IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liljatar, tottahan tuo on, jotenkin silti välillä tulee tunne että haluaisi kokeilla edes jotain mistä voisi ehkä olla apua.

Carris ihan hyvältä kuulostaa sielläkin! Vai onko sulla yleensä tiputellut tässä vaiheessa?
Meilläkin on oikea testipäivä vasta ensi tiistaina, mutta kun ei osaa ennen päästy edes noin pitkälle siirron jälkeen niin varmaan testataan. Huomenna kuitenkin dpo14 ja dpo15 pitäisi raskaustestien ohjeiden mukaan tulos jo yleensä näkyä.

Oih, ihan jänskättää Beislan ja Carriksen tilanteet. Voi toivottavasti nyt olis plussia tulossa!

Kortisoni on melkoista myrkkyä elimistölle ja siitä voi olla ihmiselle enemmän haittaa kuin hyötyä. Melko varovaisesti sitä määrätään muihinkin tarkoituksiin, joten ymmärrettävää ettei sitä haluta määrätä silloin kun ei ole varmuutta sen toimivuudesta.

On, eilen tuli otettua viimeinen primolut. Päivän ärsyynnyin joka asiasta ja tavarat tippuivat käsistä. Rakkaanikin ihmetteli et mikäs nyt on ja hieman naurahti kun tuumasin et menkkaränkkä. Illalla sit jo helpotti. Vuotoa nyt sit ootellessa.
Viime hoidossahan mulla aloitettiin gonal-f:llä ja viidennestä pistospäivästä gonalit puolitettiin ja otettiin rinnalle saman verran pergoverista. Nyt alkavassa hoidossa on neljä pistospäivää gonalia ja viidennestä päivästä jatketaan pelkällä pergoveriksella.

Liljatar, tottahan tuo on, jotenkin silti välillä tulee tunne että haluaisi kokeilla edes jotain mistä voisi ehkä olla apua.

Carris ihan hyvältä kuulostaa sielläkin! Vai onko sulla yleensä tiputellut tässä vaiheessa?
Meilläkin on oikea testipäivä vasta ensi tiistaina, mutta kun ei osaa ennen päästy edes noin pitkälle siirron jälkeen niin varmaan testataan. Huomenna kuitenkin dpo14 ja dpo15 pitäisi raskaustestien ohjeiden mukaan tulos jo yleensä näkyä.

Mul on menny sillee, että mielestäni ennen kuin aloitettiin yrittämään vauvaa, niin ei tiputellut koskaan, mutta nyt tässä parin vuoden aikana on alkanut satunnaisesti tiputtelee. Edelleen on enempi kiertoja, että ei tiputtele, mut tuntuu, että tiputtelukierrot on lisääntymään päin koko ajan :sorry: Tänään tuliki taas muutama rusehtavampi tippa, niin johan meni mieli taas alas :sad001

Hooh...en kyl tiiä, jaksanko odottaa vielä 4 yötä!! Mullahan kipeytyi rinnat silloin jo pistelyn alussa ja tuli jatkuva etova olo, ruoka ei maistunut, mut nää vaivat on selkeästi pikkuhiljaa vähentyneet. Tietty ne oli oireita niistä piikitetyistä hormoneista, mut ois sitä jotenki toivonut, että ne oireet ois nyt saaneet uudenlaista jatkoa :woot::shifty: Mä en nyt keksi muita "oireita" kuin tuo tiputtelu (jos se siis ois raskauteen liittyvää :hilarious:) ja sen, että kyljet/alaselkä ovat ihmeellisesti kipeänä välillä. Varsinkin vasenta kylkeä vihloo kummasti :bored: Noh...sehän voi johtua vaikka huonoista nukkuma-asennoista, mut kummiski :grin

Onko teillä vielä ilmaantunut mitään raskauteen viittaavia oireita?:rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Carris: Oliko sulla siis irrotuspiikki? Sori mun huono muisti.. :meh: Mulla tuoresiirroissa on irrotuspiikistä alkanu raskausoireet (just tissikipu jne), mut sit ne on kadonnu just joitaki päiviä ennen testiä ja siitä oonki jo tienny mitä testi tulee näyttämään..

Ei, ei ja ei.
Testi puhdas nega ja vuoto alkaa lisääntyä. Saa nähdä kannattaako enää laittaa Lutinusta illalla. Testipäivä ylihuomenna, mutta on nyt sentään jo dpo 14.

Ei, ei ja ei.
Testi puhdas nega ja vuoto alkaa lisääntyä. Saa nähdä kannattaako enää laittaa Lutinusta illalla. Testipäivä ylihuomenna, mutta on nyt sentään jo dpo 14.

Eikä :confused: Voi hemmetti, mä jo aattelin, et teil (ja meil) nappas! Tää on kyl ihan hanurista ja nyt kyl laskee minunki toiveet... Eilen ja varsinkin tänään mulla on mielikin ollut niin mustana, että tuntuu, että ei sieltä voi olla muuta kuin menkat olla tulossa :arghh: Anteeksi Beisla tämä negatiivisuuteni, ketuttaa niin tää elämä just nyt :shifty: Tsemppiä ja voimia - ja tosiaan vielähän voi ihmettä toivoa, jos ei kunnon vuoto alakaan :smiley-angelic002:Heartpink

Carris: Oliko sulla siis irrotuspiikki? Sori mun huono muisti.. :meh: Mulla tuoresiirroissa on irrotuspiikistä alkanu raskausoireet (just tissikipu jne), mut sit ne on kadonnu just joitaki päiviä ennen testiä ja siitä oonki jo tienny mitä testi tulee näyttämään..

