IVF/ICSI kokemuksia

Jannn, no niinpä onkin ... mulle piti laittaa kortisonilääkitys alkionsiirtoihin, että yhtäkään raskautta saatiin edes alulle. Luulen, että autoimmuunisairaus oli taustalla.

Niin, saapa nähdä estääkö reuma kaiken :sad001
 
Täällä alkoi kuukautiset ma.

Eli nyt toivutaan ja otetaan vähän rauhallisemmin...

Palstan seuraaminen tuntuu nyt liian haikealta .

Lupasin miehelle inseminaatioiden jälkeen yhden ivf:n ja sen jälkeen saa riittää, ja sitten olisimme tyytyväisiä tähän pieneen kolmihenkiseen perheeseemme.

Ivf ei tärpännyt, ja kuten tiesin, olen todella herkkä ja stressaantunut ollut tästä kaikesta piikittelystä ja ultrissa ravaamisesta. Tämä ei vaan ole mun juttuni, ehkä sekin on hyvä myöntää.

Hoivavietti on silti kova, ja omassa mielessä on liikkunut jo ennen hoitojakin sijaisvanhemmuus ja Pride-koulutus. Toivottavasti saan mieheni innostumaan tästä nyt kun hoitoja on ainakin kokeiltu ja nähty, mikä ruljanssi se on.

Sijaisvanhemmuuden alkuinfossa kävimme jo ennen inseminaatioita, mutta silloin vielä pakitettiin, kun mies sai mun pään käännytettyä...

Mutta kiitos kaikille myötäelämisestä ja plussatuulia ja kaikkea hyvää matkaan.
Olette olleet ihanaa vertaistukea.

Nude
 
Hei pitkästä aikaa.
Pahoittelut että en kaikkien tapahtumista ole kärryillä. Uusia on ainakin mukana, tervetuloa! Rovaniemeltäkin :wink

Meillä odotellaan PAS:a joka ehkä ensi viikolla. Ovulaatiotestiä olen tehnyt ja pitäisi positiivista näyttää pian. 4 päiväinen alkio on pakkasessa, ainokainen joka sinne saatiin.
 
Hei pitkästä aikaa.
Pahoittelut että en kaikkien tapahtumista ole kärryillä. Uusia on ainakin mukana, tervetuloa! Rovaniemeltäkin :wink

Meillä odotellaan PAS:a joka ehkä ensi viikolla. Ovulaatiotestiä olen tehnyt ja pitäisi positiivista näyttää pian. 4 päiväinen alkio on pakkasessa, ainokainen joka sinne saatiin.

Pidetään peukut pystyssä, että onnistuu. Tarvitseeko käydä ultrassa ollenkaan siirtoajankohdan määrittämiseksi vai riittääkö pelkät testit?


Maanantaina tehtiin punktio ja siitä parannellaan nyt rauhassa. Kesken piikitysten oli hyperi riski korkealla, mutta nyt ilmeisesti laski lääkevaihdoksen myötä (irrotuspiikki vaihtui johonkin muuhun kuin pregnyl). Menkkoja odotellaan ja uutta ovista, jotta päästäisiin PAS tekemään. Hieman on perhosia vatsassa, kun ei oikein varmuutta miten homma etenee. 6/7 hedelmöittyi ja huomenna tieto selviääkö nuo pakkaseen kaikki.
 
Pidetään peukut pystyssä, että onnistuu. Tarvitseeko käydä ultrassa ollenkaan siirtoajankohdan määrittämiseksi vai riittääkö pelkät testit?

Ei tarvi nyt ultraa. Kävin kesäkuussa ultrassa kun oli toiveissa ehtiä silloin pas tehdä ennen kesäsulkua mutta ovis myöhästyi päivällä. Sanoivat että jos tikuilla oviksen sai helposti niin ultrassa ei tarvi käydä.
 
Hei kaikki!

Kirjoittelen ensimmäistä kertaa, vaikka olen juttujanne jo lueskellut.

Meillä on ensimmäinen ivf tulossa, jarru aloitettu ja pian toinen ultra, punktio ensi viikolla. Olen ollut aika lailla jalat maassa koko ajan, pessimistikin. Toivon hirveästi, että onnistuisi, mutta pelkään samalla pettymystä. Ikää on melkein 40. Kaksi isompaa lasta jo on entisestä suhteesta, mikä lupailee kai hyvää, mutta kropan toiminta on muuttunut aiemmasta, vanhenemisen huomaa.. Mies on mukana jutussa, mutta on enemmän jalat maassa. Jos ei onnistu, ei ole tarkoitettu-fiiliksellä..Ollaan juteltu ja olen huomannut, ettei hän tunne asiasta ihan samoin kuin minä. Kuinka lasta voikin kaivata, vaikka kaksi isompaa jo onkin? Ja samalla tulee syyllinenkin olo, kun en tyydy mihinkään, vaikka joku yrittää vasta sitä ensimmäistä..

