IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä ootte muuten mieltä siitä, että tää mun hyvä ystävä tuli raskaaksi ensimmäisestä yrityksestä, kun he luottivat varmoihin päiviin...no ei siinä sinänsä mitään lapsi on heille tervetullut, mutta tämä mun ystävä tietää kuinka raskas asia lapsettomuus mulle on. Hän nyt lähettelee mulle lähes joka päivä pitkiä viestejä kertoen raskaudestaan ja pahoinvoinnistaan ja yhdessä välissä jo katukin lapsen tekoa ja toivoi omaa kuolemaa huonon olon vuoksi. Eikö hän yhtään ajattele minua? Tekeekö tämän kiusalla? Vai otanko minä asian vain liian henkilökohtaisesti... En ole uskaltanut sanoa hänelle, että sattuu kuunnella jatkuvasti raskaudesta. Hän kun ei puhu enään mistään muusta, ei siis mistään. Uskokaa tai älkää :nailbiting:

Unique: tosi kurja tilanne kyllä.. onko tämä ihminen sen tyylinen että uskot että voisi olla tahallista? :(
Sitä kun on vaikea sanoa ihmistä tuntematta.. mutta on kyllä kamalaa jos joku tuollaista tekee kiusallaan!
Mutta en jaksaisi itse kuunnella kenenkään raskaus-valitusta, oli se sitten hyvällä tai pahalla sanottua.. on itselle kuitenkin niin herkkä paikka.
Voithan sä kyllä asiasta huomauttaa.. laitat vaikka viestiä, että et ole oikea ihminen kenelle hänen kannattaa nyt nämä viestinsä/valituksensa osoittaa.. :)

Ultrareissulta kotiuduttu. Limis kuulemma hieno 11mm. Luget alkaa maanantaina ja siirtoa yritetään 3.5. Gonapeptylin saa sit tuikata 6.5. ja testi 17.5. Sit oli puhetta että jos tämä ei tärppää niin me saadaan vielä se kolmaskin hoito julkisella, vaikka mulla ikää jo 41, koska hoidoista on saatu tuloksiakin ja heillä ehdoton takaraja kuulemma 42 v. Nyt oon hyppiny ihan kattoon asti siitä ilosta että meillä on vielä mahdollisuus, jos tästä ei toivottua tulosta synny. Eikä tarvi oottaakaan, kun jatketaan sit suoraan seuraavasta vuodosta pistoilla. Oon nyt niin onnessani tästä käänteestä.

Hulbertiina,Onnea hyvistä kuulumisista.
Unique,Minustakin aivan kauheaa miten sinun ystäväsi kohtelee sinua.Mietin vain että olisiko tuo ihan tahallista kertoa tuollaisia kun vieläpä tietää taustaa.

Unique onpa ikävää käytöstä ystävältäsi :sad001 Toivottavasti löytyy lähiaikoina jotain muitakin puheenaiheita. Itse en varmaan kovin pitkään kestäisi tuollasta kuunnella.

Omaa napaa... tänään oli vihdoin suunnittelukäynti. Alku vaikutti hyvältä ja leijailin jo pilvissä, kun sain kuulla, et päästään alottaa hoidot heti tähän maanantaina alkaneeseen kiertoon. Kaikki oli jo sovittuna ja reseptit melkein kädessä, kun puhuttiin vielä sokeriarvoista.
Alku vuodesta todettiin siis 2 tyypin diabetes. No viimisimmässä verikokeessa reilu kk sitte oli paastosokerit vielä 6.9 ja lisättiin lääkitystä, mut kontrollit on vasta kesäkuussa. Nuo haluu ainakin kaks tulosta kuukauden välein, jossa arvot on lähellä viittä tai toki saa olla jopa alle. Toki ymmärrän ja haluan, et kroppa on kunnossa raskautta ajatellen, mut kun ehin jo innostua, ni tuntuu et vedettiin taas matto jalkojen alta:sorry:
Nostettiin nyt jo ennakkoon vielä lääkitystä. Maanantaina siis labraan ja kesäkuussa uudestaan. Kesäkuun lopussa soittoaika lääkärille ja jos kaikki on kunnossa, ni heinäkuun kierrosta pääsee vihdoin ilmottautuu hoitoon:shy::)

Mieli on aika maassa, vaikka toki ymmärrän tän viivästyksen ja toki haluun, et kaikki on hoitojen alkaessa kropan osalta niin hyvässä kunnossa ku mahollista... Ja ei siihen elokuuhunkaan ihan hirmusen pitkä aika oo, vaikka siltä nyt tuntuukin.

