IVF/ICSI kokemuksia

Jero, pahoittelut negasta. Toivottavasti pakkasessa olevat pikkuiset tuottavat toivotun tuloksen.

Tervetuloa Mörkö! Tämä on kyllä tosi hyvä paikka vertaistuelle. Toivottavasti pääsette siirtoon vielä ennen taukoa ja toivotaan myös plussaa testiin sekä pientä nyyttiä syliin saakka!

On: Letrolevy taas aloitettu. Saapa nähdä kuinka sitä pääsee hyödyntämään, kun rakkaani pääsi kesäksi nevahommiin. Työt alkaa aikaisin aamulla ja voi päättyä myöhään yöllä. Ja minä kun käyn yötöissä, niin emme ehdi näkemään ollenkaan silloin, kun minulla on työjakso. Rakkaani on lähtenyt jo ennenkuin pääsen aamulla kotiin ja tulee vasta paljon myöhemmin kuin minä olen jo lähtenyt. Noh, onneksi minulla on kesäkuu lomaa, mut ei paljoa auta, jos oletettu ovis ajoittuu jo tämän kuun lopulle. Nähtäväksi jää.
 
Mörkö tervetuloa! :) toivottavasti pääset onnistuneesti siirtoon, ennen kesätaukoa! Ja tosiaan, tämä on kyllä ollut korvaamaton paikka vertaistuelle!

Jero, harmi kun tuli nega. :sad001
Onko tarkoitus tähdätä heti uuteen yritys kiertoon? :)
 
Jero ikävä että oli nega :sad001

Hulbertiina, on kyllä työajat päällekäin!

Mörkö, minäkin liityin juuri tähän ketjuun. Paljon selvinnyt asioita jo heiltä jotka olleet pidempään mukana.

Nyt alkoi kolmantena pistopäivänä vatsa turpoamaan hurjasti. Ja nestettä kertyy myös jalkoihin :sad001
 
Desloratadiini on mulla ollut käytössä nyt raskausaikana, lääkäri varmisti moneen kertaan että se on turvallinen käyttää.
 
Ronya pahoittelut negasta, mutta kyllä se voi tosiaan muuttua vielä.

Heitsu mulla oli 9, plus kymmenentenä päivänä irrotuspiikki.

Jero pahoittelut negasta. Toivotaan että teillä olisi parempi onni pakastealkioiden kanssa.

Mörkö tervetuloa! Onpa teillä pitkä matka jo takana ja hurjan raskas kun noin huono vaste on ollut. Toivottavasti saatte vielä PAS:n ennen kesätaukoa.

Hulbertina onpa hankalaa teidän töiden kanssa. Toivottavasti sun ovis on vasta kesäkuussa.
 
Desloratadiini on mulla ollut käytössä nyt raskausaikana, lääkäri varmisti moneen kertaan että se on turvallinen käyttää.
Huh, kiitos tästä! Mulla Desloratadine sandoz tms. Tavan Zyrtecit ja Heinixit ja Cetiriziinit ei oo tehonnu enää vuosiin. Lisäks on Dymista nenäsuihkeena ja oon joutunu ottamaan avaavaa Ventolinea (muuten ei mulla astmaa, mutta aina siitepölyaikaan). Pari päivää sitten sain myös Flixotiden. No, huomenna varmistan vielä tosiaan klinikalta, että saako näitä nyt edes ottaa ja onko hoidoissa haittaa jos on näitä siitepölyoireita. Muistelin, että tässäkin ketjussa oli joltain peruttu tuoresiirto kun oli ollut flunssaa... mut onkohan siitepölyallergiaoireet kuitenkin eriasia kuin flunssaoireet?

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)
 
Mörkö,
Ventolinesta ja Flixotidesta ei ole haittaa. :) Mulla on astma ja se on tosi tärkeää hoitaa hyvin raskaana ollessa, ettei vauvan hapensaanti vaikeudu epätasapainossa olevan astman vuoksi. Neuvolalääkärikin sanoi, että keuhkot hoidetaan paikallisesti ja sit ku mulla on poskiontelot ajoittain vaivaa myös, niin nekin hoidetaan paikallisesti kortisonisuihkeilla.
Astmalääkkeitä käytetään usein pahojen flunssien/keuhkoputkentulehdusten/ hengitysteihin vaikuttavien allergioiden hoidossa, niin uskallat kyllä niitä käyttää :)
 
