]
Koitahan jaksella!!

OMAA: Odottelua odottelua..
Tänääkin on tullut vain kirkasta,väritöntä vuotoa [:'(]
Hemmetti,kun ihmiselle olisi luotu tuota pitkäjännitteisyyttä [;)][:D]

VOIKAAHAN HYVIN JA PLUSSATUULIA EDELLEEN LÄHETTELEN++++++++++++++

Yönsäde kp31

Moi
Wimpulle peukut, toivottavasti haamu vahvistuu!
Kaikalle peukut, nyt vaan uuteen yritykseen ja jouluna sitten ahkeraa pupuilua! [;)]
Miplis -pakko kysyä, ei tod. tarvi vastata jos utelen liikaa[8|], mutta olit näköjään tohon toiseen (neuvola) ketjuun vastaillut, niin onko sulla nyt lapsi vai oliko tuossa raskaudessa epäonnea? Olitte vissiin kuitenki aika kauan nyt tällä kerralla yrittäny raskautua.

pikaisin terkuin Pixie (@ töissä & yrittää keskittyä aina välillä johonkin muuhun kuin tähän palstaan[:D])

Heipä hei!

Yönsäde, Ainahan saa ikää kysyä ja tuollahan se suluissa oli.. Olen siis 20 vuotias.. :P

Pixie79, Ei haittaa vaikka utelet.. Mulla ei siis ole lasta valitettavasti.. silloin aikoinaan oli kyllä vahinko että tulin raskaaksi, mutta oisin lapsen pitänyt.. tuli kesken juuri 3 kuukauden jälkeen. Nyt oon nykyisen kanssa yrittänyt lasta jo reilu 10 kk. ja tosiaan keho temppuilee todella oudosti tällä hetkellä.. Pelottaa ja katkeralla mielellä välillä mieleen tulee että entäs jos en voikkaa enää ikinä raskaaksi tulla.. mutta luulisin että voin [:D]

Eipä muuta tällä kertaa.. kp 54/35

Miplis: Kyllä sä vielä lapsen saat aivan varmasti.

Kaika: No hyvä että ne menkat tuli, jos kerran et oo raskaana niinku ei tääkään. Nyt sit yritellään siihen syyskuun junaan :)

Täällä täti on miltei poistunut niin pääsee ihan pian puuhasteleen, viime viikon kipuilujen aikana ei taidettu oikein harrastella mitään ihmeemmin ja tädin tultua ei viittiny et kyl nyt sit kutkuttelee jo päästä tositoimiin ja saa unohtaa ne kumit ihan totaalisesti, jeeeee :)

Yönsäde: Missääs sun tätsys luuraa?

Tulitikku: Että sunkin pitää toi taas kokea vaikeamman kautta. Jaksamisia sinne!

Wimppu: Testaa jo uudestaan :)

Heippa!
uskaltaudun mukaan keskusteluun. olipa vaikea löytää tämä pelkkä vastausruutu :) joten siis älkää hermostuko jos töppäilen täällä jotain :)
olen siis seurannut sivusta tätä keskustelua jo varmaan 2kk.tta.
itselläni on jo 2-vuotias pojan nassikka, ja nyt sais tulla hänelle seuraa.
Bluerose- tilanteemme on jossain määrin samanlainen.
minulla ollut menkat viimeksi syyskuussa, eikä tietoakaan seuraavista. testejä tehnyt jo läjä päin ja kaikki negaa. tänään kävin neuvolassa eikä siellä mitään ollut :-/ kyllä oli itkussa pitelemistä. autossa sit sai tirauttaa kunnolla :) eli tilanne se että tämä kuu ootellaan tätiä tulevaksi, ellei tule niin tammikuun alussa lääkärille aika ja katotaan onko kaikki kunnossa. tänään hoitaja sanoi että ilmeisesti jokin hormoonihäiriö. tuntuu hassulta, ensimmäinen lapsi sai alkunsa ensimmäisellä yrityskerralla ja kaikki meni hyvin loppuun asti. nyt sitten tämä, olin 95% varma että nytkin vauva kasvaa massussa mut eipä vain ollutkaan. yritys siis aloitettu lokakuun alussa joten ihan vähän aikaa yritystä on takana ja voin vaan kuvitella miltä teistä muista tuntuu jotka olette yrittäneet jo monia kuukausia.
tsemppiä kaikille ja peitot heilumaan!

