IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli hieno nähdä tykytys. Parin viikon päästä sit toinen ihan poliklinikalla.
Te kaikki olette niin kultaisia, kun tuette ja olette hengessä mukana.
Tämä aihe on ehkä raskain kaikista puhua, mutta täällä kaikki niin avoimia ja rehellisiä asian arkaluontoisuudesta huolimatta.
Mä en millään haluisi luopua tästä palstasta..

Maurizio, ihanuutta <3

Tervetuoloa myös uusille!

Herukka, ymmärrettävää, paljon tsemppiä sun mietintöön!

Tämä mun työkiire alkaa mennä jo naurettavaksi, päivittäin ehdin lukea teidän kuulumiset mutta mitään en ehdi kirjoittaa :( nytkin tulin vain nopeesti kirjottaa, et meillä piti olla uä maanantaina ja olin töissä siirtänyt siitä asiakkaat pois, no tänään hoitaja soitti että tulekin keskiviikkona kun maanantai on liian aikasin. No minäpä sit taas siirrän keskiviikon asiakkaat. Kauhee kiire muutenkin, oon joutunu tekee tosi paljon paperihommia kotona nyt mitä en yleensä tee, yritän kaiken tehdä töissä. Mua niin stressaa tää työsäätäminen. Muuten tässä ei olis mitään ongelmaa. Vaikka tykkään yrittäjyydestä mutta ois vaan niin paljon helpompaa sanoa pomolle että nyt on lääkäri, heippa.
Mut joo, hyvä kun on nyt se aika ja pää ehkä odottaa parin viikon päästä :)

Unique, mulla myös astma ja nyt Zumenon käytössä. Ei ole tullut vaikeuksia astman kanssa enkä ole huomannut mitään sivuoireitakaan. Toki jokaisella nämä lääkkeet vaikuttaa eri lailla.

Valkoinen orkidea, toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan!

Onnittelut Maurizio! Maailman ihanin näky se pieni syke siellä ruudulla. ☺️

Kylläpäs Ilpurilla nyt on säätöä. Toivottavasti alkaa pian helpottaa.

Herukka, toivottavasti tauko antaa aikaa ajatella muutakin kuin hoitoja.

Banditka, saitko selvyyden kipuihin? Paracetamol on turvallinen kipulääke.

Tsemppiä ihan jokaiselle!

Nyt viikkoja 6. Ja voin kertoa, etten vieläkään oikein usko. Viimeksi eilen tein raskaustestin ihan varmistakseni. Et hullun hommaa tää on. Valehtelematta tehnyt 20-30 testiä:rolleyes:

Mä aloin uskoa, et oon raskaana vasta joskus 12viikon tms jälkeen. Tai ehkä enemmänki oli kyse luottamuspulasta, uskosta siihen, et kaikki sujuu niinku pitääkin. Tosin en mä osaa vieläkään täysillä nauttia raskaudesta. Koko ajan takaraivossa, et mitä jos jotain tapahtuu. Viikkoja 23+3. Ajattelinki seuraavalla kerralla neuvolassa ottaa tämän luottamuspulan ja menettämisen pelon puheeksi, jos pääsis jonku psykologin kans juttelemaan.

Unique,
Mullakin astma, käytössä oli vaan Suprecur ja siinäkin luki huomautus astmasta. Lääkärille mainitsin, niin se meinas ettei ole koskaan törmännyt, et olis vaikuttanu astmaan. Ja hän on kuitenkin varmaan 20v näitä hommia tehny. :) Toki se vaikutus astmaan on varmaan olemassa, kun se erikseen mainitaan, mutta lienee aika vähäinen.

Sori törkeä omanapailu, mutta tänään se testi olikin sitten puhdas nega, eli se siitä - mihinkä se siitä nousisi.

Ei kyllä kauheasti luo uskoa tulevaan... joku niissä alkioissa on kai sit vikana kun eivät jaksa pidemmälle :(

Se olis sit jonottelua ja taukoa edessä kun Naikkarille haetaan seuraavaksi. Tosin ei nekään varmaan tarjoa meille kuin enää yhden hoidon näillä näytöillä :/

Mutta eihän tässä luovuttaakaan voi... Ei vaan voi uskoa, että miten tää on näin hemmetin vaikeaa.

