IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei omakantaan tule yhtään mitään tietoa klinikalla käynnistä. Käydään Ovumiassa helsingissä, entinen Fertinova.
Lääkkeinä ollut pelkkä terolut kuuri ovulaation jälkeen testipäivään saakka.
Pitäisi varmaan tuota gonapeptyliä kysyä kiinnittymisen tueksi.

Tosiaan meillä tehty nyt yksi PAS, josta nega. Huomenna folliultra ja uusi yritys. Tavallaan tuntuu, ettei vasen puoli ovuloi tässä kierrossa. Tämä on se puoli josta poistettiin kysta. Eikä stimuloinnin aikana reagoinut lääkkeisiin joilla folleja kasvatettiin. Oikealta silloin saatiin 22 solua talteen.

Hattara; hävettää ihan myöntää, mutta en ole ihan 100% varma.
Mutta kuvittelisin että viiden päivän ikäinen blasto... :)

Joko meinaat testailla?
Ja moniko päiväinen sulle siirrettiin? :)

MuuMuu mulla on joku mielikuva että olit Taysissa hoidoissa kuten mekin. Siellä juuri tuon tekstin ilmestyminen on mulla molemmilla hoitokerroilla kestänyt pidempään, lähes kaksi viikkoa. Mun mielestä voit soittaa ja kysyä jos siltä tuntuu.

Hattara mekin siis julkisella ja lugeja käytettiin noin 14 vrk.

Aitoomaitseni olen niin pahoillani :(

Heitsu olipas negatiivinen lääkäri teillä. Todella ikävää että sattuu tuollainen vielä ensikäynnille.

Vastavirrassa: Joo TAYSissa ollaan. :) Soitin tänään ja tiedot tulee kuulemma lääkärillekin vasta maanantaina, joten sinne asti kestettävä.. No ei tunnu odottelu odottelun päälle enää miltään. :D

Ninuok, okkei :)
Mulle siirrettiin 5päivänen blasto. Testipäivä ois maanantaina ja tänää eka päivä ilman lugeja.. Käytin 12päivää.
Ollut nyt 2päivää ala selkä tooodella kipeä ja vähä menkkamaista kipua mahassa. Vähä on semmonen tunne että vois kuukautiset alkaa, kumpa ei alkaisi.

MuuMuu mulla on joku mielikuva että olit Taysissa hoidoissa kuten mekin. Siellä juuri tuon tekstin ilmestyminen on mulla molemmilla hoitokerroilla kestänyt pidempään, lähes kaksi viikkoa. Mun mielestä voit soittaa ja kysyä jos siltä tuntuu.

Hattara mekin siis julkisella ja lugeja käytettiin noin 14 vrk.

Aitoomaitseni olen niin pahoillani :(

Heitsu olipas negatiivinen lääkäri teillä. Todella ikävää että sattuu tuollainen vielä ensikäynnille.
Oli kyllä aivan sieltä se lääkäri.Toivotaan että 6.3 sillä toisella suunnittelu käynnillä ei tule super,super negatiivinen lääkäri.

Db, pakko kysyä et millainen fiilis jäi punktiosta? Oliko kamalaa?
Mä kävin tänään ultrassa vakuuttumassa, että limakalvo oli ok. Nyt tietenkin sitten pääsiäisen pyhät varjostaa punktiota..

Db, pakko kysyä et millainen fiilis jäi punktiosta? Oliko kamalaa?
Mä kävin tänään ultrassa vakuuttumassa, että limakalvo oli ok. Nyt tietenkin sitten pääsiäisen pyhät varjostaa punktiota..
Aika helposti meni. Lääkärikin kehui, että olisipa potilaat aina näin rauhallisia. Kipulääkitys ja puudutus toimi hyvin, en tuntenut varsinaista kipua ollenkaan. Mutta hutera olo on ollut koko päivän, olenkin oleillut sohvalla leffojen parissa.
Tuo on sitten tympeää kun nuo pyhät ja sulut sotkee hoitosuunnitelmaa! Toivottavasti tällä kertaa teillä ei käy niin

Meilläkin oli tänään punktio. Olen todella positiivisesti yllättynyt miten helposti se meni, kipulääkkeet ja puudutteet toimi tosi hyvin enkä oikeastaan tuntenut kipua koko aikana. Itse punktiopistokin tuntui vain pieneltä paineen tunteelta. Sain Rapifenia kanyylin kautta ja toimi kyllä tosi hyvin. Saaliina 5 munasolua, kaikille tehdään icsi ja huomenna saa soitella, kuinka moni hedelmöittynyt. Ja pitkä viljely tosiaan tehdään blastovaiheeseen asti, ti tai ke siirto jos jotain siirrettävää on..

