Itsellä ei ole jännittänyt. Koko ajan luottanut siihen että kroppa on siihen suunniteltu ja jos muutkin siitä selviytyy niin varmaan minäkin ja ammattilaiset opastavat ja valmistelevat siihen. Nyt kuitenkin on alkanut vähän jännittämään. Nyt mulla siis viikot 34+3 ja kävin eilen siinä viimeisessä lääkärissä ennen synnytystä. Aika oli jonkun muun peruutusaika kun muuten en välttämättä olisi saanut aikaa ollenkaan ja oli siis myös lääkärinkin mielestä liian aikaisin. Luulin että viimeisellä lääkärikäynnillä ultrattaisiin vauva että kaikki on hyvin, tehtäisiin koko arvio vauvasta, katsottaisiin miten päin se on jne. No minulla aika kesti 10 minuuttia. Lääkäri kysyi vointia ja onko supistellut. Sen jälkeen otti verenpaineet ja käski käydä puntarilla. Lopuksi kuunteli vauvan sydämen sykkeet. Sitten sanoi että tämä oli tässä ja onnea loppu odotukseen sekä synnytykseen. Neuvolassa myös sanottiin että lääkärin kanssa jutellaan synnytyksestä ja muusta mutta lääkäri ei puhunut mitään. Hölmistyneenä sitten poistun. Koko ajan luottanut niin paljon siihenkin että saa tukea juuri neuvolasta ja lääkäriltä. Hirveän pettynyt olo jäi kyllä ja sai aikaan jännityksen synnytystä kohtaan tämä lääkärissä käynti. Onhan mulla vielä toki niitä neuvola aikoja mutta ei meidän neuvolassa ole ultrauslaitteita tai muita niin ovat vaan peruskäyntejä aina. Tuntuu jotenkin että ekaa kertaa synnyttävä jätetään täysin omilleen tässä. Onko muilla ollut millainen tämä viimeinen lääkärikäynti? Tai onko ollut puhetta millainen tulee olemaan? Ylireagoinko nyt ja jännitän turhaan?
Whaat? Toi on kyllä vähän outoa.. kyllähän yleensä tässä loppuviikoilla on se synnytystapa-arvio. Ja nimenomaan siellä tutkitaan just noi mitä sanoit vauvan asento, koko, lapsiveden määrä yms.. ja yleensä ultraa myös siinä käytetään. Tai ainakin niin mä olen ymmärtänyt. Tänään viimeeksi neuvolassa terkkari puhui siitä; yleensä kuulemma viikoilla 36 ainakin siis täällä Helsingissä.
Kyllä mä sinuna kyselisin vähän nyt sieltä neuvolasta tosta asiasta tarkemmin. Sanoko se lekuri että missä asennossa se pieni on tai mitään sellasta?