IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018.
huhti-toukokuu/2019 PAS lääkkeelliseen kiertoon (8 alkiota pakkasessa).

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18, lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18, pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19, pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF ?/19

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4.

Cranberry, yksi blasto pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
PAS 06/19?

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.

Newmoon
-12 lugesteron loppukierron tukena 6kk
1. IVF/ICSI 4-5/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4-5/19?

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI 5/19 lyhyt kaava, 8kypsää, 7 hedelmöittyi, 1 blasto tuoresiirto, testipäivä 29.5 , 6 blastoa pakkaseen.

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto), nega
- 3. PAS 05/19 (lääkkeellinen kierto)
Pakkanen tyhjä

~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 Poika
Kaakao 7.2.18 Poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 Tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 Poika

Tsemppiä Beisla ja kiitos kannustuksesta! Nyt kuitenkin kävi niin, että mulla testi on muuttunut negaksi, ja paperiin tulee pyyhkiessä pientä tuhrua. :sad001 Ei siis tullut tästäkään yrityksestä meille vauvaa. En tiedä, oliko tämä kemiallinen, vai näkyikö Ovitrelle mulla jotenkin normaalia pidempään. Mieli on maassa.

Kiitos tsempeistä kaikille!

Kisu82, voi kurjuus että kävi noin, vähemmästäkin mieli maassa.

Täällä palaillaan. Kaksi kuukautta taukoa oli välissä inseminaatioiden jälkeen, kahden viikon päähän olisi ajoitettu punktio.

Jännittää punktio ihan hirveästi, olen kauhea kakkahousu kaikissa neulajutuissa (meinasin panikoitua ekasta Orgalutranista tänään, nuo kynät menee jo melko hyvin). Puudutteidenkin laittaminen pelottaa ja ylipäänsä koko toimenpide. Onko teillä mies saanut olla mukana toimenpiteessä vai jääkö ulkopuolelle?

Törkeesti nyt vaan omia asioita.. Kuukautiset alkoi viime yönä, Progynovan ja Lugen lopetin lauantaina. Ja unettomuus sen kun pahenee, kun lääkkeet lopetin! Hikoilen yöllä kuumissa aalloissa kuin mikäkin vaihdevuosista kärsivä ja unta kertynyt pariin viime yöhön 2-3 tuntia :/ Tiedostan kyllä, että tämä liittyy hormonitasojen laskuun nyt, on vaan silti rankkaa. Ja kuitenkin toivon, että päästäis heti seuraavaan siirtoon!

Täällä palaillaan. Kaksi kuukautta taukoa oli välissä inseminaatioiden jälkeen, kahden viikon päähän olisi ajoitettu punktio.

Jännittää punktio ihan hirveästi, olen kauhea kakkahousu kaikissa neulajutuissa (meinasin panikoitua ekasta Orgalutranista tänään, nuo kynät menee jo melko hyvin). Puudutteidenkin laittaminen pelottaa ja ylipäänsä koko toimenpide. Onko teillä mies saanut olla mukana toimenpiteessä vai jääkö ulkopuolelle?

Punktio menee varmasti hyvin, pyydät vaan toimenpidettä ennen rauhoittavaa lääkettä ja riittävästi kipulääkettä :) Meillä sai mies olla koko ajan mukana.

Pakko avautua: Kävin äsken tk:ssa hakemassa jatkoa sairaslomalle pahoinvoinnin takia. Hoitaja ei ottanut mua yhtään tosissaan ja sanoi, että pahoinvointi on mennyt jo ohi, koska olen ollut tipassa. Kysyi, että monesti oksennan päivässä ja sanoin, että yhdestä kymmeniin kertoja sekä pahoinvointi on jatkuvaa ja hän kirjoitti papereihin, että oksennan kerran päivässä? Ihankuin tämä pahoinvointi menisi sillä pois, että hän kieltää sen. Menisikin... Neuvolan puhelimesta minun käskettiin nimenomaan olla yhteydessä akuuttiin, jos tarvitsen jatkoa sairaslomalle, niin tämä hoitaja oli sitä mieltä, että olisi pitänyt mennä työterveyteen. Paljonpa se enää auttaa kitistä, kun siinä huoneessa jo ohjeiden mukaisesti istun. Oon ihan pöyristynyt tuosta. Lisäksi vuoronumeron kanssa meinasi käydä kalpaten, kun heti alussa oli ilmoitus, että jos tarvitsee vain sairaslomaa, yhteys vain infoon ja infosta sanottiin, että ei onnistu vaan pitää ottaa vuoronumero. Jos en olisi ottanut sitä, 13 asiakasta olisi mennyt mun ohi sillä välin...

