IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pp11. Vielä ei vuotoa näy. Huomenna vasta tarkoitus testata. Vähän jännittää. Aika vähän ollut tuntemuksia. Munasarjojen alueella kyl öisin välillä ikäviä vihlauksia. Ne taitaa olla vielä aika turvonneet punktion jäljiltä. Välillä kyllä ollut vähän huonoa oloa. Viime raskaudessa en voinut pahoin juuri ollenkaan ja silloin muistan että oli repäisykipuja alussa. Sellasia ei vielä ainakaan oo..

Mietin tässä, että olinko eilen ihan tyhmä kun menin syömään (vakuumipakatusta) kylmäsavulohesta tehtyä tahnaa. Olin vieraita varten ostanut ja tehnyt eikä tullut sit mieleen alunperin ettei ehkä ksnnattais syödä. Nyt viel menin lukemaan, että listerian itämisaika on viikosta kolmeen kuukauteen! Mä kuvittelin että se tulee heti ilmi jotenkin vatsatautina tms.. no, turha kai sitä alkaa tässä pelkäämään, kun syöty mikä syöty. Toivotaan parasta...

Maiku2 en stressaisi yhden kerran syömisestä. Mahdollisuus Suomessa saada listeria on häviävän pieni. Tiedän naisia jotka ei ole varonut juuri mitään ruoka aineita. Sitäpaitsi olet niin alussa et normaalisti ei ihmiset tiedä tossa vaihessa mitään. Tässä on juuri se kirous että tietää niin tasan kaikki asiat päivälleen. Huoli pois siis ja rennosti vaan! :)

Kiki mä psyykkasin itseni sillon punktioiden aikaan että jos mä olen valmis synnytykseen niin onhan musta oltava kestämään yks punktio joka kestää alta 30 min. Tsemppiä! Hyvin se menee! :)

Nasukka mä söin ennen tätä viimeisintä ja ainoaa näillä näkymin onnistunutta (rv32 menossa) hoitoa valtavat määrät avokadoja, kun jostain luin että se saattaisi auttaa. Joka päivä yhden avokadon pari-kolme kuukautta. Lisäksi Donafertyä käytin myös pari kuukautta. Ja sitten oli tietysti se mieletön Pori Jazz -viikonloppu viime kesänä huippuporukan kanssa, jossa vedeltiin hilpeinä skumppaa aamusta iltaan ja sain aivoille ihan täydellisen nollauksen. Viimeksi mainittu on tosin hyvin epätieteellinen metodi ja käytettävä vain erittäin tarkan harkinnan jälkeen :grin:wacky:

Pitääkin lisätä tota avokadon käyttöä, josko siitä jotain lisäbuustia sais. Ehkä muokattuna versiona tota Porin jazziakin. Tässä kohtaa on valmis kokeilee kaikki tieteelliset ja vähemmän tieteelliset konstit:grin

Kiitos Blanca tsemppauksesta! :love2

Mä oon ite aatellut, että oliskohan mulle ollut hyötyä raskautumisessa vihreästä teestä. Jonkin verran join sitä ennen ekaa onnistunutta raskautta ja myös tänä keväänä oon juonut sitä aamuisin isohkon kupillisen. Jostain nyt luin että se voi ainakin raskausaikana estää foolihapon imetymistä, ettei sitä kannata isoja määriä vedellä, mutta kohtuudella varmasti voi. Mä otan ite yleensä foolihappolisän eri aikaan kuin juon tota teetä. Itsessään vihreä tee on aika pahaa, mutta ne maustetut on minusta ihan ok.

Heitsu, mulle tuli gonalista vähän mahan turvotusta ja nippailua. Lugesteronista (vai oliko sulla Lutinus? No ne on vissiin aika samaa) tuli kans mahanippailuja mut ei muuta. Tietysti se mönjän valuminen oli ällöä.