Me ollaan edetty aika nopeasti ivfään iän takia. Koko kevät mentiin kevyemmillä hoidoilla täysin tuloksetta. Vaikka tulee kalliiksi, tehdään PGS myös. Järkeilen, ettei kannata siirtää viallista alkiota. Siinä menee vaan turhaa aikaa hoidosta, kun AMH on jo alle 1..Luovutussoluja ei tulla käyttämään. Jännittää, miten tässä käy!

Tsemppiä kaikille näiden kanssa painiskeleville!
 
Onko täällä tietoa elonvan saatavuudesta? Onko ollut ongelmia? Lauantaina pitäisi pistelyt aloittaa elonvalla ja katoin just et yliopiston apteekeissa olisi huonosti tarjolla... Täytyy aamulla alkaa soittamaan apteekkeja läpi...
 
Onko täällä tietoa elonvan saatavuudesta? Onko ollut ongelmia? Lauantaina pitäisi pistelyt aloittaa elonvalla ja katoin just et yliopiston apteekeissa olisi huonosti tarjolla... Täytyy aamulla alkaa soittamaan apteekkeja läpi...
Niitä on aika huonosti varastoissa, koska hinta on kova ja menekki arvaamatonta. Mutta toisaalta jos sitä ei apteekeista löydy, niin sitten kannattaa soittaa lääkärille ja pyytää reaepti johonkin toiseen lääkkeeseen, vaihtoehtojahan on. Elonva toki on mukavampi käyttää, koska siinä tulee kerralla viikon annos, kun niitä vaihtoehtoja pitää piikittää joka päivä sen viikon ajan.

Jos jossain apteekissa lääke löytyy, kannattaa ehdottomasti hakea sieltä, eikä pyytää lähettämään toiseen apteekkiin. Minulla kävi niin, että tilattu lääke ei tullutkaan luvatussa lähetyksessä, ja sitten piti lähteä ajamaan vielä kauemmaksi lääkkeen perässä.
 
Kiitos Suski!
Soitin ekaks lähimpään isoon apteekkiin, ei ollut mutta huomiseksi olisi saanut kyllä (tarviin vasta lauantaina). Mut sit soitin vielä yliopistolliseen ja Helsingin keskustasta pitäisi löytyä muutama joista nyt yksi varattu mulle. Sitä siis töiden jälkeen vielä hakemaan! Haluan et se on mulla valmiina kotona ettei tarvi stressata et saako nyt varmasti lauantaiksi :hilarious:
 
Onko täällä tietoa elonvan saatavuudesta? Onko ollut ongelmia? Lauantaina pitäisi pistelyt aloittaa elonvalla ja katoin just et yliopiston apteekeissa olisi huonosti tarjolla... Täytyy aamulla alkaa soittamaan apteekkeja läpi...

Elonvasta en tiedä...Soittelin hyvissä ajoin ennen IVF lähimpään apteekkiin ja pyysin heitä tilaamaan lääkkeet etukäteen sinne valmiiksi. Siellä ne sitten olivat oikeana päivänä nimelläni odottamassa :)
 
Ei tarvi nyt ultraa. Kävin kesäkuussa ultrassa kun oli toiveissa ehtiä silloin pas tehdä ennen kesäsulkua mutta ovis myöhästyi päivällä. Sanoivat että jos tikuilla oviksen sai helposti niin ultrassa ei tarvi käydä.

Mulla on ensimmäinen PAS todennäköisesti ensi kuussa. Parin viikon päästä on suunnittelukäynti. Olen aika varma, että lääkäri ehdottaa että tehtäisiin ilman lääkkeitä, kun saan aina oviksen kiinni testeillä. Itse en vaan ollenkaan luota, että ovis silti tapahtuisi. Onhan sekin mahdollista, että lh nousee mutta munasolu ei silti irtoa. Mulla jää myös limakalvo herkästi ohueksi, 6-7 mm vain. Seitsemän on se raja.
 
