Jännittääkö synnytys?

MuruMami

Oman äänensä löytänyt
Itselläni alkanut nyt konkretisoitua, että se voi olla menoa ihan lähiaikoinakin! Suhtaudun innolla ja uteliaisuudella synnytykseen, mutta toki se myös jännittää. En sitä kipua niinkään ajattele, vaan sitä, että mahtuukohan lapsi varmasti tulemaan, tarvitaanko sektio, kuinkakohan mahdollisten repeäminen paraneminen sujuu jne. Mites te muut, joko pyörii synnytys mielessä?
 
Kyllä kieltämättä pyörii :) Välillä enempi ja välillä vähempi. Yritän olla ajattelematta sitä ettei tule hirveää paniikkia :) Enempi ehkä pyörii se ajatus että tulis jo ulos :D
 
Jännittää kyllä.. Minua enemmän mietityttää se, että miten kestän sitä kipua! Samaa mieltä, että saisi kyllä kohta rueta syntymään kun ei tämän mahan kanssa kyllä mitään helppoa ole:D
 
On päiviä kun jännittää ja sit taas päiviä jolloin aattelee että mitä sitä stressaamaan kun se ei mitään hyödytä :)
 
Ei jännitä oikeestaa yhtää. En oo miettiny hirveesti koko asiaa. Varmaa sitte synnärillä jännittää :D
 
Kun odotin ekaa ni en osannu oikee jännittää ku ei tienny mitä jännittää :) nytku tietää ni vähän jänskättää ja varmaan sen taki ku koko ajan pelätty että poitsu tulis liian aikasin maailmaan ku ollu niin kipeitä supistuksia. ainut mitä pelkään että väliliha joudutaan taas leikkaamaan ja tällä kertaa olisi kiva saada vaavi heti synnyttyä rinnalle ku esikoisessa en saanu ku vaavi vietii juosten toiseen huoneeseen virkomaan :/ Saas nähä pää asia että saan punnerrettua pikkusen pihalle ja se kaikki kipua on niin unohdettu ku saat oman pikkusen syliin :D :Heartred
 
Jännittää aika reilustikin, ja enemmän vaan mitä enemmän mietin. Yritän olla jatkuvasti ajattelematta asiaa..
 
Ihmeen vähän jännittää. Suurin jännitys taotaa olla se että milloin synnytys käynnistyy.. Mut muuten ei oikeestaan jännitä, en tiiä mitä odottaa niin vaikee jännittää!
 
Jännittää jonku verran. Siksi, että on tunne että syntyy etuajassa ja matkan pituus sairaalaan (130km) on aina jännityksen paikka.
 
Ei oi vielä alkanut jännittää, eniten mietityttää että koska ja missä synnytys alkaa :)
 
Pitäiskö käydä ennustajalla kysymässä että koska synnytys käynnistyy ja miten :D
 
Jännittää ja ei jännitä. Viimeksi ilmeisesti hormonit hoiti sen pelon pois ennen synnytystä (ennen raskautta pelkäsin kyllä), nyt kaiketi sama homma, vaikka mietityttää kyllä aika lailla se, millä kaavalla synnytys etenee, saanko kivunlievitystä ja pääseekö mies olemaan mun kanssa. Eli siis kaikki muu kuin itse synnytys tällä hetkellä.
 
Mua jännittää vaan se että miten päin vauva on ja siihen liittyvät jutut..ei oikeestaan muuten. Kaks päivää elämästä kestän toivottavasti kyllä kiduttavaakin kipua.

Miten teillä muilla? onko vauva jo asettunut raivotarjontaan? Vai liikkuuko vielä asennosta toiseen?

Itsellä vauva tässä ollut koko ajan joko poikittain tai perätilassa eikä kertaakaan raivotarjonnassa. Kääntöyritykset varmaan edessä, ne vähän jännittää..
Mieluusti synnyttäisin alakautta jos antavat luvan sitten kun aika koittaa.☺
 
Jännittää, että onko tuo lantio löystynyt ollenkaan tarpeeksi, että vauva mahtuu siitä läpi. Mieleen tulee vaan kauhukuvia vauvasta jumissa lantiossa.
 
Onko sulla sit semmosia kipuja tuolla alakerrassa että luut olis antanu periks? Mulla on häpyluu(tai joku siellä päin) ja lantio kipee, et musta tuntuu että luut olis antanu jo periks.
 
Mulla on vauva ollu raivotarjonnassa ihan rakenneultrasta asti. Mulla on siis ollu ultria vielä rv 28 ja 34 ja kaikilla kerroilla ollu raivotarjonnassa. Tosin viimeks vielä asento oli väärä; kasvot mun mahaan päin vaikka sen kuuluis synnytyksen kannalta olla kasvot selkään päin. Saa nähdä miten päin se on siellä ku mulla on vielä ultra rv 38. :)
 
Onhan noita kipuja tuolla ollut, mutta tuntuu ettei lainkaan tarpeeksi. Häpyluu on kipeä ja lonkat poksuu satunnaisesti. Tietty onhan tuo lantion seutu jo lähtöjäänkin aika leveä, niin ehkä sen ei tartte sitten niin paljon joustaa. Mutta kun ilmeisesti on jättivauva tulossa, niin jännittää että mahtuuko se tulemaan. Ja kun mahdollisesti käynnistetään, niin mitäs jos paikat ei vielä olekaan valmiit?
 
Jännittää ! Vauva on raivotarjonnassa ja laskeutunut entisestään. Koska h-hetki voi olla minä hetkenä hyvänsä ja sit kun ei kuitenkaan tiedä miten homma menee. Vaikka tulee varmasti ihan luonnostaan kaikki mutta uus asia on aina uusi. Entä jos ei jaksa ponnistaa sitä vauvaa ulos? Pelkään myös kipua, synntyksen aikana ja sen jälkeistä.
Synnärillä oon käynyt tutustumassa ja tiedän minkälainen paikka se on niin ei sinällään se jännitä sitten kun tietää vähän mitä odotettavissa.
 
Mullaki raivotarjonnassa ja toosi alhaalla, pään tuntee ihan kun kädellä koittaa että on tossa ihan alhaalla :) niin oli esikoisestaki ja vikassa lääkärin tarkastuksessa vk 36 sanottiin että voi syntyä millon tahansa :S päivää ennen laskettua tuli :)
 
Takaisin
Top