Mulla oli tänään ultra ja ensi tiistaille sovittiin punktio. Perjantaina on siirto, jos sinne asti päästään. Folleja näkyi yhteensä 18. Lääkäri varoitteli, että näilläkin määrillä voi olla hyperin riski ja on mahdollista ettei päästä siirtoon. :( Voihan hitsit! Kuinka paljon teillä on ollut rakkuloita jos on tullut hyperi eikä ole päässyt siirtoon?

Heitsu, mulle tuli gonalista vähän mahan turvotusta ja nippailua. Lugesteronista (vai oliko sulla Lutinus? No ne on vissiin aika samaa) tuli kans mahanippailuja mut ei muuta. Tietysti se mönjän valuminen oli ällöä.

Mulla oli tänään ultra ja ensi tiistaille sovittiin punktio. Perjantaina on siirto, jos sinne asti päästään. Folleja näkyi yhteensä 18. Lääkäri varoitteli, että näilläkin määrillä voi olla hyperin riski ja on mahdollista ettei päästä siirtoon. :( Voihan hitsit! Kuinka paljon teillä on ollut rakkuloita jos on tullut hyperi eikä ole päässyt siirtoon?

Mulla oli tosiaan 37 follia, ei päästy siirtoon vakavan hyperriskin takia, mutta ei tullu sit loppupeleissä hyperiä. :) Muisti vaan juoda riittästi ja levätä. Olin kolme päiv vaan sängyssä, liikuin hyvin minimaalisesti.

MindyH Samana päivänä mullakin ultra!! :wink odotan sitä jo kovasti! Olikos sulla nyt luomu kieroon vai lääkkeelliseen?

Heitsu1996 Mulla tuli Gonal f:stä vain mieletön turvotus ja tietysti, kun rakkulat kasvo niin tunsin kipua munasarjoissa kävellessä. Mutta sen kesti kyllä ja kun ei alkanut liikoja rehkimään :happy:

Näillä näkymin Pas siirto olis 29.5 :smiley-bounce016 !!!!!!! Odottavan aika on pitkä, mutta varmasti palkitseva!!!!! :happy093

Nauttikaa naiset lämpöisistä kesän keleistä ja muistakaa, että oli tilanne mikä tahansa niin, kun me sitte joskus saadaan se oma nyytti syliimme. Niin tämä kaikki on ollut sen arvoista! <3 ja vain meille vahvoille on annettu kestettäväksi tämä kaikki. Ollaan supernaisia!

Unique, kiteytit kyllä kaiken! Aurinkoista viikonloppua myös kaikille.

Miten Kikin punktio sujui? :)

Bluebe, tuun luultavimmin päivän jäljessä punktion suhteen. Keskiviikkona alustavasti. Sinulla onkin tulossa komea saalis!

Ultrassa näkyi noin 10 rakkulaa eli saman suuntaista kuin aiemminkin. Hyvä, että jotain punktoitavaa on. Kypsiä saatiin viimeksi kivasti, mutta eipä sekään mitään vielä kerro. Kahtellaan :happy090

Unique, kiteytit kyllä kaiken! Aurinkoista viikonloppua myös kaikille.

Miten Kikin punktio sujui? :)

Bluebe, tuun luultavimmin päivän jäljessä punktion suhteen. Keskiviikkona alustavasti. Sinulla onkin tulossa komea saalis!

Ultrassa näkyi noin 10 rakkulaa eli saman suuntaista kuin aiemminkin. Hyvä, että jotain punktoitavaa on. Kypsiä saatiin viimeksi kivasti, mutta eipä sekään mitään vielä kerro. Kahtellaan :happy090

Meni hyvin .Ei ole tosi kipeä,mutta nyt on vähän.11 munasoluja.Toivotan ,että saame hedelmöitys.
Gonal F minulle ei mitään oireta,menii hyvin.