-Ronny

Tervetuloa Ronny! Ja harmi kun sinuakin vaivaa tädittömyys, jos ei kerran raskautta ole. Sitä on ollut täällä liikkeellä. Mutta asia voi olla pienellä korjattavissa mikäli edes on tarvetta. Nenä pystyyn vaan :)

Mie olen täs miettiny et eihän täs muuta mahollisuutta toisaalta ole että oon raskaana. Mut huomenna sit teen testin ja katellaan sit mitä se näyttää. [:)]  Toivottavasti ei ainakaan negaa. [;)] [&:]

Tänään on ollu vähän väliä nälkä mut mikään ei maistuis. [:'(] Kaikkee suolasta haluttas ja kaikki makee ällöttää vain. [:'(]

Mulla on testin teko suunnitteilla perjantaille, ellei ehdi täti tulla ensin. Ei oikeastaan tunnu yhtään siltä, että olis tärpänny. Toki toivon enempi kuin mitään, että pääsisin testailemaan plussatulosta, mutta haaveeksi taitaa jäädä. Tänään on ollut senmoinen veetutus kaikkeen mahdolliseen ja kaikkiin, joten uumoilen tätiä kylään pikapuolin [:@]

[font="courier new"]Ronny: Tervetuloa! Toivotaan ettei mitään pahempaa löydy. Sitä samaa toivon huomiselta lääkärin käynniltä. Näinkö saan nukuttua ensi yönä.

Miplis, olitko se sinä joka joskus epäili voiko alipaino vaikuttaa hormoneihin, niin muistatahan syödä tarpeeksi ja terveellisesti tosiaan, muutenhan ne hormonit ei tosiaan pelitä. Naisilla pitää käsittääkseni olla se tietty läskimäärä kropassa ennenkuin hormonit toimii.

Tuli mieleen yksi hauska "terveyskeskustätikokemus" kun kärsin koko yön virtsarakon tulehduksesta ja aamulla soitin terveyskeskukseen ja kerroin että olin pissannut verta niin neuvolatäti epäili vahvasti kuukautisia[8|]. Niin tosiaan, onhan se vaikea erottaa kuukautisia siitä tunteesta että virtsarakko tuntuu räjähtävän. Yllättäen sitten sain kuitenkin antibiootit kun oli virtsanäytteen antanut.

Heippistä jälleen!
Tervetulua ROnny !
Tosi hyvältä kuulostaa ällötysoireesi, wimppu !![;)]
ja blueroselle tsemit huomiselle tohtorikäynnille :)Toivottaavasti on kaikki hyvin!

Omaa napaa... tänään tuntunut tossa oikean munasarjan kohdalla kovaakin kivistystä ajoittain, oliskohan se ovulaatio?! Ei pysty yhtään sanomaan missä vaiheessa kiertoa täsä nyt ollaan menossa, argg [:@]... Täti seikkailee jossain maailman melskeessä kuitenkin ilman minua.

Mutta! always look on the bright side of life! Jos se oli tänään ovulaatiosärkyä, niin pitänee tästä lähtee josko onnistuisin viettelemään tuon oman murun makkarin puolelle, jeess [;)][;)][;)]

Pixie79: Ovikselta kuulostaa, nyt on siis jo kiire makkariin, vauhtia vauhtia, simpat pitäis olla oottamassa kun se irtoo ;-)

ILTAA,

MIPLIS: Taidan olla umpisokee,kun en nähnyt sulkuja enkä ikääkään [:D]
Sullahan on jo hyvä ikä [;)]

TATJUSKA: Sulla on ihanat jutut [;)]
Sulla kävi aika äkkiä täti vierailulla..hyvä [:)]!!
Nyt vaan peitot pöllyämään ja jooka päivä [;)]
En tiedä missä mun täti luuraa [8|]??Odotellut olen,vaikken odotakaan ( sekavasti selitetty [;)] ).Tänään mulla on ollut krapulamaista olotilaa..yök.

RONNY: Sydämellisesti tervetuloa mukaan keskusteluihin [:)]!!
Ompa sinullakin tosi ikävä tilanne [&:].
Kyllä tuollainen varmaan masentaa ja kovasti,kun ei tätiä kuulu ja syytä siihen ei tiedä.
Hirveesti peukkuja,että se täti pian ilmestyisi ja pääsisitte kunnolla vauvaa yrittämään!!

BLUEROSE: Tsemppiä huomiseen lääkäriin!!

OMAA: Mulla on tosiaan tänään alkanut vaivaan krapulamainen olotila [8|],vaikken moista ole kokenutkaan piiitkään aikaan [;)]
Heikottaa,jotenkin öklöttää ja heitättääkin välillä..
No,en silti itse usko raskaudesta johtuvan;pitemminkin toiveajattelusta/luulotaudista [:D].
Jos huomenna ei menkat vieläkään ala,niin en sitten tiedä,että pitäiskö vielä yksi testi tehdä ( kolmas jo tässä kierrossa..huh )??