Vinkiksi: Hesassa Ruoholahden apteekki myy erään klinikan läheisyydestä johtuen kaikenlaista, olen havainnut että yleensä löytyy mitä lääkäri on määrännyt...en ole kyllä juur nyt kysellyt elonvaa
 
Mulla on ensimmäinen PAS todennäköisesti ensi kuussa. Parin viikon päästä on suunnittelukäynti. Olen aika varma, että lääkäri ehdottaa että tehtäisiin ilman lääkkeitä, kun saan aina oviksen kiinni testeillä. Itse en vaan ollenkaan luota, että ovis silti tapahtuisi. Onhan sekin mahdollista, että lh nousee mutta munasolu ei silti irtoa. Mulla jää myös limakalvo herkästi ohueksi, 6-7 mm vain. Seitsemän on se raja.

Sähän voit pyytää lääkkellisen kierron :)
 
Hei! Kirjoittelin tänne tuossa maaliskuussa jo. Lyhyesti meidän polku on kulkenut niin, että mieheltä ei löytynyt leikkauksessakaan siittiöitä, joten päädyttiin lahjasiittiöihin. Ensin neljä inseminaatiota, luovuttajan vaihto ja IVF. Ekasta IVF:stä (vuosi sitten) vain yksi alkio, joka siirrettiin. Tästä nega. Toinen IVF alkuvuodesta ja tällä kertaa saatiin tuoresiirtoon 1 top-alkio ja pakkaseen neljä.

Plussa saatiin tuoresiirrosta, joka kuitenkin todettiin ekassa ultrassa keskeytyneeksi. Lääkkeellinen tyhjennys oli maaliskuussa. Jostain voimat itsensä kasaan keräämiseen ja päätös tehdä kiertojen ja aikataulujen salliessa PAS vielä ennen kesätaukoa. Onneksi ehdittiin ennen kesätaukoa ja ekasta PAS siirrosta saatiin plussa. Nyt rv 11 ja nt-ultrassa oli kaikki kunnossa :Heartred

Pelko on läsnä koko ajan, eikä tästä oikein osaa täysin nauttia. Mutta toivottavasti tämä antaa toivoa muillekin! Varsinkin tuon keskenmenon jälkeen tuntui, että jaksaako enää edes yrittää, tai ylipäänsä haluaako enää niitä kahta viivaa, jos se kuitenkin viedään pois taas. Tällä hetkellä kuitenkin enemmän kuin onnellinen, että päätettiin jatkaa, eikä luovutettu. Toivottavasti saadaan lopullinen palkinto syliin maaliskuun alussa.

Voimia ja tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!
 
Nude, sijaisvanhemmuus on ihana ja lapsen elämän positiivisesti mullistava vaihtoehto myös! Paljon tsemppiä tulevaan!

Rosmariininkukka, tervetuloa mukaan! :) Paljon onnea hoitoihin, kaikki voi mennä aivan hienosti.

Neini, tervetuloa myös! En pysty edes kuvitella, miten kauheaa on huomata raskaus ekassa ultrassa keskeytyneeksi. :sad001 Ihanaa, että teillä on nyt raskaus alkanut! Ymmärrän tuon pelon, mutta tuossa vaiheessa kaikki menee todennäköisesti hyvin. Mulla tänään viikot 5+4 ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta, ja varhaisultra parin viikon päästä. Hirveästi jännittää! Huomasitko, Neini, mistään (esim. oireiden loppumisesta) sitä ekan raskauden keskeytymistä, vai tuliko aivan yllätyksenä? Tehtiinkö sulle HCG-mittaus plussauksen jälkeen?

Täällä kaikki tällä hetkellä hyvin. Vatsa on edelleen todella turvonnut, välillä vatsanpohjaa juilii tai tuikkii, rintojen kipu on hieman pahentunut ja väsymystä on ilmaantunut, viime yönä nukuin vaatimattomasti 16h, kun on muuten yöt jääneet vähän heikoiksi tällä viikolla. :grinPahoinvointia ei ole juurikaan ollut, korkeintaan jotain ihan pientä huonon olon tuntemusta ruuan jälkeen. Mähän olen tästä tietenkin kehittänyt kompleksin, eli miksi mulla ei ole pahoinvointia?! En nyt toki haluaisi 24/7 posliinia halailla, mutta tällä hetkellä sitä kaipaa todisteita, että tämä raskaus on nyt oikeasti totta.
 