Joo, oli ovitrelle ja gonapeptyl. Mutta siis mulla alkoi rintojen kipeytyminen jo muutama päivä Elonvan piston jälkeen. :shy: Mutta tosiaan nyt ei ole rinnat enää nimeksikään arat, joten pahaa pelkään, että nega on tulossa :sad001 Vaikka eihän sitä kaikilla rinnat kipeydy ennen plussaa. Mulla ei tuu koskaan ennen menkkoja rinnat kipeiksi ja siskollanikaan ei ole ollut rinnat kipeinä kummassakaan raskaudessa kuin vasta viime metreillä... Noh, muutama päivä vielä niin sit selviää..:oops:

Koska teillä Mörkö alkaisi seuraava hoito?

Beisla: No voi hemmetin hemmetti! On tää vaan niin vaikeeta :( Mitäs sit? PAS taas seuraavaan kiertoon?

Carris: No mut ei kirvestä sinne kuuluisaan kaivoon vielä kuitenkaan hei! Ei tosiaan tuu kaikille tissikipuja tai edes muita oireita :) Milloin meinaat testata?

Meil olis tarkotus tehä PAS nyt seuraavaan kiertoon :) Menkkojen pitäis kalenterin mukaan alkaa 26.7. mutta on kyllä jo nyt semmosia tuntemuksia et veikkaa alkuviikosta alkavan.. Huomenna tosiaan soitan klinikalle ja kysyn vähän tarkennusta et miten tää hoito menee :)

Carris, tiedän niin tunteen! Onhan teillä toivoa vielä vaikkei oireita olekaan, joillakin alkaa vasta myöhemmin. En oikein tiennyt pitäisikö tykätä vai sympata viestiä... on niin ärsyttävää kun haluaisi toivoa muttei uskalla ja *tuttaa jo valmiiksi jos tulee nega.

Joo Mörkö, seuraavaan kiertoon PAS.
Toivottavasti sulla alkaa menkat pian niin pääsette taas yritykseen.

Meillä on siis vielä kolme alkiota pakkasessa. Eihän kaikki välttämättä selviä sulatuksesta, mutta eiköhän me ainakin yksi tai kaksi pas:ia saada.

Voih Beisla, olen pahoillani :sad001

Carris, ymmärrän pelkosi oireiden hiipumisen suhteen. Kaikesta huolimatta positiivisia ajatuksia viimeisiin piinapäiviin!

Mörkö, Lääkäri totesi, että tilanne ei ole ihan sitä mitä lähdettiin hakemaan ja suositteli, että jätetään tämä tällä erää tähän. Olimme itse samaa mieltä. Varmasti olisimme punktioon halutessamme päässeet. Koska se lysti maksaa monta tonnia niin ei haluttu (ainakaan vielä) siihen yhden tai kahden follin takia lähteä kun munasolujen laatukin on ollut usein heikkoa. Ja minullakin saatu yleensä vain 0-3 munasolua, mutta julkisen viimeisessä muutettiin lääkecoctailia ja saatiin huimat 9 munasolua, joista 8 hedelmöittyi (!!). Nyt yrittävät yksityisellä samaa ”temppua”.

Hulbertiinalle lämpimiä ajatuksia! Olen lukenut vaiheistasi kyynelsilmin. Minäkin malttamattomana odottelen täällä uuden kierron alkamista.. ensiviikolla..

Kiitos Cranberry. Onhan tämä melkoista vuoristorataa ollut. Nyt panostamme kaikkemme tähän viimeiseen hoitoon kunhan vaan vuoto suvaitsisi alkaa.
Toivottavasti teillä onnistutaan saamaan se oikea combo lääkkeisiin ja saisitte seuraavasta hoidosta jättipotin!

Cranberry: Toivottavasti temppu onnistuu uusiks! Onko sulta otettu AMH-arvo?

Hulbertiina: Onko teillä mikä hoito siis alkamassa seuraavaks? :) Anteeks tosiaan tää mun muisti..

Mä soitin just klinikalle ja niinku aavistinkin niin jotain mulla oli menny ohi edellisessä puhelussa kun mieleen jäi vaan kortisoni ja disperin ja niillä ei paljon lapsia kyllä tehä :grin Selvis että Progynova alkaa kierron tokana pvänä. Menkkoja odotan kyllä nyt hetkenä minä hyvänsä, vähän sellaset olot..

Heippatirallaa,

Eilen lisääntyi vuoto jo sen verran, että tehtiin tänään aamulla testi ja niin haalea hailura siihen tuli, että negaksi tulkittiin. Jos ei olisi koko ajan lisääntyvää veristä vuotoa, niin sitten ois vielä ehkä voinut arvuutella... Täytynee siis tänään soittaa klinikalle ja kysellä PAS suunnitelmasta... On kyl kurjaa :sad001

Näyttäisi siltä, että seuraavan hoidon aikana tällä palstalla saattaisi olla enemmänkin porukkaa piinailemassa. Toivottavasti onnistutaan joukolla paremmin!:rolleyes: Tsemppiä kaikille uutta hoitoa odottaville! Odottavan aika on pitkä... Toivottavasti saatais kuitenkin aika kuluun mukavasti :Heartpink

Carris: No voi hitsi :sad001 Harmi ettei onnistunut. Tsemppiä uuteen kiertoon :Heartred

Kesäkuussa oli silloin kunnon plussa-aalto, toivotaan, että elokuussa olis samanmoinen :smiley-angelic001

Taas muuttui suunnitelma. Pistokset aloitetaankin vasta huomenna kp 3. Eka ultra vasta ensi viikon keskiviikkona eikä jarruista puhettakaan vielä. Punktio ehkä 6.8. Epäilyttää nyt että jarrut aloitetaan liian myöhään jos vertaa edellisiin stimulaatioihin. Noh, katsotaan mitä tästä tulee...

Takaisin