Kauheaa kohtelua! Nyt on hoitaja ollut aivan pihalla työstään.

Ei kaikilla ole töissäkään sellaisia palveluita, että sieltä saisi saikkutodistusta, vaan joissain työpaikoissa pitää aina mennä terveyskeskukseen. Työterveyden ei tarvitse sisältää lääkäripalveluita, vaan vähimmäistaso sisältää vain työergonomiaa ja arviointikeskusteluita pidemmän saikun jälkeen.

Eikä raskauspahoinvoinnissa ole mitään rajaa siitä, milloin sen pitäisi loppua. Joillain jatkuu läpi raskauden, joillain loppuu ja alkaa sitten uudestaan. Minä oksensin viikolle 20 asti. Sitä ennen olin kahteen kertaan saikulla, molemmilla kerroilla kahden viikon ajan. Jos työnantaja olisi ollut joustamattomampi, olisin ollut saikulla enemmänkin, mutta tosiaan työnantajalle oli ok, että oksennan aamupäivän kotona ja menen vasta iltapäiväksi töihin (ja sain täyttä palkkaa), joten monena päivänä tehtiin näin.

Kuulostaa hyvältä tuo jousto... Mulla on yleensä ollut päivällä huonompi olo kuin aamulla, et ei mee ihan oppikirjan mukaan. Postilaatikollakin käynti vetää mehut pois ja alkaa pyörryttää...

Vielä tuosta hoitajasta: olen käynyt hänen luonaan viime vuonna, kun olin lähes viikon kuumeessa ja flunssassa ja henki meni jo niin ahtaalle, ettei pystynyt olemaan, niin hänen ekat sanat olivat, että miksi olen siellä, kun saan olla omalla ilmoituksellakin pois 7pv. No lääkäriltä sain sitten asianmukaisesti Ventoline-reseptin, että henki alkoi kulkemaan taas. Harmittaa kovasti, että tuommoisia työntekijöitä on...

Pakko avautua: Kävin äsken tk:ssa hakemassa jatkoa sairaslomalle pahoinvoinnin takia. Hoitaja ei ottanut mua yhtään tosissaan ja sanoi, että pahoinvointi on mennyt jo ohi, koska olen ollut tipassa. Kysyi, että monesti oksennan päivässä ja sanoin, että yhdestä kymmeniin kertoja sekä pahoinvointi on jatkuvaa ja hän kirjoitti papereihin, että oksennan kerran päivässä? Ihankuin tämä pahoinvointi menisi sillä pois, että hän kieltää sen. Menisikin... Neuvolan puhelimesta minun käskettiin nimenomaan olla yhteydessä akuuttiin, jos tarvitsen jatkoa sairaslomalle, niin tämä hoitaja oli sitä mieltä, että olisi pitänyt mennä työterveyteen. Paljonpa se enää auttaa kitistä, kun siinä huoneessa jo ohjeiden mukaisesti istun. Oon ihan pöyristynyt tuosta. Lisäksi vuoronumeron kanssa meinasi käydä kalpaten, kun heti alussa oli ilmoitus, että jos tarvitsee vain sairaslomaa, yhteys vain infoon ja infosta sanottiin, että ei onnistu vaan pitää ottaa vuoronumero. Jos en olisi ottanut sitä, 13 asiakasta olisi mennyt mun ohi sillä välin...

Varmaan on kuntakohtaisia eroja, mut meillä hoidettiin kaikki raskauteen liittyvät vaivat neuvolan kautta. Olitko yhteydessä neuvolaan? Toivottavasti vointisi paranee pian! :Heartred

Varmaan on kuntakohtaisia eroja, mut meillä hoidettiin kaikki raskauteen liittyvät vaivat neuvolan kautta. Olitko yhteydessä neuvolaan? Toivottavasti vointisi paranee pian! :Heartred
Joo soitin ensin neuvolaan, mut puhelimessa sanottiin etteivät voi jatkaa sairaslomaa, koska se on alunperin lääkärin määräämä ja th ei saa jatkaa sitä, ja että pitää olla akuuttiin yhteydessä. Sain ekan vapaan ajan neuvolaan kuun loppuun... Nyt on kyllä vaan kova epäilys keskenmenosta päällä, mutta yllättäin en saa mihinkään yhteyttä puhelimitse ja sinne minne sain, käskettiin olla muualle yhteydessä. Että näin.