Muokattu viimeksi:
Valkoinen orkidea, harmi kun tuli nega.. mutta etkö ole vähän aikaisin myös liikenteessä testejen kanssa? :) että ei vielä kannata menettää toivoa..
Ja testaatko jollain liuskatesteillä? Itse en niihin saanut juuri minkäänlaista viivaa, vaan ostin suosiolla niitä clearblue digital early..-testejä.
Ja ne on kyllä hyviä, ja tosi herkkiä..

Ninuok, juu oon kyllä vielä vähän aikaisessa (tosin dpo 12), mut lähinnä mietin tota kun samalla testillä tuli jo haalea plussa ke-iltana ja nyt ei mitään, niin se ei ole kyllä hyvä merkki? :/ Jos olisi ollut täysin negaa, niin sitten ajattelisin, että varhaisessa vaiheessa negat voisi olla virheellisiä, mut tuo lähinnä kertoo hcg:n laskusta :/

Testasin siis First Responsen puikoilla, jotka on herkkyydeltään 5,6 hcg/ml eli tosi herkkiä.

Muokattu viimeksi:
ValkoinenOrkidea, pahoittelut negasta! Vaikka tietysti vielä varovaisesti toivon että se muuttuisi sulla plussaksi.

Mulla alkoi torstaina pistelyt. Tällä kertaa gonalin sijasta menopur. Tietäiskö kukaan onko tiputtelu normaalia tässä tilanteessa? Mulla alkoi tiputtelu paria päivää ennen kun aloin viime kierrossa käyttää synarelaa. Sitten synarela vei sen pois kunnes noin viikon päästä siitä alkoi menkat. Menkat kesti sen normaalin 7 päivää. Sitten päivän tauko ja aloitin menopurin ja samantien aloin taas vuotaa. Eikä tää oo mitään ihan pikkutiputtelua, vaikka tiheällä pikkuhousunsuojan vaihdolla pärjääkin.

Bluebe, kuinka paljon sitä vuotoa tulee? Mulla tuli vähän punahkoa, kun pistelin. Mä olen kans pistellyt noita molempia. Pieni vuotelu normaalia, sanoivat naistenpolilla, mutta jos ihan vertaverta, piti ottaa yhteyttä.

Maurizio kyllä se on ihan vertaverta, mutta ehkä enemmän rusehtavaa kuin punaista. Samanlaista kuin menkkojen vikoina päivinä... Pikkuhousunsuojalla tosiaan pärjää mutta se pitää vaihtaa parin tunnin välein. Kai se pitää taas maanantaina soitella polille ja varmistaa.

ImageUploadedByVau Foorumi1525533138.087337.jpg

Tota.. ivf tosiaan epäonnistui ja ovitrelle pistoksesta on 11 päivää.

Rinnat on ihan älyttömän kipeät samoin vatsassa kovia kouristuksia silloin tällöin..

Help!!!! :o

Herukka: Kunnon punanen viiva näkyy tuossa testissä. netissä lukee näin ovitrellen käytön jälkeen ja sitä seuraavien kymmenen päivän aikana, voit saada väärän positiivisen testituloksen. Mut sullahan on siitä pistoksesta aikaa 11 pv. Hmm:wideyed: itellä ei oo kokemusta tuosta pistoksesta.

Muokattu viimeksi:
Herukka kyllä tuossa selkeä viiva näkyy.

Monella on menossa pistokset. Toivottavasti tulee plussia! :)

Bluebe, me näytetään menevän samassa vauhdissa! Toivottavasti vuoto loppuu. Itselläni ei ole kokemusta tuosta tiputtelusta. Ei tähän nyt enää uusia murheita tarvittaisi.

Tänään pistin kolmatta päivää Menopuria. Punktio menee viikolle 21. Tällä kertaa mennään pitkällä kaavalla. Jotenkin menee niin rutiinilla tämä hoitokuvio jo. Aika tuntuu menevän nopeammin kuin aiemmilla kerroilla. Yritän suunnata ajatukset muuhun elämään. Ajattelen vaan, että menee miten menee. En voi asiaan paljoa vaikuttaa tässä kohdin. Voi kunpa me nyt onnistuisimme. Viimeistä hoitoa viedään :smiley-angelic001

Takaisin