VOIKAAHAN HYVIN JA PLUSSATUULIA PUHALTELEN JÄLLEEN ++++++++++++++

Yönsäde kp31

Yönsäde: TESTAA! Viimeistään ylihuomenna aamupissistä. Jos ei kerran tädistä merkkiäkään niin kierto lienee ihan mitä sattuu ja KAIKKI mahdollista. Ja krapulamainen olotila mullakin viimen oli kun raskaana oltiin. Mulla oli juu vikkelä täti, vaikka tätä ne on kierukan jälkeen ollu muutenkin. Ja lääkäri vakuutti että se ei vaikuta raskautumiseen (eikä kai kun viimekskin tärppäs yk3). Ens viikolla uus jenkkisänky saa kyytiä (varmaan tälläkin viikolla mutta ehkä eri asenteella).

Miplis: Otahan pieni ruokakuuri niin saat menkat takaisin. Alipaino todella vaikuttaa kuukautisiin. Mulla on yks kaveri joka söi jotain hormonia että sai menkat ja sitä myötä vauvan ja painaa aivan liian vähän.

Iltaa. Oon koko päivän lueskellu tääl näit viestei mut en oo ennen tätä jaksanu kirjottaa.. Tulipahan tuossa heiluteltua peittoja ihan omaks iloksemme ;P Onhan se kivaa ilman lapsihankintojaki! En siis lapsen hankinta mielessä ole ny reiluun viikkoon seksiä ajatellu ku ei se täti oo tullu. mut mistäs sitä tietää.

Tervetuloa Ronny keskuuteemme ja ompas harmi kun sinullakin tuo kierto temppuilee. [:@] Tuntuu että sitä se tekee tällä hetkellä kaikilla [>:]

wimppu, tee uus testi, aamupissasta! sillähän se vain selviää jos et varma ole! :)

Bluerose, tsemppiä huomiselle lääkärille! Kerrothan sitten miten kävi?? Toiv saisit nukuttua ens yönä. Itse en sais [:D]

Lenita, Minäpä minä se tuolla joskus aikoja sitte kyselin että onkohan elopainolla merkitystä raskaaksi tulemisessa.. Itse olen alipainoinen mutta ei sillä ollu merkitystä silloin 2006 vuonnaka. Mut en sit tiiä. Kyllähän mä yritän ainaki tarpeeks syyä, monipuolisuudesta en nyt sit tiiä [:D]

Yönsäde, Juu ei se mitää. Ei kaikkee voi huomioida [:D] sun silmät on vaa ylittäny sen suluissa olevan ilman mitään huomiota ;P

Tatjuska, Mimmoisen ruokakuurin ehdottaisit? Paljon rasvaa ja nam nam epäterveellisyyttä? [:D] ei vaa.. tsoukki se oli. Mulla vaan ollu se et oon painanu n. 8 vuotta saman verran.. paino kävi pari kiloo ylempänä puol vuotta sitte mut mystisesti hävis taas ne pari lisäkiloa. hmph. Kai mä sitte raskaaks viel tuun.. [8|] Toivottavasti pian.

Joo ei täs muuta kait.. masentaa [>:]

kiitos kaikille tervetulo toivotuksista. kiva kun täällä saa purkaa sydäntään kun ei tutuille oikein viitsi kailottaa.

Tatjuska: kiitos, on jo iltaa kohden parempi olo :) saapahan viikonloppuna juoda muutaman siiderin pikkujouluissa, kun olen välttänyt sitä tämän pari kuukautta :)
jotain positiivista tästäkin pitää yrittää löytää. :)

Wimppu: peukkuja sinulle että plussa tulee :)

Bluerose: huomiselle semppiä :) toivotaan tosiaan ettei mitään pahempaa löydy sinun eikä minunkaan kohdalla.

Miplis: suosittelen että soitat suoraan neuvolaan. ja tosiaan jos on kovinkin alipainoinen niin se vaikuttaa raskautumiseen.
toivottavasti tilanteesi pian selviää ja toivotaan sitä parasta :)

yönsäde: kiitos, tänään hoitaja sanoi minulla että limakalvo näyttäisi siltä että voisi piankin olla menkat alkamassa. toivottavasti alkaa pian eikä tarvitse mennä tutkimuksiin. täältä lähetän plussa tuulia sinulle! :)

omaa: lisään vielä että hoitaja tänään neuvolassa oli tosi ihana, kysyi että harmittaako hirveästi kun ei ollutkaan vauvaa tulossa ja oli kannustava. Kysyi myös että onko minulla stressiä ollut ja sanoin että ei muutakun että sitä plussaa olen hirveästi toivonut. Toivoinkohan siis liikaa plussaa ja vauvaa ja sen takia kierto sekaisin.? :)  ei koskaan ole ollut täti näin pahasti myöhässä.
olisipa joka paikassa yhtä ihania neuvolatätejä :)

kaikille muillekkin joita en tässä muistanut niin sempit täältä. eiköhän se haikara käy vielä kaikilla kylässä kunhan sen aika tulee :)

-Ronny

Takaisin