Jalkineet

Täytyy kehua super fitin talvikenkiä! :) Aivan parhaat. Monia kenkämerkkejä kokeiltiin ja lähes kaikki vaan "hölskyivät" jaloissa. Meinasin jo turhautua että eikö nyt jumankauta löydy kenkiä lapsille, joilla voisi nauttia liikkumisestaankin.. kun kokeiltiin super fitin kenkiä, ni johan lähti askel kevyesti eteenpäin :) Suosittelen siro- ja pienijalkaisille.
 
Meillä on juurikin superfitin kengät mutta ei tuo likka suostu käyttämään. On kyllä super hienot ja voisin kuvitella että niillä on helppo kävellä. Sirot jalat kyllä on mutta kaipa ne jotenki puristaa silti liikaa. :/ Kuinka paljon pitäis jäädä tilaa varpaitten ja kengän kärjen väliin? Noi on ostettu marraskuussa ja niissä oli hyvinki tilaa sillon. Nytte on ehkä 1cm verran enään. Onkohan mahdollista että ne on yksinkertasesti vaan liian pienet?
 
Ota pohjallinen pois ja laita muksu seisomaan sen päälle niin näät onko tilaa vai ei. Meillä myös Superfitin ja Vikingin talvikenkiä lapsilla. Vikingissä leveämpi lesti.
 
Juu siis sillai oon sen kattonukki että n.1cm jää ylimäärästä. En vaan tiedä onko se paljon vai vähän. :D
 
Meillä asustaa kenkäfriikki! Kaikki kengät kelpaa, jopa isoveljensä . Aina hakemassa kenkiä, tuo ne minulle ja haluaa ne jalkaan. Meillä onkin monet kengät ja eniten kiehtoo crocsin sandaalit missä blingblingiä , ostin alesta kesää varten valmiiksi. Myös saappaat ovat rakkaat
 
Mä sain kengät jalkaan! Wuhuuuu, pieni voitto! Juu meilläki tykätään kyllä kengistä paljonkin. Niin kauan kun ei oo omissa jaloissa. :D Nytte kuitenkin näyttää lupaavalta että _ehkä_ päästään enemmänkin käyttämään noita. :)
 
Meillä on nyt tyttöjen jalkapohjat 10cm pitkät eli kokoa 18 .. kesäkenkiä olen välillä jo katsellut, jalkahan kasvaa koko ajan, mutta onkohan liian isot kengät, jos ostan kesäkenkiä koossa 20?
Voiko jalka edes kasvaa 3cm 4kk? Kertokaa te joilla on kokemusta! Kiitos.
Mulla on tapana ostella vähän ennakkoon niin saa edullisemmin...tuplana kun saa kaiken ostaa..
 
Mun täytyy liittyä Superfittien hehkuttajien joukkoon. Meillä on niillä taaplattu syksystä alkaen ja tosi hyviltä edelleen tuntuu. Nyt alkavat jäämään pieneksi. Meillä nuo Superfitit on kokoa 21 ja nyt ostin kumpparit kokoa 22 sekä kuomat kokoa 24, sillä ajatuksella että Kuomat menis ens syksynäkin. Tosi suuri vaihtelu on kenkien koossa ja mitoissa. Kesäkenkien kokoa itsekin tässä pohdin juuri. Kuukausi takaperin pojan jalan mitta oli 13,5cm.
 
Nuo kenkäasiat on kyllä vaikeita.. Minäkin tykkään ostaa ennakkoon, kun usein saa halvemmalla vanhan sesongin kengät/vaatteet. Lasten jalat saattaa kasvaa yhtäkkiä, joten niitä on erityisen vaikea ennustaa. Jonakin kk esikoisen jalka on yhtäkkiä venähtäny ja joskus on samat kengät menneet jopa seuraavan alkukesän. Sandaalit esim menee seuraavan vuoden alkukesän. Kuomat on aika isoa mitotusta, ne on kans menneet seuraavan alkutalven, mut yleensä olen joutunut ostamaan uudet kevättalvella.

Muoks vielä... Jalat ei yleensä kasva tasaista vauhtia, vaan niissä tulee nimenomaan pyrähdyksiä.

Kannattaa varmaan silti ostaa jos halvalla saa kesäkengät. Säilyttää hibtalaput kiinni, niin voi myydä eteen päin hyvään hintaan, jos eivät mahdukaan kesällä.
 