Pahoittelut Jero ja Kukkanen negoista. :sad001

Mörölle ja Kettutytölle tervetuloa! :)

Hulbertiina, huh millaiset aikataulut. Toivottavasti saatte ne jotenkin sopimaan yhteen. :)

ON: Täällä kp 29 ja oviksesta laskujen mukaan 17-18 päivää. Menkoista ei tietoakaan, raskaustestit eilen ja pe negoja... Tänäaamuna tein raskaustestien puutteessa ovistestin ja se näytti kahta viivaa. Toinen viiva tosin haaleampi kuin kontrolliviiva, mut aiemmin kun oon kuukautisten alkamisaikoihin testannut ovistestillä, niin ne on olleet ihan puhtaita negoja. Funtsein että mahtaako se Donaferty aiheuttaa kierron pidentymistä. En oikein uskalla toivoa, että testit muuttuis vielä positiiviseksi. :nailbiting:
 
Jero ikävä että oli nega :sad001

Hulbertiina, on kyllä työajat päällekäin!

Mörkö, minäkin liityin juuri tähän ketjuun. Paljon selvinnyt asioita jo heiltä jotka olleet pidempään mukana.

Nyt alkoi kolmantena pistopäivänä vatsa turpoamaan hurjasti. Ja nestettä kertyy myös jalkoihin :sad001
Meillä menee pistokset aika samoissa :) eilen oli neljäs päivä mulla pistoksia.Pistelen gonal-f:ää.Itellä olöut turvotusta mahassa,päänsärkyä ja portaissa vihloo aina mahassa.Huomenna ois eka ultra meillä on lyhyt kaava ollaan hoidoissa naikkarilla.Mikä kaava teillä/sulla on?
 
Meillä menee pistokset aika samoissa :) eilen oli neljäs päivä mulla pistoksia.Pistelen gonal-f:ää.Itellä olöut turvotusta mahassa,päänsärkyä ja portaissa vihloo aina mahassa.Huomenna ois eka ultra meillä on lyhyt kaava ollaan hoidoissa naikkarilla.Mikä kaava teillä/sulla on?

Joo mulla tänään neljäs päivä :)
Meillä on kai lyhyt kaava. Mä en oikeen tiiä mitä eroa niissä. Suunnitelma siis se että ke mulla ultra 2 ja siitä alkaa orgalutran pistokset myös. Jos siis siellä tapahtunut kasvua. Mikä annos sulla gonalissa ollut? Mulla 225 ja ti tippuu 150.
Niin ja hoidoissa yksityisellä klinikalla kun ikä. Otettiin lainaa mistä pystytään yhteen ivf tuotesiirtoon ja yhteen pakaste. Sitten loppuu raha. Jos ees päästään sinne asti. Voihan olla ettei kasvakaan follit ja jos kasvaa niin ei hedelmöity tai ei tule pakasteeseen asti.
 
Mörkö,
Ventolinesta ja Flixotidesta ei ole haittaa. :) Mulla on astma ja se on tosi tärkeää hoitaa hyvin raskaana ollessa, ettei vauvan hapensaanti vaikeudu epätasapainossa olevan astman vuoksi. Neuvolalääkärikin sanoi, että keuhkot hoidetaan paikallisesti ja sit ku mulla on poskiontelot ajoittain vaivaa myös, niin nekin hoidetaan paikallisesti kortisonisuihkeilla.
Astmalääkkeitä käytetään usein pahojen flunssien/keuhkoputkentulehdusten/ hengitysteihin vaikuttavien allergioiden hoidossa, niin uskallat kyllä niitä käyttää :)
Joo työterveyslääkäri sanoi samaa, että käyttäähän raskaanaolevatkin astmalääkkeitä, et ei pitäis olla haittaa :)

Soitin klinikallekin ja sanoivat, että kaikkia näitä voi huoletta ottaa, ainakin nyt, sit jos raskaus alkaa niin tarkemmin pitää selvittää :)

Samalla varasin ultra-ajan 4.6. :) En malta oottaa! Tauko tehnyt taas terää, vaikka kyllähän tuleva taas jännittää.

Ananaksesta olitte puhuneet, että vois auttaa kiinnittymisessä. Paljonko sitä (tuoretta ilmeisesti tarkoitetaan?) pitäis sitten syödä ja mistä lähtien? Onko muita jippoja?