Toivottavasti Henna saisit selvyyden asioihin, tosi inhottavaa tuollainen pomputtelu.
Täällä alkoi uusi kierto torstaina ja ensi pe ultra et katotaan mikä on tilanne. Uskomattoman runsas ollut vuoto nyt näissä menkoissa, en ymmärrä miksi. Parissa tunnissa tulee jo isoimmasta tampoonista läpi. Ja kestänyt myös pidempään. Soitin tänään klinikalle varatakseni sen ultran, mutta en tajunnut tästä vuodosta mainita mitään. Täytyy lääkärille jutella sit perjantaina asiasta. Enkä tajunnut myöskään kysyä et joko se era-testin tulos oli tullut, kun omakannassa sitä ei vielä ainakaan näy...

Sain nyt yhteyden ivf-puolelle ja taas käskettiin ottaa yhteyttä huomenna sinne mistä jo kerran pompautettiin ivf-puolelle... Ei voi olla totta.

Mies saa olla mukana. Ja punktio on neulakammoiselle siitä helppo, että sitä neulaa ei itse näe :)

Mulla oli punktio viikko sitten maanantaina. Jännitin sitä etukäteen melko paljon, ja en tietenkään voi luvata että se menee kaikilla yhtä helposti, mutta se oli todella iisi toimenpide. Kesti varmaan noin 5 minuuttia. Puudutepiikki nipisti ihan vähän toiselta puolelta, toiselta puolelta en tuntenut puudutuspiikkiä ollenkaan. Muistaakseni tuli pieni nipistys/paine kun neula laitettiin kohdilleen. Varmaan sattuis enemmän jos nipistäisi esim. käsivartta. Itse munarakkuloiden imu ei tuntunut yhtään miltään. Inhottavinta koko hommassa oli uä-laitteella katsominen ennen toimenpidettä, sillä siinä ei saanut olla liukastetta, ja näin ollen tuntui karhealta. Eli tulet varmasti selviämään siitä hyvin <3
Kaksi särkylääkettä otin vatsan jomotukseen punktiopäivänä ja oli hieman epämukava liikkua, siinä kaikki!

Sain eilen kuulla, että neljästä jatkoviljelyyn jääneistä kolme oli saatu pakkaseen, jee! Eli piinapäivä 5 meneillään, ja kolme jää odottamaan. Toki toivon, että niitä ei tarvisi ollenkaan ;)

Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018.
huhti-toukokuu/2019 PAS lääkkeelliseen kiertoon (8 alkiota pakkasessa).

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18, lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18, pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19, pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF ?/19

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4., nega
3. ICSI 5/19

Cranberry, yksi blasto pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
PAS 06/19?

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.

Newmoon
-12 lugesteron loppukierron tukena 6kk
1. IVF/ICSI 4-5/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4-5/19?

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI 5/19 lyhyt kaava, 8kypsää, 7 hedelmöittyi, 1 blasto tuoresiirto, testipäivä 29.5 , 6 blastoa pakkaseen.

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto), nega
- 3. PAS 05/19 (lääkkeellinen kierto)
Pakkanen tyhjä

~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 Poika
Kaakao 7.2.18 Poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 Tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 Poika

Mette82:n päivittämä lista ei ollut uusin, siitä puuttui ainakin minun juuri lisäämät tiedot. En tiedä muiden tiedoista.

Mirumaru, saa olla mukana puoliso tai muu tukihenkilö. Mulla ei vaimo nyt pääse niin yksi kaveri tulee mukaan, kivempi niin. Tsemppiä punktioon ja pistämiseen. Kannattaa sanoa neulakammosta, niin osaavat ottaa huomioon. Kanyylin laitto on ainoa tavallinen pistäminen, punktiossa on jo rauhoittavat lääkkeet ja pää kivasti pyörällä.

Voimia Kosmos, toivottavasti saatte heti seuraavan siirron.

Henna, onpa asiatonta toimintaa siltä hoitajalta ja se pompottelu myös! Ärsyttää ajatella ettei kukaan halua ottaa vastuuta.

MiisaS, toivottavasti era-tulos tulee pian, mutta varmasti ehtii ennen siirtoa.

Johanna, hienoa kuulla että punktio meni noin hyvin ja saitte vielä kolme alkiota pakkaseen!
Mullakin punktiot olleet melko kivuttomat, jokin pieni vihlaisu vaan välillä. Kanyylin laitto sattui ekalla kerralla, tokalla meni helposti.

Tänään oli toka ultra. Molemmilla puolilla 12 - 15 follia eli viime kerrasta muutama lisää on tsempannut, vaikka laskettiin Bemfola-annosta. Punktio keskiviikkona, tänään pitää valvoa myöhään tai laittaa kello soimaan kun pitää pistää irrotuspiikki 23:20.

Takaisin