joko nyt onnistaisi

Sain tikistettyä pari tippaa pissiä, ja halpistesti näytti negaa[8|]

Mulla alkaa pelko hiipimään persuksiin, että noinkohan aina tosi vahva kierto voiskin yhtäkkiä alkaa pomppimaan?(..sitä mun psyyke ei ehkä kaiken jälkeen kestä...)
Kokemuksia kellään?

Ja päätin että, jos huomenaamuna ei ole tätiä housuissa tai plussaa digitestissä- menen suorilta gynelle tutkimuksiin, en aio jäädä pähkäilemään tätä asiaa. (en mä oikeesti ole noin jämpti, mutta kunhan psyykkaan itseäni[;)])

[font="courier new"]Tervetuloa uudet, pahoittelut kaikille negan saaneille ja onnittelut plussanneille!

En hirmuisesti ole ollut äänessä, lukenut kyllä kaikki viestit ajatuksella ja miettinyt kovasti kaikkia.
Itselläni ei edelleenkään ole täti tullut kylään ja nyt mennään jo myöhässä olisko 1,5kk [&:]
Maanantaina olis ollu se aika, mutta tämä tyttö ei ehtinyt sinne työt ei antanut periksi. No soitin ja sain sitten TO aamulle heti 9 ajan ja sinne menen, työnantajalleni sopi että tulen myöhässä. Viuh.

Olen niin arka ilmoittamaan tärkeitä asioita kellekään tai mitään kellekään oli asia hyvä tai huono.

Vitsi et mieheni oli perjantaina ihana kun kävimme syömässä ennen elokuviin menoa. Hän sanoi minulle että voidaan me sitä lasta ruveta yrittämään jos todella tahdot sitä, yritetään vaikka vuosi ja jos ei mitään niin mennään sit kattoo onko jossain vika. Olishan se kiva sellai pieni meillekin. Aiemmin oli ollut et tulee jos on tullakseen, nyt sitten meillä kunnon yritys, heti kun se täti tulis käymään.

Maha turvoksissa ja nälkä vähän väliä. Hmm..

Eipä mulla muuta ja anteeks tämä omaanapaa manaukseni.

HALAUKSIA ja JOULUISIA PLUSSIA +++++++++++++++++ KAIKILLE TASAPUOLISEKSI!!!

kp 67/28

Tervetuloa uusille! Ja vielä noin hyvin merkein, eiköhän sitä tännekin ala niitä plussia sitten tulemaan.

Kaika: Mulla on viime aikoina nää menkat ollu tollaset et jotain tuhrua tulee parina päivänä, sit ei taas mitään ja sit kunnon menkat. Mut toivotaan, että sulla ei oo sitä vaan plussan ensioireita vaan :)

Miplis: Olipahan outoa käytöstä, kai ne nyt vois sinne kurkata ultralla edes, että onko kaikki niinkuin pitää. Ihme juttu että ei tehdä mitään siinäkään tapauksessa että ei oo ikinä kierrot venyny tolleen.

Nymeria: Kiva kuulla, että olette päässeet tutkimuksiin ja hyvä ettei ultrassa näkynyt mitään ikävää :)

Mistähän muuten johtuu että meillä lähes kaikilla on nyt jotain kiertohäiriöitä??? Voiks liiallinen kuumeilu oikeesti siirtää menkkoja. Mä ihmettelen nyt vaan taas sitä, kun mun menkat ei oo kierukan poiston jälkeen ollu ollenkaan sitä luokkaa kuin ennen kierukkaa. Eihän se mua haittaa, että menkat on lyhyet ja helpot mutta en voi välttyä ajattelemasta että jotain on tässä välissä tapahtunu ja kaikki ei ois hyvin. Nyt varsinkaan tuon keskenmenon jälkeen. Höh. Nimittäin tännehän se täti tuli kunnolla vasta sunnuntaina ja tänään se jo about pakkailee kassejaan. Varmaan pärjäisin pikkuhousunsuojalla kun siteeseen asti ei mitään ehdi, vessareissuilla vaan paperi punastuu.

Bluerose: Hienoa, että mieskin kunnolla mukana. Meillä mä olin kyllä pitkään yksin vauvakuumeinen ja sit kevään kesän aikana kaikki muuttui ja nyt ollaan molemmat ihan kympillä touhussa mukana. [:D]

kaika mun kohilla kun mulla oli KM,niin aina päivän tarkkaan 32pvän tasanen kierto pomppas eka 23,sit oli pari 32 ja 28 kiertoa. nyt kun oli jo hetken matkaa taas normaali 32,niin väliin löi yhden 31 ja nyt 27 kierron.
että kyllä se kroppa pirulainen voi tehä mitä lystää.
itteäki ärsyttää kun tiedä yhtään odottaakko nyt sitä 27 vai 32 kiertoa vai mitä siltä väliltä.