Gonapeptylistäkin muistan täältä lukeneen jotain. Onko millasia kokemuksia teillä? Kannattaiskohan sitä pyytää? Kortisoni mulla jo tulossa.

Sit olis vielä yks kysymys :D Lutinukseen liittyen. Mulla on aina ollut se tukena ja asiaan kuuluu, että se valuu vähän ulos. Niinkun tekeekin. Mutta mua on ruvennu epäilyttään, että meneeköhän se edes perille? Mulla on kohtu jotenkin takana tms. Siirroissa jouduttu käyttämään jotain erikoisvehjettä ja auttava hoitaja joutunut painamaan mahan päältä. Niin mietin et meneeköhän Lutinukset ollenkaan oikeeseen...
 
Jero: pahoittelut negasta :sad001
Ronya: pahoittelut sullekin negasta :sad001 voi hyvinkin muuttua vielä plussaksi, kun aikaseen oot testaillut.
Mörkö: tervetuloa, toivotaan pikaista plussaa. Mulla oli ekan ivf:n tuoresiirrossa käytössä lugesteron se on varmaan sama asia kuin lutinus. Mullakin valu sitä aina vähän pois, mutta varmaan osa oli kuitenkin mennyt perille asti kun siitä kierrosta sitten raskauduinkin. Gonapeptylistäkin on kokemusta, se on aloitettu mulla alkionsiirron jälkeen, sen pitäisi tukee alkion kiinnittymistä.
Kaikille muillekin tsempit omiin vaiheisiin:)
 
Muokattu viimeksi:
Mullakin tuo lutinus valui tosi pahasti aina pois, lugesteron myös, mutta se tuntui olevan ehkä vähän jämäkämpää, eikä valunut ihan niin paljon :D tai sitten kuvittelen. Mutta ihan sai pikkuhousunsuojaa käyttää..
Aamuisin ei usein ollut aikaa jäädä makoilemaan, mutta iltaisin lääkkeen laiton jälkeen pyrin makaamaan jonkin aikaa jalat ylöspäin, jos ois mennyt sitten paremmin perille :D
Lutinus oli taas siitä ehkä kivempi kun siinä oli se asetin..
 
Mulla valui kans sekä Lutinukset että Lugesteronit ja reilusti taaksepäin kallellaan oleva kohtu on myös. Pikkuhousunsuojaa jouduin käyttämään. En oo tullut ajatelleeksikaan, et se saattais vaikuttaa. :wideyed:
 
Mörkö, Mä oon käyttänyt yhden ananaksen jaettuna n. 4-5 päivään oviksesta tai punktiosta eteenpäin. Toisissa ohjeissa on, että alkionsiirrosta plussaan. Mulla ollut tapana noin viikko oviksesta eteenpäin. Jos on blaston siirto, niin mitenkä se ehtis edes vaikuttaa, jos kiinnittyminen alkaa siirrosta seuraavana päivänä... nyt aloitin eilen, eli samana päivänä kuin luget = ”ovulaatiosta”.
Mullakin valuu lugesteronit, ja kyllä ne tehoaa, vaikka valuu, Nimim. Niin monta lääkkeellistä kiertoa kokenut etten muista monta.
 
Mörkö tervetuloa! Itselläni on ollut aina Lugesteron käytössä. Kyllähän se valuu aina. Sen imeytyminen on kuitenkin nopeaa ja suurin osa ainakin Lugesteronista on ihan massaa eikä lääkeainetta. Joskus olen lukenut täältä kokemuksia, että raskauden alettua valuminen olisi vähäisempää. Jaa-a. Niillä kerroilla kun raskaus itselläni on alkanut voi olla kyllä, että hieman vähemmän on ollut suttaamista. Mene ja tiedä :)
 
MindyH: Alkoiko sulla raskaus tuosta kun käytit Gonapeptyliä? Voikohan olla sit jotain haittaa jos useempaa tukihommelia käyttää?

Seesam: Niin en siis tiiä onko näin, mutta tässä on ollut aikaa pohtia tätä(kin), että voisko olla ettei mee perille asti. Mä joudun myös käyttämään suojaa sen kokoajan kun oon Lutinuksia laittanut.. Meinaan tätä vielä tuolloin ultrassa kysyä, kerron sit mitä lääkäri sano :)

Katjusha: Mihin tää ananashomma perustuu? Eikai siitä mitään haittaakaan olis jos kokeilis :D Ananas on onneks hyvää!
 
Takaisin
Top