Jo joutuvi Joulu...

Mä tilasin just netistä yli suuret jumppatossut pienemmälle....tulee ehkä vuoden päästä käyttöön :confused:

Mutta on niin laiska etten jaksa ruveta palauttelemaan.
 
Eilen väkerrettii joulukortteja, mut tänää pitäs viel kaks tehä loppuu ku epähuomiossa jäi keskeneräsiks. Ja sit pitääki kirjotella ne ja laittaa kuoriin. Kaikkia en laita postii vaan ne joita tulee ennen joulua nähtyä, saa omansa suoraa käteen. Postituslistalla on kumminkii niin monta nimeä, et kalliiks tulis jos kaikki laittaisin postin kautta kulkemaan.
 
Mä sain myös eilen suurimman osan joulukorteista lähtökuntoon, tänä illalla vielä jatkan kun lapset ovat menneet nukkumaan.

Illalla olisi myös lasten joulujuhlat :rendeer
 
Esikko on perhepäivähoidossa, niin siel ei sellasia joulujuhlia ole, mihin pääsis vanhemmatki osallistumaan/katsomaan. Mutta 19.12 niillä on siellä pikkujoulut, tiedossa on siis riisipuuroa ja jokainen päsee tekemään joulutorttuja :) Ja tietty saa pukeutua jouluisesti ja tonttulakki pitää kans olla.
 
Me asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä otetaan tosi hienosti lapset huomioon. On monta tahoa jotka järjestävät tapahtumia. Me ollaan kaksissa joulu juhlissa oltu ja kahdet olis vielä edessä :)
 
Mä oikee ootan sitä päivää että omil lapsil on joulujuhlaesityksiä :) Must ne oli niin kivoja silloin ku ite oli lapsi, ja se jännitys ja tunnelma :Heartred Tietty voihaa se olla niinki et näist ei kumpikaa tykkää esiintyä.
 
Heh, lisää tonttuja! Mies toi tänään kaupasta yhden koristetontun piirongin päälle. :) Ollaan jotenkin innostuttu tosissaan tästä joulusta nyt, kun Santtu on jo vähän isompi kuin viime jouluna. En malta odottaa jouluruokaa ja riisipuuroa! :rolleyes:
 
Meidän isä toi meille hienon muhkean kuusen ulos johon viritettiin ulkovalot. Vaikka sisälle ei tänä vuonna aitoa kuusta otetakaan, saadaan ihastella ulkokuusta suoraan olohuoneen ikkunasta :)

Joulupukki on varattu aatto illalle ja sitä ennen käydään miehen mummon luona syömässä herkullista jouluruokaa.

Tällä viikolla olisi tarkoitus isomman tytön kanssa koristella koti jouluisaksi.

Eiköhän se joulutunnelma noiden lapsien ja mukavan tekemisen kautta tule, vaikka ilmat ainakin toistaiseksi ovat kaikkea muuta kuin jouluiset.

Tsemppiä kaikille jouluvalmisteluihin!!!
 
Mä tein eilen esikon kanssa taikataikinasta joulukuusen koristeita. Pitäs vielä maalata ne peiteväreillä, tosin noi värit mitkä meil on, ei oo kovin laadukkaat ni en tiiä kuinka hyvin väri tarttuu. Osa niist jää meille, ja sit loput annetaan esim. esikon hoitajalle muutama ja varmaa tyttöjen mummilleki :)
 
Kiitos Orvokki :) Ihan Napero-kerhon ohje ja idea, sieltä sen nappasin ku tuli sähköpostia :)
 
Mä odotan jo kovin joulua! Tytön kanssa juuri laskettiin tarkkaan joulukalenterin kanssa kuinka monta yötä jouluun on :)

Joululahjat hankittu ja melkein kokonaan paketoitu. Pappa toi hienon kuusen ulos mihin pistettiin jouluvalot. Kämppä koristeltu ja pölyt pyyhitty ja lakanat vaihdettu. Jes!

Ja mikä parasta, mulla rupeaa olo koko ajan parantumaan. Maanantaina alkaa rv 15 joten kyllä tässä aika kauan on huonon olon kanssa kärvistelty ja jotenkin yritetty selvitä päivästä toiseen. Mutta onneksi juuri ennen joulua saan nauttia paremmasta olosta :)

Ihanaa joulua! :bigsmurf
 
Ihanaa joulua kaikille mammoille!

Meillä meni kaikki suunnitelmat uusiksi kun tytöt ovat kuumeessa. Mutta yritetään nyt tehdä heille mukava joulu ihan kotioloissa. Ja illalla tulee pukki ja lahjat :)
 
Olipa kiva joulu! Toivottavasti teillä muillakin!

Meillä kävi pukki, eikä poika pelännyt yhtään. Kovin liki ei silti mennyt, mutta lahjat otti kyllä vastaan. Suurimmaksi hitiksi osoittautui lelu, jonka ostin pojalle clas ohlsonilta... sellainen vihreä traktori, joka vetää peräkärryssä viittä eri eläintä. Eläimillä on omat paikat ja pitävät omalle lajilleen tyypillistä ääntä, kun ne laittaa paikoilleen.. ÄÄÄÄH.. paan linkin, en jaksa selostaa. http://www.clasohlson.com/fi/Traktori-ja-vaunu/34-7503 Kävinpä tuuri, sillä ennen joulua tuon hinta oli 19.90€. Ihan hitti. Tuo lelu tuli tutuksi srk:n muskarissa keväällä ja se piti oikein piilottaa, sillä lapsia kiinnosti enemmän tuo lelu, kuin muskarin touhut. Nyt poika sai sen ja sehän soitti sitä koko aaton ja seuraavatkin päivät. Poitsu sai leluratin ja palikkatalon ja vaikka mitä.. vaatteita, keräilyhopeaakin ynnä muuta. Itse sain kurastopparimaton, sillä sitä olin toivonutkin ja muuten olin pyytänyt kaikkia, ettei minulle tarvitse lahjoja ostella, et mieluummin pojalle.
Tää joulu onkin ollut jännää aikaa pojalle.. uusia jänniä ruokia ja paljon ulkoilua ja tosiaan aaton jäljiltä uusia ja hienoja leluja. Poika onkin menny yöunille niin, että sänkyyn kun laskee nii on jo melkein unessa.. samoin päiksyt.. eilen veti neljän tunnin päikkärit, kun oli niin touhukas päivä. Yöunet ollu 11-12 tuntisia.. :D Tosin sille on tullut ylös kulmahammas läpi, niin sekin voi kiusata ja väsyttää.. ja olihan pojalla ennen joulua kahden päivän korkea kuume, et sekin saattoi verottaa jaksamista. Mut hirveästi se silti on kokoajan touhunnu ja kun täällä isovanhempien luona on paljon tilaa, niin tuo nassikka juoksee vaan eestaas kokoajan.. ei se oo siis ihme, et nukuttaa hyvin. :D
 
Meillä poika sai isovanhemmilta saman traktorin ja on tykännyt. Myös erityisesti tyyny ja käsienpesua helpottava seisomakoroke ovat olleet käytössä. Nukuttanut on hyvin yöllä 12-13 h ja päivällä 2-3 h, kun on ollut paljon puuhaa, mut jouluruoka ei maistu yhtään.
 
Takaisin
Top