Tatjuska- totta turiset ton kiertohäiriön asian kanssa. On tää outoa.. Ja varmasti kuumeilu voi siirtää menkkoja.

Mutta kun mä olin ihan ok negan ja sitä kautta uuden yk:n kanssa..

kaika kp 30/29 tai kp 31/28 [&o]

wastis- kiitos huomiosta.

Jos tää tohon menee, niin sitten annan olla pari kuukautta koko raskautumisasian- keskityn vaikka hyvin alkaneeseen kuntoiluinnostukseen[&:] Hotto miten voi saada pään sekaisin tämmönen asia!
Mä huomaan myös, että toi ukko saa kohdalleen hieman liikaa kiukuttelua, ku olisi tarvis..

Kierto enemmän kuin sekasin pillereiden jäljiltä... lopetin pillerit 2 viikkoa sitten, jolloin siis alkoi tietysti menkat, ja nyt lauantaina alkoi taas ?! Katsellaan tässä nyt sitten miten se tasoittuu, jos tasoittuu. Muistelen tosiaan että aikanaan ennen kuin pillerit aloitin, oli kierto 28-40 päivää..

Käytiin viikonloppuna siskon 3 viikon ikäistä poikaa katsomassa ja kieltämättä sitä vois itselleenkin nyytin kuvitella :) Mutta eipä meillä vielä kiirettä kun vasta päätettiin alkaa yrittämään.

Hyvää viikkoa ja joulun odotusta kaikille!!

Kaika: Ite mietin samaa, että annan koko vauvahommailun olla ylähyllyllä pari kuukautta. Ens viikolla vois testailla, mutta tuntuu ettei tästä kierrosta ole tärpännyt. Tai no eipä ole entisiä kokemuksia että kuinka aikasin oireet tulevat, ja nekin niin henk koht!!

Mimmi83: Ei kiva toikaan et niitä menkkoja on ihan liikaa. Yleisesti ottaen täällä on nyt juuri aika monella vähän kateissa vallan...

josta aasinsiltana

KAIKA: Nyt äkkiä tätijunaan et päästään yhtämatkaa uuteen kiertoon ja sitä kautta syyskuun odottajiin :) :)

terv. ihan koukussa tähän palstaan, pitäää koko ajan käydä kattoon mitä tänne kuuluu

Heippa,

Tosiaan harmi juttu että täällä nyt monella on kierrot sekaisin. Tässä täytyy olla kyse jostain suuresta hallituksen salaliitosta vauvakuumeilijoita kohtaan... Mitähän meidän juomaveteen oikein on laitettu??[8|]

Kiitos armaat, olette niin myötätuntoisia aina kun joku testaa negan [:)] Emminä tämmöisistä testauksista viitsi kelleen muulle puhua. Mitäpä minä edes miehelle mistään negatiivisista huokailisin, kun ei kerran ole mitään kerrottavaa, oikeesti, eikä hän silleen edes "kuumeile". Täällä saa mukavaa vertaistukea ja kuten tatjuska  sanoi niin meikä kanssa on vähän koukussa tähän saittiin. Työpaikallakin päästävä tarkistamaan kirjoitukset monta kertaa ja illalla vielä useammin. Vaikka en niin aina ehdi kirjoitellakaan vastauksia, niin hengessä mukana koko ajan! [8D]

Tsempit ja peukut kaikille niille jotka tätiä odottelee, miten sen nyt saisi tulemaan?!! Toimisikohan se että mennään kaikki uimaan uimahalliin tai kylpylään (ilman siis mitään kk-suojia) niin eiköhän ne viimeistään siellä pesuhuoneessa lorahda !!! (tai altaassa.... yöööööökkkk [:'(])  [:D][:D]
(vrt. varmin tapa saada poutapäivä on kanniskella koko päivä sontikkaa mukanaan)
Ja minä höntti vielä luulin että hyvä tapa saada menkat ainakin alkamaan, olis myös tehä toiveikkaana raskaustesti, mutta se täällä on jo useammankin naisen toimesta todettu erittäin vääräksi olettamukseksi. [>:]

Vielä jatkan omasta navasta, jos esim. mun sairastaman influenssan takia jäi kokonaan ovis tapahtumatta (on vissiin ihan mahollista), niin mitäs nyt sitten oikein tapahtuu? tuleeko tässä kierrossa välttämättä koskaan kuukautisia? mistä sitte alkaa uusi kierto?? Pitääkö uusi kierto aloittaa ns.väkisin eli vaikka teroluteilla? (jos olen oikein ymärtänyt, niillä saa kierron käyntiin?)