Jos punktio itessään meni hyvin ja kivuttomasti niin nythän ne vasta olot onkin, alavatsa on kipeä, turvonnut ja kosketusarka. Liikkua pitää hiiviskellen. Kipulääkettä oon ottanut ja kauratyynyä pitänyt mahalla, ne auttaa jonkin verran. Oon parkkeerannut sohvalle leffojen pariin niinkuin DB, ja yritän muistaa juoda tarpeeksi. Jospa tämä tästä, toivottavasti ne munafarmilaiset lähtee siellä kasvamaan niin on tää sen arvoista.. :shy:

Täällä polilta palauduttu. Oikeen osaston ylilääkäri teki jälkitarkastuksen. Tarkempia mittailematta "näki" ultralla endometriumin paksuudeksi 4mm ja pienellä vilkaisulla munasarja ja muutenkin kaikki kuulemma ok. Kromosomitutkimuksen tulos ei mitään poikkeavaa, raajojen asentovirheitä sopien vedettömiin olosuhteisiin ja keuhkot kehittymättömät. Muuta poikkeavaa ei sikiöstä ollut löytynyt. Aiheuttajaksi epäiltiin vahvasti sitä kokkikasvua pissanäytteessä, joka on todennäköisesti heikentänyt kalvoja huonolla seurauksella. Noh... Ensi kierrossa sitten vois olla pas. Lääkäri pohtii vielä huomenna tuleeko sitten lääkkeelliseen kiertoon. Joka tapauksessa vuodon alkaessa soittoa polille. Ja kaikkeen tähän meni aikaa 10min, nopeaa toimintaa. Eteenpäin, sano mummo lumessa...

Meilläkin oli tänään punktio. Olen todella positiivisesti yllättynyt miten helposti se meni, kipulääkkeet ja puudutteet toimi tosi hyvin enkä oikeastaan tuntenut kipua koko aikana. Itse punktiopistokin tuntui vain pieneltä paineen tunteelta. Sain Rapifenia kanyylin kautta ja toimi kyllä tosi hyvin. Saaliina 5 munasolua, kaikille tehdään icsi ja huomenna saa soitella, kuinka moni hedelmöittynyt. Ja pitkä viljely tosiaan tehdään blastovaiheeseen asti, ti tai ke siirto jos jotain siirrettävää on..

Jos punktio itessään meni hyvin ja kivuttomasti niin nythän ne vasta olot onkin, alavatsa on kipeä, turvonnut ja kosketusarka. Liikkua pitää hiiviskellen. Kipulääkettä oon ottanut ja kauratyynyä pitänyt mahalla, ne auttaa jonkin verran. Oon parkkeerannut sohvalle leffojen pariin niinkuin DB, ja yritän muistaa juoda tarpeeksi. Jospa tämä tästä, toivottavasti ne munafarmilaiset lähtee siellä kasvamaan niin on tää sen arvoista.. :shy:
Samat fiilikset, vatsa on kyllä tosi turvonnut ja mulla myös liikkuminen "hiiviskelyä" . Tsempit sulle, toivottavasti saatte hyvin alkioita! Itekin koitan pitää sormet ja varpaat ristissä, että meidän 8 munasolusta tulis ees jokunen alkio. Epäilen että siellä oli ainakin muutama raaka. No huomenna sen kuulee!

Seesam ja Aito oma itseni, olen pahoillani <3

Hulbertiina, onpa surullisia seurauksia ollut niin pienestä (?) asiasta kuin bakteerista virtsassa. Pelottavaa :( Paljon voimia uuteen yritykseen!

