Joko heinämammojen masut alkaa näkymään?

MiniMöö

Oman äänensä löytänyt
Moikka! Joko teillä muilla on alkanut olemaan vaikeuksia mahtua omiin housuihin? Mulla ainakin on.. Ja oon miettiny että oonko vaan lihonnut kamalasti vaikka olen koittanut syödä terveellisesti. (toki karkkikin välillä maistuu, ehkä hieman liikaakin) Neuvolassa sanottiin kyllä että paino on noussut nyt tasaisesti alle 100g/vk, eli ei pitäis olla kauheesti. Silti maha on varsinkin iltaisin kunnon pallo.. Ilmaa jne. varmaan suurin osa, mutta kyllä siinä aamullakin jo sellanen pieni pyöreys on [:)]! Tuntuu ihanalta päästä kotiin ja vetää verkarit jalkaan tai hipsiä pelkissä alkkareissa.. kuhan pääsee kiristävistä vaatteista eroon!
 
Hei MiniMöö!
Ite otin käyttöön äitiyshousut noin viikko sitten. On niissä vielä todella paljon kasvuvaraa mutta tuntuvat niin taivaallisen mukavilta normaaleihin housuihin verrattuina että takaisin en vaihtaisi mistään hinnasta. Maha näkyy jo jonkin verran mutta se on niin makkaramerta että en ilkeä ottaa valokuvaa. Myöhemmin sitten ehkä jos siitä muodostuu piukeampi ja kauniimpi kumpu.
Minulla oli pelkkää turvotusta viime aikoihin saakka, koska painoni ei lisääntynyt. Mutta nyt kun kävin vaa´alla viimeksi toissapäivänä, oli järkytykseni suuri; olin lihonnut 5 kiloa!!! Siis 5 kiloa tullu 4 viikossa [:(] Nyt täytyy taas alkaa vahtimaan mitä suuhuni laitan koska en halua lihoa ihan älyttömästi. Minulla oli painoa jo ennen raskauttakin enemmän kuin tarpeeksi [8|]
Kyllä, ilmaa ja turvotusta täälläkin, varsinkin iltaisin [;)]
Suosittelen lämpimästi äitiysvaatteisiin siirtymistä jo nyt; nykyään on olemassa tosi hienoja esim. farkkujakin, ja siistimpiäkin suoria housuja, joista ei meinaa huomata ollenkaan että ovat odottaville tarkoitettuja.
 
Pieniä toiveita masusta on! Mulla on niin väljiä vaatteita, ettei mikään vielä purista, mutta vatsamakkara on noussut ylöspäin ja ajattelen, että vaavi se kai siellä puskee sitä ylöspäin löllymään. Jollain tapaa vatsa on myös pömpöllään helpommin, eipä ole enää niin helppo homma vetäistä sitä sisään päin.

Tännehän vois sitten laittaa niitä masukuvia, kun ehditään...
 
Mäki kävin ostamassa yhet mammaverkkarit ja sitte hennesistä pari masutuubia.. En mä niitä tuubeja vielä käytä, mut kotosalla on mukava iltasin olla niissä mammaverkkareissa ku niissä on tilaa "turvoksia" [:D]

Joo.. tänne vois jossain vaiheessa alkaa laittelee niitä kuvia.. sitte ku masut alkaa vähän enemmän pömpöttelemään [:)]

Niitä odotellessa <3
 
Heippa!

Täällä oon jo jonkin aikaa kulkenu nappi auki housuista ja pitkä paita päällä:D Kyllä ne ois kai vielä joku aika sitten mahtunu kiinni mutta kun tuntuu inhottavalta kun painaa. Varmaan mölleröstäkin. Nyt töissä kun yhelle työkaverille sanoin että vauva tulossa ni tämä totesi että "mä just katoin kun kävelit tossa että voiko olla, mutta ei semmosta oikein voi kysyä..." :D Ja siskot kanssa sanoo ja koulukaverit että näkyy. Ite oon ihan skeptinen että pöh, joulukilot ne siellä kummittelee.. Mutta on se totta että tuo alamassu on sen muotonen ettei lihomisesta ehkä tommonen tule. Että pikkuhiljaa...:) Kelpais kyllä jo se ihana kössi. <3
 
Moikka!

Mulla on LA 20.7. ja tuntuu et masu on ollu alusta asti jo ihan pömpöttynyt [:D] Pitkään ajattelin että se on pelkkää läskiä mutta pikkuhiljaa alan uskoo et ei se niin oo [;)] Kaverit haluu kosketella masua innoissaan ja mä kanssa eilen jo rakastuin mammafarkkuihin, koska ne ei purista eikä kiristä, kuten omat matalavyötäröiset farkut.

