IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uusi täällä mutta puolisen vuotta keskusteluja seuranneena on vihdoin osallistuttava.

Ensimmäinen IVF takana (pitkällä kaavalla) + 5päivänen alkio matkassa (tuoresiirto). Munasoluja saatiin reilusti. Iso kato kävi ja vain muutama selvisi 5päiväseksi. Ja kysymys kuuluu. Virallinen testipäivä on vasta 2 viikon päästä siirrosta. Mikä olisi aikaisin päivä testailla jossa olisi mahdollisuus haamuun?

Mulla alkanu blastot näkyyn pp5 (jopa jo pp4 illalla), ensin alkanu tummuun ovisliuskoissa ja tullu "roskishaamua" r-testeissä ja sit pp7 haamu r-testissä testiajalla. Molemmissa liuskojen merkki Pregcheck. Itellä ollu jo pitkään luottotestejä ja vielä halvimmasta päästäkin :)

Ronya toivotan ,että tulee hyviä alkioita!Sinun punktio oli ilman nukutuksessa?Hyvää ,että ei ole kipeä.Huomenna on minun punktio,milloin noin on siirtö?Ensi viiko olen töissä ja mietin miten sanon pomolle ,että haluan vaapa päivä?Tiedättekö noin voi olla siirtö?

Muokattu viimeksi:
Kiki: siirron ajankohta riippuu monestakin asiasta. Halutaanko viljellä pitkään (solun blasto-vaihe on noin viiden päivän viljely) tai lyhyempään. Jos sinulla on punktio perjantaina niin oletan, että siirtosi on joko maaanantaina, tiistaina tai keskiviikkona. Itselläni on tähän asti siirretty kolmepäiväisiä. Nyt meillä tehdään luultavasti pitkäviljely (eli blastovaiheeksi yritetään saada).

Blanca, mä olin pikkuisen yllättynyt, ettei niistä vihreistä vihanneksista samassa yhteydessä tullut hyvää "vastetta", kun kaikki fertility dietit niistä hokee. Toki, kun elää terveellisesti eikä näy grillillä joka päivä, tulee syöneeksi sitten kaikkea muuta ja tuoretta.

Kiki, toki viljelyajan suhteen voi esittää toiveita. Itsellä on viime hoidoissa aina kaikkia viljelty pidempään, ja blastoilla onkin parempi onnistumismahdollisuus kuin nuoremmilla, kun heikot on karsiutuneet pois aiempina päivinä. Mutta varmaankin kun kyse on 1. hoidosta niin herkästi siirretään nuorempia(kin) alkioita.
Mulla ollu aina karvat ajamatta (siistitty kylläkin hiukan lyhemmäksi ja esim. "bikinirajat") eikä niistä oo sanottu mitään.

Muumuu_ Mulla ollu lääkkeellisissä siirroissa siirrot yleensä joskus "kp" 18-20 paikkeilla. Joskus oli vasta 26.pv. Yleensä kuitenkin tehty luomukiertoihin, jollonka siirtoaika lasketaan alkion iän mukaan ovulaatiosta.

Muokattu viimeksi:
Hmmm.. Ei nyt viissiin mee ihan huipusti.. amh on hyvä 3.01 mut sen ja afc:n välillä on ristiriita, kun afc on 2/3. Eli jos ymmärsin oikein ni folleja näky siis yhteensä vaan viisi. Syksyllä niitä kuitenki näky vielä kymmenkunta molemmin puolin. Toki ekaan hoitoon on vielä aikaa. Onkohan jollain jotain vinkkejä, jolla tota tilannetta pystyis tässä kesän aikana parantamaan??? Vai voikohan tohon ylipäänsä ite mitenkään vaikuttaa?

Eilen alkoi kuukautiset joten tänään menossa jo Kp2 ja Zumenonit aloitettu eilen! :happy: nyt odotellaan innolla, että päivät kuluisivat ja saatais kyytiläinen matkaan mukaan tässä kierrossa :joyful: <3 miten tää odottavan aika onkin näin pitkä! Mä niin ootan tätä tulevaa siirtoa ja toivon vain parasta!! :dummy1::dummy:

Kiki, toki viljelyajan suhteen voi esittää toiveita. Itsellä on viime hoidoissa aina kaikkia viljelty pidempään, ja blastoilla onkin parempi onnistumismahdollisuus kuin nuoremmilla, kun heikot on karsiutuneet pois aiempina päivinä. Mutta varmaankin kun kyse on 1. hoidosta niin herkästi siirretään nuorempia(kin) alkioita.
Mulla ollu aina karvat ajamatta (siistitty kylläkin hiukan lyhemmäksi ja esim. "bikinirajat") eikä niistä oo sanottu mitään.

Muumuu_ Mulla ollu lääkkeellisissä siirroissa siirrit yleensä joskus "kp" 18-20 paikkeilla. Joskus oli vasta 26.pv. Yleensä kuitenkin tehty luomukiertoihin, jollonka siirtoaika lasketaan alkion iän mukaan ovulaatiosta.

Kookos,kiito.
Tytöt minä olen nyt panikki onko totta että ei ole kipeä punktioon aikana?.Saan vahvoja lääkeet?Pelkään aina.

Muokattu viimeksi:
Kiki. Kyllä se punktio voi sattua mutta saat lisää lääkettä kun pyydät. Mulle tuli vasta sen jälkeen pahin kipu mutta sain lisää lääkettä ennen kotiin lähtöä. Mutta vaikka se vähän sattuisi, SÄ SELVIÄT silti! Ihan varmasti! Tsemppiä :)

Kiki minä en ole kertaakaan punktioon mennessä ajellut karvoja. Ei ne haittaa punktiota eikä niistä ole kukaan mitään sanonut. Saat hyvät kipulääkkeet jo ennen punktiota ja lisää punktion aikana, jos tarvitset. Olotilaasi seurataan vielä punktion jälkeenkin jonkun aikaa. Minua on tarkkailtu 1-2 tuntia ennen kuin on päästetty lähtemään kotiin. Hyvin se menee! Tsemppiä!

On, tänään on vellonut monta tuntia vatsassa ja lopulta piti mennä ihan oksentamaan. Päätäkin särkee, joten en nyt tiedä onko siitä johtuvaa pahoinvointia, mulla kun on migreenitaipumusta, vai olisko pikkuinen kuitenkin tarrannut kiinni. Voi toivottavasti olis tuota jälkimmäistä...

Nasukka mä söin ennen tätä viimeisintä ja ainoaa näillä näkymin onnistunutta (rv32 menossa) hoitoa valtavat määrät avokadoja, kun jostain luin että se saattaisi auttaa. Joka päivä yhden avokadon pari-kolme kuukautta. Lisäksi Donafertyä käytin myös pari kuukautta. Ja sitten oli tietysti se mieletön Pori Jazz -viikonloppu viime kesänä huippuporukan kanssa, jossa vedeltiin hilpeinä skumppaa aamusta iltaan ja sain aivoille ihan täydellisen nollauksen. Viimeksi mainittu on tosin hyvin epätieteellinen metodi ja käytettävä vain erittäin tarkan harkinnan jälkeen :grin:wacky:

Millaisia oireita teille on tullut kun ootte pistelleet gonal-F:ää näiden hoitojen aikana.Itellä inseminaatioista tuli silloin pelkästään turvotusta mutta annoskin oli 50-75 kokoa per päivä.Onko Orgalutranin kanssa tullut mitään oireita kun ootte pistelleet yhtäaikaa?Entä lutinuksesta?

Takaisin