Mukavaa tiistai-iltaa!

t: Pixie ja joulukorttitalkoot [:)]

KAIKA: Nyt äkkiä tätijunaan et päästään yhtämatkaa uuteen kiertoon ja sitä kautta syyskuun odottajiin :) :)

Tatjuska- kyllä neitsytlapsikin kelpaisi [;)]- siis kaikki muut myös, älkää ymmärtäkö väärin..

No ni! no ni! nyt tuonne odottajiin oli avattu Laskettu aika syyskuussa -palsta!! Se olis tavoitteena sitten!!! hihii [:D]

Pixie- kiitos tiedosta! Meen heti kyylimään, kuka sinne ekaksi saa kunnian kirjoitella[:D]

Toivottavasti joku meistä!

Harmitteluja kaikille negoista. Itse ymmärrän tuon hädän, kun tätiä ei kuulu. Mulla on kilpirauhasen vajaatominta, joka tällä hetkellä on aisoissa, mutta silloin kun ei ollut, niin saattoi mennä puolikin vuotta ilman tulvia. Joka kuukausi sai testata, onko raskaana vai ei. Vaikka tuolloin en lasta olekaan yrittänyt mieheni kanssa, niin on se negatiivinen aina ollut pettymys, vaikka sen on aina tiennyt negaksi.

Mulla oli myös kohtutulehdus tuossa muutama kuukausi takaperin. Epäselväksi jäi, että mistä se johtui: aikaisesta km:stä vai ihan jostain muusta. Sen jälkeen kuitenkin heräsin tähän lapsi ajatukseen, että nyt tai ei koskaan. Kohtutulehduksen yhteydessä diagnosoitiin vielä päälle PCO. Olisi ihme jos plussaan, yritän malttaa odottaa sunnuntaille ;>.

Pitää vielä hiukan höyrytä, tänään on kyllä oksettanut ja närästänyt aivan mahdottomasti. Ja minua ei IKINÄ okseta, ei edes pahassa krapulassa. Jännäjännäjännä, tärisyttää!

Muilla kokemuksia PCO:sta? 

Hei taas, tässähän ei meinaa pysyä teidän kuulumisten perässä, kun ehtii vaan iltaisin lueskelemaan nopsaan palstan läpi! Tuntuu olevan täällä nega-aalto päällä, kai se kohta kääntyy suureen plussa-aaltoon sitten vastapainoksi.. Hengessä mukana kumminkin, kaikissa negoissa, keskenmenoissa, kierto-ongelmissa, lääkärikäynneissä ja ovulaatio- ja plussaodotuksissa, vaikken henk. koht. jokaiselle ole ehtinyt kommentoidakaan...

No, muutama poimittu kommentti pikaisesti kumminkin..

Miplis, tosi ärsyttävä asenne siellä teidän terveyskeskuksen-vai-mikä-se-nyt-onkaan hoitajalla. Kun yleensä sitä soittoo varten kerää kaiken rohkeuden, ja olettaa saavansa viimein apua johonkin mitä on vatvonut jo pitkään, niin langan päässä suhtaudutaan soittajaan siten, että se ongelma ois juuri sillä sekunnilla tullut sen soittajan mieleen. Odottele siinä sitten vaan rauhassa juu.. [:@]

wimppu ja Nia, lupaavalta kuulostaa! Poistatteko negojen kirouksen? [:)]

Bluerose, sulla kyllä on kierto venähtäny harmillisen pitkäksi. Mutta on kyllä ihana mies sulla - ja jospa se plussa yllättääkin pikemmin kuin odotatkaan? [:)]

Omaan napaan ei mitään uutta, sitä lomaa odotellessa ja lämpöjä kyttäillessä...

Kylläpäs sitä tätiä on liikkeellä tylsän epäsäännöllisesti. Jos sen on pakko tulla, niin saisi tulla edes ajallaan.  Epäsäännöllisiä kiertoja minullakin, ekat 6kk pillerien lopettamisen jälkeen säännöllistä 26-28 päivää, nyt tämän toisen puoli vuotta 30-44 (tänään kp 29). Edelliset kaksi kiertoa on olleet 37 päivää eli ehkäpä vierailuja on odotettavissa ensi viikolla. Silloin kuin minulla oli tuo megapitkä kierto, kävin yksityisellä verikokeessa - verikoe kertoo varmasti, pissatestit ei terveyskeskuksessa kuulemma hirveästi eroa kotitesteistä. Olin silloin aivan varma, että olen raskaana, nykyisin taas olen koko ajan aivan varma että ei taaskaan..  Nia, minulla PCO todettiin syylliseksi pitkiin kiertoihin, mutta en muistanut kysyä, että miksi ensimmäiset 6kk pillereiden lopettamisen jälkeen kierto oli säännöllinen.