Kiitos..Näin vähän mietinkin, että mitäs jos tuleekin kunnon pyrähdys. Sandaalit ostan siis myöhemmin..ostin tänään parit superfitin kesälenkkarit koossa 20. Vähän nuo pienet kengät on söpöjä.
 
Tarvii jakaa tänne teille tammikuisista linkki jonka pikkis80 sinne lisäs http://www.mutsiavautuu.com/2014/04/miten-valita-lapselle-hyvat-ja.html?m=1
Tuossa oli miusta hyviä vinkkejä jalkaterapeutin asiantuntemuksella.

Meiän pojan jalka nyt n.14cm ja 24 koon kenkä sopiva. Kovasti miekii oon miettiny etukäteen minkä kokosta kenkää kesälle ja ens talvelle. Edelliset arvailut meni pieleen kun tälle kesälle olin ostanu alesta parit 23 koon kengät jotka ei enää mahu. Veikkaan kesän kooks 25. Ens talvelle oon ostanu yhet 26 koon ja yhet 27 koon kengät, toivottavasti on sopivat, seuraavalle talvelle sit jos jalan kasvu pysähtyy :grin
 
meillä on kuomat kokoa 20. kesäkengät ostan sitten lähempänä sitä kesää ja tyttö mukaan sovittamaan
 
Olipa hyvää juttua jalkaterapeutilta.
Meillä on crocsit ollu pannassa jo pari kesää. Fyssari sanoi esikoisen käynnillä, että crocsit ovat huonot jalalle. Siispä olen ostanut parina viime kesänä sandaalit; hitaat pukea, mutta hyvät jalassa!
 
Kiitos linkistä icequeen! Tuo kirjoitus vahvisti viimein että meidän on aika ehdottomasti hankkia isommat kengät pikimmiten. Kenkäkaupoille seuraavaksi siis!
 
crocsit..yöks!!! Siis varmasti kivat omalla pihalla pienen tovin.. Meille ei kyllä pääse edes siihen tarkoitukseen! Mutta töissä olen paikannut ihan muutaman haavan lapsilta, kun lasinsirut tai naulat ovat menneet kyseisistä "kengistä" läpi. Ja kiipeilytelineissä ihan tappovehkeet :hungover:
 
Nyt kannattaa sitten muistaa että ei se jalka kasva loputtomiin samaan tahtiin kun ekana vuonna. Kuulostaa ihan valtavan isolta 2 vuotiaalle 26-27 koko? Mun 5 vuotiaalla on nyt koko 30 ja hänellä on iso jalka. Mut kyllä ne tietysti kaapissa säilyy seuraaville talville. Meijän neidillä on nyt 18-19 koon talvikengät,kumisaappaat 21(villasukkavara) ja kesäkenkiä oon ostanut kokoa 20-21. Ens talveksi en ole vielä uskaltanut ostaa kun ei ihan voi ennustaa miten se jalka kasvaa. Pojan kanssa on käynyt niin hyvin että aina on sopinut n.2 numeroa isommat kuin edellisen talven,paitsi nyt tänä talvena kävi viime talven kengät vielä hyvin.
 
Meidän pojalla on tänä talvena ollut Sorelit kokoa 25. Aika pientä mitoitusta nuo, muista merkeistä olisi sopinut 23-24.

Viime viikolla tarkistusmittasin jalat, toinen oli 13,2 cm ja toinen 13,8. Odottelen vielä lämpimiä ja sitä, ottaako toinen jalka toisen kiinni kasvussa ennen kuin ostan välikaudelle/kesäksi kengät. Kenkiä en oikein osaa/uskalla ostaa etukäteen, vaikka pitkän pennin siinä varmaan säästäisikin.
 
Meillä on nytten käytössä superfitin 20 kokoiset talvikengät ja kevääksi olen ostanu 21 kokoiset tennarit. Sen pidemmälle en ole uskaltanu ajatellakkaan. :D sandaaleja sitte lähempänä miettimään. :)
 
Kesällä suosisin niin paljon kuin mahdollista niin paljainvarpain kulkemaan! Omassa pihassa voi ainakin ja mummoiloissa, muuallapa ei oikein uskalla...
 
Takaisin
Top