Myös mies on innoissaan kasvavasta mahasta. Neuvolassa sen sijaan oli täti sitä mieltä että mahan kasvu vasta alkaa pikkuhiljaa [8|]

Ihania odotusaikoja kaikille <3
 
Kyllä täälläkin alkaa jo pömpöttää, nyt on menossa viikko 15+4... aamulla pienempi pömppö ja illalla näyttää ku olisin viimesilläni [:D] Huomaan tuon kohdun kasvun nyt parhaiten siitä, että vatsan sisään vetäminen tuntuu erilaiselta... "joku" se siellä ottaa vastaan, ku ennen sain vedettyä masun sisäänpäin ihan lommoleen, eipä vaan onnistu enää...!

Hyvää mahankasvua ja viikonloppua kaikille heinämammoille! :)
 
Itsellä tänään juuri 15+3 viikoa ja masua kovasti odotellaan. Pientä pömpötystä on alavatsalla huomattavissa eikä sitä saa vedettyä enää sisään. Iltaa kohden siitä tuleekin sitten jonkinmoinen pikkuinen pallo. Mutta tosiaan turvotusta ja jonkinverran ilmaahan tuo on. Ei siis vielä kunnon vauvamahaa, vaikka osittain raskaudesta johtuukin, kun ei tuo ruuansulatus toimi niin nopsaa kuin ennen.Toisaalta omat vaatteet mahtuvat vielä ihan hyvin. Iltaisin ehkä pikkuisen kiristää, jos on enemmän turvotusta, mutta joko oon työvaatteissa, jotka on suht rennot tai sitten kotona viihdyn muutenkin vähän väljemmissä vaatteissa ettei maha menoa haittaa. Hyvin istuvat vielä omat lökö- ja olohousut.
 
Jonkun aikaa sitten kohtu oli greipin kokoinen. Ja pian (rv 15), sikiön kokopituus on 12cm, sikiön paino 100g.
Kohdussa on 2,5dl lapsivettä ja kohtu painaa 250g.. kyllä se alkaa pian oikeasti masussa näkyä :)
Farkuista ei nappi mene kiinni, vaan lökäpöksyt ja työvaatteet täälläkin mahtuu vielä hyvin jalkaan.
 
Tänään ostin henkkamaukalta kahdet mammalegginsit! Turvottaa niin kovasti, että alkavat vaatteet kiristellä, ajattelin hiljalleen siirtyä mukavampiin asuihin. Tänään palasin tosin maan pinnalle masu-odotuksen suhteen, kun neuvolassa neukka-täti sanoi, että tällaisella taaksepäin kallistuvalla kohdulla voi mennä jokunen viikko enemmän, että alkaa näkyä. Kuulemma muilla 14. viikolla alkaa jo alavatsa hitusen pyöristyä, ainakin äidin omalle silmälle. No, enköhän mä jaksa odotella tuon pari kolme viikkoa!
 
Heippa kaikki masulaiset! [:)] Tuntuu, että täällä on ihan parin päivän sisällä pyöristynyt masu kovasti[;)] Oma äitinikin ihan hurjistui kun minut näki. Kovasti on masua odoteltukin ja aivan kuin se olisi nyt tupsahtanut esille <3 Omaan silmään se tietty näyttää pyöristyneen vielä enemmän. Ensimmäistä siis odotan ja viikkoja 15+2, olen myös lyhyt, että en tiedä johtunneeko siitäkin, siis pituudesta. Mammavaatteita hennesiltä ostelin tänään ja kyllä oli mukava vetää mammafarkut jalkaan[:)] Miltei kaikki normaalit farkut painaa varsinkin istuessa. Masutäyteistä viikonloppua kaikille!
 
Moikka!

Minäkin eilen töihin vetäisin mammahousut ensimmäistä kertaa jalkaan. Olipa sitten mukavat!!! Jotenkin niissä masu vielä entisestään korostui, joten arvatenkin sain huomiota.
 