Nyt jännään että milloin ne kuukautiset oikein alkavat - saisivat alkaa jo, niin ehtisin käydä siinä aukiolotutkimuksessa ennen joulutaukoa (jotta voisin mennä kk pitäisi olla loppuneet 20.12)

Iltaapailtaa!

Piti vaan Wimpulle sanomani, että itselläni tuli kahteen ekaan testiin maailman haaleista haalein haamu, mutta raskaanapa ollaan [:D]
Eli lupaavalta vaikuttaa!!
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!

Aattelin tehä uuden testin joko torstaina tai perjantaina. Riippuu maltanko oottaa sinne perjantaihin. [;)] Vuoto näyttäs jo lopettelevan vuotonsa. Eilen kuitenki se vuoto vasta alko ja nyt jo lopettelee. hmm.

Olis se vaan niin kiva sellanen pikku nyytti saaha elokuussa. Jos nyt oon raskaana niin olis laskettu aika 15.8.2010 ja ukon synttärit olis 23.8 et olis se kiva synttärilahja ukolle sit. [:D] [;)]

Iltaa! :P

tulitikku, Joo eihä toi puhelu auttanu mua yhtää [:@] ärsyttävää.. se muija siel puhelimes sano että "olet vielä niin nuori (20) että on normaalia että kuukautiset ovat myöhässä." ja ku sanoin et mulla ei oo ikiin ollu näin paljo myöhässä! :O ei tajua ei.. Ehkä pitäs huomenna soittaa suoraan johkuin gynelle tms.

Paipapu, Niihä sitä luulis et ne jotain tietäis.. Vielä ku se sairaanhoitaja oli ite NAINEN!! ei hemmetti.. en tiiä mitä täs nyt viel tekis [>:]

wastis, Kannattaa soittaa, niin ei sitä tarvi enää miettiä.. Toivottavasti saat parempaa palvelua siellä puhelimessa ku minä! [:)] Kannattaa nyt mennä ku jos kauan pitkittää ja jos siel onki jotain vakavaa ni se kerkii levii tai mennä viel pahemmaks jos nyt ei soita.. tsemppiä soittamiseen!!

Kaika, osanottoni negasta :(( Kyllähä se on kivempi mennä tutkimuksiin tms ku se että joutuu elää epätietosuudessa [:)]

Bluerose, Tsemppiä torstain gyneen! Tuuppas sit kertoileen mitä siellä sanottiin. Sun miehes on kyl ollu aivan ihana <3 aij että.. Joha ku nyt saisit sen tädin käymään niin pääsisitte kunnolla peittoja heilutteleen lapsen toivossa!

Tatjuska, Juu en tiiä mikä amatööri siellä puhelimen toisessa päässä oli mutta oli kyllä tosi tökerö ja välttelevä hoitaja puhelimessa.. [>:] Mietin jos sitä soittais suoraan gynelle tai sinne nuorten puolelle ehkäsyneuvolaan tai minne lie [:-] On se kyl kumma ku nyt samaa aikaa kaikilla heittää kierto ja sit viel kaikil näyttää negaa.. On meil vissii yks toivonhiven täällä haamulla [:D]

Mimmi83, tervetuloa joukkoomme. Kierto on pillereiden lopettamisen jälkeen yleensä sekasin pari kiertoa. yksilöllistä toki tämäkin asia. Tsemppiä sinne!

Pixie79, Ny vaan jänskäillään kuka ekana pääsee kirjottaan sinne syyskuun palstalle!!

joch82, oot aivan oikeessa.. mä totisesti keräsin kaikki rohkeuteni siihen että saan soitettua sinne Päijät-Neuvoon sairaanhoitajalle ja sit siellä on noinkin mulkku täti puhelimessa niin kyllä ärsytti ihan hirveesti.. Ärsyttää kyllä vieläkin.. Mut minkäs voit.. Ei ne vissiin sit tiiä näistä asioista sen paremmin ku minäkä.. tai sit sitä vaan ei kiinnostanu!

jep jep semmosta.. hmm.. jos alkais kaivelee noita jotain muita numeroita et mihkä vois ehkä soittaa tämmösen asian tiimoilta.. mitäs ehdottaisitte?? gynelle?? mikä perheneuvoja vai mikä olika?? ehkäsyneuvolaa?? vai minne :SSS Päijät Neuvoon en ainaka enää soita!!

nyt on sit menossa kp 53/35

Takaisin