Maiku2 en stressaisi yhden kerran syömisestä. Mahdollisuus Suomessa saada listeria on häviävän pieni. Tiedän naisia jotka ei ole varonut juuri mitään ruoka aineita. Sitäpaitsi olet niin alussa et normaalisti ei ihmiset tiedä tossa vaihessa mitään. Tässä on juuri se kirous että tietää niin tasan kaikki asiat päivälleen. Huoli pois siis ja rennosti vaan! :)

Kiki mä psyykkasin itseni sillon punktioiden aikaan että jos mä olen valmis synnytykseen niin onhan musta oltava kestämään yks punktio joka kestää alta 30 min. Tsemppiä! Hyvin se menee! :)

Blanca tottakai.Minulla on jo lapsi 19 vuotta,kun hän syntynyt olin vahva ja en sanoin mitään,mutta aina pelkään.Tänään myös pelkäsin,mutta ei mitä hätä.Kaikkille tsempiä!!!

Meillä taitaa hoito keskeytyä. Niin iso endometriooma munasarjassa kohdun takana, että tuskin tulee stimulaatiota.. Jatkan viikonlopun pistoksia ja maanantaina uus ultra. Jos ei ole mitään tapahtunu, niin hoidon keskeytys ja leikkausjonoon. Tyhjä olo.

Kiki, hieno homma! Nyt toivotaan hienoja alkioita teille :)
Tsempit punktioon valmistautuville. Multa on vissiin enimmillään kerätty 13 munista, ei hyperiä.
Triana, voi itku, sehän kääntyi sitten ihan toisella tapaa tuo homma :/ On varmasti tyhjä olo, en tiedä, mitä sanoa ...
Katjusha kp 11

Kiki, kiva kuulla että voit hyvin ja kaikki sujui hyvin. Saitte hienon määrän munasoluja. Puhuttiinko milloin olisi siirto?

Triana, kuulostaapa ikävältä tilanteelta. En osaa sanoa muuta kuin jaksamisia toivottaa. Kyllä auringon on joskus pakko paistaa!

Triana Voi ei :( ei oo sanoja..

Kiki Hyvä, että kaikki meni hyvin! :)

Hei naiset, uskaltaako Zumenonin kanssa ottaa yhtäkään siideriä tai olutta? Vielä, kun voisi edes sen yhden juoda?

Triana,Voi ei Pahoitteluni huonosta tuurista koetellaanpa teitä nyt kauheasti ei voi muuta sanoa.
Kiki,Hyvä kun punktio meni hyvin :)
Kaikkille tsempit omiin tilanteisiin.

Jos tästä jotain hyvää oikein hakemalla hakee, niin vihdoin on sentään kunnon diagnoosi. Saanu jo välillä luulla, että onko nämä kivut korvien välissä kun aina vaan hyssytellään ja vähätellään. Voihan tässä vielä joku ihme parempaan suuntaan tapahtua, mutta en jaksa uskoa.

Oliko täällä muita endottaria, jotka joutunu laparoskopiaan ennen tai kesken ivf-hoitojen? Mietin, että kuinka pitkä toipumisaika tulis olemaan ennen seuraavaa hoitoa.

Monella muulla niin hienoja ultrakuulumisia, kyllä noilla määrillä täytyy jokaiselle teille pieniä alkuja tulla! :)

Hieno juttu Kiki että sujui punktio hyvin :)

Rankkisankkis, mullekin lääkäri mietti tota keskiviikkoa mut ei sit kuitenkaan uskaltanut ettei rakkulat karkaa. Hyvä määrähän sullakin on :)

Triana voi ei! Onpas kurja tilanne :( Vaikka hyvä juttu tietysti että nyt toi sun endo on varmaa. Laporoskopian jälkeenhän moni raskautuu ihan luomuna. Mä pelkään että tuhlataan nää kaikki hoidot ja sen jälkeen vasta saisin diagnoosin... Mun käsittääkseni kolmen päivän pistelyn jälkeen ei kyllä vielä pitäisi näkyä juuri mitään. Toivottavasti maanantaina kuitenkin olisi eri tilanne ja pääsisitte jatkamaan hoitoa <3

Takaisin