Maraton viesti:hilarious::hilarious:

Unique, Mä ottaisin myös puheeksi, että vähempikin raskausuutisointi riittää...
Nasukka, harmillinen viive. Mutta parempi hoitaa tasapainoon ennen tositoimia.
Mulla oli Radi-diagnoosi 5,4 paastoarvon perusteella. Kävin vuosi synnytyksestä rasituksessa, ja edelleen 5,4. Eli taso on tuo ilman raskauttakin. Toivotaan, ettei pahemmaksi tuu. Molemmilla vanhemmillani on sokerit mullin mallin :/

Tänne tälläisiä kuulumisia:Täällä tänään menossa 13kp.Ens tiistaina siis vappupäivänä alkaisi primolutit ennen primolutin aloittamista tehdä testi.Silloin kylläkin 18kp vasta ja ovulaatiosta ainakin mahdollisuus nolla koska luonnollinen ovis yleensä tulee 13-18kp kohdalla.Raskaustestin ja raskaus mahdollisuus nollassa.Primolutitkaan ei tuota ovulaatiota niin usko luomu tärppiin ei ole.Meinaan tikuttaa lauantaina ja sunnuntaina ylimääräiset ovis testit ja katsoa miltä näyttää koska seuraavassa kierrossa puhaltaa uudet tuulet.Kun primoluteista alkaa vuoto niin soitto Naikkarille ja sitten alkaa eka IVF toimenpiteet varattuna jo 22vk:lle.Edellinen kerta kun soitin Naikkarille Naikkarin kännykkä numeroon sieltä vain kylmä hoitaja sanoi vain että katsotaan sitten onko sinulle edes tilaa sitten ja sanoin että toimen piteet on varattu että sen asian ja hoidon pitäisi olla varmaa.Hoitaja vain oli hiljaa siis ei mitenkään kiva kohtaaminen puhelun osalta.

Meillä ei oo suvussa kellään sokereiden kanssa ollu ongelmia. Tää oma diagnoosi tuli ihan puskista työhöntulotarkastuksessa firman vaihdon yhteydessä. Ei mitään oireita ja kun ei riskitekijöitäkään ole. Oon aina ollu hoikka, syön monipuolisesti ja liikun suht paljon. Oudot geenit vaan näköjään:wideyed: Mut hyvä kun löyty ja saa hoidettua tai ainakin tasapainoon. 8.9 oli eka arvo ja lääkkeillä tasasesti laskenu. Josko tällä nykysellä noston jälkeen päästäis niihin toivottuihin lukemiin. Näillä lääkkeillä menee nyt sitte maksimiannos, et jos ei riitä, ni sitte joutuu pohtii lääkityksen kokonaan uusiks ja homma venyis ties minne:nailbiting:

Unique,
Ehottomasti sanot kaverillesi, että et ole oikea henkilö kuulemaan vauva-asioita. Jos se ei auta, otat tietoisesti etäisyyttä, koska sun pitää huolehtia nyt omasta jaksamisestasi. Jos tää kaveri ei tätä ymmärrä, niin ehkä hän ei ole ”oikea” kaveri tässä elämäntilanteessa.

Unique, kyllä sun varmaan kannattaisi sanoa kaverillesi. Ei hän välttämättä tarkoita pahalla, mutta voihan hän kuvitella, että haluaisit elää hänen raskaudessaan mukana. Ihmiset, jotka eivät ole kärsineey lapsettomuudesta, ei välttämättä yhtään ymmärrä miten kokonaisvaltaista tää on. Mulle itselleni on välillä tehnyt tosi pahaa kuulla juttuja ihan kavereiden lapsista - raskauteen liittyen en ole halunnut kuulla yhtään.

Omaa napaa: Murunen kyydissä! Meidän viimeinen D3 alkio selvisi sulatuksesta hyvin ja oli jatkanut jakautumistaan 8-soluisesta 11-soluiseksi. Toivotaan, että vilpertti jatkaa samaan malliin ja kiinnittyy! Nyt tuntuu, että on tähdet kohdallaan - voi kunpa onnistuisi! <3

Unique: kuulostaa ihan samalta mitä mun ”ystävä” tekee. Vasta saanut puoli vuotta sitten vauvan, nyt haaveilee toisesta ja viime puhelussa räpätti mulle siitä kuinka lapsen kanssa on sitä ja tätä hankalaa. Kertoi samalla että kuukautiset on myöhässä ja että raskaustesti on varmaan positiivinen, mutta ei häntä niin kiinnostaisi nyt tulla raskaaksi. Oh lord meinasin jo jossain vaiheessa, että länttään luurin kiinni. Hitto mikä apina! Hänkin tasan tietää meidän tilanteen hyvin yksityiskohtia myöten. Seuraavalla kerralla kyllä läsäytän päin naamaa että turpa kiinne!!!

Täällä punktiosta juuri kotiin saavuttu. Punktio itsessään ei ollut yhtään inhottava kokemus. Vähän nipisti ja poltti välillä, mutta lääkettä tuli lisää heti kun pyysin.

Punktiossa saatiin kerättyä 11 rakkulaa. 6 niistä oli munasolu. Nyt sitten jännitetään kuinka käy. Jos ei maanantai aamuna tule puhelua niin menen muutoin tuoresiirtoon klo 14. Kokonaisuudessaan ihan hyvä kokemus :)

Takaisin