Larissa, me piinaillaan samaan aikaan. Onko sulla ollut fiiliksiä mihinkään suuntaan? Mulla ois virallinen testipvä ens tiistai. Tänään pp 7. Ei tunnu siltä, et oisin raskaana. (Oon ollu kolme krt raskaana, jotenkin oletan tuntevani sen.) Saas nähdä, testaanko ollenkaan vai ootanko vaan menkkoja.

Toivottavasti punktiossa vasta olleet saa hyviä tuloksia!

Huomenta. Eipä päättynyt hyvin tämä minun plussani :(
Eilen jo arvasin kun rinnat läasähtivät, ja oli menkka kipuja.
Aamuyöllä heräsin ja tein klinikkaa varten vielä digin, näytti edelleen sen raskaana 1-2 vaikka pitäis olla enemmän.
Ja seuraavalla vessa reissulla alkoi vuoto. Ja tänään siis pp14.

Kyllä harmittaa. Tämä on kuin jotain kidutusta.
Nyt varmaan ei tässä kierrossa päästä edes siirtoon. Kun haluavat varmaan että hcg menee nollaan..
Parempaa plussa onnea muille <3

Tsemppiä punktiosta toipuville ja toivotaan että saatte hyviä uutisia alkioista! <3

Ninouk, eikä :(

Hulbertiina, aika tunteettomalta kuulostaa toi sun kohtelu :( Ja että noin pieni asia oli kohtalokas pienelle, ihan kauheaa :(

Suvetar, täällä tullaan päivä sun jäljessä eli pp 7 tänään (vai oliko sulla blasto siirrettynä?) Ei kyllä tunnu miltään, lugetkin tekee vähemmän oireita kuin aiemmilla kerroilla kun olen niitä käyttänyt. Negaa ja vuotoa odottelen. Verikoe olisi ensi viikon to eli pp 13, mutta testaan kyllä kotona ennen sitä. En halua kuulla nega tulosta puhelimessa töissä

Muokattu viimeksi:
Voi ei Ninuok!

Itse testasin jo tiistaina negan ja tänään virallisena pakolliset varmistelut ja negahan se. Melko turhauttavaa touhua tämä. Mitään ei ole pakkasessa. Joku jo pohtikin lahjasoluja. Meille ei ole puhuttu sellaisista, mutta jotenkin tuntuu tälläisen jälkeen että onkohan omista soluista mihinkään.

Joopa joo, kova kato on käynyt meillä, yksi oli normaalisti hedelmöittynyt ja toista seuraillaan. Kyllä tuntuu taas niin turhalta kaikki tämä kärsimys. Viimeksi meillä oli tässä vaiheessa 4 normaalisti hedelmöittynyttä, joten millä todennäköisyydellä meillä on mitään siirrettävää maanantaina? Siittiöitä oli ollut enemmän kuin aiemmin, mutta biologi epäili, että munasolut oli raakoja.

Pahoittelut Ninuokille, tuo on kyllä raastavaa ja samoin Rankkiankkikselle pahoittelut negasta.

Äh. Harmi rankkisankkis että sullekin tuli nega :(
Meillä yksi blasto pakkasessa.. jos siitäkään ei oo mihinkään niin uudet hoidot venyy varmaan syksyyn..

DB tsemppiä sinne kovasti!
Toivotaan että ainakin se yksi alkio on maanantaina siirto kunnossa :)

Ninuok ja rankkisankkis pahoittelut ja voimia tulevaan. Tiedän niin tuon tunteen ja itku vieläkin herkässä vaikka kohta viikko jo mennyt kun vuoto alko.
Meillä ei mitään pakkasessa joten alusta alkaa kaikki. Mitään ei olla vielä päätetty..pitää ensin miettiä vaihdetaanko yksityiselle ja haetaan lainaa sitä varten vai odotetaanko syksyyn julkisella..on tämä jotenkin yhtä odottamista joka välissä ja aina yhtä epävarmaa ja raastavaa.
Tsemppiä teille siirtoon meneville ja paaaaaljon plussatuulia nyt tähän ketjuun :Heartred

Takaisin