minä oon aamun tuijotellu peilistä omaa masua ja kyllä se vain kasvaa! :)
ja alamasu on kova kuin kivi.. [:D] jos olisin ruumiinrakeenteeltani oikein hoikka niin tää näyttäis samanlaiselta kuin heinämammojen ketjussa pihlajaisella- sellainen pinkeä vauvamasu.. :)
eilen näin tuttuni ekaa kertaa sitten joulun ja hän sanoi että ihan selvästi huomaa ja kyllä olet pyöristynyt. olin ihan taivaissa.. [:D] heh..tulispa normaalisti joku mulle noin sanomaan nii musta silmä tulis.. [:D] ei nyt sentää.
en mä oikeestaa käytä enää mitää muita housuja ku mammahousuja. tai no kotonahan sitä ollaan yleensä missä kamppeissa sattuu.. [:D]
 
no heissan kaikille mammoille !
täällä mennää 14+1 viikolla ja voi olla että tuo mahakumpu on ruvennut tuleman esille pikkuhiljaa [:D]
en tiiä johtuneeko sitten siitä, että oon pienikokoinen.. [:D]
painoa mulla oli tullu ekasta neuvolasta viimeneuvolaan eli noin kuukaudessa 900g [:)]
ja maanantaina onkin taas neuvola, saas nähdä montako kiloa on jo tullut [:D]
tääl mies oottelee jo kovasti masun kasvua ja kaverit sanovat koulussa että havaittavissa on pientä pyöreyttä [:D][:D][:D]
 
laitampa tässä nyt masukuvan, jos vaikka onnistuis tää laitto.... :)


 
Minulla on ihan viime päivinä alkanut ilmaantua sellainen kumpu, jota ei ihan kokonaan enää pysty pistämään turvotuksen piikkiin [:D] Pitänee yrittää ottaa kuva jossain vaiheessa.
 
J3nni, mulla on saman näköinen masu tai isompikin mutta oon pistäny sen turvotuksen piikkiin. Kun selällään makaa ja nostaa jalat seinää vasten, masu katoaa ja alavatsa on ihan litteä, eikä neuvolassakaan terkka mitään sanonut vatsastani, joten oletan, ettei siellä ole muuta kuin ilmaa [&:] Vaikka voishan sitä vauvamasuksi sanoa, olis hyvä syy pömpötykselle. Ja raskaudesta se kuitenkin johtuu [:D] Vyötärö on kuitenkin alkanut kadota, oon ruma pötkylä hylje, muumimamma.
 
Yppy nii en sitte tiiä, muta mulla oli ainaki ihan alussa aika moinen turvotus. mun mielestä ei voi kyl enää laittaa turvotuksen piikkiin, ainakaan kokonaan [;)]
ku tossa välissä mulla ei juurikaan ollu mitää mut nyt on sitte tollanen, ja galleriassa mulla on kuva 11+0 ja tää 13+3 masusta nii kyl siel ainaki sanovat et selkeesti on kasvanu [:D]
ja farkut tosiaan alkaa mulla kiristää, ainakin istuessa on ihan tukala olo, et yleensä pitää se nappi aukasta nii helpottaa hiukkasen [:D]
mutta onneks käytän enemmän lökäreitä ja kolitseja nii ei tunnu masukaan menevän ruttuu [:D]
ja tääl on yritetty vetää mahaa sisää nii eipä se enää ookka helppoo, ihan väkisin jää siihen sellanen kumpu, ja kyllähän nyt jo pikkuhiljaa rupee kaikilla tuo maha kasvamaan [:)]
saas siis nähdä millaset jättimasut meillä on loppuvaiheessa [;)]
 
huomenna mulla onki taas neukku, pääsee kuuntelee pienen sydänääniä, vaikka kotonakin on oma doppleri. On se aina niin mahtava fiilis kuulla ne [:)]
tuun sitten taas kertoilemaan neukkukuulumisia [:)]
 
Meillä on nyt noin viikon tuntunu maha olevan tiellä, ei pysty kunnolla kumarassa kengännauhoja solmimaan jne. Lauantaina käytiinkin miehen kanssa shoppaamassa mammapöksyt, jotka onkin aivan ihanat jalassa, enää ei massua kiristä ja purista [:D] Ekat liikkeetkin huomasin juuri lauantaina! Olipa kyllä hieno tunne! En odottanut tuntevani niitä vielä, sillä kaikkialla painotetaan että ensisynnyttäjät tuntevat liikkeet vasta myöhemmin. Enkä epäile yhtään etteikö noi kolinat ois lähteny masukista [:)] Onnellista vatsanpyöristymisen odotusta kaikille - itse odotan jo malttamattomana rantapallokukkulaa 
 
Jestas J3nni mikä ihana massu!! Ei täällä todellakaan mitään noin näkyvää esiteltävää ole... Toivottavasti pian, ootan kyllä kovasti!
 
Mulla ei näy oikeastaa mitään. Itse huomaan hiukan, kun kotona peilin edessä pullistelen... Varmaan menee aika paljon vielä aikaa ennen kuin joku huomaisi ulkoa päin esim työpaikalla! 18:lla viikolla olen! (17+2 tms)
 
Takaisin
Top