Onko kenelläkään ollut keltarauhashormoonia tukemassa alkuraskautta? Olisin halunnut tietää, mille viikoille asti olette sitä syöneet ja miten lopetus meni?
 
Onko kenelläkään ollut keltarauhashormoonia tukemassa alkuraskautta? Olisin halunnut tietää, mille viikoille asti olette sitä syöneet ja miten lopetus meni?
Mulla oli viimesestä pakastealkionsiirrosta joka tehtiin lääkkeelliseen kiertoon. Lopetus oli rv 11-12 maissa. Ihan hyvin meni lopetus vaikka jännitti kamalasti että tuleeko jotain ongelmia kun sen lopettaa, mutta ei tullut mitään. Kaikki meni hyvin. :)

Täällä haaveillaan sisaruksesta meidän viime elokuiselle aarteellemme. Uusi ivf alkoi viikko sitten Synarela-sumuttelulla. Tästä se taas lähtee. Hikiaallot is back! :D
 
Hei kaikille! Palailin viime viikolla lukemaan kesätauon jälkeen teidän viestejänne ja sain vihdoin kahlattua kaikki läpi.

Ensinnäkin onnea Aislin83 ja Beisla plussista! Ihania uutisia :Heartpink

Onnittelut myös muille plussanneille ja pahoittelut pettymyksiä kokeneille. On täällä ollut kesän aikaankin tapahtumia. Itsellä tuntui, että oli hyvä jättää tämä aihe hetkeksi taustalle ja keskittyä mm. pihamaalla möyryämiseen.

Rosmariininkukalle ja Neinille, ja muille uusille tervetuloa! Vaikka tuntuukin oman tauon jäljiltä vähän oudolta toivotella ketään tänne kun on itsekin taas vähän uusi :)

Omista hoito kuulumisista sen verran, että DHEA tuli tosiaan syötyä koko kesä ja nyt on pitkä kaava meneillään. Synarelat aloitettiin heinäkuun lopussa (muutama lievä kuuma aalto taisi ehtiä tulla ei muita selkeitä oireita), pistoksia Menopurilla + aika maksimiannostuksella on tökitty nyt reilu viikko ja punktio on jossain vaiheessa ensi viikkoa. Selvinnee huomenna.

Olo on ollut useamman päivän aika kurja kun vatsa on ihan sekaisin, ja ensin loppuviikolla vaivasi aika kova pahoinvointi tai ellotus. Ei oksentelua. Lääkäri arveli että syy on jossain muualla kuin hoidoissa, ja niin se varmaan onkin. Muuten olo on jo perinteisen turpea vaikkei folleja mitenkään älyttömästi ole ja munasarjoissa nipistelee ja tuikkii. Tänään tuli kierroksen ensimmäinen migreeni. Sitä olenkin jo odotellut. Oletus on, että se jatkuu sitten joka päivä punktioon asti ja vähän päälle. Mahtava vaiva. Toivotaan ettei tarvitse ensiapuun lähteä tällä kertaa.

Odotukset ovat...noh...aika matalalla. Ei tässä iässä näille enää taida ihmeitä saada tehtyä DHEA:lla tahi ilman, ja muutenkin oletan että vikaa on jossain muuallakin, koska vuosikausiin ei ole tärppiä tullut. Mutta katsotaan eikä heitetä vielä ihan kirvestä nurkkaan. Yksityiselle tässä suunnataan kuitenkin vielä jos tämä kierros ei onnistu.
 
Moi kaikille!
Mä oon ihan uusi tällä foorumilla, mutta ajattelin että nyt voi tulla vertaistuki tarpeeseen

Lasta ollaan yritetty jo useamman vuoden ajan. Aluksi sillä mielellä että tulkoot jos on tullakseen, no ei sitten tullut....
Kun lähipiirissä alkoi vauvoja tulla yhä useammalle ja useammalle, alkoi oma lapsitoivekin vain entisestään vahvistua.
Käytiin tutkimukset läpi, eka yksityisellä, sitten kunnallisella ja nyt ollaan siinä vaiheessa että seuraavasta kierrosta Synarela sumuttelut ja IVF.

Odotukset ei vain ole kovin korkealla, mutta näillä yritetään:
Ikä 36
AMH 0,79
Endometrioosia ainakin toisessa munasarjassa, munajohtimet tukossa ja kohdussa epäilys adenomyoosista.
FSH oli sentään normaali, muistaakseni 6,6 ja miehen sperma-analyysissa kaikki kunnossa.
 
Takaisin
Top